Gå til innhold

Vedder på at innen kort stund er 3. verdenskrig i gang


Bibbi_

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/advarer-russland-eskalering-er-uunngaelig/78325188

 

Nettopp! De kommer til å bruke våre våpen til å angripe Rusdland, enda det har vært krevd at Ukraina ikke skal det (og de har lovet det). Og da eskalerer dette til 3. verdenskrig,  som mr Zelenskyjs har ventet på siden invasjonen 24. februar. Mr Zelenskyj har krevd og krevd våpen. Prøvd å dra Nato med i krigen. Forlangt å få ditt og datt. Nå fikk han viljen sin igjen med stridsvogner som han har krevd en stund. Og i tillegg vil han ha fly, som nå Nederland vil gi. 

Hvorfor kan han kreve og kreve? Kan ikke vi snart kreve at Mr Zelenskyj prøver å gjenke seg litt? Prøve å få til en løsning i stedet for å eskalere krigen og dra oss med i den. For det er jo nettopp det han gjør. 

Russland kommer ALDRI til å tape denne krigen, aldri! For hvis den dag hadde kommet at de skjønte at dette taper vi, hadde de dratt fram atomvåpen. Det burde folk forstå. Og da ville jo USA / Nato involvert seg som også hadde eskalert til 3. verdenskrig.

Så vi er fucka uansett, så lenge Ukrania krever og vi er så dumme å gir og gir. 

Så da er det bare å vente på at Ukraina bryter løftet om å ikke angripe mål i Russland som de nå sier de kommer til å gjøre, og at det smeller i resten av verden også. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og igjen her.... overhodet ikke interessert i noe annet enn våpen og mer krig... 

Screenshot_20230126_084950_Facebook.jpg

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt redselen din for 3. verdenskrig, og jeg forstår premisset ditt (Putin kan ønske å «hevne seg» på de land som støtter Ukraina med våpen).

I tillegg blir redselen din underbygget av Putin som ønsker nettopp det: at vi alle skal fortsette å være så jævla vettaskremt at vi fortsetter å la hans regime ture frem som de vil uten respons fra oss. 

Men setter vi ikke ned foten nå, ved å støtte Ukraina alt vi kan, hva tror du vil skje da?
Hva pleier å skje når en despot opplever at «vi kan gjøre akkurat hva vi vil»?

Det Putin og hans regime ønsker aller mest er  at flere skal tenke som deg. De bruker MASSE ressurser på å skremme fordi de vet at dersom de får flertallet av oss til å tenke sånn så har de vunnet. Og en ting kan jeg love deg, da, da vil ikke Ukraina bli den eneste taperen. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det har klikket litt for Zelenskyj også. At han tror han er helten i en actionfilm. 

"Krever" at NATO og Europa skal øse ut penger og våpen til ham til tross for at de aldri har vært med og bidratt i alliansen før, og nå får vi se hvor mye han er til å stole på da, når han har lovet å ikke bruke våpnene til å angripe Russland men kun til forsvar.

Han kommer sikkert til å trigge en atomkrig.

Jeg skjønner at han ikke vil gi opp landet sitt, men jeg skjønner ikke hvorfor han tenker at det er alle andre land sitt ansvar.

 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (40 minutter siden):

...............

Hvorfor kan han kreve og kreve? Kan ikke vi snart kreve at Mr Zelenskyj prøver å gjenke seg litt? Prøve å få til en løsning i stedet for å eskalere krigen og dra oss med i den. For det er jo nettopp det han gjør. 

................

Løsningen er at russerne trekker seg tilbake på sin egen side av grensen.  Verre er det ikke.

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker at det overhodet ikke er greit om Ukraina går etter mål i Russland, som de nå sier de vil gjøre. Det gjør jo ikke Ukraina til et bedre land enn Russland. 

Og de vil jo dra oss inn i krigen. Jeg skjønner jo at de må forsvare seg. Men det må da være mulig å være interessert i å få til en løsning og få fred!! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttibobledress skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner godt redselen din for 3. verdenskrig, og jeg forstår premisset ditt (Putin kan ønske å «hevne seg» på de land som støtter Ukraina med våpen).

I tillegg blir redselen din underbygget av Putin som ønsker nettopp det: at vi alle skal fortsette å være så jævla vettaskremt at vi fortsetter å la hans regime ture frem som de vil uten respons fra oss. 

Men setter vi ikke ned foten nå, ved å støtte Ukraina alt vi kan, hva tror du vil skje da?
Hva pleier å skje når en despot opplever at «vi kan gjøre akkurat hva vi vil»?

Det Putin og hans regime ønsker aller mest er  at flere skal tenke som deg. De bruker MASSE ressurser på å skremme fordi de vet at dersom de får flertallet av oss til å tenke sånn så har de vunnet. Og en ting kan jeg love deg, da, da vil ikke Ukraina bli den eneste taperen. 

At Putin tar Ukraina er ikke vårt problem. Setter Putin inn tå inn på NATO-territorie, DA bør man slå hardt ned på det. Da setter man foten ned, hardt og brutalt. Men klart, etter å ha gitt alle Europas våpen til Ukraina har vi vel ikke igjen stort når/om så skjer.

Putin kan ikke gjøre som han vil. Han kan ikke fucke med NATO. Men Ukraina er ikke NATO. 

 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi, dersom Putin ikke ønsker krig så hadde russerne trukket seg ut. Å kritisere Ukrainerne, som er den invaderte part, blir litt…rart?

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttibobledress skrev (1 minutt siden):

Bibbi, dersom Putin ikke ønsker krig så hadde russerne trukket seg ut. Å kritisere Ukrainerne, som er den invaderte part, blir litt…rart?

Hvordan vet vi med sikkerhet at ting er som du tror? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Men jeg tenker at det overhodet ikke er greit om Ukraina går etter mål i Russland, som de nå sier de vil gjøre. Det gjør jo ikke Ukraina til et bedre land enn Russland. 

Og de vil jo dra oss inn i krigen. Jeg skjønner jo at de må forsvare seg. Men det må da være mulig å være interessert i å få til en løsning og få fred!! 

Nei her er jeg uenig med deg selv om jeg ikke synes vi skal blande oss i krigen så lenge den holder seg utenfor NATO.

Om Ukraina går inn i Russland som hevn (eller forsøk på forebygging) gjør det dem IKKE til "ikke et bedre land enn Russland". Russland startet dette, helt selv, Ukraina har ikke noe ansvar for det. Ukraina må gjerne gå inn i Russland for min del, da skal jeg heie på dem, men ikke med våpen fra oss. Enten får NATO gå all in og virkelig ta Putin en gang for alle, eller så blander vi oss ikke. Dette pisset med åp ta side men å late som vi ikke gjør det er bare idioti.

Jeg skjønner godt at ikke Ukraina er interessert i å "få til en løsning og få fred". De vil ha Russland til helvete vekk.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bibbi_ said:

Men jeg tenker at det overhodet ikke er greit om Ukraina går etter mål i Russland, som de nå sier de vil gjøre. Det gjør jo ikke Ukraina til et bedre land enn Russland. 

Og de vil jo dra oss inn i krigen. Jeg skjønner jo at de må forsvare seg. Men det må da være mulig å være interessert i å få til en løsning og få fred!! 

Når Russland bomber sivile fra lufthavner og baser i Russland er disse helt valide mål. Det forstår selv en barnehage-unge. Det er en part her som terroriserer, bomber infrastruktur og folk. Det er ikke Ukraina.

Å være redd er det Putin håper på. Hva mener du han skal angripe NATO med? Han har brukt det han har i Ukraina.

image.thumb.png.29b7255a9e9abceb97d09031ba71fcf5.png

Endret av Anonio
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

At Putin tar Ukraina er ikke vårt problem. Setter Putin inn tå inn på NATO-territorie, DA bør man slå hardt ned på det. 

 

Jo flere land Putin legger under seg jo større blir hæren hans. Så, flåsete spurt, dersom vi følger ditt prinsipp: Putin overtar alle land i verden som ikke er NATO-land - hvor stor blir hæren hans da? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttibobledress skrev (1 minutt siden):

Jo flere land Putin legger under seg jo større blir hæren hans. Så, flåsete spurt, dersom vi følger ditt prinsipp: Putin overtar alle land i verden som ikke er NATO-land - hvor stor blir hæren hans da? 

Men da må vi bestemme oss da - enten går NATO inn og tar Russland fordi det er i NATO sin interesse å hindre Russland i å skaffe seg 40 millioner nye soldater, eller så blander vi oss ikke. Det gir absolutt ingen mening å holde på sånn vi gjør nå, å late som vi ikke blander oss mens vi kræsjer hele økonomien i Europa i "solidaritet", tapper våre egne ressurser, og hverken holder oss nøytrale eller gjør noe ordentlig.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (6 minutter siden):

Hva mener du han skal angripe NATO med? Han har brukt det han har i Ukraina.

 

Han har sikkert et bombefly eller noen soldater til overs så han kunne klart å få tatt ut noen sivile nordmenn altså...

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, velociraptor said:

Han har sikkert et bombefly eller noen soldater til overs så han kunne klart å få tatt ut noen sivile nordmenn altså...

Om du hinter til atombomber vet Kremlin godt hva som skjer om disse brukes. Kina har allerede forbudt Kremlin fra å i det hele tatt prate om dette.

Russland er en 'stormakt' på vei til en regionalmakt, antageligvis flere små land hvor alle de som har blitt undertrykket får tilbake sine deler.

Endret av Anonio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Han har sikkert et bombefly eller noen soldater til overs så han kunne klart å få tatt ut noen sivile nordmenn altså...

Ok, nå er det på et nivå hvor jeg ikke gidder mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så lei av all pro-russisk propaganda på dette forumet. Når Ukraina har blitt invadert kan de selvsagt angripe mål i Russland. Selvsagt skal vi sende våpen for å hjelpe dem. Nei, Ukraina har ingen skyld i krigen og skal ikke avstå territorier. Russland har urettmessig angrepet en annen stat, de er alene skyld i krigen, og løsningen er at de trekker seg ut.

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 minutt siden):

Om du hinter til atombomber vet Kremlin godt hva som skjer om disse brukes. Kina har allerede forbudt Kremlin fra å i det hele tatt prate om dette.

Russland er en 'stormakt' på vei til en regionalmakt, antageligvis flere små land hvor alle de som har blitt undertrykket får tilbake sine deler.

Jeg går ut i fra at Putin er gal. Alt tyder jo på at det har klikket for ham. Hvorfor skulle en gal mann bry seg om konsekvensene? Kanskje han tenker at det er fint å ta med seg resten av verden om han selv tror han skal dø?

Jeg håper inderlig du har rett i det siste.

Guttibobledress skrev (Akkurat nå):

Ok, nå er det på et nivå hvor jeg ikke gidder mer. 

jaha?

viren skrev (Akkurat nå):

Jeg er så lei av all pro-russisk propaganda på dette forumet. Når Ukraina har blitt invadert kan de selvsagt angripe mål i Russland. Selvsagt skal vi sende våpen for å hjelpe dem. Nei, Ukraina har ingen skyld i krigen og skal ikke avstå territorier. Russland har urettmessig angrepet en annen stat, de er alene skyld i krigen, og løsningen er at de trekker seg ut.

Jeg er enig med deg i alt annet enn at vi selvsagt skal sende våpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bakvendt land..


Hvorfor er ikke kritikken din rettet mot Russland - som er den invaderende part? 

Den eneste som kan gjøre noe for fredens del her - er den invaderende part.
Hvorfor vil ikke Russland det tror du? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...