Gå til innhold

Kelsey og pitteliten


Kelsey

Anbefalte innlegg

Før jul solgte vi bilen vår, så vi har ikke vært utenfor byen (med unntak av på ferie da) siden da. Nå er det jo enorm luksus å ha bil når man bor midt i sentrum, men det er faktisk alle steder som det er like god bussforbindelse til, og man gidder heller ikke å ta bussen om man bare skal kjøpe en liten ting og så hjem.

Men i dag skal vi låne bil fra kjærestens foreldre. For jeg må øve meg....har oppkjøring om et par tre uker :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med oppkjøring da! :-D Lykke til i trafikken i dag!

Jeg bor ikke i storby så jeg klarer ikke å forestille meg hverdagen uten bil. Jeg bor bedre til nå enn tidligere, siden jeg bor i gangavstand fra sentrum, men likevel...bilen MÅ jeg ha. *bank i bordet*

Skulle veldig gjerne hatt en ny og fin bil da, men det koster mer enn jeg kan ta meg rå til så...

HA EN GOD HELG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger angående oppkjøring. Jeg har førerkort fra før da, men kun det amerikanske. For å få overført det til norskt førerkort må jeg kjøre opp. Litt kjedelig, men tilsammen ble førerkortet mitt langt billigere om jeg skulle tatt det i Norge.

Heidi: han kjører som bare det han (og vi får krysse fingrene for at det forblir sånn lenge), men jeg overtar når det blir mørkt selvfølgelig. Det var jo hans bil vi hadde frem til jul. Men jeg har en slags evne til å ha dårlig inflytelse på biler, så etter at jeg ble sammen med han ble det bare massevis av feil på den (dette har også skjedd før med andre). Så da gadd vi ikke å betale alle reparasjoner, og solgte den i stedet.

Så vi var på IKEA i dag. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan folk orker å dra dit på formiddagen lørdag. Vi hadde ikke noe valg i dag pga bil, men det var ganske så slitsomt. I tillegg hadde jeg en dårlig dag med litt kvalme, hodepine osv. Men vi fikk da kjøpt oss noe nytt, så det var da ikke forgjeves.

Men nå er jeg sulten igjen - for ørtende gang i dag - så da må jeg nok gå å finne meg noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden jg en mindre hyggelig opplevelse på mandag. eg har vært her inne nå, men alt er så travelt for tiden, så det blir mest surfing og lite skriving.

Uansett hadde jeg en lite hyggelig opplevelse på mandag. Da jeg var på skolen oppdaget jeg at jeg hadde begynt å blø. Friskt blod. Legen er i nærheten av skolen, så jeg gikk rett dit, og ble henvist til UL med en gang. Dro opp til sykehuset, og fikk også der komme inn med en gang. Var selvfølgelig veldig bekymret, selv om blødningen hadde stoppet for det meste. Men på UL fikk vi se en bitteliten hånd som vinket til oss og et hjerte som tydelig banket :babysmokk:

Sånn utenom at vi fikk se at det var liv i den lille var det en heller lite koselig opplevelse. Legen som undersøkte meg og tok UL gjorde oss heller mer redde enn tryggere. Hun sa ingenting da hun tok GU, og på ultralyden sa hun bare her er hodet, her er kroppen, og her ser dere hjertet med aktivitet. Ingenting om hvorvidt ting så bra ut eller ei, eller noe annet. Etterpå, da vi var ferdig med undersøkelsen sa hun at jeg kanskje skulle ta det med ro noen dager, men det kom jo ann på hvor ønsket barnet var :overrasket: Hva for ting er det å si til oss, vi satt jo der og så bekymret ut og hun må da skjønne at barnet er ønsket da?? Uansett ble vi litt overrasket over spørsmålet, så vi sa ingenting, og da sa hun det igjen!! Men vi svarte fortsatt ikke.

Så presterte hun å si at det kunne jo være en begynnende spontanabort, man visste aldri med blødninger. Så prøvde jeg å si at den jo hadde stoppet litt nå, og da sa hun at det kunne være et positivt tegn, men at det like gjerne kunne være et tegn på at noe skulle skje senere. I uke 12 eller uke 16 eller når som helst for hva vi visste. Hun sa faktisk til oss at tre dråper blod i uke 10 kunne være et tegn på at noe ville skje i feks uke 16!

Til slutt sa hun at jeg skulle ringe om jeg fikk en kraftig blødning. Og fikk jeg det, eller smerter, kunne jeg ta en Ibux og slappe av!! Ibux skal så vidt jeg vet ikke taes av gravide, og jeg tar ikke noe som er "forbudt" før jeg er sikker på at alt håp er ute.

Ikke fortalte hun oss at hun hadde flyttet termindatoen en halv uke frem heller, ikke før jeg spurte. Det må da være et godt tegn at babyen har vokst seg større enn det menstermin skulle tilsi? Da har den i hvert fall ikke stoppet opp i veksten.

Tenkte ikke så mye over alt det hun sa da jeg var der, men jeg har hatt noen heller tunge dager i går og i dag. Er så redd noe skal være galt, selv om alt tilsier at det ikke skal være det. Også henger jeg meg opp i det hun sa om at man kan miste senere. :tristbla: Så det har gått endel inn på meg.

Skal til jordmor om to uker da, og tenkte å spørre om en mulig ny UL da. Har ikke ordinær UL før i slutten av mars, og synes det er veeeeldig lenge til sånn situasjonen er nå. Så jeg har tenkt å forklare opplevelsen vår, så kanskje vi får komme på en beroligende UL om ikke så alt for lenge.

Dette ble grusomt langt, men godt å få skrevet det ned! Jo mer jeg tenker på det jo mer sint blir jeg, det går da ikke ann å si alt det hun sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har svart på tråden din, men jeg må også legge igjen en klem her i dagboka di. Det går ikke an å oppføre seg sånn som legen din gjorde - hun skal berolige dere, ikke gjøre dere bekymret!!!

Jeg blir så forbanna når jeg leser sånt - og kunne ønske at det var min UL-lege du gikk til, for hun tok seg så god tid og pekte og forklarte. Og hun var kjempepositiv.

Da jeg blødde etter UL'en og GU'en og jeg ble litt bekymra sa hun bare at "nå har du jo sett at alt er bra med den lille sprellemannen der inne" så hun syns ikke jeg skulle bekymre meg for det.

Det er jo sånt man vil høre - ikke at jo, det kan gå galt. :klaske:

Jeg håper så inderlig at du snart får litt bedre oppfølging! Det har du fortjent! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en dust lege du hadde på UL!!! Tenk å prestere å si alt det dumme hun sa når dere kommer inn fordi dere er bekymret!!! Jeg er helt sjokkert jeg og skjønner godt at du har vært enstelig og deppa. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsener, det varmer godt! :klem:

Det går bedre med meg nå. De første par dagene etter mandag var ikke noe særlig, da var alt slitsomt og tårene kom også lett. Gikk ganske mye inn på meg den dårlige opplevelsen vi hadde.

Men nå begynner det altså å gå mye bedre. Har mer positive tanker, og det har heller ikke kommet mer blod. Og det må jo være et veldig godt tegn :) Dessuten er jeg i dag 11 uker, eller i 12. uke. Så jeg føler veldig at det går mot sikrere tider.

Magen synes bittelitt nå da. Eller, den er heller liten om morgenen, men den er da der. Om kvelden er den kjempestor. Eller det føles i hvert fall sånn. For jeg er nok nokså oppblåst. Regner det som et sikkert magetegn når jeg kan kjenne magen når jeg ligger. Og det er nok ikke enda.

Ellers går dagene fort for tiden. Tror at våren vil være her før jeg aner. Og det er jo godt, men kanskje litt skummelt også. For da vil jo også august være der før vi aner det. Men spennende måneder har vi (forhåpentligvis) i vente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg kjempemasse til våren!!! Det er den desidert beste tida på året - fyllt av masse energi og forventninger til sommern! :)

Og jeg er enig med deg at det kommer til å gå fort - og det syns jeg er bra. Joda, det er litt skummelt at det går fort til august, men jeg GLEDER meg masse så jeg håper ikke ventetida blir så altfor lang heller.

Egentlig glad for at jeg skal være gravid i sommer jeg da, selvom det sikkert kan bli stritt nok. Tenker at det må være slitsomt å være høygravid på årets mørkeste tid...

Jeg lurer på om jeg har bittelitt mage jeg også nå. Syns jeg kan kjenne den, særlig om morgenen. Altså, jeg er jo skikkelig oppblåst om kvelden, så da har jeg mage, men den om morgenen er litt mer reell føler jeg. Selvom jeg er litt usikker altså, for jeg har masse polstring rundt den, og det er ikke så lett å vite hva som er hva til tider! ;)

Gleder meg til jeg ikke er i det minste tvil om at det er en gravid-mage jeg har jeg! :hoppe:

Ønsker deg ei fin helg - og håper du klarer å la være å tenke på den dumme opplevelsen tidligere i uka! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Innom for å sjekke hvordan det står til, men du har ikke vært innom på noen dager nå, så da var det intet nytt.

Håper du har det bra i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bare en snartur innom for å fortelle at alt står bra til hos meg! Er bare så usannsynelig travel i februar, med skole og masse jobb i tillegg.

Men alt går bra altså. Har til og med vært hos jordmor og hørt fosterlyden :)

Sender en klem til alle som måtte stikke innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde besøk av to av søstrene mine i helga. Det var veldig koselig. Noen ganger er det dumt å bo så langt unna alle hjemme, blir jo til at jeg ser de sjeldnere. Men med all snøen som har kommet hjemme nå er det kanskje like greit å oppholde seg ett snøløst sted :ler:

Ellers har vi skaffet oss en slik babywatcher, så nå har vi lytta på hjertelyden flere ganger. Den ligger hver gang på rundt 144 - 148. Vet ikke om det skal bety jente eller gutt jeg. Noen som vet? I hvert fall er det godt å ha den tryggheten å kunne høre etter hjertet. Jeg har jo hatt noen småblødninger (som - bank i bordet - har stoppet nå), og da føles babywatcheren som en ekstra trygghet. Samboeren min var så søt da vi hadde bestilt den. "Hvis den kommer en dag jeg ikke er hjemme, så får du ikke lov til å høre på første gang uten at jeg er hjemme!". Han vil så gjerne være med på alt, og det gleder meg stort. (til Kverula: Jeg er sikker på at din mann kommer til å bli like opptatt av babyen så fort den er født, om ikke før :klem: )

Og ellers er det strålende sol i dag, men jeg tror jeg må bruke tiden på å lese. For eksamen nærmer seg faktisk. Og det betyr at sommeren vil være her før vi aner det også. Og så, ja, da er det jo straks august :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...