Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv


Amatariel

Anbefalte innlegg

Uke 11: skrittmål 7 av 7 dager 
Treningsenteret: 2 økter 💪

Da var jeg ordentlig tilbake med å klare å nå det daglige skrittmålet. Fornøyd med det! Har fått meg en forkjølelse, men er heldigvis ikke like ille som de mageproblemene for et par uker siden. Satser på at det ikke blir verre enn det er nå 🤞

Denne helgen ble det litt for mye av visse ting. Klarte ikke holde meg helt til det jeg hadde tenkt på forhånd. Ble for mye taco på fredag... ble plutselig litt potetgull i går (ikke mye, men planen var egentlig ingenting). Og litt for mye mat til middag i dag også... men håper det går litt opp i opp, for spiste lite frokost/lunsj. Men litt brownies også da. Så ja... alt i alt ikke en veldig ille helg, men ikke en "perfekt" en heller. Så da er jo spørsmålet hva en perfekt helg er.... hm. Jeg har i alle fall hatt det veldig fint! Vært sosial med venner og vært masse med familien ♥️ Så jeg tar i mot det vekten måtte gi meg i morgen, uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt: 
2.jan: 104,2 kg
9.jan: 104,7 kg
16.jan: 102,7 kg
23.jan: 102,1 kg
30.jan: 101,9 kg
6.feb: 101,4 kg
13.feb: 101,8 kg
20.feb: 100,0 kg
27.feb: 99,7 kg
6.mars: 98,0 kg
13.mars: 97,8 kg
20.mars: 98,2 kg

Sum: - 6,0 kg

Ja sånn ble det. +0,4 kg. Selvfølgelig kjedelig når man vil ned, men jeg tar det med fatning. For det første forventer jeg ikke nedgang hver eneste uke i denne prosessen - det er urealistisk. For det andre var det ikke mye, og for det tredje så har jeg hatt mensen denne uken.

Er det forresten noen som vet når det spiller mest inn på vekten? Er det rett før, mens man blør eller etterpå? 🤔 For jeg fikk mensen på onsdag (som var to dager etter forrige veiedag). Hadde blødning til lørdag/søndag, altså ferdig før neste veiedag igjen. Er derfor litt usikker på om jeg kan 'skylde' på mensen når det gjelder denne oppgangen.

Uansett så er det uvesentlig nå - nå er det bare å se fremover! TO uker igjen til påske bare jo! 😳 Jeg har veeeldig lyst til å klare 97-målet mitt til da altså. Har som nevnt før aldri klart å nå et konkret delmål sånn her i hele mitt liv... Men da må jeg virkelig være skjerpet fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og straks helg! :strix:

Nå må jeg innrømme at jeg begynner 'å kjenne dette litt'. Og når jeg ser på kalenderen så kan det stemme ganske bra ja - ca. 9 uker siden jeg begynte å innse at jeg må ta tak i livet mitt. Og på mange måter har jeg vært der før. Derfor vet jeg også hva som kan stå foran meg: manglende motivasjon, skal-bare-slippe-litt-opp, "må jo kose meg ekstra når det kommer en høytid". Og så blir det kjempevanskelig å ta tak igjen etterpå, komme seg på riktig sti igjen... kan ta ukesvis det. Så en liten god periode igjen, men så kommer sommeren og vips - så veier jeg like mye som jeg gjorde etter jul. Det føles litt sånn - at det bare er et knips med fingrene. Det skal så lite til.

MEN heldigvis så er ikke motivasjonen veldig dalende her. Jeg drives av tanken på at et bedre liv venter meg med disse små stegene jeg tar. Vektmessig er jeg ikke veldig langt unna påskemålet mitt, så det hadde vært veldig gøy å nå (sånn for selvtillitens del). Jeg syns det går ganske bra med det mentale, og jeg har tanker om meg selv (positive) som jeg ikke har hatt på lenge. Jeg øver meg på å lytte til kroppen min, og gi meg selv det jeg trenger.

Jeg tar små steg og gjør så godt jeg kan. Det bor mye mer i meg enn jeg har fått frem før, og nå skal jeg bevise det for meg selv. Jeg kan klare alt jeg bestemmer meg for. Jeg vet at denne reisen ikke blir lett, men jeg vet at det blir verdt det.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Fredag og straks helg! :strix:

Nå må jeg innrømme at jeg begynner 'å kjenne dette litt'. Og når jeg ser på kalenderen så kan det stemme ganske bra ja - ca. 9 uker siden jeg begynte å innse at jeg må ta tak i livet mitt. Og på mange måter har jeg vært der før. Derfor vet jeg også hva som kan stå foran meg: manglende motivasjon, skal-bare-slippe-litt-opp, "må jo kose meg ekstra når det kommer en høytid". Og så blir det kjempevanskelig å ta tak igjen etterpå, komme seg på riktig sti igjen... kan ta ukesvis det. Så en liten god periode igjen, men så kommer sommeren og vips - så veier jeg like mye som jeg gjorde etter jul. Det føles litt sånn - at det bare er et knips med fingrene. Det skal så lite til.

MEN heldigvis så er ikke motivasjonen veldig dalende her. Jeg drives av tanken på at et bedre liv venter meg med disse små stegene jeg tar. Vektmessig er jeg ikke veldig langt unna påskemålet mitt, så det hadde vært veldig gøy å nå (sånn for selvtillitens del). Jeg syns det går ganske bra med det mentale, og jeg har tanker om meg selv (positive) som jeg ikke har hatt på lenge. Jeg øver meg på å lytte til kroppen min, og gi meg selv det jeg trenger.

Jeg tar små steg og gjør så godt jeg kan. Det bor mye mer i meg enn jeg har fått frem før, og nå skal jeg bevise det for meg selv. Jeg kan klare alt jeg bestemmer meg for. Jeg vet at denne reisen ikke blir lett, men jeg vet at det blir verdt det.

 

Du har vært kjempeflink 🥇

I høytider så tenker jeg at det fortsatt er mulig å kose seg med sunne valg. Og så prøver jeg å være i mer aktivitet enn ellers. Den første jula etter min omlegging av kost så gikk jeg faktisk NED litt selv om jeg skeiet ut en del. Og det er ikke disse få påskedagene som er avgjørende. Det er alt som skjer utenom disse høytidene (og ikke la de bli for lange). 

Jeg er nå at jeg ikke lenger tenker "å slippe opp". For jeg har endret alt av matregime og spiser helt annerledes enn tidligere. Nå syns jeg de sunne valgene er minst like gode som alle de usunne. Har vi god mat, så velger jeg å spise mye grønnsaker, rene proteiner og veldig lite saus for eksempel. Tar jeg en øl velger jeg en Lite øl og ikke vanlig (ja, mye kalorier, men sparer der jeg kan 😂 ). 

Det er de små grepene som gjør utslag i det lange løp.

Det bor veldig mye i deg, så dette vet jeg bare at du klarer.

Ønsker deg en fin helg 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Wit :klemmer: Godt med en motivasjonstalk!

Føler på meg at dette skal bli en annerledes høytid, og slettes ikke i negativ forstand. For èn gangs skyld så skal vi 1) ikke reise bort 2) ikke få besøk av noen heller. Det er veldig uvanlig for oss, men det ble sånn i år. Og nå som jeg er i startfasen av livsstilsendringen så kjenner jeg at det er godt! Er ofte under reise/sosiale settinger at jeg sklir ut og tar dårlige valg. Så nå blir det godt å "bare" være oss kjernefamilien. Vi skal kose oss MASSE. Og da tenker jeg å se på masse krimserier, filmer og spille masse brettspill 😁 Og selvfølgelig være en god del ute. Håper virkelig på fint vær. Men uansett skal jeg være nøye på å nå skrittmålet mitt daglig også i påsken (det hjelper meg til å ikke bli liggende på sofaen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Det meste sitter i hodet, kroppen er ganske grei å få med på laget, egentlig. ;)

Håper du koser deg masse i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 12: skrittmål 7 av 7 dager 
Treningsenteret: 3 økter 💪


Vekt: 
2.jan: 104,2 kg
9.jan: 104,7 kg
16.jan: 102,7 kg
23.jan: 102,1 kg
30.jan: 101,9 kg
6.feb: 101,4 kg
13.feb: 101,8 kg
20.feb: 100,0 kg
27.feb: 99,7 kg
6.mars: 98,0 kg
13.mars: 97,8 kg
20.mars: 98,2 kg
27.mars: 97,7 kg

Sum: - 6,5 kg

Ned 0,5 kg! Først litt skuffet over det (dumt, jeg vet - jeg skulle jo være fornøyd med noen hundre gram i nedgang hver uke) fordi jeg er på samme sted som for to uker siden og det bare er noen dager til målet mitt skal være nådd (97 kg). MEN jeg ristet det av meg raskt. Fordi jeg har vært ekstra flink på trening (styrke) denne uken. TRE ganger 😲 Det er absolutt ikke noe mål å få dratt så mange ganger på senteret på èn uke, men det er deilig når det bare blir sånn. At tid, mulighet og ikke minst lysten til det er der. Det er en stor greie for meg. Så kan jo hende jeg har fått noen tunge muskler på plass! :fnise: Jeg føler meg bra, og kjenner det på klærne, så jeg har nok mistet cm.

Delmålet mitt var altså 97 kg til påske, og ettersom påskeferien inntrer på fredag så skal jeg offisielt veie meg da. Så jeg har 5 dager å bli kvitt 0,7 kg på 😅 Det er selvsagt ikke verdens undergang om jeg ikke klarer det, for jeg er jo ikke langt unna uansett. Men ettersom jeg aldri kan huske å ha nådd et delmål før i hele mitt liv, så hadde det vært sååå gøy å få det til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5 kg er kjempebra! Og så bra jobba med å trene styrke tre ganger! 

Kjenner den følelsen med å ønske å nå et delmål, men du kommer til å nå det snart! Om det blir før eller etter påske har vel ikke så mye å si? Jeg sitter fortsatt og venter på delmålet mitt som jeg ville nå for snart halvannet år siden, så det gjelder vel å ha tålmodighet. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 27.3.2023 den 13.43):

Kjenner den følelsen med å ønske å nå et delmål, men du kommer til å nå det snart! Om det blir før eller etter påske har vel ikke så mye å si?

Det er helt riktig! Tallet har egentlig ikke noe å si. Å være opphengt i tall er en av uvanene jeg skal forsøke å legge bort i denne prosessen. Men noe av det vanskeligste, ettersom jeg har vært opptatt av det i så mange år. Men i det store og hele så har det selvsagt ikke noe å si om jeg er rett over eller under delmålet mitt nå til påske. Det hadde bare vært så GØY å faktisk klare det, rett og slett kun fordi i løpet av alle mine diett- og slankeår så klarte jeg aldri å nå et sånn typisk til påske/sommer/jul delmål. Så det er kun for å kunne gi 🖕 og si hey, se her - jeg klarte et delmål helt uten å være på diett! Og for mestringsfølelsen kanskje. Det gir meg selvtillit. Men pytt, jeg skal jo klare målet uansett, så i det store bildet så har det ikke så mye å si nei.

Dette er en fin uke. På grunn av jobb og private forhold så er det en rolig uke der jeg har mer tid til meg selv enn vanlig. For tre måneder siden kan jeg garantere at det hadde vært en fråtseuke! Hadde kjøpt potetgull og sjokolade i lassevis og 'kost' meg med på kveldene i sofaen til TV-serier bare jeg liker å se. Men nå har jeg ikke lyst til det. Jeg tenker på den kvalme følelsen jeg får av å overspise sånt... og så tenker jeg at det ikke er verdt det. Jeg ønsker virkelig å endre livsstilen min. 

Så hva har jeg gjort i stedet for?
For det første har jeg sørget for at alle dagens måltider har vært gode og mettende. Med et godt grunnlag så blir suget på kvelden lettere. Men det kommer selvsagt snikende litt likevel. Men etter middag så har jeg pusset tennene og enten gjort litt husarbeid eller gått en liten tur ute. Hører på podcast om livsstilsendring. Hjem igjen så tar jeg meg en god dusj med litt ekstra egenpleie/stell. Hopper i koseklær. Krøller meg opp i sofaen og surfer litt på nett. Drar innom sider jeg liker, f.eks her på KG. Men er også innom oppskriftsider for å suge til meg inspirasjon til nye gode sammensatte måltider. Når kvelden virkelig kryper på så lager jeg meg en kveldsmat og koser meg med noe god drikke som enten en kopp te eller glass pepsi max. Krøller meg igjen opp i sofaen og ser en episode av en TV-serie jeg liker godt. Etter dette er det kvelden for meg, og jeg legger meg. God søvn er alfaomega! Så selv om en til episode av TV-serien frister, så vet jeg at det er lurt å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Det er helt riktig! Tallet har egentlig ikke noe å si. Å være opphengt i tall er en av uvanene jeg skal forsøke å legge bort i denne prosessen. Men noe av det vanskeligste, ettersom jeg har vært opptatt av det i så mange år. Men i det store og hele så har det selvsagt ikke noe å si om jeg er rett over eller under delmålet mitt nå til påske. Det hadde bare vært så GØY å faktisk klare det, rett og slett kun fordi i løpet av alle mine diett- og slankeår så klarte jeg aldri å nå et sånn typisk til påske/sommer/jul delmål. Så det er kun for å kunne gi 🖕 og si hey, se her - jeg klarte et delmål helt uten å være på diett! Og for mestringsfølelsen kanskje. Det gir meg selvtillit. Men pytt, jeg skal jo klare målet uansett, så i det store bildet så har det ikke så mye å si nei.

Dette er en fin uke. På grunn av jobb og private forhold så er det en rolig uke der jeg har mer tid til meg selv enn vanlig. For tre måneder siden kan jeg garantere at det hadde vært en fråtseuke! Hadde kjøpt potetgull og sjokolade i lassevis og 'kost' meg med på kveldene i sofaen til TV-serier bare jeg liker å se. Men nå har jeg ikke lyst til det. Jeg tenker på den kvalme følelsen jeg får av å overspise sånt... og så tenker jeg at det ikke er verdt det. Jeg ønsker virkelig å endre livsstilen min. 

Så hva har jeg gjort i stedet for?
For det første har jeg sørget for at alle dagens måltider har vært gode og mettende. Med et godt grunnlag så blir suget på kvelden lettere. Men det kommer selvsagt snikende litt likevel. Men etter middag så har jeg pusset tennene og enten gjort litt husarbeid eller gått en liten tur ute. Hører på podcast om livsstilsendring. Hjem igjen så tar jeg meg en god dusj med litt ekstra egenpleie/stell. Hopper i koseklær. Krøller meg opp i sofaen og surfer litt på nett. Drar innom sider jeg liker, f.eks her på KG. Men er også innom oppskriftsider for å suge til meg inspirasjon til nye gode sammensatte måltider. Når kvelden virkelig kryper på så lager jeg meg en kveldsmat og koser meg med noe god drikke som enten en kopp te eller glass pepsi max. Krøller meg igjen opp i sofaen og ser en episode av en TV-serie jeg liker godt. Etter dette er det kvelden for meg, og jeg legger meg. God søvn er alfaomega! Så selv om en til episode av TV-serien frister, så vet jeg at det er lurt å legge seg.

Nei, tallene har ikke noe å si, men skjønner godt dette med å henge seg opp i de uansett 😉

Du har gjort alle de riktige grepene, og med en "hjemmepåske" så kommer dette til å gå kjempefint. Det med søvn er viktig, det vet jeg også. Men sliter med søvn for tiden og da er det ikke så enkelt å alltid få de timene jeg trenger.

Kos deg masse i påsken ihvertfall. Jeg reiser på hytta i morgen og jobber derfra på fredag. Gleder meg til mange dager etterhverandre uten vekkeklokke og stress. Bare lade batterier og forhåpentligvis være frisk og uthvilt når jeg starter opp igjen etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Det er helt riktig! Tallet har egentlig ikke noe å si. Å være opphengt i tall er en av uvanene jeg skal forsøke å legge bort i denne prosessen. Men noe av det vanskeligste, ettersom jeg har vært opptatt av det i så mange år. Men i det store og hele så har det selvsagt ikke noe å si om jeg er rett over eller under delmålet mitt nå til påske. Det hadde bare vært så GØY å faktisk klare det, rett og slett kun fordi i løpet av alle mine diett- og slankeår så klarte jeg aldri å nå et sånn typisk til påske/sommer/jul delmål. Så det er kun for å kunne gi 🖕 og si hey, se her - jeg klarte et delmål helt uten å være på diett! Og for mestringsfølelsen kanskje. Det gir meg selvtillit. Men pytt, jeg skal jo klare målet uansett, så i det store bildet så har det ikke så mye å si nei.

Dette er en fin uke. På grunn av jobb og private forhold så er det en rolig uke der jeg har mer tid til meg selv enn vanlig. For tre måneder siden kan jeg garantere at det hadde vært en fråtseuke! Hadde kjøpt potetgull og sjokolade i lassevis og 'kost' meg med på kveldene i sofaen til TV-serier bare jeg liker å se. Men nå har jeg ikke lyst til det. Jeg tenker på den kvalme følelsen jeg får av å overspise sånt... og så tenker jeg at det ikke er verdt det. Jeg ønsker virkelig å endre livsstilen min. 

Så hva har jeg gjort i stedet for?
For det første har jeg sørget for at alle dagens måltider har vært gode og mettende. Med et godt grunnlag så blir suget på kvelden lettere. Men det kommer selvsagt snikende litt likevel. Men etter middag så har jeg pusset tennene og enten gjort litt husarbeid eller gått en liten tur ute. Hører på podcast om livsstilsendring. Hjem igjen så tar jeg meg en god dusj med litt ekstra egenpleie/stell. Hopper i koseklær. Krøller meg opp i sofaen og surfer litt på nett. Drar innom sider jeg liker, f.eks her på KG. Men er også innom oppskriftsider for å suge til meg inspirasjon til nye gode sammensatte måltider. Når kvelden virkelig kryper på så lager jeg meg en kveldsmat og koser meg med noe god drikke som enten en kopp te eller glass pepsi max. Krøller meg igjen opp i sofaen og ser en episode av en TV-serie jeg liker godt. Etter dette er det kvelden for meg, og jeg legger meg. God søvn er alfaomega! Så selv om en til episode av TV-serien frister, så vet jeg at det er lurt å legge seg.

Jeg skjønner deg veldig godt, og jeg henger meg også veldig opp i tall. "Feil" tall på vekta kan make or break my day, og det er veldig vanskelig å snu den tankegangen. Når jeg får en sånn "dårlig" dag, så tenker jeg "tenk så glad du hadde vært for å se det tallet for to år siden!", og det hjelper litt. :)

Du er veldig flink og motivert, må jeg si! Har laget deg veldig mange nye gode vaner. Flott å se! Satser på at påska blir bra også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (5 timer siden):

Når jeg får en sånn "dårlig" dag, så tenker jeg "tenk så glad du hadde vært for å se det tallet for to år siden!", og det hjelper litt. :)

Jeg har jo bare gått 'feil vei' de siste årene så for to år siden var jeg noen kilo lettere enn nå 🙈 til påske i fjor var jeg rundt 92 kg mener jeg. Så vil ikke funke helt på meg, men skjønner hva du mener! Takker for peptalken :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (53 minutter siden):

Jeg har jo bare gått 'feil vei' de siste årene så for to år siden var jeg noen kilo lettere enn nå 🙈 til påske i fjor var jeg rundt 92 kg mener jeg. Så vil ikke funke helt på meg, men skjønner hva du mener! Takker for peptalken :klem3:

Ja, for min del er det jo litt over to år siden jeg begynte med denne livsstilsendringen, så kanskje jeg heller burde skrevet "da du var på ditt tyngste" eller noe slikt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du er på veldig god vei til å endre vaner! ☺️ Jeg måtte også «legge om» rytmen på ettermiddag/kveld for å få bukt med småspising/overspising rundt og etter middag. Det er noe med det at dårlige vaner sitter ekstra godt i hvis man gjør alt annet likt som tidligere. Synes det høres ut som om du har fått til en skikkelig fin rutine på kveldene der du både får kost deg men også unngår gamle mønstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 
2.jan: 104,2 kg
9.jan: 104,7 kg
16.jan: 102,7 kg
23.jan: 102,1 kg
30.jan: 101,9 kg
6.feb: 101,4 kg
13.feb: 101,8 kg
20.feb: 100,0 kg
27.feb: 99,7 kg
6.mars: 98,0 kg
13.mars: 97,8 kg
20.mars: 98,2 kg
27.mars: 97,7 kg
31.mars: 97,7 kg

Sum: - 6,5 kg


Det ble fredagsveiing i dag fordi dette er siste dag før påskeferie. Greit å ha en før-påske-vekt syns jeg. Kjente jo på en skuffelse da vekten ikke har rikket seg siden mandag, slik at jeg kunne komme til påskemålet mitt som var 97 kg. Men som nevnt tidligere i uken her så betyr det jo ikke veldig mye i den store sammenhengen. Ned skal jeg videre uansett. Da får det bli etter påske. Eller - i påsken er målet mitt. 

Mitt tidligere jeg ville tenkt at det er umulig å gå ned i vekt i løpet av en høytid. Men mitt nåværende jeg tenker at det må være fullt mulig med de forutsetningene jeg har! Vi skal ikke gjøre noe spesielt denne påsken. Vanligvis reiser vi enten bort, eller får mye tilreisende besøk til oss. Blir ikke noe av dette i år. Og med tanke på at jeg fortsatt er i startfasen av livsstilsendringen min så kunne det ikke passet bedre! Trenger ikke noen vanskelige utfordringer og "tester" nå kjenner jeg. Det får komme senere. Så påskedagene foran oss blir relativt vanlige. Jeg skal jobbe en dag i neste uke også. Men det er klart, det vil jo bli fristelser. Familien liker godt å kjøpe masse smågodt til billig pris, spise snacks til påskekrimmen og filmer osv. Men jeg må lære meg at jeg ikke trenger å overspise av disse tingene. Og ha fokus på andre ting som frisk luft, gå turer, mindfullness, trene litt osv. Så det bør være oppnåelig for meg å gå ned 700 gram på denne tiden. Vi får se 2. påskedag hva vekten sier.

Jeg blir nok å henge her en del i påskeuken, men til dere som skulle finne på å titte innom og er på vei på ferie straks: 

norweastsmiley.gif.14b0a9fb0f9497969d70d294e58faa2d.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ikke rikket seg de siste dagene, men det er jo bra uansett da 👍

Slapp av og nyt en fredelig hjemmepåske 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (På 6.2.2023 den 10.53):

Mosjonsmessig er jeg også veldig fornøyd. Jeg har vært ekstremt stillesittende i noen år (unnskyldningene er først pandemi, så rett over i svangerskap), og dette har gjort at jeg føler meg stiv, støl, tung og har vondter her og der. Tiltaket for å røre meg har derfor vært ekstra stort. Men jeg innser selvsagt at jeg MÅ dette nå, og at plagene mine vil forsvinne hvis jeg blir lettere. Så ingen hardtrening her, men i første omgang er det å få kommet seg ut å gå. Ta de riktige valgene - ta trapp på jobb i stedet for heis. Gå rundt i nærmiljøet mens jeg venter på barna som er på aktiviteter i stedet for å sitte på en benk i gangen. Min smartklokke har et innebygd skrittmål som står på 6000. Det høres sikkert veldig lite ut for mange (jeg har flere venner som lett går 10k om dagen uten å prøve hardt en gang). Men for meg er 6000 skritt ingen selvfølge. Jeg har bl.a en stillesittende jobb. Og de dagene jeg har hjemmekontor går jeg ikke til bussen en gang. Som eksempel kan jeg gi at på onsdag i forrige uke da jeg hadde hjemmekontor så sto skrittene mine på 1500 da klokken var 18.00. Så her kommer det ikke av seg selv. Men jeg føler selv at 6000 er et minstekrav nå for mine daglige skritt, så det er pr. nå målet mitt. Og jeg kan med glede si at jeg klarte dette hver dag i uken som gikk 😁

Siterer meg selv fra starten av februar når det gjelder skrittmålet mitt. Det var som sagt ingen selvfølge å få 6000 hver dag uten å jobbe litt for det, men jeg har merket sakte men sikkert nå at det er lettere. Det kommer rett og slett av at jeg er mer hverdagsaktiv fordi jeg er i litt bedre form. Ikke voldsomt mye bedre form på to måneder, men jeg merker at jeg det ikke er så pes for meg å løpe ned i kjelleretasjen lenger for å hente noe. Det var noe jeg tidligere utsatte før jeg skulle hente minst to ting :roll: Så det at kroppen er litt lettere og i litt bedre form gjør at jeg automatisk tar flere skritt. De siste par ukene har jeg ikke måtte gjøre noe tiltak på kvelden for å nå målet heller. Og når jeg går kveldstur så kommer jeg 'lett' opp i 10k. Akkurat nå har jeg 13k etter først en liten trilletur på formiddagen, og en alenetur på ettermiddagen. Klokken min kan fortelle at jeg i gjennomsnitt har 8500 skritt pr. dag denne uken. Så da innser jeg at jeg bør øke målet mitt... Men samtidig syns jeg det er "skummelt"  å øke for mye. Vil bare gjøre dette til en veldig smooth overgang. Så har satt målet til 7000 skritt daglig nå.
 

Uke 13: skrittmål 7 av 7 dager 
Treningsenteret: 2 økter 💪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Siterer meg selv fra starten av februar når det gjelder skrittmålet mitt. Det var som sagt ingen selvfølge å få 6000 hver dag uten å jobbe litt for det, men jeg har merket sakte men sikkert nå at det er lettere. Det kommer rett og slett av at jeg er mer hverdagsaktiv fordi jeg er i litt bedre form. Ikke voldsomt mye bedre form på to måneder, men jeg merker at jeg det ikke er så pes for meg å løpe ned i kjelleretasjen lenger for å hente noe. Det var noe jeg tidligere utsatte før jeg skulle hente minst to ting :roll: Så det at kroppen er litt lettere og i litt bedre form gjør at jeg automatisk tar flere skritt. De siste par ukene har jeg ikke måtte gjøre noe tiltak på kvelden for å nå målet heller. Og når jeg går kveldstur så kommer jeg 'lett' opp i 10k. Akkurat nå har jeg 13k etter først en liten trilletur på formiddagen, og en alenetur på ettermiddagen. Klokken min kan fortelle at jeg i gjennomsnitt har 8500 skritt pr. dag denne uken. Så da innser jeg at jeg bør øke målet mitt... Men samtidig syns jeg det er "skummelt"  å øke for mye. Vil bare gjøre dette til en veldig smooth overgang. Så har satt målet til 7000 skritt daglig nå.
 

Uke 13: skrittmål 7 av 7 dager 
Treningsenteret: 2 økter 💪

Så bra! Artig når man begynner å kjenne på kroppen at det går framover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 timer siden):

Hei Amatariel! Heier på deg :-) 

Tusen takk, det betyr mye fra deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...