Gå til innhold

Kelsey og pitteliten


Kelsey

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Denne våren kommer sikkert til å gå kjempefort med skole, eksamen og baby i magen. Og vips har du blitt mamma. :hjerte:

Så morro at samboeren din er så ivrig. Sikkert veldig morro å høre på hjertelyden sammen.....og hvis du har hatt litt småblødninger så er det ihvertfall litt betryggende å ha ett sånt apparat.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Heidi, det er rart å tenke på at vi straks skal ha en liten baby å ta vare på :hjerter_rundt:

I dag kjøpte jeg meg min første mammabukse. Har brukt min eneste vanlige bukse som passer i et par uker for mye, faktisk så mye at den har blitt ødelagt :grine: Så i dag dro sambo meg med, og sa at jeg bare måtte kjøpe meg noen nye klær før jeg ble helt bukseløs :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Så koselig å høre fra deg - og så fikk jeg enda mer lyst på en sånn babywatcher når du skriver at dere har en sånn og hører på hjertelyden. Lurer på om jeg skal bestille meg en jeg også... :sjenert: Kan jo bare selge den etterpå da, så jeg behøver jo ikke bli så veldig mye fattigere av det... :klø:

Gratulerer med din første mammabukse! :hjerte: Greit å få den i hus hvis du var på randen til å bli bukseløs! :ler:

Godt å høre at dere har det bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg litt i dag tror jeg, for nå legger jeg inn samme spørsmål på flere fora bare fordi jeg er utålmodig på å få svar. Det er jo ikke noe viktig eller noe, men har bare ikke noe bedre å ta meg til :ler:

For øvrig kan det hende det blir litt mer tid her inne fra nå av. For jeg har nemlig blitt sykemeldt. Jeg sover jo ikke om natta, og selv om jeg innimellom gjør det er jeg like trøtt om dagen. Så det å gå på et studie hvor jeg må lese mest på egenhånd har blitt alt for vanskelig i det siste. Så i går kastet jeg inn håndkledet og sykemelde meg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg! :klem:

Høres fornuftig ut med sykmelding - er det noe man MÅ, så er det å sove om natta, ellers fungerer man bare ikke i hverdagen.

Sliter også litt med søvnen for tida, men det er jo ikke no' problem i den forstand, siden jeg er sykmeldt allerede og ikke har noe jeg MÅ opp til hver morgen. Da kan jeg jo ligge litt lengre de dagene jeg ikke har sovet så godt på natta...

Håper du får sove godt i natt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tusen takk for hilsener dere to :) Jeg trenger slike spark bak for å oppdatere tydeligvis :ler:

Terminen er foreløpig den 20. august, men får vite mer nøyaktig på UL. Så det betyr at jeg er sånn ca 18+3 i dag. Synes at tiden flyr, snart er jeg jo halvveis!

Her går alt bra, veldig bra faktisk. Jeg kjenner jo endel til den lille nå, og det er bare kjempegøy! Har til og med kjent det utenpå, så den har noen sterke bein.

Også gleder jeg meg masse til torsdag, for da er det ultralyd. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få uka til å gå fort nok, vil jo så gjerne at det skal være torsdag allerede i dag.

Begynte på yoga for gravide forrige uke, tror jeg kommer til å trives der. Yoga er nok en treningsform som passer meg - hver gang man har gjort noen øvelser og begynner å bli sliten skal man legge seg ned å ta en liten hvil.

Jeg sitter fortsatt i senga, syvsover som jeg er, så dette blir bare en snartur innom. Men har planer om å legge ut linker til diverse vi ønsker oss osv. Så kanksje senere i dag? Uansett må dere alle ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Veldig koselig med oppdatering fra deg! :) Så spennende med UL på torsdag - da MÅ du komme innom og oppdatere! :Nikke: Skjønner det med at tida ikke går fort nok, jeg hadde det også sånn - og fikk nesten ikke sove siste natta før! :ler:

Godt å høre at du har det bra. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har lyst til å se vogna vi ønsker oss:

Stokke Xplory

Også er det en annen ting vi også ønsker oss masse:

Indisk babyvugge

Vogna er praktisk for oss fordi vi bor midt i sentrum, uten bil, i tredje etasje. Vi har massevis av trange butikker rundt oss, hvor vi antageligvis må ta med vogna inn. Dessuten kommer vi til å trille masse rundt, og den vogna der er en av de letteste. Det er veldig bra for min knirkete kropp som liker å si ifra om noe er for tungt. Dessuten liker vi hvordan ungen ligger og sitter så høyt. Men vi får se, den er dyyr!!

Den indiske vugga må vi nesten skaffe oss. Vi har uansett ikke plass til noe vogge eller seng på soverommet, så da må vi nesten ha noe som vi kan henge opp. Og den ser jo ytterst komfortabel ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Skjønner godt argumentene dine mht valg av vogn til den lille. Det er viktig med funksjonalitet når man bor i blokk og ikke har bil. :Nikke:

Det blir spennende i morgen! :hoppe:

Når har du time?

Håper vi får en liten rapport her i morgen når du er hjemme igjen.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra UL! Var en kjempefin opplevelse!

Hadde time grytidlig (i hvert fall tidlig for meg som er sykemeldt for tiden), halv ni. Lå den siste timen i senga og bare vrei meg, var spent, gledet og gruet meg samtidig.

Ble ropt opp akkurat på tiden, fint å ikke måtte vente lenge. Jordmor virket umiddelbart veldig hyggelig, og etter noen spørsmål og skjema så begynte hun undersøkelsen. Hun tok de vanlige målene og sjekket alt som skulle sjekkes, samtidig som hun var utrolig flink til å forklare for oss hva hun så. Vi fikk se hender og føtter i alle vinkler, og på et tidspunkt så vi ansiktet helt klart. En søt liten munn med hake :hjerter_rundt:

H*n lå forholdsvis rolig med selve kroppen, snudde seg litt, men rørte ivrig på både bein og armer. Armene var konstant helt oppe ved fjeset, og de sprellende beina lå gjerne overfor armene igjen. Ganske gøy å se på mykheten.

Til slutt spurte hun om det var noe mer vi lurte på, og da spurte vi etter kjønn. Jeg kunne vel egentlig se på henne at hun hadde sett det da vi spurte, for hun så så hemmelighetsfull ut. Men så viste hun oss nedover, og fortalte at det var lettest å se det om man fikk et bilde rett nedenfra. Og det fant hun raskt, og da fikk vi fort konstatert at det antageligvis er...

...ei lita jente!! :)

Samboeren min sin magefølelse har hele tiden vært at det er en gutt, og det har nesten alle andre trodd også, så det var jo egentlig litt overraskende at det er ei jente. Jeg har ikke selv hatt noe magefølelse, men i det jordmora satte på ultralydapparatet så var det akkurat som at jeg visste at det var ei jente. Fra da av var jeg faktisk helt sikker.

Spurte jordmor om det var stor sjanse for at det var feil, men hu virka ganske sikker i sin sak. Vi så jo de tre strekene klart og tydelig, og hun viste oss også et annet profilbilde, hvor det bare var en hvit strek, noe det absolutt ikke ville ha vært om det var en gutt. Så hun sa at hvis det var hun hadde hun gjort innkjøp til ei jente. Så jeg vil jo si at da er det ganske sikkert. Så nå blir det å se på jentetøy (men ikke rosa da, synes ikke det er så fint vi), og jentenavn.

Terminen ble flyttet en dag frem, så nå er den 19. august. Det er en dag før faren min fyller 50. Hadde jo vært morsomt om det første barnebarnet ble født nøyaktig 50 år etter han :)

Dette ble visst langt, men vi hadde jo en flott opplevelse, så det er gøy å fortelle. Alt så i hvert fall ut til å stå bra til, og det er veldig godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

GRATULERER SÅ MYE MED DEN LILLE PRINSESSA I MAGEN!!! :hoppe:

Så herlig å lese om UL-opplevelsen din! :hjerte:

Du har termin ei uke etter meg du da - så MORO!!!

HA EN FLOTT DAG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, samboeren min er så søt. I ettermiddag dro han meg med ut, for vi måtte jo gå på klesshopping. Kjøpte ingenting da, men var innom alle mulige butikker og så på fine klær og ellers annet. Jeg tror han gleder seg veldig til å bli pappa :hjerte:

Endret av Kelsey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte jo bytte, i og med at august ikke er noen førjulsmåned. Kan ikke tro at jeg har vært gravid siden helt før jul da. Det er jo leeeeenge siden :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor synes det er veldig gøy at hun skal bli bestemor. Viste henne bildene fra UL i går, og nå har hun allerede fått kjøpt ramme og rammet det inn :ler:

Så kommer nok ikke til å mangle på oppmerksomhet når lillejenta kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...