Gå til innhold

Bruker alle ansiktskrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så mye nyttig info, tusen takk snille deg 🌸🌸

Anonymkode: 85452...399

Bare hyggelig, håper det er til hjelp og at du finner en god solkrem :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roci skrev (17 timer siden):

Bare hyggelig, håper det er til hjelp og at du finner en god solkrem :) 

Det er alltid til hjelp, når det kommer fra deg, du vet alt om hud og kremer og what’s so ever så takk for at  bruker tiden på oss som ikke har så mye kunnskaper om dette temaet🌸

Anonymkode: 85452...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er 40 og bruker krem i ansiktet kanskje tre ganger i året. I tillegg til solkrem når jeg skal mye ut i sola på sommeren. Krem på resten av kroppen er kanskje 52 ganger i året, oftest blir det på hendene. Jeg vasker ansiktet oftest med bare vann og bruker sjeldent sminke på mer enn bare øynene, sminke på huden kanskje 12 ganger i året. Jeg bruker litt såpe på kroppen i dusjen, men ikke hele kroppen hver gang.

Jeg har litt rynker rundt øynene og i panna når jeg hever øyebryna, men litt mindre enn min mor hadde på min alder. Jeg fikk noen strekkmerker på puppene under en graviditet (eller tre), men ikke noen andre steder. Jeg liker å tro at huden min klarer seg ganske bra selv hvis jeg ikke forstyrrer med for mye såpe, og synes jeg er heldig. 

Anonymkode: fa8b0...3c4

52 ganger i året….En gang i uka heter det! 

Anonymkode: 4ba7d...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 15.47):

Hei🌸

Bruker alle damer å smøre seg hver dag i ansiktet med krem? Jeg lurer på det, oppriktig. Jeg er 40 år og aldri pleid å smøre ansiktet med krem, bortsett fra sommeren når jeg har fått farge, men ikke ellers. Leser inne her jevnlig, og ser at mange bruker det end og det andre. Både morgen og nattkrem.

Bør jeg begynne med det? Jeg har ikke peiling så derfor jeg spør, og håper noen kan svare meg.

Anonymkode: 85452...399

Jeg bruker kun solkrem, og har aldri  vært tørr i huden eller hatt problemer med den. Så for meg har det aldri vært et behov. 

Ser ikke noe poeng i å begynne heller, hudpleiebransjen tjener nok penger uten meg.

 

Anonymkode: d6a2d...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig tørr hud, spesielt om vinteren. Det har gjort at jeg aldri har hatt kviser, men man skulle tro at så lys hud som jeg har, burde tåle kulde utmerket. Det gjør den altså ikke. Jeg flasser i ansiktet og blir helt stiv i huden om jeg ikke tilfører fuktighet. Jeg orker ikke 8 trinns hudpleie hver dag, men jeg trenger fuktighetskrem hver dag for å ikke smuldre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg har veldig tørr hud, spesielt om vinteren. Det har gjort at jeg aldri har hatt kviser, men man skulle tro at så lys hud som jeg har, burde tåle kulde utmerket. Det gjør den altså ikke. Jeg flasser i ansiktet og blir helt stiv i huden om jeg ikke tilfører fuktighet. Jeg orker ikke 8 trinns hudpleie hver dag, men jeg trenger fuktighetskrem hver dag for å ikke smuldre opp.

Anbefaler å ha rent vann på en liten sprayflaske som du sprayer huden med før du påfører fuktighetskrem! (Eller påføre fuktighetskrem rett etter rens/dusj, mens huden fremdeles er fuktig), og så avslutte med et par dråper ansiktsolje som du smører i hendene og så "dabber" på huden. Da låses all fuktighet inn! 

Det gjorde en enorm forskjell på min hud mtp tørrhet. Anbefaler rosehip oil på det sterkeste, finnes flere rimelige alternativ. Sjekk ingrediensene, du vil ha 100% rosehip oil, det blokkerer ikke porene (non-comodogenic) 

Anonymkode: c3c01...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler å ha rent vann på en liten sprayflaske som du sprayer huden med før du påfører fuktighetskrem! (Eller påføre fuktighetskrem rett etter rens/dusj, mens huden fremdeles er fuktig), og så avslutte med et par dråper ansiktsolje som du smører i hendene og så "dabber" på huden. Da låses all fuktighet inn! 

Det gjorde en enorm forskjell på min hud mtp tørrhet. Anbefaler rosehip oil på det sterkeste, finnes flere rimelige alternativ. Sjekk ingrediensene, du vil ha 100% rosehip oil, det blokkerer ikke porene (non-comodogenic) 

Anonymkode: c3c01...67f

Takk for tips! Jeg er allerede på oljekjøret og smører meg etter at jeg har dusjet eller vasket fjeset. Huden min tåler bare dårlig kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...