Gå til innhold

Bruker alle ansiktskrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🌸

Bruker alle damer å smøre seg hver dag i ansiktet med krem? Jeg lurer på det, oppriktig. Jeg er 40 år og aldri pleid å smøre ansiktet med krem, bortsett fra sommeren når jeg har fått farge, men ikke ellers. Leser inne her jevnlig, og ser at mange bruker det end og det andre. Både morgen og nattkrem.

Bør jeg begynne med det? Jeg har ikke peiling så derfor jeg spør, og håper noen kan svare meg.

Anonymkode: 85452...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror nesten alle gjør det, ja. Blir du ikke tør i ansiktet når du ikke bruker krem?

Hvis du har fin og myk hud uten å bruke krem, så ville jeg ikke begynt å bruke krem.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker krem (dag/natt) og fuktighetsserum under. Blir ekstremt tørr på vinteren. På sommeren må jeg ha faktor, bruker det stort sett hele året, blir raskt brent og vil forebygge rynker og hudkreft. Hvis hunden din er fin uten trenger du vel ikke smøre annet enn med faktor på sommeren. 

Anonymkode: 26d55...290

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (Akkurat nå):

jeg tror nesten alle gjør det, ja. Blir du ikke tør i ansiktet når du ikke bruker krem?

Hvis du har fin og myk hud uten å bruke krem, så ville jeg ikke begynt å bruke krem.

Nei, ser ikke ut som huden min er tørr.🤷‍♀️ Jeg tenkte kanskje å prøve å starte med en krem, basic kanskje? Men føler det blir slitsom å smøre ansiktet hver dag🙈

Anonymkode: 85452...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bruker krem (dag/natt) og fuktighetsserum under. Blir ekstremt tørr på vinteren. På sommeren må jeg ha faktor, bruker det stort sett hele året, blir raskt brent og vil forebygge rynker og hudkreft. Hvis hunden din er fin uten trenger du vel ikke smøre annet enn med faktor på sommeren. 

Anonymkode: 26d55...290

*huden 😂

 

Anonymkode: 26d55...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker krem (dag/natt) og fuktighetsserum under. Blir ekstremt tørr på vinteren. På sommeren må jeg ha faktor, bruker det stort sett hele året, blir raskt brent og vil forebygge rynker og hudkreft. Hvis hunden din er fin uten trenger du vel ikke smøre annet enn med faktor på sommeren. 

Anonymkode: 26d55...290

Det gjør jeg bestandig om sommeren.

Anonymkode: 85452...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*huden 😂

 

Anonymkode: 26d55...290

Haha, den var kul!👍😅😅

Anonymkode: 85452...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, ser ikke ut som huden min er tørr.🤷‍♀️ Jeg tenkte kanskje å prøve å starte med en krem, basic kanskje? Men føler det blir slitsom å smøre ansiktet hver dag🙈

Anonymkode: 85452...399

Slitsomt vil jeg ikke kalle det, smører kjapt inn morgen og kveld, men ingen grunn til å bruke noe du ikke trenger. Min hud er fet, men fuktfattig, så jeg trenger det.

Anonymkode: 26d55...290

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om en 40-åring som ikke bruker ansiktskrem før! Virkelig ikke. Men funker det for deg sp hvorfor ikke. Bruker du ikke sminke heller? For jeg tenker det blir veldig tørt med pudder og blush uten krem. Og har du ikke rynker? Ville nok begynt med en krem for å forebygge rynker bla. Og solkrem bruker du vel?

Anonymkode: 8ab11...a5e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er!! Skulle ønske jeg aldri begynte med krem og alskens hudgreier. Virkelig INGEN grunn til å begynne hvis ikke huden plager deg. 

Anonymkode: 81dfb...0ca

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om en 40-åring som ikke bruker ansiktskrem før! Virkelig ikke. Men funker det for deg sp hvorfor ikke. Bruker du ikke sminke heller? For jeg tenker det blir veldig tørt med pudder og blush uten krem. Og har du ikke rynker? Ville nok begynt med en krem for å forebygge rynker bla. Og solkrem bruker du vel?

Anonymkode: 8ab11...a5e

Bruker sminke veldig sjeldent. Har rynker, men plager meg ikke, de viser at jeg har levd :)  Bruker solkrem alltid om sommeren, ikke ellers.

Anonymkode: 85452...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så heldig du er!! Skulle ønske jeg aldri begynte med krem og alskens hudgreier. Virkelig INGEN grunn til å begynne hvis ikke huden plager deg. 

Anonymkode: 81dfb...0ca

❤️ Takk. Jeg tenkte vel egentlig at det kanskje er på tide å begynne med en, en basic en, ikke noe Retinol greier😵💫

Anonymkode: 85452...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal selv teste ut to produkter de neste mnd morgen og kveld med salisylsyre og retinoid pga. noe urenheter i T-sonen. 

Så noen videoer på youtube av to hudleger (menn) som gjorde dette selv og jeg synes de hadde sunn hud begge to. Jeg kan ikke utelukke at det var sminke, men det skader vel ikke å prøve. 

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert de som ikke bruker det,jeg vet ikke.

Jeg har brukt ansiktskrem siden jeg kom i tenårene,fordi huden min føltes tørr og stram. Når jeg smilte,så føltes det som huden 'sprakk/revnet'..

Det gjør det ikke når jeg renser huden og smører meg.

Jeg bruker også solfaktor hele året,fordi min mor har solarkreft. Og jeg har sett/ser hva hun går igjennom for å reparere skadene hos hudlege, og jeg har IKKE lyst å gå igjennom det samme som henne😪hun må jevnlig til hudlege og fryse huden,fordi det til stadighet dukker opp nye sår i huden både i ansiktet og på kroppen.

Dette gjør VONDT for henne,og det gjør vondt å se på at hun har så vondt😪..

Endret av flusa
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å bruke en dagkrem (uten parfyme) med solfaktor året rundt (ikke kun på sommeren). På kveldstid kan du bruke f.eks. Cerave moisturizing lotion. Fuktighetskrem tilfører huden fukt (og andre gode ingredienser, alt ettersom hvilken krem man bruker) som er viktig for hudens barriere og gjør også at huden ser bedre ut. 

Anonymkode: 73bde...266

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, ser ikke ut som huden min er tørr.🤷‍♀️ Jeg tenkte kanskje å prøve å starte med en krem, basic kanskje? Men føler det blir slitsom å smøre ansiktet hver dag🙈

Anonymkode: 85452...399

Hvis du er vant til å ikke bruke noe, så ville jeg brukt kun organiske produkter uten parfyme og lignende. Det er mer og mer studier som tyder på hvor farlig kosmetikkingredienser kan være, og personlig har huden min blitt MYE bedre etter at jeg byttet til kun organisk. Mindre rynker nå enn jeg hadde for to år siden feks... Og jeg brukte alltid gode, kjente, dyre øroduktlinjer. 

Anonymkode: c3c01...67f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ansiktskrem fra jeg var ca 14 år. Og renset hver kveld. Er 56, og har lite rynker for alderen. Nå bruker jeg også nattmaske noen ganger i uka (krem), siden jeg ikke er så flink til å styre med sånne masker man skal ha på i 15 min og skylle av.

Anonymkode: 892dc...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ser ikke ut som huden min er tørr.🤷‍♀️ Jeg tenkte kanskje å prøve å starte med en krem, basic kanskje? Men føler det blir slitsom å smøre ansiktet hver dag🙈

Anonymkode: 85452...399

Ikke begynn hvis du ikke trenger det. Du kan gjøre huden din avhengig.

Anonymkode: 07bd5...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei🌸

Bruker alle damer å smøre seg hver dag i ansiktet med krem? Jeg lurer på det, oppriktig. Jeg er 40 år og aldri pleid å smøre ansiktet med krem, bortsett fra sommeren når jeg har fått farge, men ikke ellers. Leser inne her jevnlig, og ser at mange bruker det end og det andre. Både morgen og nattkrem.

Bør jeg begynne med det? Jeg har ikke peiling så derfor jeg spør, og håper noen kan svare meg.

Anonymkode: 85452...399

Jeg vasker meg i ansiktet med så varm vann jeg klarer å vri opp i kluten. Frotteklut hver eneste dag.

Smører meg en gang med Canoderm på morran.

Jeg har aldri vært plaget med kviser eller uren hud. Ikke engang som ungdom.

Ei venninne av meg jobber i hudpleiesalong og spurte for noen år siden hva jeg brukte av kremer. Når jeg sa at den kun er Canoderm så trudde hun nesten ikke på meg. Hun var «misunnelig» på huden min i ansiktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...