Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?

Embla Othea

Anbefalte innlegg

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hun har jo kjærest i Polen.  Hun skulle prøve å finne Henrik for å tyne penger utav han. Hun er ikke forelsket. Men hun havner jo på strøket igjen til slutt, slik vi visste. 

Det var broren. Og det er ikke Polen, men Moldova!

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hun har jo kjærest i Polen.  Hun skulle prøve å finne Henrik for å tyne penger utav han. Hun er ikke forelsket. Men hun havner jo på strøket igjen til slutt, slik vi visste. 

Det vet vi jo ikke enda. Det er 2 episoder igjen. Henrik ble vel forelsket i henne. Han er i ferd med å svare henne på slutten av episoden, men vet ikke hva han skal skrive. Jeg lurer på hvordan det går med forholdet til Tomine nå som han vet om sykdommen sin. Om han velger Magdalena, eller blir skuffet fordi hun bare tar kontakt for penger. Eller kanskje bare ignorerer henne pga sykdommen. Synes nesten den siste sesongen er litt depressiv i forhold til de første. Og mye mindre realistisk. Og mye tidsfordriv fordi produsenten ikke helt vet hva han skal fylle episodene med. Typisk for oppfølgere. Jeg tviler veldig sterkt på at særlig av det som har skjedd i denne sesongen har skjedd slik. Veldig mye fokus på karma mot de mennene og. Adam havner i fengsel: Hermine klarer sikkert å gi han skylden for noe. I virkeligheten ville hun mest sannsnylig blitt straffet for falske anklager. 
Henrik blir blind. Noe produsentene har satt inn for at vi som seere skal tenke over at penger ikke gjør deg udødelig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt skuffa er nå på episode 5. Og kan notere meg at storyen blir litt borte, jeg blir ikke dratt med på samme vis som i sesong 1 og 2 der storyen var flettet perfekt sammen med galskapen.  Det virker som de har trøkket litt for mye til på galskapen og dempet storyen 10 hakk for mye. 

Nå handler liksom sesongen mest om å tøye grenser for hvor drøyt det kan dras liksom. Sesong 1 og 2 hadde i det minste noen pinlige poenger i det som også var drøyt. 

Anonymkode: f10fc...1d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Adobyen skrev (14 timer siden):

10 minutter i starten av sesong 1, som kun var dop, vold og bruk av prostituerte.  Nei takk. Og dette gidder noen å glo på gjennom 3 sesonger?  

Poenget med serien er å vise hva som foregår i finansmiljøet i Norge. Jeg digger ikke karakterene eller livsstilen heller, men syns det er interessant fordi det er basert på virkelige intervjuer med virkelige mennesker.
Jeg liker også Brett Easton Ellis nettopp på grunn av dette. Han har vokst opp i Hollywood, og har brukt mye fra sitt eget liv og mennesker han har hatt kontakt med, hørt om eller møtt, i bøkene sine.
Jeg tenker på alle miljøer med makt og/eller mye penger med både serien og de bøkene. F.ex. hvordan ville det vært å intervjuet Norske politikere om de ville snakke fritt? Hva driver de med på fritiden? Jeg syns det er viktig å avsløre hvilke personer som egentlig skjuler seg bak makt, penger og fasade, særlig de som har mye makt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

rart at man dømmer serien så hardt, hehe. hvorfor har nordmenn og folk generelt et så stort behov for å distansere seg fra det. det er jo flust av serier, feks game of thrones, som skisserer mennesker på en verre måte. men da er kanskje avstanden så stor at det er lov å like det? å synes at det er underholdende? blir det galt at noe er for nært opp til virkeligheten? er det fordi det er samfunnskritikk blandet inn?

jeg synes det er interessant å se... det er jo ikke så annerledes enn annet rusk og rask som går på tv. som setter oss seere i langt verre lys.

Anonymkode: e5ef3...8c8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser sesong 3 nå, men det er så lenge siden jeg så de to andre at jeg ikke husker helt hva som har skjedd. Kan noen fortelle meg hvem Magdalena er? Hun som bor på torshov hostel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (1 time siden):

Jeg ser sesong 3 nå, men det er så lenge siden jeg så de to andre at jeg ikke husker helt hva som har skjedd. Kan noen fortelle meg hvem Magdalena er? Hun som bor på torshov hostel?

Magdalena er en prostituert de leide inn til en fest i første episode av serien.  Henrik var "uheldig" og kuttet av henne en del av øret.  I sesong 2 brukte han henne for å få kona til å ønske skilsmisse (Tomine kom over dem på soverommet i huset deres).  Til slutt hjalp vel Henrik henne med å investere noen penger, slik at hun kunne betale gjeld og dra hjem til Moldova.

Anonymkode: 8e02c...763

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, Ramona1970 said:

Poenget med serien er å vise hva som foregår i finansmiljøet i Norge. Jeg digger ikke karakterene eller livsstilen heller, men syns det er interessant fordi det er basert på virkelige intervjuer med virkelige mennesker.
Jeg liker også Brett Easton Ellis nettopp på grunn av dette. Han har vokst opp i Hollywood, og har brukt mye fra sitt eget liv og mennesker han har hatt kontakt med, hørt om eller møtt, i bøkene sine.
Jeg tenker på alle miljøer med makt og/eller mye penger med både serien og de bøkene. F.ex. hvordan ville det vært å intervjuet Norske politikere om de ville snakke fritt? Hva driver de med på fritiden? Jeg syns det er viktig å avsløre hvilke personer som egentlig skjuler seg bak makt, penger og fasade, særlig de som har mye makt...

Poenget med serien er å underholde. Dette er jo ingen dokumentar. I tillegg er serien basert på en liten gruppe menneskers historie for 20-30 år siden. Finnes uten tvil narkotika, horekjøp og vold i miljøet. Men det at de plukket en liten gruppe mennesker og historier fra 20-30 år siden er vel de var de beste historiene serieskaperne fant, ikke fordi det er representativt for finansnæringen i dag.  Uten at jeg skal skryte på meg stor kjennskap til næringen eller de som faktisk har klart å tjene så mye penger som disse folkene.  

At det er mye rusbruk i kjendisbransjen både i Hollywood og i Norge tror jeg ikke det er noe tvil om. Unge mennesker med mye penger som blir invitert på mange fester. Og #metoo viste jo at det var mye festing og seksuell trakkassering blant politikere. 

Anonymkode: f4877...f81

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Litt skuffa er nå på episode 5. Og kan notere meg at storyen blir litt borte, jeg blir ikke dratt med på samme vis som i sesong 1 og 2 der storyen var flettet perfekt sammen med galskapen.  Det virker som de har trøkket litt for mye til på galskapen og dempet storyen 10 hakk for mye. 

Nå handler liksom sesongen mest om å tøye grenser for hvor drøyt det kan dras liksom. Sesong 1 og 2 hadde i det minste noen pinlige poenger i det som også var drøyt. 

Anonymkode: f10fc...1d5

Hva mener du med «og sesong 2»? Sesong 2 var jo dårlig. Ikke sett den nye sesongen, men antar den er enda verre.

Anonymkode: 37a5a...29a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/9/2023 at 11:45 PM, AnonymBruker 42 said:

Hvorfor er norsk "skuespill" så rart? Det er som å være på teater, lizm...  ???  WHYYY?  

Svensken gjør en allright jobb med å ikke "overskuespille", iaf. -  men det kan ikke redde serien i seg selv... :paff:  Mener å huske jeg synes de andre sesongene var sånn halvveis greie...  Dette er nesten pinlig... 

At karakterene i serien har et mer voksent språk enn deg betyr ikke at de snakker som på teater. "Lizm" og lignende er ikke vanlig hverken muntlig eller skriftlig for folk på alderen til karakterene i serien. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, Ramona1970 said:

Jeg har vært i finansmiljøet i Norge i mange år. Kan bekrefte at dette ikke er vanlig.

Historien er basert på en unik historie. Denne historien kunne vært av andre menn enn menn i finansmiljøet.

Tipper man finne mer av dette blant fotballproffer, enn blant finansfolk.

Anonymkode: 40dc6...84d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes serien er god, jeg lever et helt annerledes liv enn dem der jeg må telle på kronene og kjøpe first price, men går likevel liksom helt inn i serien og blir oppslukt. Og veldig glad for at jeg ikke lever som dem! Jeg har kjærlighet, helse, familie og en grei jobb, hobbyer jeg elsker, livskvalitet og ekte relasjoner med mennesker som elsker meg tilbake. Synes faktisk litt synd på de som lever så overfladiske liv, stressende må det også være. 

Men karakteren Pål og handlingen rundt han forstår jeg ikke helt, hva er det William vil at han skal signere? 

Anonymkode: d0b08...27d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har vært i finansmiljøet i Norge i mange år. Kan bekrefte at dette ikke er vanlig.

Historien er basert på en unik historie. Denne historien kunne vært av andre menn enn menn i finansmiljøet.

Det er ikke en historie nei, det er flere ulike historier fra flere ulike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes serien er god, jeg lever et helt annerledes liv enn dem der jeg må telle på kronene og kjøpe first price, men går likevel liksom helt inn i serien og blir oppslukt. Og veldig glad for at jeg ikke lever som dem! Jeg har kjærlighet, helse, familie og en grei jobb, hobbyer jeg elsker, livskvalitet og ekte relasjoner med mennesker som elsker meg tilbake. Synes faktisk litt synd på de som lever så overfladiske liv, stressende må det også være. 

Men karakteren Pål og handlingen rundt han forstår jeg ikke helt, hva er det William vil at han skal signere? 

Anonymkode: d0b08...27d

Litt usikker også, men tipper han skal signere at huset er William sitt og ikke Pål sitt? 

Anonymkode: 1795c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, Ramona1970 said:

Det er ikke en historie nei, det er flere ulike historier fra flere ulike mennesker.

Tror ikke du forstod hva jeg skrev.

Poenget er at dette er svært uvanlig i det norske finansmiljøet.

Personene som var motivasjon for serien er heller ikke aktive lengre, av åpenbare grunner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 hours ago, AnonymBruker said:

Magdalena er en prostituert de leide inn til en fest i første episode av serien.  Henrik var "uheldig" og kuttet av henne en del av øret.  I sesong 2 brukte han henne for å få kona til å ønske skilsmisse (Tomine kom over dem på soverommet i huset deres).  Til slutt hjalp vel Henrik henne med å investere noen penger, slik at hun kunne betale gjeld og dra hjem til Moldova.

Anonymkode: 8e02c...763

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg i finansbransjen. Men går man 15+ år tilbake så var det jo også en del unge aksjemeglere på alderen til fotballspillere og som tjente de samme lønningene også. Thomas Øie tjente som 27 åring 9 millioner i året som aksjemegler i 1998. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kv32K5/superselgeren-som-fikk-pengetroebbel. 9 millioner i 1998 ga jo også enormt mye bedre kjøpekraft enn det gjør i dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (17 minutter siden):

Last ned appen?

hæ nei, jeg var 1 mnd for tidlig ute. Nå virker den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...