Amatariel Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #321 Del Skrevet 20. oktober 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 18.sept: 94,3 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg 13.okt: 93,8 kg 20.okt: 94,1 kg Sum: - 10,1 kg Har jo som nevnt blitt litt påvirket her inne til å veie meg på fredager, og mye med det liker jeg. Så ettersom det nå var èn uke siden sist og jeg hadde en skikkelig god helg forrige helg og god uke hittil nå - så gledet jeg meg til å stige opp på vekten i dag. Masse forventninger, minst et halvt kilo ned. Men de forventningen er bare å rulle inn skjønner jeg!! 😡 300 gram opp. Var jo absolutt ikke det som skulle skje. At det ble oppgang sist var jo helt som forventet etter en veldig annerledes uke. Men siste uken her nå har jeg virkelig vært superflink. Forrige helg var kanskje første helg på mange år at jeg ikke spiste noe form for snacks. Aldri vært i en så jevn stim med hverdagsaktiviteten heller 😤 Så dette var neeeedtur. En skikkelig kjip følelse på en fredag. Kanskje gå tilbake til mandagsveiing likevel? 😅 De eneste årsakene jeg kan komme på til manglende nedgang er 1) at jeg har hatt mensen denne uken. Jeg er usikker på hvor i menstruasjonen man veier mest? Er det i forkant, under eller etterpå? Min er nemlig kort, så jeg hadde den mandag - onsdag. Så i mitt hode skal den ikke virke inn på vekten når jeg veier meg på fredag, men den gjør kanskje det da (?). Ellers så hadde jeg en litt annerledes og noe større kveldsmat i går pga. besøk, så det hadde sikkert litt å si. Men altså utrolig irriterende dette da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 20. oktober 2023 #322 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg får bare lyst til å gi deg en god klem Det er så utrolig kjipt når man har stått på og jobbet iherdig, for så å bli belønnet med oppgang Det er ikke alltid at kroppen spiller på samme lag. Det har jeg erfart mange mange ganger. Trøsten er at det av og til er "falsk oppgang", altså at man faktisk ikke har gått opp som i oppgang i fettprosent, men vann eller tarminnhold. Vips så kan man få en whoosh effekt innen neste fredag. Ikke gi opp! Du gjør det riktige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #323 Del Skrevet 20. oktober 2023 Takk Det er akkurat det, at enkelttall egentlig ikke sier noe om den store helheten. Så håper det ikke er så ille som tallet først sa meg! Jeg vet nemlig at jeg kan slite med motivasjonen om det bare kommer til å gå feil vei, jeg hele tiden må jobbe med "de samme målene" osv. Men vet også at det aldri går riktig vei om man 'gir opp'. Jeg har jo fått mange nye tankestier dette året og innehar flere verktøy til å få bukt med litt motgang. Så jeg skal bare fortsette Ned skal jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 20. oktober 2023 #324 Del Skrevet 20. oktober 2023 Uff, det er så kjipt når vekta oppfører seg sånn!😩 Men det kan jo da umulig være noe annet enn veske, siden du har gjort alt riktig. Jeg tipper du få det igjen ved neste veiing jeg💪😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 20. oktober 2023 #325 Del Skrevet 20. oktober 2023 Æsj, så kjedelig! Jeg får iallfall veldig dårlig resultat hvis jeg spiser masse kveldsmat dagen før veiing, så det kan jo kanskje være det som spiller inn? Håper du får bedre nyheter neste uke. 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. oktober 2023 #326 Del Skrevet 23. oktober 2023 Kjedelig når du har vært flink, men vekta går feil vei. Jeg er jo nesten ekspert på akkurat det 😜 MEN, jeg vet også at det plutselig går raskt ned igjen siden vekta påvirkes av mye annet enn bare mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2023 Forfatter #327 Del Skrevet 23. oktober 2023 Takk Lillasliv, Luka_S og Wit! Var veldig fint å få noen ord fra dere etter min lille nedtur på fredag. Vet det er dumt å la enkeltvekter påvirke meg sånn bare veldig vanskelig der og da... Jeg er bare sååå lei av å være på 90-tallet at dere aner ikke. Og hvis jeg skal ha håp om å komme meg bort fra det så må det ned. Men jeg skal ha tålmodighet. Ha troen på at det vil gå hvis jeg bare fortsetter på. Jeg har sniktittet på vekten i dag, og det går heldigvis riktig veien. Så da tar jeg en ny offisiell veiing på fredag og håper jeg har bedre resultat å komme med enn sist Jeg er uansett veldig fornøyd med uken som gikk mtp. aktivitet. Uke 42: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 3 økter 💪 (yoga, zumba og styrke) Mandag: 8236 Tirsdag: 8337 Onsdag: 9390 Torsdag: 12216 Fredag: 5934 Lørdag: 8134 Søndag: 10081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. oktober 2023 #328 Del Skrevet 23. oktober 2023 Superbra uke med nesten full pott på skrittmål og tre treningsøkter! Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 24. oktober 2023 #329 Del Skrevet 24. oktober 2023 Veldig bra jobba!😄 Jeg krysser fingrene med deg til fredag💪 Det kan føles veldig demotiverende å jobbe hardt når vekta ikke gjenspeiler innsatsen, men om man stoler på prosessen har ikke vekta noe annet valgt til slutt😆😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. oktober 2023 Forfatter #330 Del Skrevet 25. oktober 2023 Det plager meg litt at jeg plutselig har blitt så opphengt i tallet på vekta 🫣 Føler jeg hadde "lagt det av meg" litt i vår, men nå har det kommet tilbake igjen. Først nedtrykt av resultatet på fredag, så snikveide på mandag og fikk bedre tall, ny snikveiing i dag og kjipt igjen Er jo helt koko å holde på sånn. Jeg har alltid holdt meg til ÈN veiing pr. uke, max, noen ganger sjeldnere. Jeg vet ikke helt hva som er årsaken... muligens at jeg er så ekstremt lei av å være på 90-tallet (ligget og vaket på det i ca. 8 år, med unntak av noen få ganger opp på tresifret da). Er bare så veldig klar for å se noen faktiske resultater, vise at jeg klarer å endre meg. Jeg har f.eks brukt de samme klærne på alt mellom 90-105 kg. Dette er jo på godt og vondt, at vekten min fordeler seg utrolig jevnt. Det betyr at jeg kan gå opp 10-15 kg uten at mine nåværende klær må legges bort, men det betyr også at når jeg går ned i vekt så passer dem fortsatt Er så klar for en endring på kroppen, og da også i klesskapet mitt (joda, jeg kjøper nye klær innimellom, men føler ofte jeg ser lik ut fordi størrelsen er den samme). Jeg vet at fysikken min har endret seg dette året. Det ser jeg på aktivitetsnivået mitt. At jeg småløper opp trappene inne i huset nå, mens i fjor peset jeg meg opp. At skrittene mine generelt er mer på en vanlig dag enn før osv. Og dette er jo viktigst. Men akkurat nå er jeg på et punkt der jeg bare har så lyst til at det skal vises utad også Prøver ofte å kjenne om klærne mine sitter litt løsere... men nei. Det må så mye mer til her. Og da begynner det å gå på tålmodighetens løs... En annen årsak er at jeg syns høsten er tung og lang. Verste årstiden. Jeg er født og oppvokst med mørketid, og selv om jeg ikke bor nord for polarsirkelen lenger så sitter det godt i. Blir daff, tung i kroppen og smådeprimert når det er mørkere og kaldere ute. Så det blir en kamp her i ukene fremover! Men jeg vil vinne den! Det føltes lettere i vår, men jeg vil klare en slik periode igjen. Jeg må prøve å komme litt tilbake til det... tenke over hva som er viktig, huske at målet egentlig er veien underveis (selv om ikke vekten er der enda), sette pris på de små ting osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillasliv Skrevet 27. oktober 2023 #331 Del Skrevet 27. oktober 2023 Dagen hvor du ser det på klærne dine kommer til å komme❤️ Og da vil du være så glad for alt arbeidet du har lagt ned nå💪 Tenk på sommeren som kommer fort som bare dét, og hvor deilig det skal bli med nytt sommertøy fordi det gamle endelig har blitt for smått!☀️ Jeg sender styrke herifra💪😬🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #332 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg 13.okt: 93,8 kg 20.okt: 94,1 kg 27.okt: 93,5 kg Sum: - 10,7 kg Puh, da var det heldigvis på vei ned - igjen. Heldigvis lavere enn de to siste ukene, men ergerlig at jeg veier det samme som for akkurat èn måned siden da Må riste av meg det og se fremover! Virkelig gjøre en innsats. Helt vilt at november banker på døren neste uke, og innspurt til jul snart. Trenger all den vektnedgangen jeg kan få før den tid 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 27. oktober 2023 #333 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ja, det er kjedelig å gå ned de samme kiloene igjen, men du har en fin tankegang i at du må se fremover. Nå går det jo den rette veien igjen! Gratulerer med fin nedgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 27. oktober 2023 #334 Del Skrevet 27. oktober 2023 Gratulerer med nedgang! God helg! 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 29. oktober 2023 #335 Del Skrevet 29. oktober 2023 Gratulerer med nedgang! Jeg er helt enig i at alt føles mye tyngre nå. Ikke bare er det mindre fristende å komme seg ut og være aktiv, men veldig mye handler om innekos. Og det meste av det handler jo om mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #336 Del Skrevet 29. oktober 2023 Uke 43: skrittmål 7 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (zumba) Mandag: 8289 Tirsdag: 8926 Onsdag: 8270 Torsdag: 9812 Fredag: 13038 Lørdag: 8797 Søndag: 10326 A Perfect Week 😁 Veeldig fornøyd med å ha holdt meg i såpass minimumsaktivitet at jeg har klart å få inn over 8000 skritt hver dag! Føler meg virkelig bra når jeg får til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 30. oktober 2023 #337 Del Skrevet 30. oktober 2023 Gratulerer med vektnedgang 🥇 Vet hvor kjedelig det er å gå ned de samme kiloene gang på gang. Jeg føler jo snart at jeg er verdensmester i det selv... MEN, vi gir ikke opp altså 😉 Du er utrolig flink til å holde deg aktiv så du kommer til å nå målet ditt 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2023 #338 Del Skrevet 30. oktober 2023 Amatariel skrev (8 timer siden): Uke 43: skrittmål 7 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (zumba) Mandag: 8289 Tirsdag: 8926 Onsdag: 8270 Torsdag: 9812 Fredag: 13038 Lørdag: 8797 Søndag: 10326 A Perfect Week 😁 Veeldig fornøyd med å ha holdt meg i såpass minimumsaktivitet at jeg har klart å få inn over 8000 skritt hver dag! Føler meg virkelig bra når jeg får til det. Morsomt å se at flere enn meg har 8000 som mål 🤣 Jeg hadde ikke en helt perfekt uke, men det var nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. november 2023 Forfatter #339 Del Skrevet 2. november 2023 Travel uke! Føler jeg henger bakpå med det meste - husarbeid, kveldskos i kjærestens armkrok, jobb osv. Og spesielt da er jeg veldig fornøyd med at jeg klarer å prioritere meg selv med å dra på trening på kveldene. Det gjorde jeg aldri før. I dag har jeg hjemmekontor, og det er utrolig godt! Spare reisevei, og rett og slett 'lande' litt. Mulighet til å lage seg en annerledes lunsj også. Skulle egentlig ha litt grønn salat ved siden av, men den var dessverre blitt dårlig. Men koste meg med dette da! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. november 2023 Forfatter #340 Del Skrevet 3. november 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 29.mai: 95,5 kg 30.juni: 95,5 kg 31.juli: 95,7 kg 28.aug: 95,0 kg 25.sept: 93,5 kg 30.sept: 93,1 kg 13.okt: 93,8 kg 20.okt: 94,1 kg 27.okt: 93,5 kg 3.nov: 92,5 kg Sum: - 11,7 kg Whaaat - dette hadde jeg ikke forventet! Ett helt kilo ned?? Veldig overrasket! Det er jo ikke mitt tempo 😅 Overlykkelig da! Håper håper virkelig at dette er starten på at noe har løsnet 🙏 Den litt skeptiske delen av meg tenker dog at jeg sikkert har noen uker i vente med noen hundre gram opp + stillstans igjen da. MEN skal prøve å overskygge det. Fortsette å gjøre som jeg pleier, og håpe det er nok! Mitt store og ønske og mål til årsskiftet er jo å se 80-tallet. Kan det gå?? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå