AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #61 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei, for jeg tenker selvsagt miljø og flyr minimalt Anonymkode: f5f8e...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #62 Del Skrevet 1. februar 2023 3 minutter siden, Grüner said: Begredelige svar her inne. Ansvarsfraskrivelse og egoisme over så godt som hele fjøla. Bytte ut smarttelefon ofte, ipad osv er heller ikke bra for miljøet. Og for ikke å snakke om hvor mineralene kommer fra, se på Kongo! Kongo har masse mineraler og naturressurser som brukes i EL-biler, smarttelefon osv. men befolkningen lever i ekstrem fattigdom og uroligheter. Jeg orker ikke sånne ideologiløse MDG'ere som priviligerte, bortskjente drittunger. Anonymkode: 531c6...30e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatPerson123 Skrevet 1. februar 2023 #63 Del Skrevet 1. februar 2023 Anonymmann1986 skrev (13 minutter siden): Godt sagt! Klimaet har alltid vært i endring og vil alltid være det! Co2 konsentrasjonen nå er jo ganske lav i forhold til hva den historisk har vært. Men nei, jeg har aldri sett noen forklare hvordan en fargeløs gass som er gått fra 385 deler per million til 410 deler per million på 150 år skal påvirke klimaet noe. Det er blitt gjentatt i det vide og det brede, og det vises co2 grafer over temperatur grafer osv, men aldri sett det forklart på en troverdig måte. De som fant på å svartmale Co2 og tjene penger på det var jo genier (Al Gore), tenk å tjene penger på å advare om en gass som oppstår av omtrent alt ett menneske gjør! Jogger du en tur slipper du ut mer Co2 enn om du sitter i sofaen, har du samleie produserer du mer Co2, brygger du øl produserer du Co2, kjøttproduksjon produserer Co2, spiser du kjøtt og promper slipper du Co2 og muligens metan.. For ett geni han som fant på å bli rik av å advare mot dette! Han advarte om at havet skulle stige masse over de neste tiårene, også brukte han pengene han tjente på å reise rundt å advare om dette på å kjøpe strandeiendom i Long Beach, det først som vil stå under vann når havet stiger!.. Våkn opp folkens, historien gjentar seg. I over tusen år har kirken tjent penger på avlatshandel, de truet med helvete og tilbydde frelse mot penger, etterhvert som vesten har blitt sekulære var det ikke lenger penger i himmel og helvete og man måtte finne på noe nytt. Der kom Co2 og ragnarok inn i bildet igjen, kjøp deg frelse via klimaavgifter..... Vi forurenser for mye. Og vi ødelegger naturen, og dyrelivet, det kan vi ikke nekte for. Men det er ikke BARE oss som varmer opp jorda! Derimot er alle dyrene og plantene som dør pga oss vår feil. Vi forurenser for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatPerson123 Skrevet 1. februar 2023 #64 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bytte ut smarttelefon ofte, ipad osv er heller ikke bra for miljøet. Og for ikke å snakke om hvor mineralene kommer fra, se på Kongo! Kongo har masse mineraler og naturressurser som brukes i EL-biler, smarttelefon osv. men befolkningen lever i ekstrem fattigdom og uroligheter. Jeg orker ikke sånne ideologiløse MDG'ere som priviligerte, bortskjente drittunger. Anonymkode: 531c6...30e Hvordan disse barna som finner stoffene for batteriene våre, I Afrika blir behandlet, er helt forferdelig. Men siden det er mer miljøvennlig (elbiler er egt ikke det, for å lage og kaste batteriene forurenser utrolig mye, mens å lage en bensin motor forurenser ikke så mye) men vil glemmer menneskerettigheter når det gjelder klima. Samme med vindmøller, atomkraftverk er MYE mer miljøvennlig . Vindmøller gjør havene stygge så dårlig for turisme, dreper fugler, fisker, fungerer aldri, raser sammen i havet men ingen rydder opp så det dreper livet i havet osv, og man trenger utrolig mange for at det skal produsere energi, men siden atomkraftverk kan være farlige ( veldig sjeldent med ulykker ) velger verden vindmøller. Er en business bak alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. februar 2023 #65 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Absolutt ikke, har ikke flydd siden 2008. Hvorfor skal man dra bort når man har det bedre hjemme 😊 Skal aldri fly igjen etter å ha vært i den alt for varme "syden" ei uke, verste torturen jeg har vært med på. Hadde heldigvis ikke barn da. Endret 1. februar 2023 av Keikolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #66 Del Skrevet 1. februar 2023 Vi er til syvende og sist produkter av det samfunnet har lagt opp til. Tidligere reiste jeg mye. Men pandemien lærte oss at man trenger ikke det for å ha en god livsstandard. Og nå når når alt har blitt så mye dyrere, så er ikke akkurat en reise som krever 3 mellomlandinger, og er dobbelt så dyrt, så veldig fristende. Anonymkode: f8b81...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymmann1986 Skrevet 1. februar 2023 #67 Del Skrevet 1. februar 2023 CatPerson123 skrev (18 minutter siden): Vi forurenser for mye. Og vi ødelegger naturen, og dyrelivet, det kan vi ikke nekte for. Men det er ikke BARE oss som varmer opp jorda! Derimot er alle dyrene og plantene som dør pga oss vår feil. Vi forurenser for mye. Helt enig i at vi forurenser for mye og at vi driver jorden på en ikke bærekraftig måte. Men anser ikke Co2 som forurensning,. Forurensning er gruvedrift, klesindustri, plast i havene, sprøytemidler i store landområder, PFAS/PFOA i drikkevann osv, det er ekte problemer. Klimahysteri forårsaker mer forurensning. Ødelegge torv for å sette opp vindmøller som sprer mikroplast, lekker olje og dreper fugler og insekter er forurensning, Gruvedrift i Bolivia, Chile og Kongo etter edle mineraler til elbilbatterier osv der giftig avfall går rett i elva og havet er forurensning. Mange mener 12 milliarder mennesker er bærekraftig på denne kloden, men der er bare tull ser ut 8 milliarder til og med er mer enn det vi kan bære over tid, mange prater om at så lenge alle reduserer forbruket og livskvaliteten så skal dette gå bra, men dessverre funker det ikke sånn. Klima og miljø er kun i tankene til noen få mennesker i nord amerika og vest europa, resten av verden bryr seg ikke om det og tenker ikke på det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #68 Del Skrevet 1. februar 2023 Anonymmann1986 skrev (54 minutter siden): Godt sagt! Klimaet har alltid vært i endring og vil alltid være det! Co2 konsentrasjonen nå er jo ganske lav i forhold til hva den historisk har vært. Sludder og vås, co2 nivået har aldri vært høyere og skyldes nesten utelukkende menneskeskapte utslipp: https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/ Anonymkode: 99c27...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #69 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sludder og vås, co2 nivået har aldri vært høyere og skyldes nesten utelukkende menneskeskapte utslipp: https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/ Anonymkode: 99c27...16c Har vært mye høyere før vår tid!! Vet du hva ppm er? Hvordan skal en usynlig fargeløs gass i så små konsentrasjoner påvirke klimaet? Vi har fått 25 deler til per milliondel av luft av en fargeløs gass, hvordan skal 25 deler per million påvirke noe som helst? Forklar meg nå virkemåten Co2 fører til oppvarming? binder den varmen i seg, eller hindrer den varmen i stråle ut i verdensrommet eller hva gjør de 25 delene fra eller til? Anonymkode: 3da00...401 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #70 Del Skrevet 1. februar 2023 Ja jeg har flydd for lite. Anonymkode: 6920c...572 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #71 Del Skrevet 4. februar 2023 On 2/1/2023 at 10:44 PM, AnonymBruker said: Sludder og vås, co2 nivået har aldri vært høyere og skyldes nesten utelukkende menneskeskapte utslipp: https://climate.nasa.gov/climate_resources/24/graphic-the-relentless-rise-of-carbon-dioxide/ Anonymkode: 99c27...16c Du er vel ikke en flatearther i samme slengen? Du utviser nemlig samme forståelse. Uansett, jeg har ikke noe flyskam, men jeg har politikerskam og menneskeskam. Slikt som personen som jeg siterte over meg. Bare utbruddet i Hawaii utløst mer CO2 enn det menneskeheten slapp ut de siste 3 årene. Jeg skjønner at gjennomsnitts IQ’en er 100, og at man vil treffe på flere personer med IQ under 100, men det er fortsatt deprimerende å se hvor infernalsk idiotisk menneskene kan være. Anonymkode: a9cf3...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #72 Del Skrevet 4. februar 2023 On 2/1/2023 at 10:21 PM, AnonymBruker said: Vi er til syvende og sist produkter av det samfunnet har lagt opp til. Tidligere reiste jeg mye. Men pandemien lærte oss at man trenger ikke det for å ha en god livsstandard. Anonymkode: f8b81...5ed Vi? Hvem snakker du om? Jeg for min del lærte hvor mye reiser og opplevelser betyr for meg. Forsaker de fleste andre materielle goder før jeg frivillig kutter ned på reising igjen. Anonymkode: 4e781...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissWoodville Skrevet 4. februar 2023 #73 Del Skrevet 4. februar 2023 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 4. februar 2023 #74 Del Skrevet 4. februar 2023 Nei. Men flyr lite dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå