Gå til innhold

Hvilken type samle-nerd ville damer ha mest fordommer mot. Myntsamler, frimerkesamler, fotballkort, pins osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og kanskje noen damer heller ville sett opp til (penger i bildet..) Kunstsamler, musikkinstrumenter, gamle luksus-biler?

Anonymkode: 39f93...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samlet på mye rart selv, så jeg ville blitt positivt overrasket over å møte en samler. MEN den samlertypen jeg ikke klarer forstå, og har fordommer mot, er pins-samleren.

Synes ikke det er så gøy å samle på noe som blir trykket opp i  moderne tid med omtrent eneste funksjon at det skal være samlerobjekter, i alle fall i relativt moderne tid. Tenker på den hypen som kom rundt pins under OL i Lillehammer osv.

I tillegg er det for meg negativt om en person samler på noe for pengenes skyld - kunst, for eksempel. Og ikke er interessert i selve kunsten, bare verdiøkningen.

Altså, Pins = turn-off, og en samling man bare har for å imponere eller tjene penger likeså.

 

Selv har jeg samlet på vinylplater (trålet platemesser og bruktbutikker i årevis for å finne ting relatert til "mine" artister, abbonnert på Record collector osc. Det var veldig spennende. Har også en stor samling gamle bøker av en spesiell sjanger, som jeg har vært inn og ut av antikvariater i Europa for å finne. Dette har gitt meg mye glede! Men jeg viser aldri samlingene mine til noen, folk vil uansett ikke forstå. :)

 

Anonymkode: 20e4e...937

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 12.45):

Og kanskje noen damer heller ville sett opp til (penger i bildet..) Kunstsamler, musikkinstrumenter, gamle luksus-biler?

Anonymkode: 39f93...28c

Av de du har nevnt har jeg ingen fordommer mot, men vi absolutt ikke hverken se eller høre om denne K terrassen ett eneste sekund. Gjesper bare ved å skrive dette innlegget.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot alle, men ikke nødvendigvis negative. 

Jeg synes det kan være sjarmerende med folk som samler på rare ting. Men ikke hvis de ikke har nok antenner til å skjønne at ikke andre har den samme interessen og de bare gnåler ivei. 

Hvis noen samler på feks Pokemonkort, synes jeg ikke det er noe galt i det, men jeg tenker at han er for ung for meg. Og jeg synes det er rart når folk på min alder (ca. 40) samler på pokemongreier eller andre barneting som ikke fantes enda da vi var barn. 

Menn som samler på kunst, instrumenter og luksusbiler ser jeg for meg at er noen skikkelig klyser. Men jeg kan såklart ta feil, og det finnes helt sikkert unntak. 

Anonymkode: 26069...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse negative fordommer mot de som samler på hakk i sengestolpen, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult at folk har interesser. Når man samler på noe får man ofte mye kunnskap om historien rundt ting, opprinnelse m.m.

Kunnskap og interesser er kult.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samlerfeltet jeg tror flest kvinner ville ha fordommer mot, er menneskeorganer eller døde dyr i formalin; tror ikke dette vil være så populært hos en potensiell partner; det er noe skurken i en skrekkfilm gjerne samler på.

Som en god nummer to tipper jeg at avfall fra kroppen er litt mindre samlerverdig enn frimerker eller pins, enten det er brukt toalettpapir, avklipte negler, urin på flaske, eller navlelo av edel årgang:

https://www.nettavisen.no/navlelo/navlelo-fra-1984/s/12-95-3013915

Antar at man kan gjøre et unntak for hårlokker her, enten det er Napoleons eller Elvis' hår, som tross alt har en historisk kontekst.

Nummer tre er gamle hodeskaller og beinrester av for lengst avdøde mennesker, uansett hvor mye black metal man hører på. Rimelig kjedelig å bli vekket midt på natten av en hodeløs, gjennomsiktig skikkelse som lurer på hvor det er blitt av vedkommendes hode.

Nummer fire: Store plansjer med døde sommerfugler eller insekter spiddet med en nål.

Nummer fem: Utstoppede dyr. Ikke spesiell sunn hobby for dem som har lest Roald Dahls "Vertinnen".

Beklager om jeg tar feil, men dette er mine forslag til rimelig spesielle hobbyer som ofte fører til en tilværelse som evig singel.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 23f88...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Samlerfeltet jeg tror flest kvinner ville ha fordommer mot, er menneskeorganer eller døde dyr i formalin; tror ikke dette vil være så populært hos en potensiell partner; det er noe skurken i en skrekkfilm gjerne samler på.

Som en god nummer to tipper jeg at avfall fra kroppen er litt mindre samlerverdig enn frimerker eller pins, enten det er brukt toalettpapir, avklipte negler, urin på flaske, eller navlelo av edel årgang:

https://www.nettavisen.no/navlelo/navlelo-fra-1984/s/12-95-3013915

Antar at man kan gjøre et unntak for hårlokker her, enten det er Napoleons eller Elvis' hår, som tross alt har en historisk kontekst.

Nummer tre er gamle hodeskaller og beinrester av for lengst avdøde mennesker, uansett hvor mye black metal man hører på. Rimelig kjedelig å bli vekket midt på natten av en hodeløs, gjennomsiktig skikkelse som lurer på hvor det er blitt av vedkommendes hode.

Nummer fire: Store plansjer med døde sommerfugler eller insekter spiddet med en nål.

Nummer fem: Utstoppede dyr. Ikke spesiell sunn hobby for dem som har lest Roald Dahls "Vertinnen".

Beklager om jeg tar feil, men dette er mine forslag til rimelig spesielle hobbyer som ofte fører til en tilværelse som evig singel.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 23f88...034

😂
Jeg tar forbehold om dette i min kommentar😅

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs. Er samleren villig til å skille seg ad med deler av samlingen, eller klynger hen seg til at alt har like stor eller større verdi enn hen ga for det ved kjøp? Og dermed har urealistiske tanker om hvor mye ting er verdt?

Og om samler ser ned på meg som har valgt å være minimalist da er løpet kjørt.

Anonymkode: 9b3c6...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 13.32):

 

 

Selv har jeg samlet på vinylplater (trålet platemesser og bruktbutikker i årevis for å finne ting relatert til "mine" artister, abbonnert på Record collector osc. Det var veldig spennende. Har også en stor samling gamle bøker av en spesiell sjanger, som jeg har vært inn og ut av antikvariater i Europa for å finne. Dette har gitt meg mye glede! Men jeg viser aldri samlingene mine til noen, folk vil uansett ikke forstå. :)

 

Anonymkode: 20e4e...937

Ikke helt ulikt meg  :highfive:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (På 4.2.2023 den 14.30):

Det er kult at folk har interesser. Når man samler på noe får man ofte mye kunnskap om historien rundt ting, opprinnelse m.m.

Kunnskap og interesser er kult.

 

Enig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raptuss

Sånne porselens dukker synes jeg er litt creepy, hadde rygget fort om jeg møtte en mann som samlet på det. Utstoppede dyr er også en rar ting å samle på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler. 

Jævla dyr hobby, skikkelig pengesluk. 

Anonymkode: fa994...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar lite plass er helt grei om det er pins, frimerker, mynter osv.
Har ikke noe interesse for det selv men helt fint at gubben har noen han liker og holde på med.

Turn off er vel ting som tar stor plass som da nevnt, bil, instrumenter, kunst. Da blir det litt for irriterende og hele tiden er noe rundt jeg ikke liker så mye. Som også vil ta opp plass for mine hobbyer.

Om jeg kunne valgt for min nåværende mann, så veldig fint om han var en stein samler. Men det kommer aldri til å skje og det er helt greit. 😁

Anonymkode: c9eac...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes samling i seg selv er et rødt flagg, det er noe man driver med på barneskolen liksom.

Anonymkode: 3c9fd...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...