Gå til innhold

Bestemor til et barn som kjeftet på meg fordi jeg glemte å lukke porten i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Det er gjerne en grunn til at det er porter mellom de ulike avdelingene? 

Anonymkode: 109ad...422

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukker altid porten. Selv om du henter sist så er det noen avdelinger som slår seg sammen på slutten. Så fortsatt en risiko for at et barn kan komme seg ut.

Så enig med den personen.

Anonymkode: a7393...b54

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lukker vel porter i barnehagen 😳😳?

Anonymkode: d4862...df4

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Du er sløv. Lukk porten. Vil si kjeft var på sin plass

Anonymkode: 8e891...404

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble skyteskive for hennes frustrasjon den dagen. Uheldig for deg.

Men husker sikkert å lukke portene fra nå av🤪

Anonymkode: 349c3...39e

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Syns ikke det der var kjeft, det var klar beskjed. Og du må vel uansett lukke porten til din datters avdeling slik at ikke noen kommer dit? 

Anonymkode: 109d0...060

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er vanlig å lukke porten når man er den siste som går også.. selv om det er fredags ettermiddag.. Strengt tatt ikke nødvendig, men det er best å bare ha rutinen inne. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du ble skyteskive for hennes frustrasjon den dagen. Uheldig for deg.

Men husker sikkert å lukke portene fra nå av🤪

Anonymkode: 349c3...39e

😛 de barna går ikke engang i min datters avdeling de går i lille avdelingen. Ja man kan si fra men ikke beskylde noen over at barna kunne bli påkjørt når det ikke var meg engang 😛 

Anonymkode: 12b0f...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

😛 de barna går ikke engang i min datters avdeling de går i lille avdelingen. Ja man kan si fra men ikke beskylde noen over at barna kunne bli påkjørt når det ikke var meg engang 😛 

Anonymkode: 12b0f...7ac

Så fordi de ikke går i din datters avdeling er det ikke så nøye med om de kommer seg ut en port du ikke har lukket etter deg og dermed blir skadet eller det som verre er?

Lukk porten etter deg. Alltid.

Anonymkode: 109ad...422

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LUKK DEN $#@)$ PORTEN! ALLTID! Repeter til det er forstått! 

Takk.

Anonymkode: 54250...5cb

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemte ikke - du valgte å la være. Den kjeften fortjente du. Lukk porten!

For selv om det ikke var porten ut til parkeringen, så er det tydeligvis et system med flere porter til ulike uteområder. I tillegg vet du at andre slurver med de andre portene innimellom.

Da er det fare for at noen av ungene fra lilleavdelingen kan komme bort og forville seg inn hos storavdelingen, der ingen er på jobb mer og holder oversikt.

Selv om alt er innenfor barnehagens område kan det fort skje ting om de små forviller seg vekk fra egen avdeling.

Bare lukk den porten.

 

Anonymkode: 5c79e...a5c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! Det er 3 porter i barnehagen egnt 5, jeg har ikke alltid kontroll på alle andre portene så klart.

jeg lot porten til stor avdeling stå åpent da dattera mi var den siste å hentes. Altså porten til stor avdelingen, og lukket så klart porten som går til parkeringen. 
da kom en farmor til et barn og skulle små kjefte på meg og mente at for 2 dager siden så sto porten til parkeringen åpent og tvilling ungene sprang ut til parkeringen, dette kunne ikke være meg så klart fordi jeg hentet ikke datteren min da.

«Du må lukke porten, jeg vil ikke miste mine barnebarn! Du må tenke på det neste gang! Jeg sier ikke at det var deg som lot porten åpen sist gang, men husk det!» 

uansett om porten er lukket passer jeg alltid og holder barnet mitt i hånden. Er andre som glemmer også og ikke lukker porten igjen..

Anonymkode: 12b0f...7ac

Du skal ha kontroll på portene du tar i. Hvor mange porter det er, det er irrelevant. Du LOT porten stå åpen. Kjeft fortjente du. Du vet aldri hvem som er igjen, hvem som befinner seg der eller ikke. Lukk porten. Så enkelt. 

Anonymkode: 16e2a...fbe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukk porten, problem løst. Det var ikke kjeft. Du fortjente det. Har du virkelig oversikt over alle barn i alle avdelinger og om de er hentet?

Lukk porten, alltid.

Anonymkode: e08a1...483

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lukke en port. Koster det så utrolig mange ekstra kalorier og tid å bare lukke den etter seg? Vi har port inn til tomta vår pga hund, har skjedd mer enn en gang at folk bare driter i å lukke den. Jeg fatter det bare ikke, så vanskelig er det vel ikke? 

Mulig hun var litt unødvendig skarp i tonen, men hun har jo helt rett. Lukk porten, problem løst. 

 

Anonymkode: 1e048...2c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra at hun vågde å si ifra når du glemte en felles regel😊 Da husker du det kanskje neste gang, og kanskje du også klarer å minne på en annen som glemmer det i blant! 

Når min datter var 1,5 år stakk hun ut av barnehagen pga en port som ikke var lukket. Selvfølgelig er det de ansatte som må passe på så små barn (og de fikk pes av meg altså), men hadde porten vært lukket ville det ikke skjedd at 1,5 åring vandret rett ved en bilvei... 

Anonymkode: 4bc7c...981

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porten skal ALLTID lukkes! I min barnehage er det 7 porter. Noen ut til parkering og andre innad i bhg på mindre områder. Det er en grunn til det.

I barnehagen til barnet mitt har de 6 porter, noen ut til parkering, noen til lekeområder og et til soveområdet til de minste barna. I dette tilfellet også en grunn til det.

Barnehager er tilpasset og trygge, men det er ikke alltid trygt for alle aldersgrupper uten foreldre om de løper uten foreldre.

Anonymkode: 1800a...9b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en usannsynlig kjedelig tråd 😅 så mye piss det går an å diskutere. Og at folk greier å kjenne seg engasjert i noe sånt? Seriøst?

Okei. La meg prøve.

Du glemte å lukke porten én gang, barnet ditt var det siste barnet som ble henta, du møtte ei sur gamma tispe i overgangsalderen som tok ut humørsvingningene på deg. Hu kjenner ikke deg, og ville bare ha noen å skrike til/skylde på fordi atte én gang løp barnebarna hennes ut av porten. Kanskje ho har et innholdsfattig liv? 

Ble du lei deg fordi en fremmes gammal kjerring oppførte seg usosialt? Hadde det vært meg hadde jeg avbrutt henne midt i "rantet", ledd flåsete og sagt at det var uflaks, at jeg glemte det. Det var første gang og skjer ikke igjen. Ha en sjukt fin dag lizm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...