Gå til innhold

Enterns digre nye chattetråd 😀


Entern

Anbefalte innlegg

KnekkeBørre skrev (2 minutter siden):

Er denne tordivel-referansen noe dere faktisk relaterer til, eller har dere røket Gandalvs pipe hele gjengen? :overrasket:

Maria Gripe sin barnebok «Tordivelen flyr i skumringen» 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (Akkurat nå):

Klassisk engelsk fantasy fra 60-tallet eller deromkring om et søskenpar som besøker slekt på bygda i Nord-England og blir involvert i en kamp mellom gode og onde krefter (alver, dverger, hekser osv).

Garner lagde også en frittstående bok (også gjort til hørespill på nrk), Elidor, der det er arbeiderbarn i Manchester som må redde verdenen Elidor fra det onde ved å finne og beskytte magiske skatter.

Herlig 😊 kan ikke huske så mye fantasy fra søttitallet. Hos meg gikk det i frøken detektiv. I så stor grad at pappa ble bekymret og prøvde å kjøpe nyttige barnebøker om barn som ble blinde osv. 🤣 jeg gadd jo ikke lese det. Beinhard realisme var ikke tingen 😅

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (26 minutter siden):

Hei😀 er våken, har vært på jobb 😀😀😀

Du har det ja 😀😀😀😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Maria Gripe sin barnebok «Tordivelen flyr i skumringen» 😍

:klaske:

Jeg fryktet at dette kunne dreie som om noe jeg overhodet ikke hadde greie på. 

Jeg håpet i det lengste at @Hoppetaujenta enten talte i tunger eller bare  hadde et lite harmløst "illebefinnende", for det kunne jeg relatert til.. 

Takker for korreks! 😁

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (5 minutter siden):

:klem3:

 

Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Du har det ja 😀😀😀😀

:klem3:
 

Ja 😄

Poster ikke når jeg er på jobb. Har en jobb som krever konsentrasjon. Pauser er greit men posting på forum ville fort blitt en altfor stor tidstyv dessverre 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (12 minutter siden):

Herlig 😊 kan ikke huske så mye fantasy fra søttitallet. Hos meg gikk det i frøken detektiv. I så stor grad at pappa ble bekymret og prøvde å kjøpe nyttige barnebøker om barn som ble blinde osv. 🤣 jeg gadd jo ikke lese det. Beinhard realisme var ikke tingen 😅

Jeg har som voksen oppdaget også masse bra fantasy ikke for barn fra den tiden 😊

Har ofte tenkt jeg burde lagd en tråd der jeg anbefaler folk disse, selv om de ikke nødvendigvis er for alle 😅

Men tror f.eks. @Athena Freyja og @Hoppetaujenta hadde likt Tanith Lees serier «Birthgrave» (mystisk kvinne med store overnaturlige krefter som ikke kjenner sin identitet vandrer gjennom farlig landskap) og «Flat Earth» (demoner spiller sine spill med menneskene i en 1001 Natt aktig verden), og mange hadde sikkert likt Karl Edward Wagners historier om Kane (en fantasy serie om en skurk 😳 selv om han ikke alltid er like skurkete) for ikke å snakke om Michael Moorcock sine serier.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (8 minutter siden):

:klaske:

Jeg fryktet at dette kunne dreie som om noe jeg overhodet ikke hadde greie på. 

Jeg håpet i det lengste at @Hoppetaujenta enten talte i tunger eller bare  hadde et lite harmløst "illebefinnende", for det kunne jeg relatert til.. 

Takker for korreks! 😁

 

 

:highfive:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (6 minutter siden):

 

:klem3:
 

Ja 😄

Poster ikke når jeg er på jobb. Har en jobb som krever konsentrasjon. Pauser er greit men posting på forum ville fort blitt en altfor stor tidstyv dessverre 😅

Ikke det nei fint å kjøre Gravemaskin da kan jeg poste når vedkommende kjører bort massa 😀 ja tidstyv ville det nok bli 😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ikke det nei fint å kjøre Gravemaskin da kan jeg poste når vedkommende kjører bort massa 😀 ja tidstyv ville det nok bli 😀

Det høres fint ut 🚜 når jeg var barn var jeg en periode besatt av gravemaskiner, tegnet dem overalt, på veggene tilmed 🤪🤣

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (37 minutter siden):

  Vil du bli med hjem og se på tordivelen min? 🤓

Vet ikke engang hvordan en tordivel ser ut

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 minutt siden):

Vet ikke engang hvordan en tordivel ser ut

Du har garantert sett en. Diger bille 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Det høres fint ut 🚜 når jeg var barn var jeg en periode besatt av gravemaskiner, tegnet dem overalt, på veggene tilmed 🤪🤣

Ja 😀 hehe du gjorde det ja da ble vel mor og far sinte ? 😀 hehe fikk besøk av Jehovas vitner da jeg var liten så fikk jeg en bok jeg kunne titte i og når disse kvinnfolka skulle gå så hadde jeg tegnet i den og da kunne de ikke ha den som de sa 😀👍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurven skrev (1 minutt siden):

Vet ikke engang hvordan en tordivel ser ut

Det er en diger bille 🪲

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Du har garantert sett en. Diger bille 

Da har jeg sett det, også i metaforisk forstand 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja 😀 hehe du gjorde det ja da ble vel mor og far sinte ? 😀 hehe fikk besøk av Jehovas vitner da jeg var liten så fikk jeg en bok jeg kunne titte i og når disse kvinnfolka skulle gå så hadde jeg tegnet i den og da kunne de ikke ha den som de sa 😀👍

Haha ja de ble irriterte, heldigvis sluttet jeg å tegne dem overalt når de sa fra 🤣🤣🤣 de syntes det bar søtt og da, hadde aldri husket det hvis de ikke hadde fortalt meg om det mange ganger😆😆😆😆

Haha det kan jeg tenke meg 😆😆😆

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 minutt siden):

Da har jeg sett det, også i metaforisk forstand 

😆

Lurven skrev (Akkurat nå):

Biller er jævlige

🤣🤣🤣

Noen biller er jævlige andre er helt ok individer 🪲

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (4 minutter siden):

Vet ikke engang hvordan en tordivel ser ut

Så bli med til pepperkakehuset mitt, da :lur:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

😆

🤣🤣🤣

Noen biller er jævlige andre er helt ok individer 🪲

 

Entern skrev (1 minutt siden):

Haha ja de ble irriterte, heldigvis sluttet jeg å tegne dem overalt når de sa fra 🤣🤣🤣 de syntes det bar søtt og da, hadde aldri husket det hvis de ikke hadde fortalt meg om det mange ganger😆😆😆😆

Haha det kan jeg tenke meg 😆😆😆

🤣🤣👍👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...