Amatariel Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #141 Del Skrevet 4. mai 2023 Jeg tok 1 banan, 2 egg, havregryn til passelig konsistens, litt chiafrø (kan sløyfes), litt kokosmelk og litt salt. Moser med stavmikser. Skal bli en ganske grøtaktig konsistens. Etter man har rørt bør den stå noen minutter før den tykner. Stekes i ekte smør. Fikk 4-5 slike pannekaker som bildet over viser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. mai 2023 Forfatter #142 Del Skrevet 7. mai 2023 (endret) Uke 18: skrittmål 7 av 7 dager ✅ Treningsenteret: 1 økt 💪 Mandag: 9012 Tirsdag: 10089 Onsdag: 8278 Torsdag: 10318 Fredag: 8156 Lørdag: 10150 Søndag: 12074 Denne uken her gikk mye bedre enn forrige syns jeg. I alle fall skrittmessig. Men er ikke sikker på at det blir noe nedgang på vekten i morgen... har blitt mye mat i helgen -ugh-. Ble til og med en overspisingepisode på fredag. Ble aaalt for mye taco! Jeg skjønner ikke hva som skjedde! Har jo tavo hver fredag, og har egentlig ganske god rutine og rytme på det jeg spiser. Plutselig merker jeg bare at jeg har spist mye mer enn jeg pleier og skal og blir akutt mett. Sånn skikkelig magevondt. Og da blir jeg i dårlig humør også. Irritert på meg selv som spiste så mye, i smerte så vil ikke snakke eller være glad mot noen Så lå bare på sofaen og var i dårlig humør liksom. Så dumt å ødelegge en helgekveld sånn! Men ja, ekstra viktig i en sånn her livsstilsprosess og ikke tenke alt eller ingenting. Helgen er ikke ødelagt. Var bare å stå opp på lørdag og lage seg en god frokost og fortsette i et godt spor. Det syns jeg at jeg klarte greit, men det ble nok litt mye middag i dag også (uten at det kom til det punket som var på fredag), og klarte heller ikke holde meg unna potetgullskålen som en venninne satte frem. Ikke at jeg trenger dèt, for jeg kan jo spise alt. Ingenting er nei-mat. Men det finnes jo grenser, jeg var oppi den skåla myye mer enn jeg hadde behøvd. Så ja, da har det nok blitt mye salt i dag til sammen, og ser ikke for meg noe nedgang i morgen. Men hadde vært hyggelig med et par gram ned da 🙏 Endret 14. mai 2023 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #143 Del Skrevet 8. mai 2023 Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 8.mai: 97,1 kg Sum: - 7,1 kg Jeg ante dette... så egentlig burde jeg jo ha latt være å gå på vekta i dag. Men klarte jo ikke det Så da får jeg bruke det litt som en vekker. Litt skjerpings! Holde meg til de planlagte og gode måltidene jeg jo egentlig er flink med - og ikke småsnacke her og der. Og passe bedre på porsjonsmengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 9. mai 2023 #144 Del Skrevet 9. mai 2023 Kjenner meg så godt igjen i det du beskriver fra helga. Jeg kjører heller porsjonskontroll enn nei-mat, men sliter fortsatt litt med balansen. Har en lei tendens til å overspise på helgematen, særlig de gangene vi sitter lenge ved bordet og enten kjøper inn eller blir servert litt ekstra snacks. Men trøster meg med at jeg har blitt mye bedre enn jeg var, for litt over to år siden var det aldri bunn i skåla, og jeg reagerte mer negativt hvis jeg overspiste. Som du sier er jo livsstilsendring en prosess. Det handler (heldigvis!) ikke om å holde på en uendelig streak. Og den oppgangen der er nok lett mest vann etter helga, det går du nok raskt av deg. Ha en fin uke! ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. mai 2023 Forfatter #145 Del Skrevet 10. mai 2023 I dag ble det en veldig liten og rask middag, så da unner jeg meg en varm kveldsmat. Lompepizza! Superenkel med lompe, litt ketchup, rødløk, skinke og ost. Etter steking dynker jeg på med deilig babyleaf-mix 😍 Måtte ta bilde før jeg la på begge da, så dere ser selve lompepizzaen Ellers suller og går uken da. Mye jobb, så føler ikke det er tid så mye annet enn det + familieplikter på ettermiddagen/kvelden. Blir kjempetrøtt på kvelden også da. Men i går kom jeg meg på spinning da! 💪 Glad for det. Har et håp om en styrketime i morgen, men må ordne barnevakt først. Sitter litt langt inne og skaffe det for å "bare" dra på trening. Men så og si alle gruppetimene jeg liker kræsjer med leggetiden her Men prøver også å tenke at dette er en viktig tid for meg, så er ikke "bare". Men i hele neste uke har jeg friiii Så det gleder jeg meg utrolig mye til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. mai 2023 #146 Del Skrevet 10. mai 2023 Mmm, så godt ut med lompepizza! Jeg blir så fort lei av brødskiver, så jeg elsker sånne småretter man kan ha til lunsj eller kveldsmat. Det porsjonsbegeret til Rema 1000 med spicy tomatsuppe er en favoritt hos meg. Og under 150 kcal i et beger! Flott at du kom deg på spinning! Jeg vet at det er lett å si "bare" og nedprioritere trening framfor barn og familie, men det er faktisk viktig at du får gjennomført det også! (Jeg tenker i mitt stille sinn, ville en mann hatt dårlig samvittighet for å prioritere trening...? 🙄) Vel, tenk på det som en investering, i at familien din får en sunnere, sprekere og mer opplagt mamma og partner! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #147 Del Skrevet 12. mai 2023 Jeg har foreslått for forumledelsen at underforumet her endret navn fra Treningsdagbok til Livsstilsdagbok. Syns det passet godt for flere av oss, og glad for å se at det ble endret nå 😊 Ellers går jeg inn i en friuke nå straks her! Blir kjempedeilig med en hel uke fri. Men er jo spent på hvordan finværet og ikke minst nasjonaldagen kommer til å påvirke meg i mine valg. Påsken var jo som nevnt relativ enkel for meg i år, men nå kommer den virkelige "testen" føler jeg. Kan jeg klare å moderere meg? Kose meg masse, men likevel ta gode valg? Spesielt ikke overspise... Jeg håper det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 12. mai 2023 #148 Del Skrevet 12. mai 2023 Åh, hadde ikke sett at forumet har fått nytt navn. Det passer mye bedre, ja. Bra forslag, Amatriel! 😄 Jeg tenker som så at hvis man skeier ut en dag, så har det ikke så mye å si, så lenge man klarer å ta seg inn igjen etterpå. Det er det som er vanskelig, synes jeg, spesielt med alle disse langhelgene nå framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. mai 2023 Forfatter #149 Del Skrevet 14. mai 2023 Uke 19: skrittmål 5 av 7 dager Treningsenteret: 2 økter 💪 Mandag: 8657 Tirsdag: 8669 Onsdag: 8642 Torsdag: 9026 Fredag: 8052 Lørdag: 7816 Søndag: ? Off denne uken ble hard sånn skrittmessig. Var ikke bare bare å ha økt målet til 8000 nå. Jeg hadde bra fokus i uken og dro ut på turer på kvelden for å komme i mål og sånt. Og på fredag hadde jeg virkelig en utfordring. Hadde hjemmekontor, og da kvelden kom så hadde jeg kun 3500 skritt! Da var det godt å ikke ha overspist taco (slik som fredagen før, så den følelsen satt enda i -ugh-). Da var det å komme seg på tredemøllen. Og jeg gikk og gikk - en evighet føltes det som. Var egentlig utrolig sliten etter hele arbeidsuken. Men etter ca. 1 time så kom jeg i mål da. Men så kom helgen. Føles egentlig ufortjent å ikke nå målet på lørdag, for jeg var ganske aktiv. Startet dagen med en spinningstime på treningsenteret f.eks! Bare så utrolig urettferdig at spinning ikke er "skritt" Jeje, ikke viktig i den store sammenhengen. Viktigste var at jeg fikk trent, og var i aktivitet. Gikk all inn på den! Men blir litt kjedelig likevel når jeg liker tall og kontroll 😶 Kom bare ikke i mål ellers på dagen heller, som var en blanding av lang biltur + stillesittende besøk med andre. Og i dag ble det bare tull! Våknet av at klokken var glemt å lade, så hadde så og si null strøm på den, den ble liggende og dagen liksom bare gikk. Har tråkket mye rundt i hage og med husarbeid i dag, men ville nok ikke vist mer enn skrittmålet mitt uansett, så da ble det plutselig to mislykkede dager på rad.... Matmessig har det gått relativt greit. Ikke spist like mye salt i dag som forrige søndag, så har et håp om en liten nedgang altså. Må bare vente og se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 15. mai 2023 #150 Del Skrevet 15. mai 2023 Det var bra, du har jo nådd målet hver dag, ser jeg! Det verste er når man føler at alt blir bare tull, sånn som med klokka di. Da synes jeg det er lett å gi f, så for meg det iallfall viktig å snu tankegangen i slike tilfeller. Det er jo ikke bortkastet med trening selv om du ikke får registrert den i en app, liksom! Lykke til med veiing i dag! 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. mai 2023 Forfatter #151 Del Skrevet 15. mai 2023 Luka_S skrev (1 time siden): Det var bra, du har jo nådd målet hver dag, ser jeg! Nei det ble jo to dager uten nådd mål - både lørdag og søndag 😝 Både hull i app-streaken og det å føle seg dritt. Men men. Får bare fortsette. Men kjedelig start på uken da. Verst at jeg føler meg daff og tung til sinns, alt er slitsomt, tom for energi... Hjemme med 1-åringen i dag, og hun er bare illsint. Mensen fikk jeg også i går (så det forklarer egentlig min nedstemthet). Og som en ekstra bonus så ble det ikke noe nedgang på vekten heller! (håper egentlig det også er mensens skyld). Vekt: 2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme 30.jan: 101,9 kg 27.feb: 99,7 kg 31.mars: 97,7 kg 10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 → fedme 1.mai: 96,3 kg 8.mai: 97,1 kg 15.mai: 97,2 kg Sum: - 7,0 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 15. mai 2023 #152 Del Skrevet 15. mai 2023 Hvis man ser på gjennomsnittet, så vil jeg si du har nådd målet. 😜 Håper du får litt mer energi og opplagthet etterhvert, og at det bare er mensen som er skyld i dritten. 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. mai 2023 Forfatter #153 Del Skrevet 19. mai 2023 Da kom den første ordentlige 'knekken' i år, om man kan kalle det det. Og den kom virkelig som lyn fra klar himmel - var helt uforberedt. Da var det ikke vanskelig å bli vippet av pinnen. Jeg føler meg bedre nå, så kan prøve å tenke litt over hva som skjedde... Det startet litt på lørdag kanskje, da jeg ble litt nedfor over å ikke klare skrittmålet mitt. Egentlig veldig tullete, for jeg visste jo at jeg hadde vært aktiv. Og så mye skal det jo ikke bety heller, at jeg har det målet er jo rett og slett bare for å minne meg på å være aktiv til en viss grad hver dag (vil aldri havne i "korona-modus" igjen). Men likevel følte jeg meg mislykket da. Tenkte å bare riste meg av det, men så kom mensen på søndag. Noe jeg egentlig aldri reagerer veldig hardt på. Men denne gangen var det som om hormonene samlet seg til ett stort troll som tok helt over meg. Jeg var sur og lei meg om hverandre her hjemme... At jeg våknet til oppgang på vekten på mandag hjalp ikke akkurat. Selv om det var såå lite. Mandag og tirsdag var jeg hjemme med en helt krakilsk 1-åring, vet ikke hva som gikk av henne... helt ulik seg selv. Jeg var derfor helt utslitt etter det, og satt kvelden før 17.mai og følte på masse press og stress over alt jeg burde gjøre. Som egentlig ikke var veldig mye! Lite planer og lite plikter i år. Men jeg gjorde det lille jeg/vi hadde stort. Tror mannen ble litt matt av meg... og det hjelper jo heller ikke, å ikke bli forstått 🙄 Nasjonaldagen startet dårlig da været var tragisk. Må være det dårligste hittil i år... som traff akkurat da. Ekstremt irriterende på grunn av flere ting. Men utover dagen gikk det bedre, så dagen endte med å ikke bli helt miserabel likevel. Men i går var jeg så utslitt av alle disse dagene samlet at jeg gikk rundt som et vandrende spøkelse. Og kostholdet disse dagene? Ikke bra! Har overspist, alt for mye sukker, ubalanserte måltider osv osv... Jeg prøvde hele tiden å tenke at jeg måtte holde opp, skjerpe meg igjen. Men det var akkurat som jeg ikke VILLE. Jeg ville ha den sjokoladeplata, ikke dele med noen. Selvsabotering på høyt nivå. Men heldigvis våknet jeg i dag med et ønske om å legge dette bak meg. Om det er fordi mensen er over, været er bedre, 1-åringen er glad og seg selv igjen - det vet jeg ikke. Jeg er bare glad jeg kan se på dette som en slags sprekk, og ikke at jeg er fullt og helt tilbake til mitt gamle liv. Jeg tror verktøyene jeg hittil har lært meg har hjulpet i underbevisstheten min. Det er også gledelig at jeg på en måte ikke følte at jeg falt av. For hva skulle jeg falle av? Livet mitt? I tidligere lignende hendelser så har det ofte vært at jeg har vært på diett, og så falt av den. Og da har det vært så tungt å finne tilbake til den. Mens nå som jeg ikke er på en diett så var det ikke så vanskelig. Jeg sto opp i morges og spiste en god og balansert frokost. Og da føltes alt fint igjen. Så ja, det var litt status herifra 🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 19. mai 2023 #154 Del Skrevet 19. mai 2023 Klem, så flink du er som greide å snu og komme tilbake til gode vaner igjen! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har "sprukket", men, som du sier, man kan jo ikke bare gi opp. Håper du får en kjempefin helg! 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 21. mai 2023 #155 Del Skrevet 21. mai 2023 Dette er som å lese meg selv. Jeg trigges veldig av annerledesdager, særlig hvis jeg er stressa for opplegget, eller må gå mye oppå andre. Men i likhet med deg så merker jeg også at det er vanskeligere å falle av det er snakk om livsstilsendring fremfor diett. Høres ut som om du er på vei tilbake til normalen, håper du får en knall uke! 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. mai 2023 Forfatter #156 Del Skrevet 21. mai 2023 Uke 20: skrittmål 3 av 7 dager Treningsenteret: 1 økt 💪 Mandag: 8923 Tirsdag: 11024 Onsdag: 13006 Torsdag: 7322 Fredag: 7539 Lørdag: 6449 Søndag: 4886 Ja, jeg viser bare til fredagens innlegg som jeg skrev over her. Man ser jo at det bare gikk nedover på skrittene. Og matmessig har det gått skikkelig dårlig. Spist masse potetgull både i går og i dag Så ja... MEN her må man bare fokusere på det positive. Det faktum at jeg er her inne og skriver, ser frem til å starte uken i morgen med bra frokost og lunsj, har lyst til å gå på tur o.l viser jo at jeg ikke er et håpløst tilfelle... Men jeg er i tvil om jeg burde veie meg i morgen. Jeg har jo lyst fordi det er jo mandag, og jeg vil føre inn ukas tall i statistikken (kontrollfreak ja). Men jeg er vel ganske sikker på at det ikke blir noe hyggelig tilbakemelding fra den vekten, så da burde jeg jo ikke. Kommer bare til å gi meg en dårlig følelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. mai 2023 #157 Del Skrevet 23. mai 2023 Dritt når man får sånne dager, men du, dette ødelegger ingen ting. Husk dette er kun få dager av resten av ditt liv Fokuser på alt det bra du har fått til, og lær av nedturene. Ikke tenk at "nå er alt over", men se på det som er "fartsdump". Når du har sånne dager kan det bare bli bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. mai 2023 Forfatter #158 Del Skrevet 23. mai 2023 Wit skrev (49 minutter siden): Dritt når man får sånne dager, men du, dette ødelegger ingen ting. Husk dette er kun få dager av resten av ditt liv Fokuser på alt det bra du har fått til, og lær av nedturene. Ikke tenk at "nå er alt over", men se på det som er "fartsdump". Når du har sånne dager kan det bare bli bedre Ja det er sånn jeg tenker Jeg våknet i går med ny giv, god frokost og klar for uken. Orket da ikke noe kjedelig tall på vekten som trekker meg ned, så ble ikke veiing. Matmessig ble det en grei dag i går, men jeg var så mye lenket til PC'en pga. jobb + familieplikter på kvelden at jeg ikke fikk gått meg en tur og dermed ble ikke skrittmål nådd Litt kjedelig at dèt var starten på uka da. Men jeg kjenner nå at det ikke er det viktigste. Er litt unormalt travelt akkurat nå med ting som er mye stillesittende, så må bare godta det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 23. mai 2023 #159 Del Skrevet 23. mai 2023 Du har jo vært superflink!! og jeg synes du håndterer denne smellen kjempebra. Vi vet jo at de kommer, så det viktigste er å komme raskt tilbake 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lb Skrevet 25. mai 2023 #160 Del Skrevet 25. mai 2023 Så flink du er som kom deg tilbake igjen fra smellen! Det er jo stor forskjell på at det er så travelt at man ikke rekker å gå tur, enn om man bare slenger seg på sofaen og ikke gidder. Døgnet skulle kanskje hatt mer enn 24 timer, men det får vi ikke gjort noe med 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå