Gå til innhold

Bør jeg kjøpe «vanlige» truser til etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kun stringtruser, og har kjøpt inn noen engangs bleietruser fra apoteket. Men burde jeg kjøpe inn typ boksertruser til de 6 ukene man har denne renselsen, eller er det unødvendig? 

Anonymkode: 92322...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både vanlige truser og bind i ulike størrelser er å anbefale. 

Anonymkode: 25e0e...a4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke unødvendig, det er helt nødvendig. Hvordan har du tenkt at du skal få plass til store bind i ei stringtruse?

Anonymkode: 4c07b...5d2

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både vanlige truser og bind i ulike størrelser er å anbefale. 

Anonymkode: 25e0e...a4b

Tusen takk! Leser også at man bør kjøpe ammebh som er større enn normalt, hva vil dette si? Jeg er normalt 70cm rundt, men er nå 80 under graviditeten og har kjøpt noen i 80. Eller mener de større som i cup størrelse? 

Anonymkode: 92322...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke unødvendig, det er helt nødvendig. Hvordan har du tenkt at du skal få plass til store bind i ei stringtruse?

Anonymkode: 4c07b...5d2

Har lest at det bare er som en menstruasjon etter noen dager og at man bruker bleier først, og når jeg har mensen funker det med bind i stringtrusene men spørs sikkert hvor mye man blør 

Anonymkode: 92322...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de jeg fikk på sykehuset, tok med en del 😄

Anonymkode: 004fe...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk! Leser også at man bør kjøpe ammebh som er større enn normalt, hva vil dette si? Jeg er normalt 70cm rundt, men er nå 80 under graviditeten og har kjøpt noen i 80. Eller mener de større som i cup størrelse? 

Anonymkode: 92322...146

Kjøp en elastisk en. Og det menes større som i cup ja

Anonymkode: 5c634...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk! Leser også at man bør kjøpe ammebh som er større enn normalt, hva vil dette si? Jeg er normalt 70cm rundt, men er nå 80 under graviditeten og har kjøpt noen i 80. Eller mener de større som i cup størrelse? 

Anonymkode: 92322...146

Er snakk om cup størrelse, om du skal amme varierer størrelsen veldig i løpet av dagen. 

Anonymkode: 25e0e...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Kunne aldri klart å gått med stringtruser første ukene etter fødsel. Hele underlivet er sårt og hovent som en kjøttkake. Så ikke kun for å få plass til bind. 

Anonymkode: 0883a...a97

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store truser trenger du. Amme-BH: Det holder med en til du kommer deg i butikken igjen eter fødsel. Det er lurt  å vente med å kjøpe til du vet mer om hvilken cup du havner på.

Det er bare å skylle om kvelden. Sannsynligvis ønsker du å være uten Bh de første barseldagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller boxertruser «vanlige» truser. Men de er da ikke det. Med mindre du blør veldig mye er det nok med plass til bind i hipster.

Anonymkode: 48623...825

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store truser er veldig kjekt ettersom man ikke kan bruke tampong eller menskopp etter fødsel, og jeg vil tro det er veldig vanskelig å få bind til å sitte godt i stringtruse de første ukene av renselsen. 

Når det gjelder amme-bh så brukte jeg mange ulike størrelser både under graviditet og ammeperiode 😅 Jeg gikk opp (og ned igjen) i både cup og omkrets. Særlig rett etter fødsel, da melka kom ble puppene enorme, og selv om jeg stort sett var hjemme og på sykehuset, så måtte jeg bruke bh eller annen støtte både dag og natt fordi jeg lakk så mye melk og måtte bruke ammeinnlegg. Dette stabiliserte seg et par måneder etter fødsel. 

Hvis man ikke orker å kjøpe masse BH-er i ulike størrelser (kan bli dyrt også) så finnes det enkelte amme-singletter som har "rom" til å legge på plass ammeinnlegg i og som kan brukes den første tiden. Også mer behagelig å sove i hvis man som meg må bruke innlegg på natten en periode. 

Anonymkode: 908a5...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk det er aldri noen garanti at det blir en vaginal fødsel. Ender det i keisersnitt vil du ikke ha en liten stringtruse som skal gnage på operasjonssåret, og du trenger uansett en truse som kan passe med veldig store bind. På sykehuset får man sånne store nettingtruser. Jeg anbefaler bare sånne store gravidtruser som går laaangt opp på magen. Jeg måtte kjøpe flere etter fødsel for hadde ikke nok. Og masse store bind som tåler mye blod.

Jeg kjøpte amme bh allerede tidlig i svangerskapet. Noe som var veldig dumt. Tror jeg har amme bh helt ned i cup B. Så gikk jeg over til C.. og så D før fødsel. Og etter E😅 nå får jeg vel på meg D igjen. Men egentlig bruker jeg nesten ikke de amme bh som er som vanlig bh. Mye mer behagelig med sånne vatterte amme bher. Men det spørs vel hvor store bryster man ender opp med.

 

Anonymkode: c84bf...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sloggi, den med høyt liv.

Anonymkode: b75bb...ae7

Hvorfor skal man ha en ekstra ubehagelig truse med høyt liv? De første dagene etter fødsel var magen min ganske stor, dissete og blaut, å ha truse med høyt liv da ville jo vært enda mer ubehagelig enn vanlig! 

Nei vet du hva, truse med høyt liv ville vært like ubrukelig som g-string etter fødsel. En helt vanlig stor truse som stopper ved hoftebeina så man får puste og ingenting klemmer, er det eneste fornuftige.

Anonymkode: 981e6...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Husk det er aldri noen garanti at det blir en vaginal fødsel. Ender det i keisersnitt vil du ikke ha en liten stringtruse som skal gnage på operasjonssåret, og du trenger uansett en truse som kan passe med veldig store bind. På sykehuset får man sånne store nettingtruser. Jeg anbefaler bare sånne store gravidtruser som går laaangt opp på magen. Jeg måtte kjøpe flere etter fødsel for hadde ikke nok. Og masse store bind som tåler mye blod.

 

Anonymkode: c84bf...54a

Eh - en vanlig g-string kommer da ikke så høyt opp som keisersnitt-såret... En truse som går langt oppover magen derimot vil jo komme i kontakt med og være plagsom.

Du må nesten forklare hvorfor man skulle ønske å ha en truse som går opp på magen etter graviditet? Jeg kan virkelig ikke komme på noe mer ubehagelig, det måtte i så fall være jeans med høyt liv. 

Det siste man vil er da å ha noe som klemmer rundt magen! 

Jeg gikk kun med skjørt og bukser som hang lavt på hoftene etter graviditeten. For å klare å puste, bevege meg fritt, og ikke noe stoff som var i veien.

Anonymkode: 981e6...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh - en vanlig g-string kommer da ikke så høyt opp som keisersnitt-såret... En truse som går langt oppover magen derimot vil jo komme i kontakt med og være plagsom.

Du må nesten forklare hvorfor man skulle ønske å ha en truse som går opp på magen etter graviditet? Jeg kan virkelig ikke komme på noe mer ubehagelig, det måtte i så fall være jeans med høyt liv. 

Det siste man vil er da å ha noe som klemmer rundt magen! 

Jeg gikk kun med skjørt og bukser som hang lavt på hoftene etter graviditeten. For å klare å puste, bevege meg fritt, og ikke noe stoff som var i veien.

Anonymkode: 981e6...8a4

Hvor små truser bruker du? Et KS sår legges ved toppen av kjønnshårene. 

Vi er alle forskjellige og liker forskjellige ting. Jeg ville ikke ha en stram truse, men gjerne en høy som gikk til navlen. Det fine er jo at man kan bruke det man selv vil.

Anonymkode: 6e654...fbe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe store truser. Det kan tid før du mengden med blod er så liten At du kan bruke stringtruse med stringbind i. Tampong kan du ikke bruke under renselsen uansett. 

Dessuten kommer underlivet ditt til å føles så hovent og sårt etter fødselen, at det å ha på seg string er ikke noe du kommer til å orke. Det er en sjans for at Du også revner og må sy etter fødsel. Det gjør det stort sett enda verre.

Ting er individuelt, men jeg hadde vondt der nede nesten i 6 uker, mulig noe lenger. De 3 første ukene etter fødsel var jævlig. Var vondt å sitte, stå eller gå. Klarte ikke trilleturer som et eksempel, og hjemme bevegde jeg meg absolutt kun det jeg måtte. Å ha på seg noe annet enn store bomullstruser var helt uaktuelt. 

Det å få på seg string truser og noe annet enn behagelige klær er noe du kan glemme rett etter fødsel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eh - en vanlig g-string kommer da ikke så høyt opp som keisersnitt-såret... En truse som går langt oppover magen derimot vil jo komme i kontakt med og være plagsom.

Du må nesten forklare hvorfor man skulle ønske å ha en truse som går opp på magen etter graviditet? Jeg kan virkelig ikke komme på noe mer ubehagelig, det måtte i så fall være jeans med høyt liv. 

Det siste man vil er da å ha noe som klemmer rundt magen! 

Jeg gikk kun med skjørt og bukser som hang lavt på hoftene etter graviditeten. For å klare å puste, bevege meg fritt, og ikke noe stoff som var i veien.

Anonymkode: 981e6...8a4

Hvorfor skulle en gravidtruse være mer ukomfortabel etter en graviditet?  Det må nesten du forklare meg. Har du i det hele tatt født? For meg var det en drøm å ha en stor truse, klemte ikke på magen myin. Du må jo kjøpe en størrelse som passer, slike truser er designet for komfort. Tror det tok 3 mnd før jeg tok på meg en stringtruse igjen😅 Og enda nå 6 mnd etter kan jeg ta på meg en gravidtruse i blandt selv om jeg ikke trenger det. 

Jeg har forsøkt vanlig truse med keisersnittarr som ikke var grodd, det var grusomt. Har prøvd med vanlig bukse også som ikke går opp på magen, det var også grusomt...  

 

Anonymkode: c84bf...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bør du, løse store truser med plass til bind.

Anonymkode: 1bdfe...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...