Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv

Amatariel

Anbefalte innlegg

Du har mange fine refleksjoner her synes jeg. Ja, det er jo kjipt med oppgang, men du har jo veldig godt innblikk i hva som skal til. Man kommer langt med den kunnskapen og innsikten. 

Skjønner godt at desember kan være en litt vrien måned. Man får jo ekstra lyst til å kose seg i førjulstiden. Bra mål du har satt deg! Du tillater en ørliten oppgang, men det er jammen ikke stort på en hel måned. Det var litt kult med et slikt mål. Som regel så har man jo mål om å gå ned, men faktisk å tillate seg å gå noe opp er jo i grunnen ganske smart :)  Heier på deg!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å merke at ting blir lettere, ikke bare på vekta! Det er lett å henge seg opp i de tallene og la det styre humør og dagsform, men du har så rett i at det er mange andre ting man kan måle livsstilsendringen i som er positive! Satser på en koselig førjulstid og at du når målene dine i rimelig tid. :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 48: skrittmål 4 av 7 dager 
Trening: 1 økt (zumba)

Mandag: 8237
Tirsdag: 6777
Onsdag: 10713

Torsdag: 13606
Fredag: 8089

Lørdag: 6333
Søndag: 5604

4 av 7 dager med oppnådd skrittmål, samt èn treningsøkt er helt klart en forbedring fra de siste par ukene! Så godt fornøyd med det. Ut fra det jeg vet om denne kommende uken her, så tror jeg at jeg skal klare å få til minst dette nå også.

Men bah, jeg er virkelig ikke noe vintermenneske. Savner asfalten! Og t-skjorten. En stor årsak til at jeg ikke klarer skrittmålet hver dag er terskelen for å kle på seg og gå ut. Var så enkelt tidligere i år og bare smette på seg lette sko og ta seg en runde i nabolaget, rundt åsen osv. Nå må jeg kle på meg en drøss av klær, og likevel er det guffent ute. Vi er vel på tredje uken nå med tosifret minus. Uken som gikk har det holdt seg rundt -18 grader. I går gikk jeg en liten tur på butikken, og det sved omtrent i øynene :roll: Får ikke akkurat lyst til å gå en trimtur da nei.

Nå har jeg faktisk en tredemølle da, og den er gull verdt - innimellom. Men står på et rom i kjelleren, som også blir rimelig kaldt når temperaturen er sånn her. Så frister sjeldent. Men, jeg skal forsøke å være flinkere der i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med gåing på deg :klappe: Kjenner godt igjen følelsen av at terskelen er høy for å gå ut nå som det er så kaldt ja :sjokkblå:  Jeg har hund og har derfor ikke noe valg, men jeg merker at jeg drøyer og drøyer så lenge jeg synes jeg kan. Selv hunden vegrer seg faktisk. 

Tredemølle er jo gull! Egentlig ganske fint at den står i et kaldt rom, for da blir man tvunget til å gå raskere for å holde varmen. Så kan man jo kanskje til og med bli fristet til å småløpe litt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å gå 😊 Jeg syns også det er skikkelig kjedelig med kulden som er nå. Orker liksom ikke å gå ut på tur. Hater å fryse, og syns det blir litt mye klær 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:
2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme
30.jan: 101,9 kg
27.feb: 99,7 kg
31.mars: 97,7 kg
10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 →  fedme
1.mai: 96,3 kg
29.mai: 95,5 kg
30.juni: 95,5 kg
31.juli: 95,7 kg
28.aug: 95,0 kg
25.sept: 93,5 kg
27.okt: 93,5 kg
3.nov: 92,5 kg
10.nov: 92,4 kg
17.nov: 92,3 kg
24.nov: 92,8 kg
1.des: 93,6 kg
8.des: 93,2 kg

Sum: - 11,0 kg

Ned 0,4 kg og det er jeg selvfølgelig kjempefornøyd med! Ettersom målet mitt nå egentlig er endret til at jeg ikke må gå opp mer på denne siden av året slik at jeg får beholdt "-10 kg ned i 2023", så er ALT annet enn oppgang meget velkomment.

Selv om det ikke er like travelt på jobb/hjemmefronten nå som de siste tre ukene har vært, så har det vært rimelig travelt. Men heldigvis travelt på en annen måte - der jeg går mer! Så det er bra for skrittene. Å ha mye å gjøre av stillesittende arbeid er ikke bra for kropp (elller sinn)... Så hittil denne uken er jeg i god rute med skrittene mine.

Nå er det bare å prøve å stålsette seg for helgen. Bortreisejulebord... mat og drikke i lange baner 😬 Skummelt, men noe jeg har gledet meg til lenge, så skal ikke begrense meg fryktelig. Fokusere på å spise god mat, og kanskje heller holde meg unna snacks/sjokolade, som jeg jo vet ikke gir meg så mye i lengden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med vektnedgang! Og med fine blodprøver! Det er jo veldig lurt å ta en tur til legen jevnlig for å sjekke... ;en jeg tror nesten ikke jeg tør jeg🙈 Skummelt å eventuelt få det svart på hvitt (selv om det selvsagt er enda skumlere å overse det)😅 Kos deg med helga!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba @Amatariel 👏 Det er deilig når alt går i riktig retning. Kjenner selv på en "lettelse" når det endelig slapp litt her og jeg også gikk nedover igjen.

Håper du koste deg masse med julebord i helga, det er jo lov å faktisk kose seg innimellom 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 49: skrittmål 7 av 7 dager 
Trening: 1 økt (zumba) 💪

Mandag: 8965
Tirsdag: 8601
Onsdag: 8101

Torsdag: 14383
Fredag: 9283
Lørdag: 14691
Søndag: 9296

A Perfect week! Den var etterlengtet nå 😁 Det hjelper veldig på å ha de type aktiviteter i en travel uke som faktisk genererer litt aktivitet. Travle uker som er stillesittende er ikke noe godt for kroppen min i alle fall.

Og helgen var bra! Godt fornøyd med den, men også fornøyd med å være ferdig. Nå gleder jeg meg egentlig til å kunne begynne å glede meg litt til jul! 😅 Fortsatt nok å gjøre altså, men ikke den grad av travelhet som har vært hittil.

Denne uken skal jeg fortsette å fokusere på å holde hverdagstrimmen oppe. Zumbakurset mitt er dessverre over, men skal prøve å få kommet meg på yoga i egen regi da... lenge siden sist, og musklene mine higer etter det. Og håper det blir ny runde med zumba på nyåret 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:
15.des: 92,1 kg

Sum: - 12,1 kg

Ned 1,1 kg og hæppiiiiii! glad1.gif.5a36b7004bb2860ce25d3d4a419ab275.gif Jeg er til og med midt i mensen nå. Aner ikke hva som skjedde, for jeg har gjort egentlig det samme hele tiden. Det viktigste er vel at jeg ikke har "gitt opp" når det butter i mot. Så vips, plutselig var jeg på årets laveste vekt for meg.

Og ikke bare det! Men 92 er også viktig for meg i det at det var den vekta jeg hadde da jeg ble gravid våren 2022. Alt etter det er jo "kjent historie" her nå. I og med at jeg gikk opp ca. 14 kg i svangerskapet, ned noen få etter fødsel, og så opp 10 kg i permisjonåret :roll: Så å komme tilbake til der jeg var før jeg i det hele tatt ble gravid har vært en kamp. Men nå er jeg der! Føler virkelig jeg kan legge svangerskap og permisjon bak meg. Som seg hør og bør ettersom minsta fyller 2 år om ikke lenge.

Men ja, at jeg nå har litt "å gå på" før jul er veldig bra. Jeg vil jo selvsagt gå ned så mye som mulig, men mitt ultimate mål for året var å gå ned 10 kg. Det målet har jeg ikke lyst til å miste! 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra hurra hurra :duskedame:Gratulerer så mye! Fortsett med å tenke "drit i motivasjonen, men fortsett mot målet" :)  Så gøy når resultatene kommer! Nå begynner en ny epoke for deg :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 50: skrittmål 4 av 7 dager 
Trening: 1 økt (yoga) 💪

Mandag: 7859
Tirsdag: 11185
Onsdag: 8351

Torsdag: 8070
Fredag: 8125

Lørdag: 6001
Søndag: 2113

En sånn helt passelig aktivitetsuke. Helgen ble umulig fordi jeg har vært sengeliggende! Fått koronavirus og helt nede for telling (halvparten av familien også). Så her er det julestemning! :syk:🤧 Men - håper å bli ferdig om få dager da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:
15.des: 92,1 kg
22.des: 92,1 kg

Sum: - 12,1 kg

jul2.gif.076b4510e28a29817e493e9cc14bdba4.gif jul3.gif.c4a4e2aca18ead861662a3e7f8140470.gif

Stillstans, og det er jeg veldig fornøyd med! Her er det nok noen sterke motsetninger som har møttes. Først - halve uken med sykdom der jeg har ligget i feber, hodepine, tett i hele kroppen og det var ikke mye mat jeg spiste. Blir dårlig matlyst av virus :roll: Men så har det vært dager der jeg har blitt bra igjen, og da er fristelsene store. Småkaker er bakt, en sjokolade her og der - men aller verst - filmkvelder. Jeg har en familie som ikke klarer å se film uten å spise snacks... og ellers i året klarer jeg meg ganske bra uten å spise noe/så mye. Men jeg har kollapset litt her i desembersofaen. Absolutt blitt for mye potetgull, senest i går kveld. Så at vekten da viser stillstans trodde jeg nesten ikke på! 

Så det takker og bukker jeg for. Jeg må vel klare mitt nye mål nå da?? Ikke gå opp 2,1 kg det siste som er igjen av dette året... burde så klart gå, men så er det en stemme inni hodet som sier at det er typisk meg og selvføøølgelig kommer jeg til å sprenge vekta :roll: Uff nei, vær positiv! Jeg skal virkelig forsøke å moderere meg på unødvendig inntak. Og så skal jeg bevege meg! Og det gleder jeg meg til! I julen skal jeg endelig ha tid til å gå turer igjen, men også være frisk! nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif

Ønsker alle som er innom her og leser en riktig god jul!

jul1.gif.e6072781713ef360b2f2f7e9660eb9ae.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med å beholde det gode resultatet inn mot jul! Kos deg masse i jula, så får vi ta en ekstra tørn i januar. 😄

God jul til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...