Noldi Skrevet 6. oktober 2023 #301 Del Skrevet 6. oktober 2023 Høres ut som en helt fantastisk langhelg! Nyt det og kos deg!🎉🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 6. oktober 2023 #302 Del Skrevet 6. oktober 2023 Kos deg masse på tur! 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis Skrevet 7. oktober 2023 #303 Del Skrevet 7. oktober 2023 Nyt helga! Imponert over aktiviteten du får lagt inn i hverdagen. Hos meg er dette det mest utfordrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter #304 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Uke 40: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 0 økter Mandag: 6793 Tirsdag: 8394 Onsdag: 8728 Torsdag: 12164 Fredag: 5098 Lørdag: 9196 Søndag: 7082 Da er jeg tilbake fra tur igjen! Og det vises på aktivitetsnivået mitt at det har vært en annerledes uke. Mye jeg ikke rår over... reise (=stillesittende), konferanse osv. Bare det å ikke være hjemme gjør at mye blir rart og annerledes. Hadde dette vært vanlig i mitt liv, av type ofte jobbreiser o.l så måtte jeg nok tatt noen faste grep. Men dette skjer altså max èn gang i året. Så da blir det litt go with the flow for meg... Mindre aktivitet er ikke så ille syns jeg, men at det blir mer mat er noe helt annet. Off og off! Virkelig mye. Og jeg bare elsker å bli servert, tilgang på buffè osv. 😶 En del av meg hadde tenkt å ta gode valg også der, men det var akkurat som noe bare tok helt over meg blir litt flau av det nå. Jeg fikk jo virkelig bukt med overspising da jeg startet denne livsstilsendringen på nyåret, hadde vel ett tilfelle av det i februar - men ikke noe siden. Før denne uken som gikk da. TRE dager ble det egentlig overspist. Det som er det mest positive med det er en smertelig påminnelse om hvor vondt det faktisk er, etterpå. Enorm mageknip, fysisk vondt og ubehagelig å bare gå. Skulle egentlig kose meg med noen drinker og danse litt på lørdag, men var så overmett etter middagen at jeg nesten ikke klarte sitte normalt. Og dette utsetter jeg meg for! Nei, neste gang noe lignende opplegg er skal jeg ha dette smertelig i minne. Ikke verdt det. Noe av det viktigste jeg har lært dette året er å ikke straffe meg selv etter noen dårlige dager. Tilgi, gå videre. Tilbake til de riktige valgene. Så det skal jeg gjøre. Så snart jeg klarer. For selvfølgelig klarte jeg å bli syk etter hjemkomst! I går var jeg 100% sikker på at det var det dårlige matinntaket de siste dagene som var årsaken til at jeg følte meg så uggen. Jeg brukte hele natten i natt på badgulvet med både diarè og oppkast ( sorry detaljene), men jeg har ett barn som også har løs mage nå, så det er sikkert et magevirus derifra jeg har fått i tillegg. Så da ligger jeg her da, inaktiv i sengen igjen og har bare klart å spise noen kjeks. Men satser på at det går raskt over, og DA skal jeg tilbake til både aktivitet og normal mat. Jeg visste forresten at det ikke ville komme noe godt ut av en veiing i dag, så den har jeg hoppet galant over. Jeg har også innsett at mitt neste delmål er såpass lite (dog for meg ikke enkelt), at jeg ikke kan forvente mellom 0,5-1,0 kg nedgang i uken. Hele målet mitt er jo 3,2 kg ned til nyttår, som er 11 uker til. Så jeg vet allerede at vekten vil svinge en del denne høsten. Det viktigste er selvsagt at jeg kommer til det tallet jeg ønsker på slutten av de 11 ukene. Så jeg bør unngå å veie meg hver eneste uke egentlig, når jeg vet at jeg kan bli litt nedtrykt av f.eks +0,3 kg. Så ja, ingen vekt i dag i alle fall. Endret 11. oktober 2023 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #305 Del Skrevet 11. oktober 2023 Jeg ble heldigvis frisk igjen i løpet av mandagen, så tilbake på jobb i går. Men åh, at det skal være så vanskelig å komme i gang med aktivitet igjen! Helt merkelig det der... kjenner jeg virkelig må sloss med "alt eller ingenting"-mentaliteten. Var helt naturlig at jeg ikke klarte skrittmålet mitt på mandag pga. sengeleie. Mens i går burde jeg absolutt fått det til, men gjorde ikke noe ekstra for å få det til. Tanken om at men uken har allerede startet dårlig... sniker seg inn Men nei - jeg nekter! Jeg skal tilbake igjen, slik jeg trives best. Så i dag har jeg alle planer om å få til kveldstur. Og i morgen har jeg zumba igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 11. oktober 2023 #306 Del Skrevet 11. oktober 2023 Leit å høre at du ikke hadde noen særlig god matopplevelse, men jeg tror du henter deg ganske raskt inn igjen. En kveldstur i frisk luft vil garantert klarne hodet og gi en piff til å komme seg på hesten igjen Zumba er kjempegøy! Det er noe jeg virkelig savner. Vi har nesten ikke zumbatimer hos oss mer. Dans og kos deg masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 12. oktober 2023 #307 Del Skrevet 12. oktober 2023 jeg er helt sikker på at du kommer deg raskt i opp i salen igjen!! jeg heier på deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. oktober 2023 Forfatter #308 Del Skrevet 12. oktober 2023 Ms. Steele skrev (På 11.10.2023 den 16.00): Zumba er kjempegøy! Det er noe jeg virkelig savner. Vi har nesten ikke zumbatimer hos oss mer. Dans og kos deg masse Ekspander Jaa det er gøy! Og et stort savn etter jeg flyttet hit jeg bor nå. Er flere år siden jeg var aktiv på det pga. det så. Men nå i år når jeg har gått inn i meg selv, virkelig gått inn i hva jeg trenger, hva som er viktig for meg osv. så har jeg konkludert med nettopp det at zumba ER den treningsformen jeg liker aller best og som gjør meg glad. Så jeg tok virkelig tiltak for å spore opp et eller annet senter/idrettslag/kurs som faktisk kunne tilby det. Innen oppnåelig avstand da. Og da fant jeg et høstkurs! Må kjøre 30 min hver vei da, og melde meg inn i et fremmed idrettslag Men det er det verdt. Fått med med ei venninne også, så er sosialt i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. oktober 2023 Forfatter #309 Del Skrevet 13. oktober 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 18.sept: 94,3 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg 13.okt: 93,8 kg Sum: - 10,4 kg Da ble det veiing i dag. Måtte rett og slett finne ut ståa og hvor mye som 'har satt seg' etter forrige ukes eskapader 😬 Men det var heldigvis ikke så ille (jeg snikveide meg dagen etter hjemkomst, og da sa vekta 95 liksom). Får leve med en oppgang på 0,7 kg. Det viktigste er at denne uka er bra igjen! Tilbake til mat- og aktivitetsrutiner. Egentlig litt godt å skli ut slik ut en uke, for å klare å bevise for meg selv at jeg klarer å komme tilbake igjen raskt. At det går an. Mitt tidligere jeg klarte ikke det. Ikke så bra i alle fall. Måtte alltid vente til en mandag.... eller ny månedstart eller noe annet. Men nei, var ikke noe å vente på her. Bare gledet meg til å spise mat som gjør meg energirik og glad! Litt sunt med en påminnelse om at all den maten som frister hele tiden ellers, faktisk ikke er så god når det kommer til stykket. Veldig korte sekunder med lykke der, før man sliter i lang tid etterpå med magevondt, hodepine, daff og energiløs. For hver slik opplevelse lages det en ny hjernesti som husker. Så blir det mindre fristende neste gang! Nå er det helg, og det gledes! Har lært meg å sette pris på å ha fri fra jobb, tid med familien, få orden i heimen osv. på helgetid. Ikke nødvendigvis hige etter det med fredag- og lørdagsmiddager, godis, snacks osv. Jeg vil fokusere på de viktige tingene, og det at jeg skal bli kvitt Månedens kilo (som jo nå er littegrann mer). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 13. oktober 2023 #310 Del Skrevet 13. oktober 2023 Dette var ikke ille 😉 Og som du sier, det viktigste nå er bare å komme tilbake i vanlige rutiner igjen. God helg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 13. oktober 2023 #311 Del Skrevet 13. oktober 2023 Herlig å komme seg raskt opp på hesten igjen! Og så var det jo ikke så ille oppgang heller, det går nok av i en fei med innstillingen din💪😄 Dette blir bra! God helg😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #312 Del Skrevet 15. oktober 2023 Uke 41: skrittmål 5 av 7 dager Trening: 3 økter 💪 (styrke x2 og zumba) Mandag: 3317 Tirsdag: 6126 Onsdag: 9458 Torsdag: 11453 Fredag: 8143 Lørdag: 12003 Søndag: 9559 Jeg har hatt en veldig bra helg! 😊 Deilig å bare være hjemme og i ro. Altså uten avtaler og stress. Fått gjort unna husarbeid, spesielt ting som har ligget. Sett film, tv-serier og spilt brettspill med familien ❤️ Virkelig en kosehelg. Gode middager, men jeg har klart meg helt uten snacks og så og si godteri. Kun noen biter med mørk sjokolade. Så digg! I tillegg har alt gått greit med skrittmålet, og faktisk tre runder på treningssenteret. Ikke mange ganger i året det har skjedd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 16. oktober 2023 #313 Del Skrevet 16. oktober 2023 Wow! Høres virkelig ut som du har hatt en svært god uke også i tillegg til deilig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 16. oktober 2023 #314 Del Skrevet 16. oktober 2023 Heier på deg ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fnugg Skrevet 17. oktober 2023 #315 Del Skrevet 17. oktober 2023 Høres ut som en herlig helg 😀 fri og familietid er bare helt nydelig. Vi elsker det når vi ikke har noen planer som krever at vi må dra hjemmefra 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #316 Del Skrevet 17. oktober 2023 Sjekker inn med dagens kveldsmat, som er en av mine favoritter; speltlompe, med philadelphia, ruccola, spirer og stekt kylling. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 17. oktober 2023 #317 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det så godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 17. oktober 2023 #318 Del Skrevet 17. oktober 2023 Nam 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fnugg Skrevet 18. oktober 2023 #319 Del Skrevet 18. oktober 2023 Så veldig godt ut 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. oktober 2023 #320 Del Skrevet 19. oktober 2023 Så utrolig inspirerende reise du har tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå