Gå til innhold

Jeg er så irritert på folk! Ikke noe spørsmål, bare et sutreinnlegg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er som tittelen sier, dritt lei av folk. Ikke fordi de eksisterer, men fordi alle har blitt så selvopptatte og opptatte at det ikke er mulig å gjøre noe sammen lenger. Jeg husker da jeg vokste opp på 90-tallet, da lot ikke folk seg stoppe fra å bruke tid med venner og familie fordi de hadde barn, jobb eller var syke hele tiden. Nå er det sånn… hva har skjedd egentlig? 
 

Anonymkode: 2c08a...39f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man i all hovedsak har mindre fritid enn på 90-tallet. Det er strengere krav i yrkeslivet og med internett har man større krav til tilgjengelighet.

Barn har fritidsaktiviteter og med sosiale medier har det kommet et press på å prestere på flere områder. I tillegg har vel folk innsett at man ikke trenger å være sosiale med folk man ikke ønsker å være sosial med.

Anonymkode: bf76d...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi man i all hovedsak har mindre fritid enn på 90-tallet. Det er strengere krav i yrkeslivet og med internett har man større krav til tilgjengelighet.

Barn har fritidsaktiviteter og med sosiale medier har det kommet et press på å prestere på flere områder. I tillegg har vel folk innsett at man ikke trenger å være sosiale med folk man ikke ønsker å være sosial med.

Anonymkode: bf76d...157

jeg trodde liksom alt skulle bli bedre. Det er jo det samfunnet vil. Eller spiller på.. vi skal bli rikere, ha flere muligheter, og bla bla… men så blir det omvendt. 
 

Anonymkode: 2c08a...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet er mer overfadisk handler bare om jobb penger og di beste materalistiske tinga!  Sliter seg ut med all jobbinga og ikke har energi til annet!

Anonymkode: 0c21a...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jobbet vi for å kjøpe det vi trenger idag jobber vi for å konkurere om di fineste beste tinga å klare seg fint å kose seg med det man har er ikke inn nå lenger.

Anonymkode: 0c21a...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Før jobbet vi for å kjøpe det vi trenger idag jobber vi for å konkurere om di fineste beste tinga å klare seg fint å kose seg med det man har er ikke inn nå lenger.

Anonymkode: 0c21a...dcf

Ja men det handler ikke bare om det føler jeg. Ting altså. Har jo venner som har dårlig råd og ikke bare kan kjøpe seg alt. Og som også har barn. Men ikke engang disse gidder å finne på noe.

Anonymkode: 2c08a...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja men det handler ikke bare om det føler jeg. Ting altså. Har jo venner som har dårlig råd og ikke bare kan kjøpe seg alt. Og som også har barn. Men ikke engang disse gidder å finne på noe.

Anonymkode: 2c08a...39f

Høres ut som det er du som er fellesnevneren her.

Enten har du ikke forståelse for at folk ikke er like sosiale etter hvert som de blir eldre, eller så er de bare ikke like interessert i å være sosial med deg.

Anonymkode: bf76d...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WiFi skjedde, og alt det onde som fulgte med. Smart tlf, sosiale medier, det digitale samfunnet og globalisme. Man mister bakkekontakten og det verden rundt seg med alt dette. 

Anonymkode: 2de52...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med en over som skriver at vi har gjort opprør mot tvangssosialisering😅

Anonymkode: 38570...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

WiFi skjedde, og alt det onde som fulgte med. Smart tlf, sosiale medier, det digitale samfunnet og globalisme. Man mister bakkekontakten og det verden rundt seg med alt dette. 

Anonymkode: 2de52...e17

Ikke wifi - det er som elektrisitet.

Anonymkode: 97b61...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett skjedde. Tv-revolusjonen skjedde. Mobiltelefonen og sosiale medier.

Det er det som får folk til å sitte hjemme og fortsatt få oppfylt sitt behov for underholdning, at noe skjer osv.

TV2 åpnet vel i 1992. Folk som bodde på bygdene hadde fortsatt kun én kanal, NRK 1, med mindre de kjøpte parabolantenne (egen antenne for å sette på huset for å få flere kanaler). Det tok lang tid å bygge ut slik at alle fikk tilgang til mer. Nettet kom jo ikke for fullt til alle før slutten av 90-tallet. Fikk min første pc med nett hjemme ca 1997? Husker en kollega ikke hadde hjemme-pc i 2005, da var det litt rart. 

Så tok det jo litt tid igjen før det ble alt mulig på nett.

Anonymkode: 97b61...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er som tittelen sier, dritt lei av folk. Ikke fordi de eksisterer, men fordi alle har blitt så selvopptatte og opptatte at det ikke er mulig å gjøre noe sammen lenger. Jeg husker da jeg vokste opp på 90-tallet, da lot ikke folk seg stoppe fra å bruke tid med venner og familie fordi de hadde barn, jobb eller var syke hele tiden. Nå er det sånn… hva har skjedd egentlig? 
 

Anonymkode: 2c08a...39f

Glansbildet du husker gjennom dine barneøyne stemmer neppe med realitetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...