Gå til innhold

Bestemor til et barn som kjeftet på meg fordi jeg glemte å lukke porten i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lukke en port. Koster det så utrolig mange ekstra kalorier og tid å bare lukke den etter seg? Vi har port inn til tomta vår pga hund, har skjedd mer enn en gang at folk bare driter i å lukke den. Jeg fatter det bare ikke, så vanskelig er det vel ikke? 

Mulig hun var litt unødvendig skarp i tonen, men hun har jo helt rett. Lukk porten, problem løst. 

 

Anonymkode: 1e048...2c8

Noen av barnehageportene er helt usannsynlig tunge å åpne og lukke da. 😂 I vår barnehage må jeg legge fra meg alt jeg har i hendene og brukte to hender og mye kraft for å dra opp den lukkemekanismen. Klin umulig å få opp hvis man har funksjonsnedsettelse i armer/skuldre eller er litt svak. Foreldrene mine greier ikke å komme seg inn eller ut av barnehagen. 

Det er nok grunnen til at mange slurver. 

Anonymkode: d37b0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Noen av barnehageportene er helt usannsynlig tunge å åpne og lukke da. 😂 I vår barnehage må jeg legge fra meg alt jeg har i hendene og brukte to hender og mye kraft for å dra opp den lukkemekanismen. Klin umulig å få opp hvis man har funksjonsnedsettelse i armer/skuldre eller er litt svak. Foreldrene mine greier ikke å komme seg inn eller ut av barnehagen. 

Det er nok grunnen til at mange slurver. 

Anonymkode: d37b0...6b2

Da ber man om hjelp, man driter ikke i å lukke den.

Anonymkode: 109ad...422

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (55 minutter siden):

For en usannsynlig kjedelig tråd 😅 så mye piss det går an å diskutere. Og at folk greier å kjenne seg engasjert i noe sånt? Seriøst?

Okei. La meg prøve.

Du glemte å lukke porten én gang, barnet ditt var det siste barnet som ble henta, du møtte ei sur gamma tispe i overgangsalderen som tok ut humørsvingningene på deg. Hu kjenner ikke deg, og ville bare ha noen å skrike til/skylde på fordi atte én gang løp barnebarna hennes ut av porten. Kanskje ho har et innholdsfattig liv? 

Ble du lei deg fordi en fremmes gammal kjerring oppførte seg usosialt? Hadde det vært meg hadde jeg avbrutt henne midt i "rantet", ledd flåsete og sagt at det var uflaks, at jeg glemte det. Det var første gang og skjer ikke igjen. Ha en sjukt fin dag lizm. 

Tispe i overgangsalder.. På seg selv kjenner man andre..

Anonymkode: d4862...df4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun ga beskjed , det gjorde tydeligvis inntrykk på deg, så du glemmer det nok aldri igjen :) 

Anonymkode: 0b4a5...7a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Du høres ganske sart ut. Ikke ta deg så nært av småting. Mormoren ble vel redd, og hun så jo at du ikke var så nøye med å lukke porten 

Anonymkode: 9157e...227

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tispe i overgangsalder.. På seg selv kjenner man andre..

Anonymkode: d4862...df4

Jeg er definitivt ikke en tispe i overgangsalderen. I motsetning til dette vesenet det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badebuksa2.0 skrev (2 timer siden):

For en usannsynlig kjedelig tråd 😅 så mye piss det går an å diskutere. Og at folk greier å kjenne seg engasjert i noe sånt? Seriøst?

Okei. La meg prøve.

Du glemte å lukke porten én gang, barnet ditt var det siste barnet som ble henta, du møtte ei sur gamma tispe i overgangsalderen som tok ut humørsvingningene på deg. Hu kjenner ikke deg, og ville bare ha noen å skrike til/skylde på fordi atte én gang løp barnebarna hennes ut av porten. Kanskje ho har et innholdsfattig liv? 

Ble du lei deg fordi en fremmes gammal kjerring oppførte seg usosialt? Hadde det vært meg hadde jeg avbrutt henne midt i "rantet", ledd flåsete og sagt at det var uflaks, at jeg glemte det. Det var første gang og skjer ikke igjen. Ha en sjukt fin dag lizm. 

Uff hadde du det ja? Men ja, jeg vet jo ikke hvem som ikke lukket porten den dag da barnet mitt var hos far. 
Men ja uflaks er det nok hos fleste. 

Anonymkode: 12b0f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så fordi de ikke går i din datters avdeling er det ikke så nøye med om de kommer seg ut en port du ikke har lukket etter deg og dermed blir skadet eller det som verre er?

Lukk porten etter deg. Alltid.

Anonymkode: 109ad...422

Jeg lukker alltid den som går til parkeringen 😛 så hun burde nok tatt det opp med foreldre som hadde lagt begge port tror jeg åpnet når det skjedde

Anonymkode: 12b0f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da ber man om hjelp, man driter ikke i å lukke den.

Anonymkode: 109ad...422

Nei jeg er helt enig, men vedkommende lurte på hvorfor det er så vanskelig å lukke den. Det er fordi noen av portene ER fysisk vanskelige. 

Anonymkode: d37b0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem i utmark også at folk bare går igjennom grinder og ikke kommer på å lukke dem etter seg. Vet ikke om det er latskap eller dumskap. Dyr på beite. 

Anonymkode: e08a1...483

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at denne bestemoren sa fra! Du må alltid lukke alle porter i barnehagen. 
Spiller ingen rolle hvilken avdeling barnet ditt går på. Det er et felles ansvar å lukke portene. 

Anonymkode: 10d77...cac

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lukker alltid den som går til parkeringen 😛 så hun burde nok tatt det opp med foreldre som hadde lagt begge port tror jeg åpnet når det skjedde

Anonymkode: 12b0f...7ac

Så det er altså helt greit for deg at et lite barn får lurt seg inn på et uteområde det ikke skal være på (det uteområdet som tilhører ditt barns avdeling) og ender med å skade seg eller det som verre er fordi det ikke er under oppsyn?

Anonymkode: 109ad...422

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg er helt enig, men vedkommende lurte på hvorfor det er så vanskelig å lukke den. Det er fordi noen av portene ER fysisk vanskelige. 

Anonymkode: d37b0...6b2

Jo, men poenget mitt var at det er irrelevant om porten er tung å åpne og lukke. Får man åpnet den - om så med hjelp, er man også ansvarlig for å få lukket den - om så med hjelp. 

Om din mor skal hente barnet ditt og ikke håndterer porten, må hun be om hjelp til å åpne den. Det vil si at det allerede er et menneske der hun kan be om hjelp til å lukke den når hun har gått gjennom. Dermed er tyngden på mekanismen irrelevant som forsvar for å la den stå åpen. 

Anonymkode: 109ad...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

var det så farlig da. hun kjefta ikke. hun bare minnet deg på å lukke porten. Klart det kan glemmes men da er det jo greit å bli minnet på. Porten skal jo lukkes

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (3 timer siden):

Jeg er definitivt ikke en tispe i overgangsalderen. I motsetning til dette vesenet det er snakk om.

ja guri for ei hurpe som er bekymret for sine barnebarn... Porten skal jo lukkes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, men poenget mitt var at det er irrelevant om porten er tung å åpne og lukke. Får man åpnet den - om så med hjelp, er man også ansvarlig for å få lukket den - om så med hjelp. 

Om din mor skal hente barnet ditt og ikke håndterer porten, må hun be om hjelp til å åpne den. Det vil si at det allerede er et menneske der hun kan be om hjelp til å lukke den når hun har gått gjennom. Dermed er tyngden på mekanismen irrelevant som forsvar for å la den stå åpen. 

Anonymkode: 109ad...422

ja enig. Hun har jo tydeligvis klart å åpne den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Begge har rett og begge har feil.

Du skulle lukket porten. Bestemoren skulle snakket til deg på en ordentlig måte.

Ferdig med saken. Verden går videre. Legg dette bak deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lukker alltid den som går til parkeringen 😛 så hun burde nok tatt det opp med foreldre som hadde lagt begge port tror jeg åpnet når det skjedde

Anonymkode: 12b0f...7ac

hun visste jo ikke hvem det var

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så?

Du får jo bare ta det til deg. Mulig hun overdrev, men du må jo lukke portene…

Man tåler jo ingenting om en rettmessig kritikk ødelegger selvtilliten og dagen helt. Ikke om kritikken var urettmessig heller. Man går da bare videre..

Endret av Rotemor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...