Gå til innhold

Single menn som ønsker kjæreste bør flytte til Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så grusomt av deg å si at det er «dessverre» at mennene deres flytter etter. De er rammet av krig og mister sine kjære. Fy søren. 

Anonymkode: abb66...cd1

Det er jo nettopp det. Menn med penger bestikker rekrutteringsoffiserer for å slippe tjeneste og andre flytter for å slippe det. Det er altså de med mest penger som slipper unna. Vi velger å sende masse ressurser ned til Ukraina samtidig som vi tar inn de mest bemidlede her og gir de mer penger enn vanlige folk tjener. Så ender det hele med at Ukraina taper krigen og folk blir drept

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (5 minutter siden):

Det er jo nettopp det. Menn med penger bestikker rekrutteringsoffiserer for å slippe tjeneste og andre flytter for å slippe det. Det er altså de med mest penger som slipper unna. Vi velger å sende masse ressurser ned til Ukraina samtidig som vi tar inn de mest bemidlede her og gir de mer penger enn vanlige folk tjener. Så ender det hele med at Ukraina taper krigen og folk blir drept

Ja det er riktig, Russland og Ukraina var i gang med fredsforhandlinger i begynnelsen av krigen i Istanbul (Tyrkia) med minsk avtalene i sentrum. Men Boris Johnson med Nato og Usa i ryggen reiste i all hast til Ukraina og nektet Zelensky å underskrive fredsavtalene ! Som kunne ha spart 1 million menneskeliv. Hvorfor kan man undre seg.

Anonymkode: f3352...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (5 timer siden):

Det er jo nettopp det. Menn med penger bestikker rekrutteringsoffiserer for å slippe tjeneste og andre flytter for å slippe det. Det er altså de med mest penger som slipper unna. Vi velger å sende masse ressurser ned til Ukraina samtidig som vi tar inn de mest bemidlede her og gir de mer penger enn vanlige folk tjener. Så ender det hele med at Ukraina taper krigen og folk blir drept

Det er ikke penger som gjør det dumt. Det er tapt liv som er dumt. 

Anonymkode: b1ac0...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 15.45):

Det er en kjent sak at det er stort kvinneoverskudd i Oslo. I aldersgruppen 19–31 er det over 6000 flere kvinner enn menn i hovedstaden.

Underskudd av menn gjør at mange kvinner må sikte nedover. F.eks. har mange kvinner jeg kjenner kjærester som er litt mindre pene enn dem, litt lavere utdanningsnivå osv. Jeg kjenner også mange oppegående, flotte kvinner som sliter med å finne kjæreste, ettersom det er kamp om de "få" mennene som er her.

Incels og menn som bor i en eller annen bygd og sliter med å få kjæreste, bør med andre ord prøve lykken i hovedstaden. Hyggelige og snille menn ønskes velkomne til byen, og vil ha drøssevis av kvinner å velge mellom!

 

Kilde: Oslo kommune sin statistikkbank: https://bydelsfakta.oslo.kommune.no/bydel/alle/alder . Når man ser på befolkningspyramiden som viser befolkning etter alder og kjønn, og ser på "Oslo i alt" (altså alle bydeler), så finner man raskt ut at det i hvert alderskull for folk i 20-årene er mellom 500–1000 flere kvinner enn menn. Det utgjør over 6000 flere kvinner enn menn i 20-årene i Oslo. 

Feks: For 25-åringer er det litt over 1000 flere kvinner enn menn i Oslo. 

image.thumb.png.03de1fbf4a923b0b8441a6539f6ce376.png

 

Anonymkode: abb66...cd1

Det bittelille manneunderskuddet i Oslo har ikke mye å si for datinglivet. Det er slett ikke lettere for menn i Oslo å få seg dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grüner said:

Det bittelille manneunderskuddet i Oslo har ikke mye å si for datinglivet. Det er slett ikke lettere for menn i Oslo å få seg dame. 

Jeg tør påstå det er vanskeligere. For de mennene som gjør det bra i Oslo ser bedre ut enn de aller fleste menn her til lands, og de har mer erfaring og suksess med damer også. De 7000 damene ender bare opp med å konkurrere med alle de andre damene om å vinne disse mennenes gunst

Anonymkode: 5a740...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være Oslo engang, bare en større by med bedre utsikter. Hvis man bor i en liten bygd og det er ingen aktuelle kandidater og man ønsker seg sårt kjæreste; da er det hensiktsmessig å vurdere å flytte til litt mer befolkning. Småbyer med 20k innbyggere er nok til å treffe noen i samme bølgelengde. 

Hvis man sitter og klager på at man har ikke kjæreste fordi man bor i knøttliten bygd med lite mennesker/muligheter, er det deres egen feil at de ikke har kjæreste enn skal klage på at det er mange kvinner i storbyer. Man har ansvar for sitt eget liv. 

Anonymkode: 00bc4...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Grüner said:

Det bittelille manneunderskuddet i Oslo har ikke mye å si for datinglivet. Det er slett ikke lettere for menn i Oslo å få seg dame. 

Det er ikke et lite mannsunderskudd i den aldersgruppen. Poenget mitt, som kvinne i 20-åra i Oslo, er at flere smarte og snille menn er veldig velkomment. Konkurransen blant oss kvinner er stor, og jeg skulle gjerne ønske at den var jevnere. Og hvordan kan det bli jevnere …? Jo, selvsagt ved at flere ok kandidater flytter til byen. 
 

Og: Orker ikke en gang å høre preiket om at menn under 1,9 m som ikke ser ut som en hunk og heller ikke tjener over 800k årlig er utelukka. Både jeg og mine venninner ser etter snille, smarte menn med godt humør og humor. 

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg syns det er motbydelig at flere mener menn ikke er verdig en kvinne fordi han har lavere utdanningsnivå. Senk de latterlige kravene deres så kanskje en god mann vil se deres vei. Finnes en hel haug av menn som ikke har høyere utdanning som ville kunne gitt dere ett fantastisk liv.

Jeg har en høyt annerkjent mastergrad, men giftet meg med en mann som er håndtverker. Skikkelig handyman som kan fikse alt hjemme, pusse opp og ser riktig karete ut. Absolutt ingenting gale med den yrkesretningen, og det gjør ham ikke mindre verdig heller. Det er mye mer enn bare utdanning som betyr noe her i livet.

Anonymkode: ca723...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 2/3/2024 at 8:56 PM, AnonymBruker said:

Jeg må bare si at jeg syns det er motbydelig at flere mener menn ikke er verdig en kvinne fordi han har lavere utdanningsnivå. Senk de latterlige kravene deres så kanskje en god mann vil se deres vei. Finnes en hel haug av menn som ikke har høyere utdanning som ville kunne gitt dere ett fantastisk liv.

Jeg har en høyt annerkjent mastergrad, men giftet meg med en mann som er håndtverker. Skikkelig handyman som kan fikse alt hjemme, pusse opp og ser riktig karete ut. Absolutt ingenting gale med den yrkesretningen, og det gjør ham ikke mindre verdig heller. Det er mye mer enn bare utdanning som betyr noe her i livet.

Anonymkode: ca723...27a

Tror oftest det handler om "hele pakka" når menn uten høyere utdannelse velges bort. Altså at avstanden i interesser, verdier og levesett blir så stor, ikke at utdanningen er et problem. Feks: En møbelsnekker/brannmann/annen håndtverker som liker å lese bøker, går på konserter, er miljøbevisst og interessert i vin og god mat, vil neppe ha problem med å treffe kvinner (selv om disse kvinnene har mange år på studiebenken bak seg). De vil ha ting å prate om og gjøre sammen. Derimot vil en bilmekaniker eller elektriker som hører på russemusikk, drikker hjemmebrent, stemmer frp og ser på paradise hotel eller formel1 trolig ha litt mer utfordringer på sjekkemarkedet blant høyt utdannede kvinner.

Det er rett og slett kulturelle markører og felles interessert som betyr noe, ikke om han har fullført høyere utdannelse eller ei.

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke dette jaget etter partner med høy utdanning. Jeg kjenner mange med utdanning som ikke er spesielt smarte (og tjener dårlig). Det er virkelig ikke den enestå måten man kan bedømme intelligens, eller inntekt for den saks skyld. 

Anonymkode: 563a7...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...