Gå til innhold

Har du et godt forhold til svigermor?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Nei, dessverre.
 

Hun viser liten interesse for meg, spør aldri hvordan det går hvis det har skjedd noe med meg. (Har vært sammen med mannen i 15 år, så mye som har skjedd i mitt liv i de årene). Jeg syns det er vanskelig å få et godt forhold til noen som fremstår som uinteressert i meg og mitt. 

Anonymkode: f07ba...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, et helt greit forhold til svigermor og svigerfar. Jeg skulle ønske de var litt mer engasjert i barnebarn, men har innfunnet meg med at de ikke er det. 

Anonymkode: c147f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun gjorde ingenting da svigerfar slo samboer som barn. Hun gjør enorm forskjell på sine barnebarn. 

Anonymkode: 62cb6...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et veldig tett forhold til både svigermor og svigerfar. Men de har gradvis blitt mer kontrollerende og blander seg i ting de ikke har noe med, og det tværer på forholdet dessverre. 

Anonymkode: 9f819...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 15.39):

Nei, dessverre.
 

Hun viser liten interesse for meg, spør aldri hvordan det går hvis det har skjedd noe med meg. (Har vært sammen med mannen i 15 år, så mye som har skjedd i mitt liv i de årene). Jeg syns det er vanskelig å få et godt forhold til noen som fremstår som uinteressert i meg og mitt. 

Anonymkode: f07ba...957

Hei❤️

Sånn har jeg det også med min svigermor. Har vært sammen med mannen min i 15 år og gift i 13, har to barn og er godt etablert. Hun viser liten interesse for meg. Jeg pleier alltid å spørre hvordan går det, har du noen planer fremover, hvordan gikk det da du var på xxx forrige uke, var det hyggelig? Og diverse oppfølgingsspørsmål innimellom. Hun forteller og forteller og virker som hun koser seg. Hun forteller også om alle plagene sine som hun har diverse av.

Hvis jeg forteller noe om meg selv (på eget initiativ siden hun ikke stiller spørsmål tilbake), så kan hun finne på å bare gå. Hvis jeg forteller noe positivt og gledelig som har skjedd i livet mitt, så er det ingen oppfølgingsspørsmål og jeg får heller følelsen av at hun synes jeg skryter. 
 

Så nei, jeg synes heller det ikke er lett å få et godt forhold til min svigermor. Dvs vi har ingen konflikter, men den gjensidige nærheten som jeg håpet vi skulle få, den finnes dessverre ikke. 

Anonymkode: 5326c...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den siden av familien hjelper oss mye mer med barna enn min egen familie. Jeg er veldig takknemlig for det.

Anonymkode: d06a1...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og nei. Må bare ta hu som hu er. Hu er ganske krass og nebbete, men kan også være veldig artig. 

Anonymkode: 8f5a7...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, svigermor er en utrolig bra dame som får alle til å føle seg velkommen i hennes selskap. Hun er positivt innstilt til livet og alltid koselig å være sammen med. Hun er genuint interessert i barnebarna og tar kontakt bare for å høre hvordan de har det. Samtidig har hun aldri blandet seg opp i barneoppdragelsen.

 

Svigerfar derimot... Han klager over alt mulig og har aldri tid til å treffe oss når jeg foreslår noe. Samtidig sender han meldinger og kritiserer meg for at han ikke ser barnebarna så ofte. Forestå det den som kan. Og ja - han og svigermor er ikke gift lengre.

Anonymkode: 314ad...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Svigermor har kalt meg kald, innesluttet og ugjestmild. Det er en beskrivelse ingen andre har gitt meg. Jeg er den som varter opp med mat og underholdning når de er på besøk, og gir dem all min oppmerksomhet. Ikke mannen min. Jeg tar det derfor ikke så tungt. Jeg tror det dreier seg om to ting, og begge er hennes problem. 1. hun har fordommer mot nordmenn og mener vi er kalde. Min mann, og dermed også hans foreldre er fra et annet vesteuropeisk land. Dette inntrykket har jeg fordi hun også snakket nedlatende om mine venner og at de også er kalde uten å ha møtt dem eller hørt noe om dem før bryllupet. 2. Hun ønsker seg et forhold til sine svigerdøtre som om hun var "moren de aldri hadde". Hun føler seg nok dermed litt avvist siden jeg alltid har hatt en god mor og ikke er på jakt etter noen erstatter. Hun mener at hun og min svigersøster har et slikt forhold, og min reaksjon på det har bare vært å si at jeg er glad på deres vegne (selv om jeg vet st svigersøster syns det er mye). Det gjør sikkert også at jeg kan fremstå som kald, siden jeg ikke blir sjalu.

Jeg kan ikke endre på dette. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette i ro og mak, og ikke på en konfronterende måte. Men hun er bare ikke tilgjengelig for slike samtaler. Hun styrer bare samtalen over i lange, uinteressante historier som ikke leder noen vei. Hun må eie sine egne følelser, også må jeg bare oppføre meg høflig og oppmerksomt rundt henne. Mer kan jeg ikke gjøre med saken.

Anonymkode: 51e4a...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke et «foreldreforhold». Mer vi som tar oss av henne. Hun har store angstproblemer og er ganske skjør emosjonelt. Så for meg som er litt fyrverkeri må jeg dempe veldig mye av megselv rundt henne og holde mye tilbake. Det minste tegn til irritasjon eller frustrasjon og hun faller helt sammen. Jeg er veldig glad i henne, hun er snill, og generøs med det lille hun har. Men hun er ikke en forelder jeg eller mannen kan søke støtte i slik vi kan min far og stemamma. 

Anonymkode: 0a5d4...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er død, men hun var dessverre svært manipulerende da hun levde og disse egenskapene deler hun med min mann og svigerinne. Hun vekslet mellom å ignorere og å kritisere, og min mann fulgte dessverre i samme spor.
Nå når hun er død har hans oppførsel heldigvis blitt mindre aggressiv, men kjærligheten lar seg ikke gjenopplive og jeg håper på en mulighet til å kunne skille meg.

Anonymkode: 80486...b4d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg si. Vi har selvfølgelig hatt våre uenigheter opp igjennom, men det prater vi ut om når det dukker opp. Eventuelt så har vi blitt enig om å være uenig og lagt det bak oss.
 

Svigerforeldrene mine er også veldig investert i barnebarna sine, noe som jeg synes er kjempefint! Og de stiller opp mer enn vi kan forvente. Fine mennesker, rett og slett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min svigermor er død, men hun var dessverre svært manipulerende da hun levde og disse egenskapene deler hun med min mann og svigerinne. Hun vekslet mellom å ignorere og å kritisere, og min mann fulgte dessverre i samme spor.
Nå når hun er død har hans oppførsel heldigvis blitt mindre aggressiv, men kjærligheten lar seg ikke gjenopplive og jeg håper på en mulighet til å kunne skille meg.

Anonymkode: 80486...b4d

Håper på en mulighet til å skille deg?? Hva hindrer deg? Jaja, så må du bo litt mer kummerlig, men drit nå i det. 

Anonymkode: 88833...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har et godt forhold. God som svigermor og som farmor. 
Snill, hjelpsom, til å stole på, god å snakke med, humor, pålitelig. 
 

Anonymkode: 6da06...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde et nært og godt forhold til mine svigerforeldre. De er dessverre døde begge to. 

Anonymkode: cfca3...0f4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper på en mulighet til å skille deg?? Hva hindrer deg? Jaja, så må du bo litt mer kummerlig, men drit nå i det. 

Anonymkode: 88833...212

Litt mer kummerlig går fint det, men situasjonen er en smule komplisert. Det må planlegges nøye før jeg kan gå.

Anonymkode: 80486...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg godtar henne og hun liker meg. Tar noen dype pust så går det som regel fint. Jeg trenger jo ikke å ha så mye ansvar for den relasjonen når mannen tar sin del. Hun kommer jo i hovedsak for han, så da får han stå for oppvartning og planlegging. Får jeg besøk av "Min " side så ordner jeg.

Anonymkode: d5c5a...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...