Gå til innhold

Hvilke mennesker rundt deg holder du deg unna og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sosial angst, så de fleste. Er gift, har to barn. Sosialiserer meg noen ganger med familie, typ søsken og foreldre. Har en barndomsvenninne. De er de eneste. 

Skulle ønske jeg klarte å ha flere å være sammen med, men selv en tur på butikken kan bli for mye. Har alltid hatt jobb med hjemmekontor.

Anonymkode: 58319...862

• Hjerte 3
Skrevet

Det meste er nevnt men har to typer mennesker jeg misliker sterkt. 

- Folk med masete stemmer, spesielt de som er veldig ekstroverte.. Forteller ofte skikkelig dårlige vitser og ler høyt at dem selv.. Ofte damer på 35-50. Typiske skravlekjerringer. Har flere sånn på jobb, men spesielt en med den stemmen.. 🙃 Jeg merker jeg blir stiv i tryne når hun er i nærheten fordi jeg ikke klarer late som jeg synes hun er kjempemorsom. 

- Folk som alltid skal toppe ting/historier du forteller. F.eks. Hvis du forteller du var skikkelig syk i helga, eller var på en fin ferie så skal de alltid fortelle noe mer "ekstremt." Positivt eller negativt så blir det slitsomt i lengden. De er ikke i det hele tatt interessert i høre hva du har å si. Kjenner er del sånne, de mangler andre sosiale antenner også. 

Anonymkode: 0940c...542

• Liker 4
Skrevet

Kom på en til. 

- Folk som sier de har allergier, men noen ganger spiser de tingene de er allergiske fordi noen ganger går det visstnok greit... 😬 Skjønner at noen kan være sensitive for å spise for mye av en matvare, men da er det vel strengt tatt ikke en allergi. Kjedelig å flere ganger ta hensyn til personen når man får dem på middagsbesøk og passe på at alt av varer var uten nøtter f.eks... Men så plutselig var det vel egentlig ikke så farlig likevel.. 🙃

Mye merkelige folk ass.. 

• Liker 2
Skrevet

Indere.

(vi har mange av dem på jobben)

Anonymkode: 1fa50...169

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 23.07):

Det meste er nevnt men har to typer mennesker jeg misliker sterkt. 

- Folk med masete stemmer, spesielt de som er veldig ekstroverte.. Forteller ofte skikkelig dårlige vitser og ler høyt at dem selv.. Ofte damer på 35-50. Typiske skravlekjerringer. Har flere sånn på jobb, men spesielt en med den stemmen.. 🙃 Jeg merker jeg blir stiv i tryne når hun er i nærheten fordi jeg ikke klarer late som jeg synes hun er kjempemorsom. 

- Folk som alltid skal toppe ting/historier du forteller. F.eks. Hvis du forteller du var skikkelig syk i helga, eller var på en fin ferie så skal de alltid fortelle noe mer "ekstremt." Positivt eller negativt så blir det slitsomt i lengden. De er ikke i det hele tatt interessert i høre hva du har å si. Kjenner er del sånne, de mangler andre sosiale antenner også. 

Jeg vet om flere opp til 60 åra som er slik og kommer med skikkelig klein og dårlig humor. At de ikke skjønner selv at de bæsjer på leggen..?

Anonymkode: 3e751...708

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet om flere opp til 60 åra som er slik og kommer med skikkelig klein og dårlig humor. At de ikke skjønner selv at de bæsjer på leggen..?

Anonymkode: 3e751...708

Ja kjenner noen slike som skal alminneliggjøre det du betror dem . Før de ler en hul latter. Så er det liksom ikke mere å snakke om det.

Overfladiske som fy!

Anonymkode: 410cf...f99

• Liker 4
Skrevet

Introverte og sure mennesker som lyver og tar på vei for bagateller og som lager storm i vannglass.

• Liker 2
Skrevet

Jeg holder meg unna hun som jeg har vært "venninne" med helt siden barndommen. Hun som var et mobbeoffer som jeg inkluderte i min venneflokk. Hun som alltid etter det har hevdet seg ved å bevise at hun er mer vellykket enn meg. Hun som bruker hersketeknikker og stenger meg ute når det passer henne. Hun som alltid smisker på andre for å vise hvor god venninne hun er. Hun som stort sett har vært en "venninne" bare når det passer henne.

Jeg har vært hyggelig mot henne i 30 år, men jeg tror ikke helt hun har oppdaget at jeg ikke har initiert noe kontakt på svært svært lenge. Hun har kontaktet meg bare når hennes andre venner ikke har hatt tid til å møtes. Hun kommer til å bli overrasket over at hun ikke blir invitert når jeg fyller 40 om et par måneder. Jeg skal bare invitere mine nærmeste venner, og hun er ikke blant dem, selv om hun nok tror det selv. 

Anonymkode: 844fa...02f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Btw skrev (På 27.1.2023 den 19.05):

Enig med alle karakterene som er beskrevet her.

1.Enebarn /sola i universet

I tillegg har jeg også hatt dårlig erfaring med venner/kjæreste som er enebarn hvor alle har den klassiske syndrom at alt skal dreie seg om dem selv av dem som er mest veloppdragende skjuler det bedre enn resten, så merker man det. Får de ikke oppmerksomhet når de ønsker så blir de ubehagelige. 

2. Folk med unødvendig mye utdanning /snyltere i moralske forkledninger

Også holder jeg meg unna de som har studert master og oppover i ubrukelig studier. Det er typisk sånne folk skal ha økologisk mat, bryr seg om miljøet, men må ta fly 4 ganger i året, og klarer ikke å finne seg stabilt jobb for fasiliterer det "moralske" forbruket deres fordi de ønsker kun  å jobbe NGOs. En slags nouveau-snyltere som isteden for å nave, utnytter de på sine nærmeste , stakkarslig foreldre og samfunnet.

3. Alle 30åringer og oppover som elsker å reise "for å finne seg selv"/Lost souls 

Slitsomme mennesker som tror at de er 22, snakker alt for mye om seg selv og tror at de vet så mye fordi de har reist verden rundt og hengt/pult samme folk som dem i hosteller. 

Jeg forstår alt du sier. Men er det noe galt i å reise selv om man er over 30?🤔 Svært mange liker jo å reise i alle aldre, kan ikke se hva, som er galt med det. 

Anonymkode: 20fe6...d55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår alt du sier. Men er det noe galt i å reise selv om man er over 30?🤔 Svært mange liker jo å reise i alle aldre, kan ikke se hva, som er galt med det. 

Skulle ikke være komma etter hva 😅

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvføgelig ikke, alle 30-99 år må gjerne reise og kose seg :) 

Men har opplevd at de som er 30-40 ofte gjør veldig mye big deal ut av det på grensen til skryting og poster selfie med masse cringy quotes og litt belærende "man lever jo bare en gang, må jo ha det gøy" "Jeg vil leve mitt beste liv" som om de er i en midtlivskrise. Vært selv på ferie med dem og finner ut at de bruker ferien som en slags terapi etter samlivsbrudd. Er man på ferie så vil man selvfølgelig ha det gøy og ikke blir brukt som psykolog til å overanalysere alle forholdene/hookups de har hatt i hytt og pine. Det er slitsom hvis du skjønner. 

22 åringer er sånn "Var på Bali, drit gøy med den festivalen" og ferdig med saken. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg holder meg unna hun som jeg har vært "venninne" med helt siden barndommen. Hun som var et mobbeoffer som jeg inkluderte i min venneflokk. Hun som alltid etter det har hevdet seg ved å bevise at hun er mer vellykket enn meg. Hun som bruker hersketeknikker og stenger meg ute når det passer henne. Hun som alltid smisker på andre for å vise hvor god venninne hun er. Hun som stort sett har vært en "venninne" bare når det passer henne.

Jeg har vært hyggelig mot henne i 30 år, men jeg tror ikke helt hun har oppdaget at jeg ikke har initiert noe kontakt på svært svært lenge. Hun har kontaktet meg bare når hennes andre venner ikke har hatt tid til å møtes. Hun kommer til å bli overrasket over at hun ikke blir invitert når jeg fyller 40 om et par måneder. Jeg skal bare invitere mine nærmeste venner, og hun er ikke blant dem, selv om hun nok tror det selv. 

Anonymkode: 844fa...02f

Oi. Dagens bitreste…

Anonymkode: f8cc9...d65

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oi. Dagens bitreste…

Anonymkode: f8cc9...d65

Men det er jo ikke noe hyggelig å være hyggelig når de det gjelder ikke er hyggelig tilbake. Det er vel ikke så krevende mental øvelse. 

Anonymkode: a4812...09c

• Liker 4
Skrevet

Folk flest, slitsom gjeng.

• Liker 2
Skrevet
Jegern Puahate skrev (2 minutter siden):

Folk flest, slitsom gjeng.

Men det er ikke du! 🥳❤️

Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det er ikke du! 🥳❤️

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Overfladiske personer som ikke evner å analysere omgivelsene eller samfunnet. 

Anonymkode: af334...728

• Liker 4
Skrevet

Folk som ikke klarer å eksistere i rolige omgivelser eller ikke trives i sitt eget selskap, det er alltid noe muffins med mennesker som må leeche av energien til andre 24/7 for å ha det godt med seg selv. Hva rømmer de fra? Jeg vil i hvert fall ikke finne utav det.

De som skal heve seg selv over andre, ofte på bekostning av andre i tillegg. Æsj. 

Mennesker som skryter av at de er så "real" og ærlige når det egentlig handler om at de mangler takt eller ikke bryr seg om at de er slemme når de uttaler seg. Hvis de ikke klarer å tenke før de åpner kjeften vil jeg ikke ha noe med de å gjøre.

Folk med dårlig oppdragelse og som mangler klasse... snakker ikke da om å ha rike foreldre eller komme fra et finere strøk, men at de oppfører seg sivilisert. Noen bare kan ikke oppføre seg?

Er mange forskjellige mennesker og alle har sine negative og positive sider, men det der er gjengangere jeg ikke orker pga. tidligere erfaringer. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Holder meg ikke unna noen spesifikke typer mennesker. Jeg kan bli på vakt hvis noen beskylder andre for å være narsissist, særlig hvis det gjelder flere. Da vet jeg at den personen mest sannsynlig er det selv. Også hvis noen sier at noen mangler selvinnsikt, for det så typisk de som ikke har det selv som sier det om andre. Jeg holder meg ikke unna dem for det, men jeg begrenser samvær med narsissister. Når jeg sier det så kom jeg på at jeg holder meg unna en type mennesker og det er psykopater. Det er jo opplagt.

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 1
Skrevet

Holder meg unna, eller prøver så godt det lar seg gjøre å holde meg unna:

Bedrevitere: Det er nytteløst å diskutere saker med dem, uansett selv om du har fakta. De har rett uansett og du tar alltid feil. Syns det derfor blir slitsomt.

Veldig negative mennesker: Absolutt alt i livet deres er negativt, og det er kun snakk om det negative alltid med fokus på kun hvor fælt dem har det. Det suger min energi ut. .

Folk som ikke vil meg vel: denne sier seg vel litt selv.

Narsessister: Meg, meg, meg mennesker som gjør kun ting til sin egen fordel. De har ifg dem selv ingen feil. Uansett hva som oppstår er det andre sin feil. Utnyttelse av andre mennesker rundt. Derfor inngår jeg aldri et vennskap til sånne mennesker. De jeg desverre må omgås en sjelden gang prøver jeg å holde mest mulig på avstand. Jeg velger bevist å ikke diskutere noe som angår dem, og jatter bare med når jeg absolutt må.

Dømmende eller rasistiske mennesker mot: hudfarge, religion, kultur, legning, utseende, uføre, psykisk syke, fattige osv. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...