Gå til innhold

Fryd og gammen


Frøkenfryden

Anbefalte innlegg

Agent smith skrev (6 timer siden):

Er ditta ein slik ein nynoregsk dagbok, må eg bli kjend med deg på nytt nu, kven er den nynoregske fryden?

 

Cid skrev (6 timer siden):

Jeg kan ikke å skrive på nynorsk 

 

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Kanskje vi alle burde gev ei lovnad om å ikkje skriva på bokmål i denne tråden? Kvifor ikkje? (stryk i nynorsk, jeg vet)

Haha dere altså😂 Dere er gode! Liker dette😅Meeen, dette minner meg litt om da jeg studerte teater på høyskolen og ba om eksamen på nynorsk. Min tsjekkiske teaterlærer utarbeidet denne😂 Skjønte ikke en meter og måtte be eksamensvakt pent om å se bokmålversjonen😂

Det gikk bra da! Og jeg måtte ikke stille opp krenka i Dagsnytt 18 etterpå og sånn…😚

 

SÅ, konklusjon! Skriv som dere pleier dere. Så veksler jeg litt. Sånn som NRK😃

 

Redigert; Glemte sitere deg @Athena Freyja

Endret av Frøkenfryden
Glemte sitere athena
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (7 timer siden):

Blir det Vera og pulverkaffe i morgen tidlig? 😊

😮😮😮

Fransk kontinental fra kaffebrenneriet:rodmer: I kopp fylt til randen.

Sammen med denne Dagboki og puslespill🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

 

 

Haha dere altså😂 Dere er gode! Liker dette😅Meeen, dette minner meg litt om da jeg studerte teater på høyskolen og ba om eksamen på nynorsk. Min tsjekkiske teaterlærer utarbeidet denne😂 Skjønte ikke en meter og måtte be eksamensvakt pent om å se bokmålversjonen😂

Det gikk bra da! Og jeg måtte ikke stille opp krenka i Dagsnytt 18 etterpå og sånn…😚

 

SÅ, konklusjon! Skriv som dere pleier dere. Så veksler jeg litt. Sånn som NRK😃

Meiner du at eg ikkje snakkar flytande nynorsk? Kva kan vi semjas om? Ikkje vær vonbroten.

Ok jeg skal gi meg 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (7 timer siden):

Er ditta ein slik ein nynoregsk dagbok, må eg bli kjend med deg på nytt nu, kven er den nynoregske fryden?

Neida, er samme gamle med den store kjeften:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Meiner du at eg ikkje snakkar flytande nynorsk? Kva kan vi semjas om? Ikkje vær vonbroten.

Ok jeg skal gi meg 😂

Ganske flink faktisk👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Jeg er det motsatte av kaffesnobb. Jeg foretrekker litt lunken, sterk og besk traktekaffe – som leskedrikk/religion.

Offentlig helsevesen ringte, du kan komme mandag 08.00🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Dagbok

Selvivaretagelse på jobb er et evig prosjekt for meg. Lykkes sånn innimellom. Ofte ikke. Så klandrer jeg meg selv for det også, i tillegg til alt jeg ikke får gjort som jeg burde.. Men jeg er ikke så verst på dette på fritiden! Selvivaretagelsen.
Jeg har forbud for meg selv på en rekke tråder her som går inn på fag (lurt av meg merker jeg!). Og jeg er svært selektiv på for eksempel filmer jeg ser. Julefilmer hver dag i november og desember er ikke tilfeldig. Det må være enkle plot og en god slutt etter 16.00. 😂(Mange leger og psykologer har det visst sånn). Så når Mann snakker om å se dokumentar om narkokartell i Mexico og sånn, så er jeg skrekkslagen i blikket og lite på gli altså😂

Fritid skal hegnes om, og brukes med omhu💙

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (6 minutter siden):

Offentlig helsevesen ringte, du kan komme mandag 08.00🤓

Det er for tidlig. Hva tenker du om frysetørr kaffe? full kopp på en hytte og fare for å søle på et puslespill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri hørt om hvor @Frøkenfryden er fra. jeg trodde hun var fra Oslo, så det gleder jeg meg til å høre mer om.

Å så hyggelig:ninuskapus:

Har faktisk bodd lengst i Oslo nå, men jeg vokste ikke opp på en vinbar med et glass bobler i min hånd, tro det eller ei😂

Er fra Sogn og Fjordane🙂 (ikke begynn med «Vestland». Orker ikke😬)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (59 minutter siden):

Oi så kjekt det var her:rodmer:

Eg skal svara dykk alle etter kvart, men startar med eit morgonglimt. Så ein veit dette enno er ei Dagbok..😉

 

Min morgon!

 

D2016995-0E0B-44A0-80B6-D43A29EC0DCB.jpeg

Ikkje berre koselig men SO koselig!😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (37 minutter siden):

😮😮😮

Fransk kontinental fra kaffebrenneriet:rodmer: I kopp fylt til randen.

Sammen med denne Dagboki og puslespill🥰

Da var da eg trudde 😊

Eg har kjøpt meg ei diktbok med han Olav Aukrust så kan henda eg freistar skriva høgnorsk i Dagboki di 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (9 timer siden):

Dette liker jeg veldig godt! Jeg tenker mer av dette! Jeg elsker at du av og til skriver nynorsk. Jeg tenker av og til som deg: Hva gjør jeg her? spesielt når jeg har fått mye verbal juling, men du har sagt av og til til meg at du ser at jeg prøver å kommunisere og skape dialog, og det betyr utrolig mye å bli sett. Så takk! Du er også morsom og smart, så gleder meg til mer dagbok.

Eg gløymde svara på dette jo! Seie ordentleg velkomen og sånn🥹 koseleg du vil vitja denne Boki! ♥️

Eg ser deg veit du! Står på og sablast ned og opp att! :enrose:

Og takk for smigrande kompliment! Oi! :ninuskapus:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 time siden):

Da var da eg trudde 😊

Eg har kjøpt meg ei diktbok med han Olav Aukrust så kan henda eg freistar skriva høgnorsk i Dagboki di 😀

Oioi! Ventar i .. spaning? Haha nei det kan det vel ikkje heita🥹?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Så hvorfor flyttet du? Var det vin, snobbekaffe eller en mann?

Studiar! Spurte og mine folkehøgskulevener i forkant om det liksom er slik at folk har kniv i handa og pistolar er overalt der og sånn, så det er farleg å gå ut der? Dei sa nei, så då flytta Fryd😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Ikkje berre koselig men SO koselig!😊😊

Ja! Ramma er no pusla ferdig😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Studiar! Spurte og mine folkehøgskulevener i forkant om det liksom er slik at folk har kniv i handa og pistolar er overalt der og sånn, så det er farleg å gå ut der? Dei sa nei, så då flytta Fryd😂

Folkehøyskole … friluftslinja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Oioi! Ventar i .. spaning? Haha nei det kan det vel ikkje heita🥹?

Trur’kje høgnorsk er noko for meg egentlig 😂 men frykteleg glad eg fann samlinga 😊 stor diktarhovding, vanskeleg å finna!😩fann samlinga på Fretex sjølvsagt 😇 der hev eg funne mykje fint. Anbefalast 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Folkehøyskole … friluftslinja?

Teater. 🙂gått du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Studiar! Spurte og mine folkehøgskulevener i forkant om det liksom er slik at folk har kniv i handa og pistolar er overalt der og sånn, så det er farleg å gå ut der? Dei sa nei, så då flytta Fryd😂

Mormor mi ringte av og til og var bekymra for meg i Oslo, eg var vel forsiktig? ☺️ Og vart’kje overfalt?🥺
Trur i grunn det var meir slåssing og bråk der ho vaks opp 🤣 (men mindre krim da for å yta rettferd😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...