Gå til innhold

Kelsey og pitteliten


Kelsey

Anbefalte innlegg

Ok, hemmeligheter er kjedelige! Dette her er altså meg: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=164430

Hele tre innlegg rakk jeg å skrive der før jeg bestemte meg for å heller bruke min vanlige profil. Er ikke noe gøy å gjemme seg når man egentlig har lyst til å fortelle hele verden!

Så velkommen alle sammen, til nok en dagbok :ler:

Endret av Kelsey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kelsey og gratulerer så mye med spire i magen. :blomst:

Så du hadde lagt igjen hilsen i dagboken til Philippa så da måtte jeg forte meg inn hit og få bekreftet mistanken. :ler:

Koselig at du har opprettet en dagbok, kommer nok til å henge litt her inne ja.

Skjønner godt at du ville fortelle det hjemme siden det snart er jul og alt. Like greit å si det så slipper man å lyve også er det jo så koselig å dele en så fin hemmelighet med noen. :tommelsmil:

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Kelsey! :)

Deg har jeg visst ikke "hilst på" før! Gratulerer med spire i magen og med ny dagbok! Skal bli artig å følge deg videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle koselige hilsninger :) Jeg skal hjem på ferie i morgen, og har stressa litt om dagen, så har ikke hatt tid til å sjekke andre dagbøker enda. Men gleder meg, morsomt å følge med på folk som er før meg i løypa (og andre selvsagt).

Sliter litt om dagen da, med søvnen. Jeg har hatt en del søvnproblemer tidligere, men fikk bukt med det i høst ved hjelp av lyslampe og melatonin. Melatonin, som er det stoffet vi naturlig produserer om natta, skal man helst ikke ta under graviditet, så det måtte jeg slutte med. Det har ført til at jeg er lys våken omtrent døgnet rundt. Som regel blir man vel trøtt av å være gravid, men den effekten har tydeligvis ikke jeg.

Det aller verste er vel at jeg våkner så lett om natta, om kjæresten snur seg i andre enden av senga så våkner jeg. Ikke lett med sammenhengende søvn da. Var hos legen i forbindelse med en UVI i dag, og nevnte det. Han sa bare at jeg etterhvert kom til å sove som bare det. Men jeg har hatt store problemer med soving før, så jeg er ikke fullt så sikker. Får vel ta kontakt med søvnlegen min, kanskje han kan hjelpe meg. Håper bare at det ikke skal være sånn hele svangerskapet, jeg strever livet at meg for å prøve å opprettholde en viss døgnrytme.

Dette ble mye klaging, og jeg har jo så og si ikke noen symptomer, så føler jeg ikke har noe å klage for. Samtidig er det kjedelig om det er noe sånt som skal føre til et slitsomt svangerskap, noe som ikke engang har noe med graviditeten å gjøre. Ikke vil jeg ta noe medisiner heller, da lever jeg heller med en dårlig døgnrytme.

Uansett, nå skal jeg ut på kveldstur med kjæresten, det er siste kvelden før jeg drar hjem en uke. Litt trist å dra bort så lenge nå, er ikke helt trygg på alt enda, og det hadde vært godt å ha han der for støtte. MEn det går vel aller helst bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for julehilsener begge to!

Nå er det bare få timer til jeg drar hjem, og jeg fant plutselig ut at jeg har masse å gjøre fram til da. I går bare gjorde vi morsomme og koselige ting, siden vi ikke skal se hverandre på over en uke, så i dag må jeg stresse rundt med pakking, siste julegaveinnkjøp osv. Heldigvis kommer nok kjæresten til å gjøre minst halve jobben, han er så flink til å være flink :)

Jeg var veldig bekymret i går kveld da. Hadde så vidt det var brunlig utflod, og vondt i magen både her og der. Heldigvis hadde det ikke kommet noe mer til morgenen, og ikke var magen like vond lengre heller. Så da er det nok ingenting. Dessuten hadde jeg også en del ligamentsmerter, og det er vel heller positivt enn negativt?

Tror nok magevondten hadde å gjøre med luftsmerter, i tillegg til en litt for stram bukse (som for øvrig passet for en liten uke siden). Vet ikke helt hvor mye jeg liker at bukser blir for små i uke fem allerede da. Men jeg har alltid hatt en nokså flat mage, den er flat til tross for alt annet, så da skal det kanskje ikke så mye til når det er en liten spire inni.

Nå er det straks juleferie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og godt nyttår! :nissevink:

Jeg hadde også veldig mye vondt i magen de første ukene, og bekymret meg litt, men det er nok veldig normalt!

Håper du snart blir truffet av gravid-sovesyken, hørtes slitsomt ut det der! :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Vi kommer vel til å følge hverandre framover vi da, siden vi har termin ganske samtidig. :) Gratulerer med graviditeten, forresten!

Jeg har også hatt litt utflod med farge, men jeg bekymrer meg ikke for det - har lest veldig mange steder at det er helt normalt, nemlig.

Ønsker deg og spiren en god jul! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul (vel, den er vel snart over egentlig) og godt nytt år til alle sammen :)

Juleferien har gått fort for meg. Først var jeg hjemme i noen dager. Det var fint, men savnet å være med kjæresten. Neste år blir det nok til at vi feirer hele jula sammen.

I går var svigerforeldrene mine på besøk, og vi serverte kalkun. Det hadde ingen av oss laget før, men jeg synes det gikk veldig bra! Vi klarte jo til og med å få til et saftig bryst. Egentlig skulle vi på middag hos de på ettermiddagen nyttårsaften, men i går kveld fant vi noen billige billetter til Gran Canaria - i siste liten og uspesifisert. Kanskje ikke drømmereisemålet mitt, men det skal bli utrolig deilig med litt sol og varme før vi tar fatt på et nytt semester. Så da drar vi i morgen tidlig!! Og får sikkert en litt annerledes nyttårsfeiring.

For øvrig så nærmer jeg meg 7 uker med stormskritt. De første par ukene jeg visste at jeg var gravid gikk ganske sakte, men nå synes jeg det egentlig går fort. Merker mer til graviditeten nå da, i forhold til de første ukene. Jeg er kvalm i perioder, særlig hvis jeg blir sulten. For mange hjelper det å småspise, men for meg hjelper det med ordentlige måltider med jevne mellomrom. Og da aller helst et middagslignende måltid. Godteri og sukker spiser jeg så og si ikke, men middag kan jeg spise fem ganger om dagen :ler:

Men nå står pakking og reising til sydligere strøk for tur!

Ha en flott nyttårsfeiring alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Her skulle det visst ha blitt oppdatert for lenge siden! Så jeg får si godt nytt år på overtid til alle som har vært så hyggelige å stikke innom :)

Ferien var fin i hvert fall. Selv om vi havnet på et turistifisert sted. Turister bryr meg egentlig ikke så mye, men liker ikke helt når stedet er tilrettelagt kun for turister og har mistet sin egen identitet. Og sånn kan det jo være enkelte steder på Gran Canaria. Men vi leide en bil og hadde det kjempefint på egenhånd. For da så vi jo at det egentlig var masse fint å se på øya rundt :) Var ikke så varmt som vi hadde trodd da, måtte flere ganger kle på oss. Men mye bedre enn kulda her hjemme selvsagt.

På mandag var jeg første timen hos legen. Ble litt skuffet, han hadde tydeligvis ikke graviditet som sitt spesialfelt. Han ga generelt lite informasjon og levde ikke opp til mine forventninger (jeg er fornøyd med han ellers). Derfor gleder jeg meg til neste time, det er nemlig hos jordmor.

Det var mye action på mandag da, legetimen var tydeligvis ikke nok. Jeg hadde nesten laget ferdig middagen og hadde bare igjen salat. Og selvfølgelig klarte jeg å skjære meg skikkelig i fingeren. Heldigvis var det helt ytterst på tuppen, hvis ikke hadde det nok blitt litt dypt. Men blødde gjorde det, over meg, golvet og kjæresten. Og jeg ble så redd av alt blodet og det vonde så jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Er godt å ha noen som kommer å gir deg en klem i en slik situasjon :) Men det gikk bra da. Plastret og ordnet, og i dag er det langt bedre. Men jeg er nok en liten smertepyse. Blir nok herdet av en fødsel kan jeg tenke meg ;)

Dette blir langt, får vel heller prøve å ta oppdateringene litt oftere, i stedet for å skrive som en foss annenhver uke.

:klem: til alle som er så snille å stikke innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kelsey - koselig å høre fra deg igjen.

Høres ut som en deilig ferieuke, selv om det ikke var så veldig varmt. Godt å komme seg litt bort en gang i blandt, og ihvertfall nå midt på vinteren. :tommel:

Godt at det gikk bra med fingeren din da til tross for at du blødde endel. Kjedelig at du ble skuffet hos fastlegen din men kanskje du kan få gå fast til jordmor?

Ha en fin dag. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...