Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?


Embla Othea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helgekarjol skrev (På 5.3.2023 den 10.53):

Svakere enn sesong 1 og 2, men litt morsom meta-humor da: Hermine skal kjøpe seg falsk pass og blir spurt om hvilket navn hun foretrekker. Spiller ingen rolle, så lenge det ikke blir Laila eller Agnes😆

Jeg fniste mer av Laila. 😆

Anonymkode: e05e0...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fniste mer av Laila. 😆

Anonymkode: e05e0...bb1

Hvorfor det? Hvem er Laila?

Anonymkode: 5590e...fc0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er egentlig Pål? Er det Wilhelm sin bror,?

Anonymkode: 5e93e...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid når det skal lages en oppfølger til en suksess, blir det dårligere enn orginalen.  Fortsett sånn, så blir det som "Politiskolen 7".  Slutt mens leken er god, la dette bli den siste.

Anonymkode: 866e4...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem er egentlig Pål? Er det Wilhelm sin bror,?

Anonymkode: 5e93e...3be

Pål var en hummerfisker/kjenning av William som gutta kjøpte hummer av (svart, mener jeg) før de skulle på festen til Celine og William i sesong 1. Holdt til i nærheten av hytta til C og W

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med alt unntatt de to siste episodene. Synes nok siste sesong ble litt nedtur og det er vanskelig å la seg sjokkere lenger. Samtidig digger jeg det fortsatt, og var ikke i tvil om at jeg skulle se det. Alt i alt en fantastisk norsk serie! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes hele sesong 3 er smakløs. Det blir rett og slett for mye av det gode her. Hvordan kan de mennene der, som vasser i damer hele tiden, bli like begeistret hver gang? jada de er en gjeng med menn uten empati osv, men man kjøper det liksom ikke lengre.. hadde vært intr. om det var noe annet enn damer etter hvert

Anonymkode: 3ed6e...8f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 18.14):

Jeg synes serien er god, jeg lever et helt annerledes liv enn dem der jeg må telle på kronene og kjøpe first price, men går likevel liksom helt inn i serien og blir oppslukt. Og veldig glad for at jeg ikke lever som dem! Jeg har kjærlighet, helse, familie og en grei jobb, hobbyer jeg elsker, livskvalitet og ekte relasjoner med mennesker som elsker meg tilbake. Synes faktisk litt synd på de som lever så overfladiske liv, stressende må det også være. 

Men karakteren Pål og handlingen rundt han forstår jeg ikke helt, hva er det William vil at han skal signere? 

Anonymkode: d0b08...27d

De to hadde en avtale om at Pål skulle forlate hummerfiskerjobben sin i Norge og hjelpe William med å hvitvaske penger i Spania i stedet. Nå vil William ut av avtalen, såvidt jeg forstår. William utnytter selvfølgelig Pål hele veien, men tipper dette ender med at Pål dreper William 🙂

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 8.53):

Førset sesong var løst basert på og inspirert noen intervjuer, men serien handler ikke om konkrete mennesker og hendelser.

Anonymkode: 0ff67...731

Jo, 70 prosent skal være sant og basert på historier disse fire personene har fortalt til skaperne av serien. Er mye her som er basert på reelle hendelser og personer og deres handlinger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 14.56):

Dere som har sett episoder 4-6, hva er greia med hun Magdalena? Skjønner liksom ikke helt 

Anonymkode: 1795c...027

Henrik hjalp henne tilbake til Moldova så hun kunne være der med familien sin, men i Moldova visste alle om bakgrunnen hennes som prostituert i Norge, og hun fant seg ikke til rette der. Prøver lykken igjen i Norge og forsøker først å få en ordentlig jobb, men det er vanskelig. Virker som hun er forelsket i Henrik. På slutten der har hun ikke annet valg enn å gå tilbake til "yrket" hun forlot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 3 ble dessverre et magaplask. 

Anonymkode: 0d4f3...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (På 2.2.2023 den 13.44):

Ja - skal du se den nye sesongen av Exit? Jeg skal ikke - jeg blir sjokkert og uvel av hvordan det er i finansmiljøet.

Avstand skrev (På 9.3.2023 den 16.55):

Ja jeg også. Han skrev vel det testamentet. Det er nokså åpenbart. 

Endret av M**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla Othea skrev (På 2.2.2023 den 13.44):

Ja - skal du se den nye sesongen av Exit? Jeg skal ikke - jeg blir sjokkert og uvel av hvordan det er i finansmiljøet.

Har dere tenkt over sangen som spilles når ungene til Henrik går bananas på stranda i Falkenberg? Her er det "woke"-materiale så det holder! 😄 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de mannlige skuespillerne vil jeg si dette:

Anders Baasmos og Tobias Santelmann har noenlunde samme uttrykk uansett hvilke roller de spiller.

Rolf Lassgård har spilt samme karakter i de fleste serier han har vært med i siden 90-tallet. Hans høydepunkt som skuespiller var i filmen En mann ved navn Ove.

Jon Øigarden spiller gal mann som vanlig, og Simon J. Berger er ok i rollen.

Den karakteren jeg tror mest på er spilt av Pål Sverre Hagen, selv om hans rolle som William i Exit og Leif i Valkyrien er rimelig like.

Anonymkode: 40dc6...84d

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fniste mer av Laila. 😆

Anonymkode: e05e0...bb1

Hva er morsomt med det navnet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler jo jeg burde, siden jeg har sett de to forrige. Men vet ikke om jeg egentlig har så lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg fniste mer av Laila. 😆

Anonymkode: e05e0...bb1

Du gikk skikkelig glipp av poenget med den, eller? Skuespilleren som sier dette heter jo Agnes...

 

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Exit har blitt rost for sin autentiske fremstilling av livsstilen til enkelte finansakrobater, er det vel liten tvil om at serien kan ha en negativ påvirkning på ungdom som ser den.

Først og fremst viser "Exit" en rekke skadelige aktiviteter og livsstiler som kan påvirke unge mennesker til å tro at dette er normalt eller til og med ønskelig. Dette kan inkludere alt fra bruk av narkotika til ulovlige pengespill og vold. Selv om serien på en måte kan fungere som en advarsel om hva som kan skje hvis man går ned en slik vei, kan den også gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av at disse handlingene er akseptable eller til og med kule.

Videre kan serien også skape et press for unge mennesker til å leve opp til en viss standard som kan være skadelig for deres fysiske og mentale helse. Serien skildrer en livsstil som er preget av konstant festing, bruk av narkotika og pengespill, noe som kan gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er viktig i livet. Dette kan føre til at de føler seg presset til å leve opp til denne standarden, selv om det kan ha alvorlige konsekvenser for deres liv og helse.

Til slutt kan serien også bidra til å normalisere et negativt syn på kvinner og seksualitet. Serien viser en rekke scener der kvinner blir utnyttet eller behandlet på en nedverdigende måte, noe som kan gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er akseptabelt i forhold til kvinner og seksualitet. Dette kan føre til at unge mennesker utvikler et negativt syn på kvinner og seksualitet, noe som kan ha alvorlige konsekvenser for deres sosiale liv og mentale helse.

I sum kan man derfor argumentere for at "Exit" kan ha en negativ påvirkning på ungdom som ser den. Selv om serien kan være underholdende og autentisk, kan den også gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er akseptabelt eller ønskelig i livet. Det er derfor viktig å være bevisst på dette når man velger å se på serien, og å ha en åpen dialog med ungdommer om hva som er viktig i livet og hva som kan ha negative konsekvenser.

Anonymkode: 37a5a...29a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om Exit har blitt rost for sin autentiske fremstilling av livsstilen til enkelte finansakrobater, er det vel liten tvil om at serien kan ha en negativ påvirkning på ungdom som ser den.

Først og fremst viser "Exit" en rekke skadelige aktiviteter og livsstiler som kan påvirke unge mennesker til å tro at dette er normalt eller til og med ønskelig. Dette kan inkludere alt fra bruk av narkotika til ulovlige pengespill og vold. Selv om serien på en måte kan fungere som en advarsel om hva som kan skje hvis man går ned en slik vei, kan den også gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av at disse handlingene er akseptable eller til og med kule.

Videre kan serien også skape et press for unge mennesker til å leve opp til en viss standard som kan være skadelig for deres fysiske og mentale helse. Serien skildrer en livsstil som er preget av konstant festing, bruk av narkotika og pengespill, noe som kan gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er viktig i livet. Dette kan føre til at de føler seg presset til å leve opp til denne standarden, selv om det kan ha alvorlige konsekvenser for deres liv og helse.

Til slutt kan serien også bidra til å normalisere et negativt syn på kvinner og seksualitet. Serien viser en rekke scener der kvinner blir utnyttet eller behandlet på en nedverdigende måte, noe som kan gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er akseptabelt i forhold til kvinner og seksualitet. Dette kan føre til at unge mennesker utvikler et negativt syn på kvinner og seksualitet, noe som kan ha alvorlige konsekvenser for deres sosiale liv og mentale helse.

I sum kan man derfor argumentere for at "Exit" kan ha en negativ påvirkning på ungdom som ser den. Selv om serien kan være underholdende og autentisk, kan den også gi unge mennesker et feilaktig inntrykk av hva som er akseptabelt eller ønskelig i livet. Det er derfor viktig å være bevisst på dette når man velger å se på serien, og å ha en åpen dialog med ungdommer om hva som er viktig i livet og hva som kan ha negative konsekvenser.

Anonymkode: 37a5a...29a

Gi meg isåfall navnet på èn serie som ikke har negativ påvirkning av ungdommer. De fleste serier viser frem sex, narkotika alkohol, festing, råkjøring, drap, voldtekt med mer. 

Anonymkode: 85263...518

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...