Gå til innhold

Har du et godt forhold til svigermor?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Nei. Hun og mannen min kan ikke være i samme rom uten å krangle, og siden jeg er på hans "team" så liker hun ikke meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært glad i svigerforeldrene mine. De er som de gode foreldrene jeg aldri fikk❤️

Anonymkode: 12090...6f8

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde det. Hun er død nå og jeg savner henne mye. 

Anonymkode: 9c121...e37

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen kontakt med min svigermor. Det har ikke min mann heller. Det handler ikke om innsats og raushet fra vår side, jeg og vi prøvde i 5 år før det sa helt stopp og vi kastet inn årene.

Anonymkode: 5a3e2...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle Melle skrev (2 timer siden):

Hun liker egentlig ingen,

For lite kuk da

Anonymkode: b6dd1...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har et meget godt forhold, vi ringe hverandre iblant og prater ,og sender hverandre bursdagsgaver:) Har og godt forhold til min mann sine søsken, trivelige folk begge to:) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke. Møtes kun i selskaper, jul og påske. Ellers holder jeg meg unna så langt det lar seg gjøre. Hvorfor? Fordi hun bare prater om seg selv, og verken lytter eller er interessert i andre. I tillegg er hun ei som baktaler andre, og er alltid negativ.

Anonymkode: 7aafc...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg alltid hatt, de 18 årene jeg var i et forhold med hennes sønn. Vi har fremdeles kontakt pr tlf en gang i ny og ne, selv om det er over 6 år siden jeg skilte lag med han. Hun har i løpet av de årene etter skilsmissen også vært på besøk her en gang, men det ble litt kronglete for henne, for hun tør ikke kjøre bil i Oslo, så da tok hun tog og t-bane hit. Lang vei.

Uansett, vi har et godt forhold fremdeles, som vi alltid har hatt, og vi prater lett og fint med hverandre. Hun er en flott kvinne, som jeg aldri noensinne har sett så mye som irritert en gang. Aldri sint, aldri hevet stemmen. Alltid snill og grei og hyggelig, og blandet seg aldri bort i noe med barneoppdragelse etc for sønnen vår.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt perioder med et svært anstrengt forhold og til og med isfront for flere år siden, men nå går vi godt overens. Vi fant på et vis respekt for hverandres grenser etter de uoverenstemmelsene, og nå går vi godt sammen. Hun er dessuten en fantastisk bestemor for barnet vårt og vet ikke hva godt hun kan gjøre for oss. Svigerfar er også en drøm av et menneske, jeg er glad jeg har dem begge i livet mitt! 

Anonymkode: 23334...1be

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (19 timer siden):

Har du ok kontakt/forhold til din  svigermor?

Har et veldig godt forhold til svigermor, og enda bedre til svigerfar. Setter umåtelig stor pris på deres nærvær. 

Det til tross for at vi kommer fra to vidt forskjellige kulturer, de er bønder uten utdannelse mens jeg er fra en familie hvor alle har utdannelse i generasjoner. 

Mann, 47

Anonymkode: 51e99...b2a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Eneste problemet er at hun skal absolutt gjøre alt for å gjøre meg feit.

Anonymkode: 735a6...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velsignet med verdens beste svigermor! ❤️ Hele svigerfamilien er helt fantastiske. Valgte å flytte til andre siden av landet hovedsakelig for å være nærmere dem, og har ikke angret en dag på det! 

Anonymkode: e0346...e7a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har det. Har hatt min svigermor i 13 år, men hun bor i en helt annen del av verden så vi ser henne ikke i det daglige. Vi ser henne 1.gang hvert år/annen hvert år. 

Anonymkode: b1fd7...876

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og svigerfar har jeg et kjempegodt forhold til! Er veldig heldig som har dem. ❤️ Bor ganske langt unna mine egne, så ser svigers mye oftere enn jeg ser mine egne.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig godt til svigermor, vi trives i hverandres selskap og både snakkes på telefonen og møtes gjerne bare oss to.

Helt greit til svigerfar også, han og svigermor er skillt og han var en fraverende far i oppveksten til mannen min så de møtes bare noen få ganger i året men det er hyggelig og problemfritt nok alikevel.

Mannen min har et mer anstrengt forhold til min mor, det har jeg også så det er ikke noen konflikt der mellom han og henne slik sett og alle oppfører seg som folk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er som min mor nr 2. Vi fikk et enda bedre og tettere forhold da mannen min døde ❤️ hun er virkelig den beste! Superbestemor er hun også uten tvil 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (20 timer siden):

Har du ok kontakt/forhold til din  svigermor?

Ja 

Anonymkode: 2ccd8...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig godt, dessverre.  Vi er ufrivillig barnløse, svigermor spesielt har gitt høylydt uttrykk for at hun derfor kjeder seg sammen med oss, og at hun helt bevisst prioriterer oss bort.  I løpet av 20 år har hun aldri villet verken besøke oss eller ha besøk av oss uten at de andre barna (med barnebarn) er der samtidig.

Nå begynner alle barnebarna å bli såpass store at de orienterer seg mer mot venner, det er ikke så stas å tilbringe helgen med bestemor og bestefar mer.  Samtidig har svigermor og svigerfar begynt å merke at alderen tynger.  Da er vi plutselig gode å ha likevel - vi som ikke har barn har jo uendelig med tid.  Mannen styrer en del på med å hjelpe dem, jeg kommer ikke til å kaste alt jeg har i hendene fordi båten må pusses nå, liksom.  Ved akutt, alvorlig sykdom blir det noe annet, selv om de også i en slik situasjon avviste oss.

Anonymkode: 327b9...9b5

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...