Gå til innhold

Single menn som ønsker kjæreste bør flytte til Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Flintis said:

Skyldes dette kvinneoverskuddet studerende?

Mulig det er en del av forklaringen, ja. Det er jo flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning, så det gir mening at de som tar høyere utdanning flytter til byer med godt studietilbud.

Anonymkode: abb66...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

T-AA skrev (2 minutter siden):

Det vil jeg anbefale på det sterkeste! Jeg misunner deg litt!

Må legge til at jeg opprinnelig er fra Oslo da, jobber der og ikke flytter lange veien fra Asker😅

Sjokket blir nok ikke så voldsomt, haha.. 

Anonymkode: 1029a...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse frøkenene som flytter til oslo for å studere ønsker vel også høyt utdannede mannfolk, så de sitter vel heller ensomme enn å ta til takke med en uutdannet "incel"

Anonymkode: 9d839...ba6

Min opplevelse er at de fleste justerer forventningene sine når de ser hva slags napp de får. Mange av mine venninner hadde skyhøye forventninger da de var 22, men justerte det i de påfølgende årene, og har fått "normal" kjæreste som 25-åring. Det er jo en vanlig mekaniske i sosialpsykologien.

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 6000 flere kvinner i Oslo er ikke det samme som at det er 6000 flere single kvinner i Oslo. 

Mange som er i Oslo er her bare midlertidig i forbindelse med studier. De har kanskje kjæreste som venter i andre deler av landet. 

6000 er ingenting. Bare Universitetet i Oslo har 30 000 studenter der de flertallet er kvinner .

Anonymkode: a86cd...b8c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Der hvor det er flest folk vil det alltid være best å være singel. 

Men et parameter statistikken ikke måler er forventninger og krav til en mann. En gjennomsnittskvinne i Oslo er godt bemidlet, har høy utdannelse og ganske høye forventinger til en mann. Slik sett tror jeg en slipper billigere unna på bygda hvor praktiske yrker er mer verdsatt, og det kanskje ikke er like mange akademikere. Dette høres kanskje generaliserende ut. Men jeg tror en nyinnflytta, ung guttegjeng fra bygda hadde blitt ganske skuffa etter en tur på byen i Oslo. Det er hard konkurranse. 

Anonymkode: 1029a...836

Det spørs hvor man går ut (det er også mange kvinner fra bygda i Oslo), det spørs hvor rølpete man er og det spørs hvor tilpasningsdyktig man er. Når man flytter et nytt sted, er det gjerne andre kulturelle koder som gjelder, og da kommer man lengre om man klarer å tilegne seg noe av det.

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg som bor utenfor Oslo har ikke noe problem med å hanke inn menn derfra. Utvalget er tydeligvis ikke så bra der da.

Anonymkode: 1b94a...948

Hehe...

Anonymkode: abb66...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Praktisk 1-roms andelsleilighet i 1.etasje for deg over 45 år 

Anonymkode: 9d839...ba6

Ok, litt dårlig eksempel, men iallfall: Det finnes mindre leiligheter i Grorud og tilsvarende bydeler, som er overkommelige å kjøpe med gjennomsnittslønn, selv om man ikke har arva penger. Vurderte faktisk å kjøpe meg en leilighet på 30 kvm på Grorud selv, men så fikk jeg kjæreste og vi kjøpte en større leilighet sammen. 

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett utenfor Oslo, og det er det vanskeligste markedet å komme inn på. De jeg dater kommer heller fra Østfold, Buskerud eller Telemark. Har aldri vært på date med ei fra Oslo selv om det er mye nærmere og har langt flere innbyggere. Møtte riktignok eksen i Oslo, men hun var egentlig på ferie og fra et annet land. Jeg er rett og slett ikke attraktiv i Oslo og Akershus, uten at jeg har noen rasjonell forklaring på det.

Anonymkode: 4fbbf...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskeligere å finne noen på enkelte mindre steder. Noen steder sliter jo med fraflytting osv og det virker som menn oftere blir i hjembygda og finner seg jobb der. 

Vet ikke om det å flytte til Oslo er løsningen om de aller helst ønsker å bo mer landlig. Mulig de kan finne seg ei som ønsker å flytte mer landlig da. De finnes det sikkert noen av i Oslo. 

Jeg har blitt kontaktet av noen sånne på datingsider, men problemet er at de da forventer at jeg skal flytte til dem og det er jeg lite interessert i. Spesielt når det ofte er steder der man ikke finner seg jobb og det er vanskelig å få seg et nettverk. Det er nok vanskeligere jo mindre stedet du bor på er, men det er jo ikke umulig om man treffer på rett person. 

Anonymkode: bf699...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nok vanskeligere å finne noen på enkelte mindre steder. Noen steder sliter jo med fraflytting osv og det virker som menn oftere blir i hjembygda og finner seg jobb der. 

Vet ikke om det å flytte til Oslo er løsningen om de aller helst ønsker å bo mer landlig. Mulig de kan finne seg ei som ønsker å flytte mer landlig da. De finnes det sikkert noen av i Oslo. 

Jeg har blitt kontaktet av noen sånne på datingsider, men problemet er at de da forventer at jeg skal flytte til dem og det er jeg lite interessert i. Spesielt når det ofte er steder der man ikke finner seg jobb og det er vanskelig å få seg et nettverk. Det er nok vanskeligere jo mindre stedet du bor på er, men det er jo ikke umulig om man treffer på rett person. 

Anonymkode: bf699...a7d

Det er nok lettere å date kvinner i Oslo om man bor i byen/nærheten av byen. Men når man først har funnet noen man liker godt og ønsker å slå seg ned med, da kan man jo, også som Oslo-boer, være med på å flytte sammen til et landligere sted. Men det er kanskje litt vanskelig å skulle flytte ut av byen før man vet om han man har funnet er trygg, stabil og noe å satse på. 

Anonymkode: abb66...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor rett utenfor Oslo, og det er det vanskeligste markedet å komme inn på. De jeg dater kommer heller fra Østfold, Buskerud eller Telemark. Har aldri vært på date med ei fra Oslo selv om det er mye nærmere og har langt flere innbyggere. Møtte riktignok eksen i Oslo, men hun var egentlig på ferie og fra et annet land. Jeg er rett og slett ikke attraktiv i Oslo og Akershus, uten at jeg har noen rasjonell forklaring på det.

Anonymkode: 4fbbf...040

Hm, jeg lurer veldig på hva som kan være grunnen til dette. Kan det være at du bommer på kodeksen (altså de sosiale kodene)? Mitt inntrykk er at om man mestrer de sosiale kodene, kan man være veldig attraktiv som mann, selv om man ikke har et prestisjeyrke, ikke er spesielt kjekke eller er lav. 

Om det skulle være tilfelle, så er det jo ikke sånn at disse ikke kan læres. Mennesker er jo veldig sosiale, og det ligger for de fleste å kunne tilpasse seg. :) 
 

Har du noen tanker om hva som gjør at du ikke har «draget» i Oslo?

Anonymkode: abb66...cd1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er nok lettere å date kvinner i Oslo om man bor i byen/nærheten av byen. Men når man først har funnet noen man liker godt og ønsker å slå seg ned med, da kan man jo, også som Oslo-boer, være med på å flytte sammen til et landligere sted. Men det er kanskje litt vanskelig å skulle flytte ut av byen før man vet om han man har funnet er trygg, stabil og noe å satse på. 

Anonymkode: abb66...cd1

Det er sant ja, men spørs om særlig mange av dem er villig til å gjøre det. Om de sitter med hus/gård og er etablert der de bor så tviler jeg på at de plutselig vil flytte på seg. Da må de kanskje gjøre det i ung alder. 

Det er også mange som trives i byen og ønsker å bo i byen. Selv er jeg fra et mindre sted og har prøvd å bo på andre mindre steder i voksen alder også. Det er ikke noe jeg trives med og jeg er da lite villig til å flytte til en bygd langt inne i gokk som mange av de mennene jeg har blitt kontaktet av bor på. Så det bør man også ta i betraktning før man finner seg dame i en by. Det å flytte til Oslo eller en annen by med den tro på at damene da er villige til å flytte ut på landet bør man ikke ta for gitt. 

Nå kommer det an på mye forskjellig, men ville ikke gjort det uten å tenke på at det kanskje også er en selv som må inngå kompromisser eller kanskje er den som må bli boende på et sted hun ønsker å bo på. 

Slike ting er ikke alltid så lett å styre, men kommer an på jobbmuligheter, nettverk, familie osv. 

Anonymkode: bf699...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 1.2.2023 den 16.00):

Hvor høyt utdannet må de være?

Den må gi en anstendig lønn slik at du har råd til en anstendig bolig i Oslo. Siving/sivøk/advokat osv holder i massevis.

Anonymkode: b4137...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hm, jeg lurer veldig på hva som kan være grunnen til dette. Kan det være at du bommer på kodeksen (altså de sosiale kodene)? Mitt inntrykk er at om man mestrer de sosiale kodene, kan man være veldig attraktiv som mann, selv om man ikke har et prestisjeyrke, ikke er spesielt kjekke eller er lav. 

Om det skulle være tilfelle, så er det jo ikke sånn at disse ikke kan læres. Mennesker er jo veldig sosiale, og det ligger for de fleste å kunne tilpasse seg. :) 
 

Har du noen tanker om hva som gjør at du ikke har «draget» i Oslo?

Anonymkode: abb66...cd1

Altså, jeg er ikke kjempesosial eller utadvendt i utgangspunktet, men tror har helt normal sosial intelligens. De siste årene har det uansett vært Tinder/Happn/Sukker jeg har prøvd meg på, og da er det rett og slett slik at nesten alle likes kommer litt mer langveisfra. Flotte kvinner, uansett, men det blir jo litt ekstra jobb når man må reise minst en time.

Anonymkode: 4fbbf...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 1.2.2023 den 15.59):

Skyldes dette kvinneoverskuddet studerende?

Forklarer endel. Damer dominerer på høyere utdanning, store universitet og høyskoler ligger i Oslo.

Og jobber etter høyere utdanning ligger ofte sentralt på Østlandet.

Det som ikke er nevnt er at veldig mange homofile menn flytter fra bygda til byen. Så dette underskuddet på 6000 menn i realiteten er mye større. Er selv hetero, men har endel homo kompiser og vært i bl.a homsebryllup og andre fester og har ikke hørt mere mangfold av dialekter enn på homsebarer.

I praksis er tilgjengelige ungkarer enda færre i Oslo. Uten at det er et problem. Tror damer ofte trives som single og  de attraktive mannfolk kan tilfredsstille 4-5 pr mnd. Så damene får seg litt kos når de trenger det.

Anonymkode: 95220...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at kvinner ikke dater nedover, uansett. Det man heller ser skje er at en mindre andel av menn får seg noe, mens de mest populære får seg mer. Det er ikke først før de fyller tidlig 30-årene at de bestemmer seg for å "slå seg ned og finne noe seriøst", og da har mange av dem truffet veggen for lengst.

Dette er hva all data viser.

Anonymkode: 8b340...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at kvinner ikke dater nedover, uansett. Det man heller ser skje er at en mindre andel av menn får seg noe, mens de mest populære får seg mer. Det er ikke først før de fyller tidlig 30-årene at de bestemmer seg for å "slå seg ned og finne noe seriøst", og da har mange av dem truffet veggen for lengst.

Dette er hva all data viser.

Anonymkode: 8b340...6af

Mange kvinner dater nedover

Anonymkode: 473ac...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange kvinner dater nedover

Anonymkode: 473ac...a91

De fleste singe kvinner på 30, har møtt veggen ✍️ og dater nedover✍️  data og tall viser dette✍️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At utdanning som innebærer større sjanser for høyere inntekt er viktig for kvinner, sier at de ønsker at det skal lønne seg økonomisk å har et sexliv med en mann. Dette er triste nyheter for menn som tror på kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (16 minutter siden):

De fleste singe kvinner på 30, har møtt veggen ✍️ og dater nedover✍️  data og tall viser dette✍️ 

Er du anti-vitenskap?

Anonymkode: 8b340...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...