Gå til innhold

Gleder meg over å se rushet i januar på senteret...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 11.26):

Dette skjer hvert år, januar til slutten av februar ca kommer det nye helter som skal ta tak i livet sitt...😊

Så avtar det kraftig, godt for oss som trener fast 😊

Anonymkode: 4b7c5...796

Nja, nå er jo alles historier forskjellige, men det er et par nyanser som må tas med i beregningen. Mange har selvsagt avlagt et alkoholbedugget nyttårsløfte om bedre tider. Disse forsvinner tilbake til sofaen med pizza og øl raskt nok. Men, en nyanse som mangler er jo alle oss som benytter oss av nyttårstilbudene til sentrene. Typisk tilbud vil da være; «-Tren til halv pris frem til mai, UTEN bindingstid!». Personlig pleier jeg å kjøpe sånt fordi det gir meg spillerom og frihet i treningen min. Treningssenteret blir da noe jeg KAN gjøre istedenfor løping og fotturer utendørs, langrenn eller eventuelt alpint. Man skaffer seg en arena til i tilfelle man ønsker å trene inne en dag nå og da, eller om det blir beinkaldt helt frem til midten av mars. Planen er da aldri å bli «fast inventar» på gymmen. 

Dersom man tenker på de typiske tjukkasene som stiller 2 januar med for stramme shortser er historien selvsagt en annen, men medlemstilstrømningen i januar er mer kompleks enn kun dette segmentet tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor så hånlig og nedlatende, ts? "Nye helter som skal ta tak i livet sitt"..? 

Du er klar over at det er øtren sjebner du ikke vet noe om, sant? 

Kanskje mange av dem som kommer, er nødt til å slutte fordi det bare ikke går opp på hjemmebane med barn og jobb og full pakke. Kanskje noen av dem blir flau og lei seg av å føle de ikke mestrer øvelser og apparater, og slutter fordi de ikke orker å føle seg beglodd og hånledd av. Kanskje noen ser at de rett og slett ikke har råd. Kanskje noen finner ut at de rett og slett ikke synes det er noe gøy, og heller vil få fysisk aktivitet på en annen måte. 

Hva er problemet ditt egentlig? 

Anonymkode: ee4ff...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg synes ikke det er godt selv om jeg trener fast. Ikke gleder det meg heller.

Jeg blir irritert jeg fordi trening og fysisk aktivitet er så viktig. Når folk kun skal trene rett etter nyttår og så vil de ikke mer. Hva er poenget med det? Hva med resten av året? Nytter ikke bare å trene litt og så gå tilbake til gamle vaner. 
Hvis folk skal ta vare på egen helse så er det viktig med trening og fysisk aktivitet hele året. Må ikke vær dag som meg selvfølgelig, men 2-3 ganger i uken. I det minste 1 gang i uken! 

Så nei jeg synes ikke det er noe moro når det avtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (22 timer siden):

Jeg synes ikke det er godt selv om jeg trener fast. Ikke gleder det meg heller.

Jeg blir irritert jeg fordi trening og fysisk aktivitet er så viktig. Når folk kun skal trene rett etter nyttår og så vil de ikke mer. Hva er poenget med det? Hva med resten av året? Nytter ikke bare å trene litt og så gå tilbake til gamle vaner. 
Hvis folk skal ta vare på egen helse så er det viktig med trening og fysisk aktivitet hele året. Må ikke vær dag som meg selvfølgelig, men 2-3 ganger i uken. I det minste 1 gang i uken! 

Så nei jeg synes ikke det er noe moro når det avtar.

Jeg trener på senter i perioden sept-mars. Er jeg en av dem du ser ned/blir irritert på? For du aner ikke hva jeg gjør resten av året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
smilo skrev (7 minutter siden):

Jeg trener på senter i perioden sept-mars. Er jeg en av dem du ser ned/blir irritert på? For du aner ikke hva jeg gjør resten av året

Nei jeg ser ikke ned på noen. Blir irritert på de som ikke bryr seg om å trene mer og ikke være aktiv bare for de ikke gidder mer. Som ikke trener hjemme heller. Som sitter mest mulig i ro som kommer kun av lathet og ikke sykdommer osv. Blir irritert for de gjør det mot sin egen helse.
Ser ikke ned på de heller uansett om jeg blir irritert. 

Trening på senter i perioden sept-mars er jo bare kjempebra.

Samme med folk som trener hjemme er også kjempebra. De er jo fysisk aktiv selv om de trener hjemme istedenfor senter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (1 minutt siden):

Nei jeg ser ikke ned på noen. Blir irritert på de som ikke bryr seg om å trene mer og ikke være aktiv bare for de ikke gidder mer. Som ikke trener hjemme heller. Som sitter mest mulig i ro som kommer kun av lathet og ikke sykdommer osv. Blir irritert for de gjør det mot sin egen helse.

Samme med folk som trener hjemme er også kjempebra. De er jo fysisk aktiv selv om de trener hjemme istedenfor senter. 

Men du vet jo ikke hva de som forsvinner fra treningsenteret gjør etterpå. Kanskje trener de hjemme, kanskje finner de en annen aktivitet å gjøre

Anonymkode: 7907a...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (På 18.2.2023 den 16.56):

Og hvordan vet du hva de som forsvinner fra treningssenteret gjør ellers, da? Hvordan vet du at de ikke trener hjemme, har byttet til et annet senter, begynt med kampsport eller dans, begynt å løpe ute, etc? 

Hvordan vet du at de ikke har sykdommer, små barn som gjør at de ikke kommer seg ut av huset, osv? 

Anonymkode: ee4ff...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilo skrev (På 18.2.2023 den 16.39):

Hands down! Når man må ut på løpetur med piggsko er det greit å kunne velge mølla istedenfor. Blir som oftest piggsko allikevel, men valget er gull verdt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...