Gå til innhold

Kunne dere datet en fan av Andrew Tate eller Jordan Peterson?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alt dette er viktig, men empati forsvinner når man parer mislykkethet eller lidelse med kvinnehat eller nedlatenheter overfor kvinnekjønnet. Har du empati med feminister som shamer menn? Du skjønner at det også kommer av problemer og en følelse av urettferdighet og mangel på anerkjennelse? Hvor enkelt synes du det er å se fordi mannehetsen og inn til det sørgelige problemet som ligger bak? Jeg hører stadig folk kreve empati for menn med dårlig kvinnesyn, men sjeldent noe andre veien. Det er ingen hemmelighet at det er mye rasisme, misogynisne o.l. I gamingverden feks. Det kan være jævlg å si at man er kvinne i et ganingforun. Se pizzagate-saken.

Anonymkode: c92cf...24b

Nå har jeg spesifisert at jeg snakker ikke om menn med dårlig kvinnesyn. 

Har levd i 36år, bodd i 4 land, har 3 brødre, leser ganske mye, og sosialiserer mye med menn. Har ikke møtt en eneste i Vesten med dårlig kvinnesyn. Men nå har jeg nesten aldri sosialisert med menn på nettet eller et gamingforum da. Så det er kanskje noe der. Men er ikke folk ganske trollete og forferdelige når de klarer å gjemme seg bak tastaturet? Det er en grunn til at alt må modereres for tiden. 

Endret av Btw
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men altså. De mennene som ikke vil ha noe med kvinner å gjøre, trenger jo ikke å forholde seg til kvinner? Hvorfor oppsøker de kvinner og er aggressive mot dem? Hvorfor sjekker de opp kvinner for sex? Kan de ikke bare ha sex og leve med hverandre, lenge og lykkelig? 

Anonymkode: b476f...5fa

Du må nesten ta opp en egen tråd for " Menn som ikke vil ha noe med kvinner å gjøre og er aggressive mot dem" da får du kanskje vite mer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, og jeg liker heller ikke Weinstein og Epstein. 

Anonymkode: 126cc...d24

Sammenligner du Peterson med disse? Virkelig?! Enkelte er ikke til å tro!

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hørt om Jordan Peterson. Men Tate… NEI NEI NEI! Uansett om han er kriminell eller ikke så er personligheten ufyselig. Like tiltalende som Trump 🤮

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg ville aldri datet eller blitt sammen med noen som ser opp til Andrew Tate. De få personene jeg vet om som følger ham er mindre intelligente gutter med store personlige problemer. Fellesnevneren er at de ikke har utdannelse, har tapt store penger på kryptovaluta, tror på konspirasjonsteorier som Qanon og sliter med jenter. Tapere, rett og slett. Ikke møtt eller kommet over en eneste person med livet på stell som følger Tate. Det gjelder også det jeg leser her inne på KG. Har til gode å se ett godt forsvarsinnlegg for Tate uten at kvinneforakten skinner gjennom til slutt. Og nei, det hjelper ikke at han har sagt 100 gode ting når de fæle tingene han har sagt/gjort er såpass voldelige at det skader andre. Han lærer opp menn til å bli voldelige, det finnes det altfor mange eksempler på. 

Jordan Peterson er i et helt annet kaliber og bør ikke sammenlignes med Tate i mine øyne. Ser på en del av hans videoer sammen med samboeren min. Han har en del gode poeng, men det er ikke alt vi er enige med ham i (selvfølgelig). Jeg liker ham godt i debatten om transseksuelle og kjønn, og syns han legger frem poengene sine på en saklig og faktabasert måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høres litt ut som at du mener at menn som sliter har et ansvar å presisere at de ikke hater kvinner? Er jo ikke noe default at de hater dem, så syntes ikke det skal ligge noe ansvar på at de må si høyt at de ikke hater kvinner. Jeg har tenkt litt på hvorfor så mange unge menn "faller ut" av samfunnet, og derfor gjerne går over til hat eller idolisering av folk som Tate.

1. Jeg føler til en større grad i dag at menn blir fortalt at de ikke behøves lenger, at de er "toxic" og de er årsaken til mange problemer i samfunnet. Det ser jeg faktisk veldig ofte i dette forumet også. Det er dessverre mange ille menn der ute, men jeg tror kanskje mange føler seg dømt før de har gjort noe.

2. Jeg syntes også det moderne datinglivet er blitt veldig vanskelig for mange menn. Jeg syntes det for så vidt også er blitt veldig toxic for kvinner, med altfor mye fokus på det fysiske og nakenhet, men som et resultat av at kvinner har så mange valg, føler jeg også at kravene til menn er blitt mye høyere. Det betyr naturligvis at flere menn som ikke møter kravene "faller ut" av datinglivet. 

3. Litt som 1, men jeg føler mange menn ikke er like verdsatt lenger. Menn har faktisk følelser og liker å føle at de trengs. Den følelsen tror jeg mange ikke føler på lenger. Menn får ikke betingelsesløs kjærlighet i samme grad som kvinner, de må gjøre seg fortjent til det.

Så er jo spørsmålet hvorfor dette skjer. Det er ikke så lett å peke på for meg, men det er vel hvordan samfunnet har utviklet seg. Jeg syntes riktignok ikke at det er rettferdig å skylde på kvinner. Jeg tror kvinner flest setter pris på menn og hva de gjør, men samtidig at det er en litt sånn generell shift i dynamikken i samfunnet siste tiårene. Jeg har faktisk ikke svaret, så tror jeg bare skal slutte her. Er ikke ment som noe fasit eller på ingen måte å skylde på noen, men jeg mener det er en grunn til at Tate osv blir såpass populære, og man burde få lov til å diskutere det uten å hate hverandre. Derfor jeg blir litt oppgitt når så mange bare avviser og demoniserer istedenfor å prøve å forstå.

Høres kanskje ut litt her som at jeg snakker om menn som undertrykte, det stemmer ikke. Hvis noe så er jo ikke likestillingen helt jevn enda, og det i favør av menn. Men jeg mener at det er "toppen" av mennene som tjener mest på det, mens bunnen går i motsatt vei.

Anonymkode: 68d8c...bee

Jeg syns de menn som sliter bør være mer klare på at det ikke er kvinner sin skyld ja. 
Virker også som noen menn ikke er sterke i seg selv. Med mindre de kan føle seg over kvinner, eller i det minste følte at de har flere fordeler. Veldig egoistisk å føle et behov at en kvinne skal trenge dem  og dermed føle at de faller utenfor av den grunn hvis kvinner ikke trenger menn da samfunnet har endret seg for det bedre for kvinner. Da må de begynne å lære å elske seg selv mer enn å søke bekreftelse utenfra. Kvinner er selvstendige vesener som ønsker å klare seg selv på lik linje med menn. Det er med god grunn feministene oppsto. Det var jo for at kvinner var lei av å være annenrangs og bli behandlet som små barn hele livet. Eller bli fortalt at de er mer verdifulle i yngre år enn eldre. 
Mange menn setter seg også veldig lett i offerrollen. Tror alt er så mye vanskeligere for dem enn det er for kvinner. Dette er helt feil. Tror du menn elsker kvinner betingelsesløst? Veldig mange kvinner har menn som stiller krav eller er frekke og setter urimelige krav. Menn og kvinner er ikke bedre enn hverandre her. 
Mange menn foretrekker også kvinner mindre selvstendige og lavere på rangstigen enn dem også, ikke fordi de elsker dama betingelsesløst, men fordi de føler seg mer selvsikker  når de er over dama. 

Menn blir verdsatt jo, men de må også gjøres fortjent til det, som kvinner må. Å føle at man trengs er noe både kvinner og menn verdsetter, men det er menn som overdriver det behovet noe. Husk at kvinner er myndige og ønsker et liv de føler de kan mestre de også. Kvinner er ikke skapt for å please menn og sette dem høyere enn egne behov. 
Syns oppriktig synd på de kvinnene som er oppvokst i land hvor de blir lært fra små at menn er mer verdt enn dem og at deres oppgave er å sette mannens behov foran egne behov. Menn som søker disse kvinnene burde tatt en god titt på selv. 

Trist at unge menn søker råd hos menn mes gammeldagse holdninger. Ser jo at flere av dem ønsker samfunnet tilbake til 50-tallet. Det er kanskje godt for menn og noen kvinner som liker å være underdannet, men ikke bra for kvinner flest som ønsker å leve et godt liv.

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Høres litt ut som at du mener at menn som sliter har et ansvar å presisere at de ikke hater kvinner? Er jo ikke noe default at de hater dem, så syntes ikke det skal ligge noe ansvar på at de må si høyt at de ikke hater kvinner. Jeg har tenkt litt på hvorfor så mange unge menn "faller ut" av samfunnet, og derfor gjerne går over til hat eller idolisering av folk som Tate.

1. Jeg føler til en større grad i dag at menn blir fortalt at de ikke behøves lenger, at de er "toxic" og de er årsaken til mange problemer i samfunnet. Det ser jeg faktisk veldig ofte i dette forumet også. Det er dessverre mange ille menn der ute, men jeg tror kanskje mange føler seg dømt før de har gjort noe.

2. Jeg syntes også det moderne datinglivet er blitt veldig vanskelig for mange menn. Jeg syntes det for så vidt også er blitt veldig toxic for kvinner, med altfor mye fokus på det fysiske og nakenhet, men som et resultat av at kvinner har så mange valg, føler jeg også at kravene til menn er blitt mye høyere. Det betyr naturligvis at flere menn som ikke møter kravene "faller ut" av datinglivet. 

3. Litt som 1, men jeg føler mange menn ikke er like verdsatt lenger. Menn har faktisk følelser og liker å føle at de trengs. Den følelsen tror jeg mange ikke føler på lenger. Menn får ikke betingelsesløs kjærlighet i samme grad som kvinner, de må gjøre seg fortjent til det.

Så er jo spørsmålet hvorfor dette skjer. Det er ikke så lett å peke på for meg, men det er vel hvordan samfunnet har utviklet seg. Jeg syntes riktignok ikke at det er rettferdig å skylde på kvinner. Jeg tror kvinner flest setter pris på menn og hva de gjør, men samtidig at det er en litt sånn generell shift i dynamikken i samfunnet siste tiårene. Jeg har faktisk ikke svaret, så tror jeg bare skal slutte her. Er ikke ment som noe fasit eller på ingen måte å skylde på noen, men jeg mener det er en grunn til at Tate osv blir såpass populære, og man burde få lov til å diskutere det uten å hate hverandre. Derfor jeg blir litt oppgitt når så mange bare avviser og demoniserer istedenfor å prøve å forstå.

Høres kanskje ut litt her som at jeg snakker om menn som undertrykte, det stemmer ikke. Hvis noe så er jo ikke likestillingen helt jevn enda, og det i favør av menn. Men jeg mener at det er "toppen" av mennene som tjener mest på det, mens bunnen går i motsatt vei.

Enig. Det er jo helt umulig å forsvare seg mot noe som ikke er en gang et tema for en. Når man sliter med seg selv så har man nok av sine problemer å håndtere til å ta på mer. 

Skrevet
Btw skrev (5 minutter siden):

Enig. Det er jo helt umulig å forsvare seg mot noe som ikke er en gang et tema for en. Når man sliter med seg selv så har man nok av sine problemer å håndtere til å ta på mer. 

Tenker på seg selv ja. Der har du det. Men det kom jo frem at det er fordi de ikke føler at de trengs nok av kvinner lenger. De føler seg ikke verdsatt nok. Tro meg. Kvinner sitter ofte igjen med samme følelsen. Men kvinner får jevnt over skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på menn. 
Alle har ansvar for egen lykke. Syns ingen skal kreve eller forvente at noen skal ha behov for dem. Barna sine kan de jo forvente det av, men ikke av voksne kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
9 minutter siden, Sannhetsøkende said:

Jeg syns de menn som sliter bør være mer klare på at det ikke er kvinner sin skyld ja. 
Virker også som noen menn ikke er sterke i seg selv. Med mindre de kan føle seg over kvinner, eller i det minste følte at de har flere fordeler. Veldig egoistisk å føle et behov at en kvinne skal trenge dem  og dermed føle at de faller utenfor av den grunn hvis kvinner ikke trenger menn da samfunnet har endret seg for det bedre for kvinner. Da må de begynne å lære å elske seg selv mer enn å søke bekreftelse utenfra. Kvinner er selvstendige vesener som ønsker å klare seg selv på lik linje med menn. Det er med god grunn feministene oppsto. Det var jo for at kvinner var lei av å være annenrangs og bli behandlet som små barn hele livet. Eller bli fortalt at de er mer verdifulle i yngre år enn eldre. 
Mange menn setter seg også veldig lett i offerrollen. Tror alt er så mye vanskeligere for dem enn det er for kvinner. Dette er helt feil. Tror du menn elsker kvinner betingelsesløst? Veldig mange kvinner har menn som stiller krav eller er frekke og setter urimelige krav. Menn og kvinner er ikke bedre enn hverandre her. 
Mange menn foretrekker også kvinner mindre selvstendige og lavere på rangstigen enn dem også, ikke fordi de elsker dama betingelsesløst, men fordi de føler seg mer selvsikker  når de er over dama. 

Menn blir verdsatt jo, men de må også gjøres fortjent til det, som kvinner må. Å føle at man trengs er noe både kvinner og menn verdsetter, men det er menn som overdriver det behovet noe. Husk at kvinner er myndige og ønsker et liv de føler de kan mestre de også. Kvinner er ikke skapt for å please menn og sette dem høyere enn egne behov. 
Syns oppriktig synd på de kvinnene som er oppvokst i land hvor de blir lært fra små at menn er mer verdt enn dem og at deres oppgave er å sette mannens behov foran egne behov. Menn som søker disse kvinnene burde tatt en god titt på selv. 

Trist at unge menn søker råd hos menn mes gammeldagse holdninger. Ser jo at flere av dem ønsker samfunnet tilbake til 50-tallet. Det er kanskje godt for menn og noen kvinner som liker å være underdannet, men ikke bra for kvinner flest som ønsker å leve et godt liv.

Helt enig. 

Det at menn «sliter» med å forholde seg til det moderne samfunnet der kvinner får gjøre som de vil er ikke et reelt problem. 

Anonymkode: 0b376...4b6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (24 minutter siden):

Tenker på seg selv ja. Der har du det. Men det kom jo frem at det er fordi de ikke føler at de trengs nok av kvinner lenger. De føler seg ikke verdsatt nok. Tro meg. Kvinner sitter ofte igjen med samme følelsen. Men kvinner får jevnt over skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på menn. 
Alle har ansvar for egen lykke. Syns ingen skal kreve eller forvente at noen skal ha behov for dem. Barna sine kan de jo forvente det av, men ikke av voksne kvinner. 

Enig i det du skriver med unntak av "Men kvinner får jevnt over skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på menn". Her er det jo faktisk jo dobbelt så ille for menn. Ikke bare får de skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på kvinner, de får også skylden for alt det ille som skjer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt enig. 

Det at menn «sliter» med å forholde seg til det moderne samfunnet der kvinner får gjøre som de vil er ikke et reelt problem. 

Det er jo et problem hvis flere og flere menn faller ut av samfunnet, får mindre utdanning, mer kriminalitet, høyere selvmordsrate osv.. Spørsmålet er jo heller hvordan vi skal løse det uten at det skal påvirke kvinner på en negativ måte. Det vet jeg søren ikke, det får politikerne ta seg av, men et problem er det jo!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo et problem hvis flere og flere menn faller ut av samfunnet, får mindre utdanning, mer kriminalitet, høyere selvmordsrate osv.. Spørsmålet er jo heller hvordan vi skal løse det uten at det skal påvirke kvinner på en negativ måte. Det vet jeg søren ikke, det får politikerne ta seg av, men et problem er det jo!

Men løsningen på problemet er altså ikke å frata kvinner friheter og rettigheter. Det er jo det mange menn i mannosfæren ikke forstår! De prøver å hevde seg på bekostning av kvinner. Smarte, normale menn jobber heller hardere for å oppnå noe. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke kvinnenes feil at visse menn faller ut av samfunnet. Det er deres egen feilslåtte innstilling at de fortjener å være over kvinner og at de fortjener sex, kjæreste, kone etc. 

Dette er ikke en menneskerett! 

• Liker 5
Skrevet
Vera skrev (På 2.2.2023 den 10.34):

Hvorfor nevnes disse to i samme setning?

Andrew Tate - NEI

Jordan Peterson - ja

Fordi det er mennesker som ikke ser forskjellen på en fyr som ble populær blant unge menn for å si upolitisk korrekte ting på en ekstremt direkt måte anngående kvinner.  Bokstavelig talt har bygget opp sitt "firma" som hallik hvor han kontrollerer livet til kvinnene som har skapt det meste av innteken hans sammen med to andre kvinner som vet hva det er de gjør men ikke bryr seg fordi de får større del av kaken. 

Og en professor som også er populær blant unge menn, men det er ikke nøye at han i motsetning til Tate ikke snakker om kvinner som at de er en eiendom menn må bli aggresive nok til å lære å kontrollere. Men isteden snakker om viktigheten for at du som mann skal bli kompetent nok til å bli et verdig valg for å få kvinners oppmerksomhet hvis det du ønsker deg er et vanlig famiie liv. Selv om det bare er en liten del av hva han snakker om og generelt sett så snakker han ikke til menn direkte overhode men mer generelt.

Det blir bare automatisk sett på som problematisk fordi publikumet hans har så mange menn, og når journalister følger opp og drar på en av forlesningene hans lar de som regel å la være å rapportere hvor stor del av publikmet faktisk er kvinner i salen. 

Du kan jo idag heller ikke være uenig med en person på enkelte områder men fortsatt finne verdi i andre ting de sier. Hadde jeg noen gang fått sjansen skulle jeg gjerne ville fått spørre om de områdene jeg ikke skjønner hva han snakker om overhode. Men det betyr ikke at jeg ikke har hatt nytte av han etter jeg fant videoene hans i 2017 hvor han filmet seg selv i klasserommet før han så ble skikkelig berømt etter Newman intervjuet. Uten forelesningene hans ville jeg ikke fått kjæresten min.

Anonymkode: 76420...316

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men løsningen på problemet er altså ikke å frata kvinner friheter og rettigheter. Det er jo det mange menn i mannosfæren ikke forstår! De prøver å hevde seg på bekostning av kvinner. Smarte, normale menn jobber heller hardere for å oppnå noe. 

Det er jo der mannosfæren tar feil. Menn må settes i stand til å klare seg bedre, men ikke gjennom å ta fra kvinner status eller rettigheter. Verden må se framover, ikke bakover.

Anonymkode: 60e08...f17

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke kvinnenes feil at visse menn faller ut av samfunnet. Det er deres egen feilslåtte innstilling at de fortjener å være over kvinner og at de fortjener sex, kjæreste, kone etc. 

Dette er ikke en menneskerett! 

Tja, i visse tilfeller er det mange som er født med elendige forutsetninger. En fraværende mor eller far, omsorgssvikt, traumer kuttet til partner, eller en person i livet. Det kan være kognitive evner, eller psykisk sykdom. Det kan være mobbing, eller ekskludering. 

Det er ikke slik at en normal mann med god oppvekst bare våkner en dag og tenker at alle kvinner bør være underdanige, skal kaste seg etter han og får kvinnefiendtlige holdninger. 

Nå er ikke dette er forsvar for disse menneskene. Om en har utfordringer bør en jobbe med dem. Men det er alltid en årsak bak. Menn flest har ikke disse holdningene. 

Anonymkode: 1a119...bff

• Nyttig 3
Skrevet

Enig i det du skriver med unntak av "Men kvinner får jevnt over skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på menn". Her er det jo faktisk jo dobbelt så ille for menn. Ikke bare får de skylden for at samfunnet ikke tar bedre vare på kvinner, de får også skylden for alt det ille som skjer.

Kvinner får skylden for at samfunnet forfaller. Kvinner får skylden for at menn sliter og er single. Ser ikke menn få like mye hets. Stort sett går det i mannen favør. 

Ja, det er et problem. Det er deres problem. Og deres ansvar. Ikke politikerne, men deres egen. De får ta tak i livet sitt og snakke med noen om det.

Hvordan skal det påvirke kvinner at menn får det bedre mener du? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Kvinner får skylden for at samfunnet forfaller. Kvinner får skylden for at menn sliter og er single. Ser ikke menn få like mye hets. Stort sett går det i mannen favør. 

Ja, det er et problem. Det er deres problem. Og deres ansvar. Ikke politikerne, men deres egen. De får ta tak i livet sitt og snakke med noen om det.

Hvordan skal det påvirke kvinner at menn får det bedre mener du? 

Nettopp! Det er kvinner som får skylda for alt. Kvinner føder for få barn - samfunnet forfaller. Kvinner velger bort menn uten utdanning - disse mennene sliter og utagerer, så kvinner må skjerpe seg. Kvinner tar mer og mer høyere utdanning - igjen, kvinners feil at færre menn tar høyere utdanning. Kvinner vil ikke være husmor - menn får ikke gjort karriere på samme måte som tidligere, fordi de ikke har en slave hjemme. Slemme kvinner. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tja, i visse tilfeller er det mange som er født med elendige forutsetninger. En fraværende mor eller far, omsorgssvikt, traumer kuttet til partner, eller en person i livet. Det kan være kognitive evner, eller psykisk sykdom. Det kan være mobbing, eller ekskludering. 

Det er ikke slik at en normal mann med god oppvekst bare våkner en dag og tenker at alle kvinner bør være underdanige, skal kaste seg etter han og får kvinnefiendtlige holdninger. 

Nå er ikke dette er forsvar for disse menneskene. Om en har utfordringer bør en jobbe med dem. Men det er alltid en årsak bak. Menn flest har ikke disse holdningene. 

Anonymkode: 1a119...bff

Men det er pgså mange kvinner som har vokst med fraværende mor eller far, omsorgssvikt, traumer fra partner (her er det flere kvinner, da de fleste som slår og voldtar partner, er menn), mobbing osv. Men jeg har enda til gode å høre en kvinne skylde på menn generelt for at deres fortid har vært vanskelig. Eller skylder på vanskelig fortiden for å mislykkes i livet. 

Mange menn med slike sjåvinistiske holdninger, har lyktes i livet. Her har vi en steinrik, vellykket forretningsmann:

- Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm? – E24

Her har vi en høyesterettsadvokat:

Mener voldtekt kan være «en kort utskeielse»: Høyesterettsadvokat: – Kvinner har lett for å si nei, også uten å mene det - VG

Jeg lurer på hva disse to har mislyktes så mye med at de begynte å hate kvinner? Disse er MAKTPERSONER. Rike maktpersoner. Smarte maktpersoner - man blir ikke høyesterettsadvokat eller forretningsmilliardær hvis man er dum. De mener likevel at kvinner er annensortering. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Liebe skrev (4 timer siden):

Sammenligner du Peterson med disse? Virkelig?! Enkelte er ikke til å tro!

Nei. Tenker på Andrew Tate som også nevnes i overskriften, burde nok presisert det. Har ikke problemer med å se for han meg han på partydop med 14åringer på tropiske øyeparadis eid av milliardærer 

Anonymkode: 126cc...d24

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...