Gå til innhold

Moderering av nyopprettede brukere | SPLITTET FRA: Endring på "Aktuelle saker og politikk"


Anonio

Anbefalte innlegg

Etter min mening er det strengt talt på tide at KG innfører en mye strengere moderering av nyopprettede brukere som konstant sprer om seg med pro-fascistiske Russiske kilder. Ukraina\Russland-rommet fylles konstant av kilder som gjør at man risikerer at Bonnier som eier kan bli straffet av søkemotorer og indekserings-programmer. Det er snakk om noen få kontoer som konstant lener seg på helt hyperbole kilder for å forsvare sine pro-folkemord standpunkt, og disse ligger ofte så lenge at skaden allerede er skjedd før de blir moderert bort.

KG bør innføre et poengsystem, som gjør at man får en advarsel for å poste slike kilder, og gjør man det igjen blir kontoen slettet. Man kunne også vurdert en slags 'tidsramme', før brukere fikk lov til å legge ut ting på dette underforumet. 

Vi som er inne på dette forumet ser ofte at norsken til disse kontoene tilsier at de antageligvis er Russisk-opprettede trollkontoer, men de gjør allikevel store skader på renommeet til KG og Bonnier ved å legge ut kildene sine hos dere.

Om dere vil ha hjelp til å definere hvilke kilder dette gjelder er det bare å skrive til meg, så kan jeg vise dere til nettsteder og informasjon som viser dette.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei @Anonio,

Jeg splittet innlegget ditt fra tråden ''Endring på "Aktuelle saker og politikk" '' til en ny tråd. Det gjorde jeg i og med at tråden du svarte i ble publisert i 2018 for å annonsere en prøveperiode i Aktuelle saker og politikk hvor AnonymBruker-funksjonen ble sperret.

Anonio skrev (På 31.1.2023 den 8.30):

Etter min mening er det strengt talt på tide at KG innfører en mye strengere moderering av nyopprettede brukere som konstant sprer om seg med pro-fascistiske Russiske kilder. Ukraina\Russland-rommet fylles konstant av kilder som gjør at man risikerer at Bonnier som eier kan bli straffet av søkemotorer og indekserings-programmer. Det er snakk om noen få kontoer som konstant lener seg på helt hyperbole kilder for å forsvare sine pro-folkemord standpunkt, og disse ligger ofte så lenge at skaden allerede er skjedd før de blir moderert bort.

KG bør innføre et poengsystem, som gjør at man får en advarsel for å poste slike kilder, og gjør man det igjen blir kontoen slettet. Man kunne også vurdert en slags 'tidsramme', før brukere fikk lov til å legge ut ting på dette underforumet. 

Vi som er inne på dette forumet ser ofte at norsken til disse kontoene tilsier at de antageligvis er Russisk-opprettede trollkontoer, men de gjør allikevel store skader på renommeet til KG og Bonnier ved å legge ut kildene sine hos dere.

Om dere vil ha hjelp til å definere hvilke kilder dette gjelder er det bare å skrive til meg, så kan jeg vise dere til nettsteder og informasjon som viser dette.

Det er ikke ukjent for oss at det fra tid til annen deles innhold her inne fra kilder vi ikke ønsker å assosieres med. Den tendensen ser vi særlig i underforumene Ukraina-konflikten og beredskap og Aktuelle saker og politikk. På grunn av det innførte vi i midten av fjoråret et regelpunkt for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med;

Sitat

* Innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Dette gjelder nettsider som inneholder f.eks. falske nyheter eller støtende og grafisk materiale.

Utfordringen her blir at man ikke kan vite hvilke nye medlemmer det er som kommer til å referere til uønskede kilder. Det vil man ikke kunne fange opp før innholdet er delt. En annen ting er at selv om vi kan legge inn sperrer for den og den lenken finnes det alltid andre en kan referere til. Den utfordringen ville også vært gjeldende for automatisk genererte sanksjoner - noe vi ikke har her inne. 

I forhold til det du nevner om å sperre deltagelse i nevnte underforum for nye medlemmer vil det også luke ut de som har en genuin interesse for tematikken i disse rommene. Ulempen dette medfører vil derfor veie mer enn en teoretisk fordel med et slikt system. 

For oss er det heller ikke aktuelt å dra konklusjoner om brukere basert på skriftspråket deres. En kan selvsagt spekulere i hva som ligger bak måten noen uttrykker seg på, men det er både urettferdig og urimelig å begrense tilgang kun basert på synsing.

Når du kommer over innhold eller brukere du reagerer på ber jeg deg om å rapportere det slik at moderator får gjort en vurdering. Jeg skjønner at det er frustrerende å få et slikt svar, men vi setter pris på tilbakemeldingen din.

Vennlig hilsen Rhodiola, adm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...