Einus Skrevet 31. januar 2023 #21 Del Skrevet 31. januar 2023 Men bilene er jo snille i forhold til tanken om skipstrafikken…… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. januar 2023 #22 Del Skrevet 31. januar 2023 Nei de få gangene jeg flyr er greit nok sist gang i 1997 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 31. januar 2023 #23 Del Skrevet 31. januar 2023 Aldri kjent på flyskam ,og tenker hvorfor skulle jeg det? Jeg gjør ikke noe galt når jeg tar fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #24 Del Skrevet 31. januar 2023 Anonymmann1986 skrev (20 minutter siden): Kjører masse bil, noen ganger kjører jeg en tur bare som ett tidsfordriv. Tror ikke noe på at co2 er relatert til klimaendringer, det er gjentatt i det vide og brede men ikke på noen måte bevist. Du nekter å tro på vitenskapen med andre ord: https://www.carbonbrief.org/analysis-why-scientists-think-100-of-global-warming-is-due-to-humans/ At klimaendringene er menneskeskapte er bevist uten et fnugg av tvil av forskerne. Anonymkode: 99c27...16c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymmann1986 Skrevet 31. januar 2023 #25 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du nekter å tro på vitenskapen med andre ord: https://www.carbonbrief.org/analysis-why-scientists-think-100-of-global-warming-is-due-to-humans/ At klimaendringene er menneskeskapte er bevist uten et fnugg av tvil av forskerne. Anonymkode: 99c27...16c Skummet meget fort igjennom artikkelen, men synes det fortsatt bare var gjentagelser. Mista meg egentlig med overskriften "Why scientists think 100% of global warming is due to humans", for noe fordømte tull. Klimaet har jo alltid vært i endring! Bare spør de norske vikingene som drev jordbruk på Grønland fra 985-1420 ish, men som måtte gi opp pga klimaendringer osv osv. Hvordan kan da forskerne si att 100 av oppvarmingen er menneskeskapt? Med den overskriften viser de sin sanne agenda og mister all troverdighet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #26 Del Skrevet 31. januar 2023 Anonymmann1986 skrev (28 minutter siden): Skummet meget fort igjennom artikkelen, men synes det fortsatt bare var gjentagelser. Mista meg egentlig med overskriften "Why scientists think 100% of global warming is due to humans", for noe fordømte tull. Klimaet har jo alltid vært i endring! Bare spør de norske vikingene som drev jordbruk på Grønland fra 985-1420 ish, men som måtte gi opp pga klimaendringer osv osv. Hvordan kan da forskerne si att 100 av oppvarmingen er menneskeskapt? Med den overskriften viser de sin sanne agenda og mister all troverdighet.. Mens det tidligere var en blanding av menneskers handlinger og naturlige svingninger er det en menneskeskapte utslipp som er årsaken til oppvarmingen og klimaendringene vi ser. Hadde du tatt deg bryet med å lese mer enn overskriften ville du sett at påstanden var "omtrent 100% av oppvarmingen", altså ikke fullt 100%. Anonymkode: 99c27...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #27 Del Skrevet 31. januar 2023 Flytrafikk står for rundt 2-3 % av verdens klimautslipp, så nei. Tror flere burde hatt dårlig samvittighet for alt de handler av klær, interiør og unyttige ting - og ikke minst all maten man kaster. Anonymkode: 49884...c7e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #28 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei, jeg flyr ganske mye. Nekter å ha dårlig samvittighet for noe som gir meg mye i dette korte livet jeg har, når mesteparten av utslipp fra fly er privatfly og slikt, for ikke å snakke om hvor mye industrien og en del land slipper ut. Brukte også hårspray i mengde på 90 tallet når det var ozonlaget alle snakket om. Det ordnet seg jo. Anonymkode: b2564...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 1. februar 2023 #29 Del Skrevet 1. februar 2023 Absolutt ikke. Finnes ikke ett ørlite snev av flyskam engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 1. februar 2023 #30 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei. Jeg må reise for å komme meg på jobb, at noen har funnet ut at det er ubeleilig er ikke mitt problem. Landet vårt er formet slik det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #31 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei, klimaet i Norge nødvendiggjør flyturer til mildere strøk med jevne mellomrom. Anonymkode: 95080...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #32 Del Skrevet 1. februar 2023 Nope. Trenger ikke gjøre særlige grep når jeg uansett ikke skal ha barn. Anonymkode: 6235b...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøvott Skrevet 1. februar 2023 #33 Del Skrevet 1. februar 2023 Flyr en del, og kjenner ikke på et fnugg av dårlig samvittighet, særlig ikke når de som prøver å få oss til å slutte å fly selv koser seg jorden rundt i privatfly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #34 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei, jeg har overhode ikke flyskam. Jeg tar gjerne tog innad i Norge, men jeg tar ikke tog hvis det koster mer enn å fly. Tog bør bli mye billigere. Jeg har ikke bil, bor i Bergen og ser ikke behovet. Bruker kun kollektivtransport. Anonymkode: 531c6...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. februar 2023 #35 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #36 Del Skrevet 1. februar 2023 Nei. Men så flyr eg kanskje 1-2 gonger i året da, innlands. Det er ikkje så mykje. Anonymkode: 2e83f...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #37 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Flyr mye, og nei, får ikke dårlig samvittighet. Flytrafikk er en liten del av utslippene. Og jeg kompenserer ved å blant annet verken ha bil eller barn. Anonymkode: 4e781...ca4 Dette er en komplett uriktig påstand. For vanlige mennesker er flyturer det verste vi driver med regnet i forurensning per time. Verden består som kjent primært av vanlige mennesker. Anonymkode: 3850a...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #38 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er en komplett uriktig påstand. For vanlige mennesker er flyturer det verste vi driver med regnet i forurensning per time. Verden består som kjent primært av vanlige mennesker. Anonymkode: 3850a...5c9 Om du skal være så idealistisk bør du egentlig komme deg ut av dette landet som krever oppvarming med mer, og der det meste du konsumerer er fraktet over lange avstander. DU har et hinsides overforbruk sett mot 90% av verdens befolkning. Skulle alle levd som DEG hadde ikke kloden hatt mange år igjen. Derfor blir det så hinsides feil å kritisere de som gjør den ene tingen du ikke gjør, bare fordi den i ditt verdensbilde er "verst". Anonymkode: b2564...687 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 1. februar 2023 #39 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Nei - det gjør jeg ikke. Jeg flyr såpass sjeldent, det er gjerne i forbindelse med overføring til institusjoner med transport fra politiet og helsepersonell, så nei - jeg kjenner på ingen flyskam. Endret 1. februar 2023 av Embla Othea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 1. februar 2023 #40 Del Skrevet 1. februar 2023 Overhodet ikke. Det at mennesker knyttes sammen i den grad flytrafikken gjør mulig er utelukkende positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå