AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg skal til England og vurderer leiebil. Men har aldri kjørt på venstre side før og er redd jeg ikke klarer å venne meg til det. Hjernen min er så innstilt på høyrekjøring at jeg er redd jeg kjører feil og havner i ulykke. Noen med erfaring? Anonymkode: 00ef4...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CQM80 Skrevet 30. januar 2023 #2 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg synes ikke det var vanskelig, men det krever at man er ekstra konsentrert, spesielt til å begynne med. Det beste er om du har mulighet til å starte å kjøre på et sted med lite trafikk, sånn at det er mindre å passe på. Ikke velg et bilutleiefirma som ligger midt i en storby, prøv å finne et som ligger mer avsides, eller ved en flyplass. Tenk litt gjennom hvordan det er på forhånd, slik at du er mentalt forberedt. F. eks. hvordan du skal plassere deg i en rundkjøring. Så er det bare å ta det litt roligere enn du ville ha gjort her hjemme. Pass på at du ikke skal rekke noe med en gang, ta deg heller litt tid til å sulle litt rundt i et rolig område slik at du blir litt vant. Det jeg syntes var vanskeligst, var at alt inne i bilen er på motsatt side. Vet ikke hvor mange ganger jeg brukte vindusviskerne i stedet for blinklys. Jeg kjørte bil nesten hver dag i to måneder, men ikke en eneste gang havna jeg på feil side av veien. Ikke før jeg kom hjem til Norge igjen og som vanlig kjørte litt mer avslappa. Da klarte jeg å stille meg i venstre fil i et lyskryss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå