Gå til innhold

Single menn som ønsker kjæreste bør flytte til Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig tiltrekkende sarkasme... La meg gjette, 3 katter?

Anonymkode: 8b340...6af

Jeg har ni shtøgge katter. alle har konstant diaré.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veganer? selvsagt jeg har også en fobi for gluten og lurer på hvorfor alle ikke elsker å få noe ut av dagen. jeg mener også at sukker er fra en annen planet, da jeg har lest det i en bok på tiktok, så det vil jeg ikke ha i leiligheten

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mange kvinner dater nedover

Anonymkode: 473ac...a91

Nei, de gjør ikke det. Noen veldig få.  Men de fleste vil heller være single og vente på at venninnen skal skille seg fra sin ressurssterke mann slik at det blir hennes tur fremfor å etablere seg med en mann med lavere status.

Og blir ikke venninnen skilt velger de Danmark og blir gravid alene. 

Tallene er rimelig klare 28% av menn på 40 blir ikke far noengang. Ca 20% av menn får flere kull. 

90% av kvinner blir mødre. 

Selv om alle kjenner en smart dame som er sammen med en med lavere status eller kun er 168 høy så er og blir det unntak fra regelen.

 

Anonymkode: 95220...760

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, de gjør ikke det. Noen veldig få.  Men de fleste vil heller være single og vente på at venninnen skal skille seg fra sin ressurssterke mann slik at det blir hennes tur fremfor å etablere seg med en mann med lavere status.

Og blir ikke venninnen skilt velger de Danmark og blir gravid alene. 

Tallene er rimelig klare 28% av menn på 40 blir ikke far noengang. Ca 20% av menn får flere kull. 

90% av kvinner blir mødre. 

Selv om alle kjenner en smart dame som er sammen med en med lavere status eller kun er 168 høy så er og blir det unntak fra regelen.

Anonymkode: 95220...760

Ja. Men det vi glemmer er at det slett ikke var uvanlig i gamle dager at folk var single/barnløse på livstid. Vi ser oss blind på 1950-tallet hvor mange menn tjente nok til å forsørge en familie. 

Anonymkode: 33926...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige folk har ikke råd til å bo i Oslo. Dette viser at menn med penger drar flere damer

Anonymkode: 710cc...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kvinner med utdanning vil ha mann med utdanning fordi man har mer til felles når msn har lik bakgrunn. Så enkelt.

Anonymkode: 1f059...5ee

Tror ikke det er så enkelt.

  • Kvinner uten utdanning vil ha menn med høyere utdanning selv om man da ikke har lik bakgrunn
  • Et viktig seleksjonskriterium for kvinner er status generelt, ikke kun utdanning. Blant heteroseksuelle kvinner er ambisjon viktigere enn fullført utdanning, og høy lønn er noe bak disse to, men fremdeles viktig

Artikkel: https://doi.org/10.1007/s10508-011-9855-9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bedre å være en nier I Tønsberg enn en firer i oslo"

Anonymkode: ea087...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DuMåkkeKommeHer skrev (24 minutter siden):

Tror ikke det er så enkelt.

  • Kvinner uten utdanning vil ha menn med høyere utdanning selv om man da ikke har lik bakgrunn
  • Et viktig seleksjonskriterium for kvinner er status generelt, ikke kun utdanning. Blant heteroseksuelle kvinner er ambisjon viktigere enn fullført utdanning, og høy lønn er noe bak disse to, men fremdeles viktig

Artikkel: https://doi.org/10.1007/s10508-011-9855-9

Tolv år gammel kilde, sikkert amerikansk og jeg har ikke forutsetninger for å vurdere ståstedet til forskerne, og tar dermed kilden med en stor klype salt. 

Jeg er, som norske kvinner flest, høyt utdanna, og vet at det for meg (og venninner i lignende situasjon) har vi sett etter menn på vårt utdanningsmessige nivå, ikke høyere. En del av oss har også gått litt ned,men helst ikke for mye. Grunnen er at man snakker og tenker mer likt når man er på samme nivå når det gjelder utdanning, og man har trolig også flere felles interesser. Interessant nok styrer man også unna mannosfære-gutta ved å stille utdanningskrav. Det er ironisk, ettersom mannosfærens hovedpåstand vel er at menn skal sysle med arbeid og kloke avgjørelser, mens damer skal drive med omsorg.  

Anonymkode: 1f059...5ee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, de gjør ikke det. Noen veldig få.  Men de fleste vil heller være single og vente på at venninnen skal skille seg fra sin ressurssterke mann slik at det blir hennes tur fremfor å etablere seg med en mann med lavere status.

Og blir ikke venninnen skilt velger de Danmark og blir gravid alene. 

Tallene er rimelig klare 28% av menn på 40 blir ikke far noengang. Ca 20% av menn får flere kull. 

90% av kvinner blir mødre. 

Selv om alle kjenner en smart dame som er sammen med en med lavere status eller kun er 168 høy så er og blir det unntak fra regelen.

 

Anonymkode: 95220...760

Disse tallene er ikke mer klare enn at de påvirkes av andre faktorer også.

Blant annet at menn tenker de har all verdens tid til å få barn, bare fordi de ikke blir sterile i overgangsalderen slik damer gjør.

Veldig mange menn glemmer å ta med i beregningen at damer stort sett ikke vil ha barn med menn over en viss alder.

Anonymkode: 96711...ed1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, de gjør ikke det. Noen veldig få.  Men de fleste vil heller være single og vente på at venninnen skal skille seg fra sin ressurssterke mann slik at det blir hennes tur fremfor å etablere seg med en mann med lavere status.

Og blir ikke venninnen skilt velger de Danmark og blir gravid alene. 

Tallene er rimelig klare 28% av menn på 40 blir ikke far noengang. Ca 20% av menn får flere kull. 

90% av kvinner blir mødre. 

Selv om alle kjenner en smart dame som er sammen med en med lavere status eller kun er 168 høy så er og blir det unntak fra regelen.

 

Anonymkode: 95220...760

I Oslo er det mer enn nok menn, vi holder oss naturligvis langt unna våre venninners ekser. Det høres mer relevant ut for et sted hvor utvalget er såpass smått at alle må gjenbrukes som forholdsmateriale.

Anonymkode: 96711...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tolv år gammel kilde, sikkert amerikansk og jeg har ikke forutsetninger for å vurdere ståstedet til forskerne, og tar dermed kilden med en stor klype salt. 

Jeg er, som norske kvinner flest, høyt utdanna, og vet at det for meg (og venninner i lignende situasjon) har vi sett etter menn på vårt utdanningsmessige nivå, ikke høyere. En del av oss har også gått litt ned,men helst ikke for mye. Grunnen er at man snakker og tenker mer likt når man er på samme nivå når det gjelder utdanning, og man har trolig også flere felles interesser. Interessant nok styrer man også unna mannosfære-gutta ved å stille utdanningskrav. Det er ironisk, ettersom mannosfærens hovedpåstand vel er at menn skal sysle med arbeid og kloke avgjørelser, mens damer skal drive med omsorg.  

Anonymkode: 1f059...5ee

Nederlandsk, og ja jeg glemte at det er mye mer pålitelig å fremlegge ubegrunnede påstander og personlige erfaringer fremfor å bruke fagfellevurderte studier som er hele tolv år gamle. Og spesielt når forskningen viser at kvinner generelt er interesserte i menn med status, det kan jo umulig stemme, så det er mest sannsynlig bare en fanatisk overbevisning eller en konspirasjon som gjør at disse forskerne kan komme frem til noe slikt.

Det finnes haugevis av studier som viser at kvinner er mer opptatt enn menn av status (https://doi.org/10.1037/0022-3514.66.6.1074,   https://doi.org/10.1016/S1090-5138(98)00008-7,   http://dx.doi.org/10.1037/0022-3514.66.6.1074 ), så det er ikke veldig interessant å gjenta slike studier i det uendelige. At status kan være med i grunnlaget for hvorfor kvinner vil ha menn med utdanning virker da ganske plausibelt.

Men neida, siden kvinner med utdanning har mer til felles med menn med utdanning, må jo det være så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DuMåkkeKommeHer skrev (1 time siden):

Nederlandsk, og ja jeg glemte at det er mye mer pålitelig å fremlegge ubegrunnede påstander og personlige erfaringer fremfor å bruke fagfellevurderte studier som er hele tolv år gamle. Og spesielt når forskningen viser at kvinner generelt er interesserte i menn med status, det kan jo umulig stemme, så det er mest sannsynlig bare en fanatisk overbevisning eller en konspirasjon som gjør at disse forskerne kan komme frem til noe slikt.

Det finnes haugevis av studier som viser at kvinner er mer opptatt enn menn av status (https://doi.org/10.1037/0022-3514.66.6.1074,   https://doi.org/10.1016/S1090-5138(98)00008-7,   http://dx.doi.org/10.1037/0022-3514.66.6.1074 ), så det er ikke veldig interessant å gjenta slike studier i det uendelige. At status kan være med i grunnlaget for hvorfor kvinner vil ha menn med utdanning virker da ganske plausibelt.

Men neida, siden kvinner med utdanning har mer til felles med menn med utdanning, må jo det være så enkelt.

Jeg har bare vondt for å se at forklaringen din skulle stemme fordi:

A) Masse andre undersøkelser om temaet viser andre ting, og særlig i relativt likestilte land som Norge. Hvis du går inn og googler forskerne i lenka du la ut, vil du se at forskerne stort sett har publisert litt lignende greier, og følgelig er plassert innenfor en relativt marginal sjanger innen forskning.

B) Verken jeg eller andre damer jeg kjenner har peila oss oppover, vi har peila oss bortover. Det har vært hardt nok, å finne menn som har ca like mye utdanning som oss, men vi har stort sett lykkes med det.  Det å ha omtrent lik livsstil, referanser, synspunkter og interesser er uvurderlig for forholds levedyktighet, noe som er behørig dokumentert av forskning.

Anonymkode: 1f059...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/5/2023 at 10:53 AM, AnonymBruker said:

Disse tallene er ikke mer klare enn at de påvirkes av andre faktorer også.

Blant annet at menn tenker de har all verdens tid til å få barn, bare fordi de ikke blir sterile i overgangsalderen slik damer gjør.

Veldig mange menn glemmer å ta med i beregningen at damer stort sett ikke vil ha barn med menn over en viss alder.

Anonymkode: 96711...ed1

Forskning viser at par i likestilte samfunn er mer jevngamle i alder, enn i samfunn med høyere grad av kvinneundertrykkelse. Man kan anta at det blant annet handler om at kvinner i samfunn hvor det er vanskelig å være en selvstendig kvinne, vil i høyere grad søke økonomisk trygghet – noe gjerne menn som er eldre og har jobbet en stund har. På motsatt side viser det at når kvinner i samfunn med høy likestilling velger partner, så kan de velge partner uten å måtte tenke så mye på økonomiske/praktiske forhold, og da velger de jevngamle menn. Det vil på sin side si at unge kvinner (i snitt) finner jevngamle menn mer attraktive enn eldre menn.

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 10.11):

Tolv år gammel kilde, sikkert amerikansk og jeg har ikke forutsetninger for å vurdere ståstedet til forskerne, og tar dermed kilden med en stor klype salt. 

Jeg er, som norske kvinner flest, høyt utdanna, og vet at det for meg (og venninner i lignende situasjon) har vi sett etter menn på vårt utdanningsmessige nivå, ikke høyere. En del av oss har også gått litt ned,men helst ikke for mye. Grunnen er at man snakker og tenker mer likt når man er på samme nivå når det gjelder utdanning, og man har trolig også flere felles interesser. Interessant nok styrer man også unna mannosfære-gutta ved å stille utdanningskrav. Det er ironisk, ettersom mannosfærens hovedpåstand vel er at menn skal sysle med arbeid og kloke avgjørelser, mens damer skal drive med omsorg.  

Anonymkode: 1f059...5ee

Kilden kan være 150 eller 500år gammel. Kvinners mønster er likt i alle år i alle samfunn. Det kalles hypergami. 

I dag blir ressurser det omskrevet til verdier,  makt til utdanning osv. Men sammenlagt bør en mann score høyere totalt sett, en kvinnen for å være aktuell.

Dette veit en 12år gammel gutt, selv om han ikke har ord for det. Kvinner er nok klar over det men velger andre forklaringsmodeller. Å beint ut si at hun er for bra for han kan man ikke si høyt. Så det omskrives i sosialt akseptabelt termer.

Eks vil kvinner si at menn er redd for høyt utdannede kvinner. De er ikke redde, de har selvinnsikt. Hadde en sveiser invitert en kvinnelig lege på date ville hun nok lurt på om han ikke forsto sosiale koder når han ikke instinktivt forstår hvor feil de er for hverandre.

Damer dater ikke nedover, og det er godt beskrevet her 

https://www.dagbladet.no/kultur/hypergamiets-problem/60199327

Anonymkode: 95220...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
On 2/1/2023 at 6:01 PM, AnonymBruker said:

Det er nok vanskeligere å finne noen på enkelte mindre steder. Noen steder sliter jo med fraflytting osv og det virker som menn oftere blir i hjembygda og finner seg jobb der. 

Vet ikke om det å flytte til Oslo er løsningen om de aller helst ønsker å bo mer landlig. Mulig de kan finne seg ei som ønsker å flytte mer landlig da. De finnes det sikkert noen av i Oslo. 

Jeg har blitt kontaktet av noen sånne på datingsider, men problemet er at de da forventer at jeg skal flytte til dem og det er jeg lite interessert i. Spesielt når det ofte er steder der man ikke finner seg jobb og det er vanskelig å få seg et nettverk. Det er nok vanskeligere jo mindre stedet du bor på er, men det er jo ikke umulig om man treffer på rett person. 

Anonymkode: bf699...a7d

Altså, svært mange av det kvinnelige overskuddet til Oslo skyldes jo tilflytting. Det vil si at det er mange kvinner fra det ganske land som flytter til Oslo for å studere, og kanskje for å bo i Oslo og jobbe i et par år etterpå. Men så er det mange som ønsker å flytte til et mindre sted for å slå seg ned etter hvert. Så det tror jeg absolutt er mulig! 

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 4.2.2023 den 20.23):

Om du har tanker om at noen er forgiftet med feminisme, vil jeg anbefale å lete på et sted der de ikke forstår hva du snakker om.

Jeg opplever at jeg og dama er ganske enige om de negative sidene ved feminisme for både menn og kvinner.

Å anta at alle kvinner er feminister bare fordi du er det synes som en feilslutning. Jeg tror at 11% regner seg som feminister.

Anonymkode: 55d33...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg opplever at jeg og dama er ganske enige om de negative sidene ved feminisme for både menn og kvinner.

Å anta at alle kvinner er feminister bare fordi du er det synes som en feilslutning. Jeg tror at 11% regner seg som feminister.

Anonymkode: 55d33...d87

Men når du spørr kvinner om de syns det er greit å være fri og frank, så sier nok de fleste ja. Det kan de takke feminismen for. Jeg er klar over at noen feminister er spinnaker hakke gal, men jeg vet fortsatt at har det ikke vært for den kampen kvinner gjorde før og fortsetter å stå i i dag, så har vi ikke vært fri. Det er så mye kødd og morbide handlinger som blir begått av spesielt menn mot kvinner til å med idag, vi trenger feminismen. Bare i år med alle mordene. 

Anonymkode: b1ac0...d15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber delvis i Oslo, og støtter opp at det er ganske enkelt å få masse matcher i Oslo og at livet som singel mann er lettere der. De kvinnene (og mennene) som strt sett er tilgjengelig på bygda er ofte litt for harry fot min smak, og heldigvis er det masse flotte smarte kvinner i byene.

Endret av Fjellmannover190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært dyrt å bo i Oslo samtidig som det ikke bare er enkelt å flytte. Så synes ikke dette er et spesielt godt råd. 

Det å flytte dit ville gitt meg en kraftig relativ lønnsnedgang samtidig som jeg ville måtte leie isteden for å eie mitt bosted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av DelvisPresley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...