Gå til innhold

Alltid så lang leveringstid på ting bestilt på nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra jeg trykker bestill i en nettbutikk til jeg har varen i hånda går det gjerne så lang tid at jeg har glemt at jeg har bestilt varen. Når den kommer blir jeg overrasket og påminnet om at jeg har faktisk har bestilt varen. Litt som å bestille noe fra Kina. Man bestiller og glemmer den, så dukker den plutselig opp etter et halvt års reise på skip rundt verdens hav.

Jeg skjønner at vi ikke bor i USA og kan ikke forvente levering neste dag som amerikanerne. Men må det virkelig ta så lang tid? Er det ingen forbedringspotensial? Føleles ut som jeg bor i et uland.

Anonymkode: 07c89...155

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0

Jeg syns det stort sett går for fra jeg bestiller til varene kan hentes på posten. Hva mener du med lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra jeg trykker bestill i en nettbutikk til jeg har varen i hånda går det gjerne så lang tid at jeg har glemt at jeg har bestilt varen. Når den kommer blir jeg overrasket og påminnet om at jeg har faktisk har bestilt varen. Litt som å bestille noe fra Kina. Man bestiller og glemmer den, så dukker den plutselig opp etter et halvt års reise på skip rundt verdens hav.

Anonymkode: 07c89...155

Har du glemt at du har bestilt noe tenker jeg det ikke er noe du egentlig trenger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du bestiller fra?

Syns sjelden det går lang tid innad i Norge.. har ikke vært så ille fra Europa og Nord-amerika heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvor du bestiller fra. Det meste jeg bestiller på nett i Norge tar 1-2 dager. Nå bor jeg i Canada og ikke USA, men det eneste som egentlig går raskere her borte er Amazon som ofte leverer samme dag som jeg bestiller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvor du bestiller fra. Jeg kjøpte noe på HM mandag for 1 uke siden, og det kom i posten i går. Bestilte noe på desenio og det kom etter noen få dager. Bestilte også noe fra Tyskland og det brukte litt over 1 uke. Så hvor bestiller du egentlig fra, når det tar så lang tid?

Anonymkode: bb647...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det tar så innmari lang tid. 
2-3 dager, max ei uke avhengig av om man treffer på røde dager eller helg under sendingstiden. Man kan jo ikke forvente at alt skal sendes overnight. Da må du i så fall betale ekstra for det

Har vel kanskje opplevd 1-2 ganger hvor det har tatt nesten 14 dager, men aldri glemt hva jeg har bestilt iallfall 😅

 

Anonymkode: 76dc6...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du bestiller som tar så lang tid?

Anonymkode: 7d56f...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller du fra da?

I det siste har jeg bestilt fra Komplett, Vero Moda og Zalando. Og jeg har fått varene 2-4 dager etter jeg har bestilt.

Anonymkode: fde59...fd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg bestilte en bok fra Ark den 19 januar. Kom i postkassen i dag. Bor på østlandet.

Anonymkode: 07c89...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Jeg bestilte en bok fra Ark den 19 januar. Kom i postkassen i dag. Bor på østlandet.

Anonymkode: 07c89...155

Var den på lager da du kjøpte den? Bestilte du annet frakt mode? Du kan få den kjappere 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Jeg bestilte en bok fra Ark den 19 januar. Kom i postkassen i dag. Bor på østlandet.

Anonymkode: 07c89...155

Ark er notoriske treige. De bruker latterlig lang tid på å levere varer fra eget lager. Hvis det faktisk er eget lager de leverer fra da. Jeg sluttet å bestille fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hatt noe problem med det før, men i det siste har det tatt helt av. Varene ligger i Stokke eller Lørenskog i en uke++(normalt får jeg varen samme dag den ankommer Stokke eller Lørenskog). Ene lå i Lørenskog så lenge at jeg bestilte hjemlevering, og da kom den… 

Anonymkode: 3f7f0...427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noe i går, og fikk det på døra i dag, under et døgn senere.

Anonymkode: 40924...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kommer sikker an på hvor ts bor. Jeg bestiller også fra nett innimellom, og vi bor ikke i oslo. Det tar ofte en til to uker før levering. det er mange av samme sidene nevnt over. Har hendt jeg har blitt overrasket over å få levert noe 2 dager senere, men det er sjeldent.

 

Anonymkode: 72bbc...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her. Jeg bestilte en bok fra Ark den 19 januar. Kom i postkassen i dag. Bor på østlandet.

Anonymkode: 07c89...155

Da bestilte du sikkert noe som ble sendt fra england eller noe da? Da tar det fort 1-2 uker ekstra. 
 

Anonymkode: 45f4e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fra jeg trykker bestill i en nettbutikk til jeg har varen i hånda går det gjerne så lang tid at jeg har glemt at jeg har bestilt varen. Når den kommer blir jeg overrasket og påminnet om at jeg har faktisk har bestilt varen. Litt som å bestille noe fra Kina. Man bestiller og glemmer den, så dukker den plutselig opp etter et halvt års reise på skip rundt verdens hav.

Jeg skjønner at vi ikke bor i USA og kan ikke forvente levering neste dag som amerikanerne. Men må det virkelig ta så lang tid? Er det ingen forbedringspotensial? Føleles ut som jeg bor i et uland.

Anonymkode: 07c89...155

Dette sier jo ingenting om leveringstider, men det sier mye om hukommelsen din.

Selv bruker jeg å kjøpe billig rask fra Ebay og de er som regel levert fra Kina. Det er så billig at jeg gjerne bestiller 2-3 stykker av samme tingen og enda er det sammenlagt rundt halve prisen av hva det det koster i Norge. Leveringtiden er også svært variabel med alt fra 10 dager og til et par måneder, men jeg husker alltid hva jeg har bestilt og går inn på ebay.com og sjekker nåe det skulle vært levert. Kommer det ikke til den datoen, så er det bare å rapportere tilbake til selger om at varen ikke er kommer, så tar det bare noen dager så er pengene på konto igjen. Men jeg har aldri kjøpt noe så uvesentlig, at jeg har glemt at jeg har bestilt det.

Anonymkode: 793d4...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte nylig fra Kremmerhuset, på nettsiden står det leveringstid 3-5 dager. Bestilte 21. Jan. Fikk beskjed om at neste stopp for å levere pakken til butikken var da den 24. Jan. Butikken gadd ikke å registrere den før fem dager etter. Så i dette tilfellet var det post-i-butikk (en prix-butikk) som var uprofesjonelle. Bestill heller hjemlevering. Helt latterlig at butikkarbeidere holder på sånn.

Anonymkode: c6fc6...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...