Gå til innhold

Hvilke mennesker rundt deg holder du deg unna og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som baksnakker andre, sladrer, er negative, eller kun snakker om seg selv og ikke viser interesser for andre. 

Kjenner heldigvis få av den sorten, men en i svigerfamilien er slik, og jeg unngår henne så godt det går :ninja:

Anonymkode: 0b476...df8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker som henger fast i fortiden, og detfor er bitter siden ingen " har hatt det så grusomt som meg", Energityver de luxe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (2 minutter siden):

Mennesker som henger fast i fortiden, og detfor er bitter siden ingen " har hatt det så grusomt som meg", Energityver de luxe. 

JaVel ja.. 

Var nødt beklager 🤭 Ikke uenig 

Anonymkode: 638dd...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Folk som skal skryte utrolig mye av dem selv hele tiden. 

Hvis det for eksempel står fire handleposer i bilen etter at noen har vært på handletur. Men de bærer bare EN av disse posene til kjøkkenet før dem setter seg ned, for å følge med på at andre skal bære inn resten av posene. I tillegg er det selvfølgelig noen andre som rydder vekk alt mulig "dill og dall" også. Går til fryseren i kjelleren med en haug matvarer. Likevel er det bare en enkelt person som skryter av hvor "flink" de mener at de selv liksom har vært, og dette var garantert den personen som har gjort absolutt minst mulig for å faktisk hjelpe til. 

Samme person kan finne på å kjøpe en spesiell type melk som bare hun selv liker, eller noe annen mat som ingen andre har ønsket seg. Så kan hun finne på å si ting av typen "er jeg ikke flink som har kjøpt mat til DEG!" liksom. Eller "se, så snill jeg har vært, fordi jeg kjøpte mat til dere" og lignende kommentarer. Samtidig blir hun drita sur dersom noen planlegger å ta så mye som en dråpe av "hennes" melk, eller mat som hun hadde kjøpt inn. Da kan man banne på at hun kommer til å kjefte, og personen som forsøkte å forsyne seg av disse tingene er en forbanna idiot, og en rekke andre kommentarer. Hvis hun bare hadde kjøpt inn ting til seg selv, og så holdt smella om dette, så ville jeg selvfølgelig aldri brydd meg. Men når hun velger å skryte uhemmet av seg selv, og hvor forbanna flink hun mener at hun liksom har vært, så blir det jo temmelig irriterende at hun plutselig flipper fullstendig rundt ogg begynner kjeftingen hennes sånn.  

Anonymkode: a8db1...b0b

Haha! Dette var herlig spesifikt 🤣

Anonymkode: 7b23d...def

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- venninner/ bekjente som ALLTID har noe nytt drama de har havna oppi . Ikke måte på grusomme ting de havner i . Og de har jo aldri skyld i noe selv...

- de som kommer med falsk smiger. 

-sladrekjerringer på jobb som elsker kos med misnøye.

- veldig ekstroverte  folk. Som vil finne på noe hele tiden.  Jeg lader helst alene takk.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skryter for å imponere andre. Du kan gjerne ha hus, hytter, båter og biler, og snakke om det når det faller naturlig («var på hytta i helgen» «skal ut med båten i ettermiddag»). Når det skinner igjennom at du skryter, blir det bare teit («gjett hvor mye vingården i Frankrike kostet?», «lørdag drakk jeg en rødvin som kostet ti tusen»). Hva er hensikten? Vil du ha venner som liker deg, eller tingene dine? Jeg synes ofte synd på mennesker som tror de må skryte av tingene sine for å bli likt/respektert av andre. Jeg tenker de er usikre og sliter med selvfølelsen. 

Anonymkode: a86a9...004

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder meg unna folk som har negativ energi rundt seg. 

Det kan være usympatiske folk som har surfet på en sky i livet, folk som er selvopptatt, folk som er tøff i trynet, bezzerwizzere og folk som er kronisk negative.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei barndomsvenninne som gjør alt hun kan for å skape bråk mellom andre venninner. Hun elsker også å sladre om andre og fryder seg om det går dårlig for andre mennesker. 

Anonymkode: 5cb80...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at mange holder seg unna omtrent 99% av mennesker i sin krets her i denne tråden.

Anonymkode: 3e751...708

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler liksom ikke at jeg trenger å gjøre noe for å holde folk jeg ikke klikker med på avstand, de holder seg unna selv😛

Anonymkode: 96323...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansker. Jeg klarer ikke å forstå hva de sier, selv om de har bodd flere år i Norge. Som regel starter det med at jeg later som om jeg forstår, og så er det forsent å si at jeg fatter zero

Anonymkode: a00c2...c31

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonedøve mennesker som tar MYE plass. Og som prater  til en i en belærende tone og som lett tar hele  styringen. Selv om de jobber i helsevesenet trenger de ikke bruke den tonen utenfor jobben.

Anonymkode: 410cf...f99

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To typer mennesker. Kjedelige folk. Dvs folk som er helt A4 og for all del ikke tråkker utenfor streken på noe vis. Jeg lider i selskap med sånne folk. Og det finnes ekstremt mange av dem.

Type to er egentlig en underkategori av type én, det er de som snakker i detalj om fryktelig kjedelige ting. Hvis du har kjøpt en ny bukse, så trenger ikke jeg å vite det og jeg trenger ihvertfall ikke vite hvor mange butikker du var i, hvor mange du måtte prøve, hvordan de du ikke kjøpte så ut/passet/kostet, hva betjeningen sa/mente osv osv. Disse folkene har også en egen evne til å "fange" deg fysisk. Da er det ikke bare en lidelse, jeg får et snev av panikk også. 😆

Nei, gi meg folk med ekstreme meninger, bisarre hobbyer, gode gammeldagse galninger eller bygde/byoriginaler, men ikke kjed meg!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dansker. Jeg klarer ikke å forstå hva de sier, selv om de har bodd flere år i Norge. Som regel starter det med at jeg later som om jeg forstår, og så er det forsent å si at jeg fatter zero

Synes dansker er stort sett veldig hyggelige jeg.

Anonymkode: 0b7b5...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna drama- mennesker, som lager stor ståhei for ingenting, og ikke har noe imot å sette i gang en helt unødvendig krangel. Hopper til angrep før de overhodet har forsøkt normal og saklig dialog. Jeg takler ikke slike. 

Jeg holder meg også unna mennesker som ikke klarer å bidra til hygge og dialog, men som man må dra ord ut av. 

Jeg holder meg unna livspessimister, som alltid fokuser på det negative. 

Jeg har dårlig tålmodighet med mennesker som vet alt på dårlig grunnlag. Ren dumskap takler jeg kun i små doser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hahaha dauer! dansker av alle ting

Anonymkode: 51c58...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lauv skrev (2 timer siden):

To typer mennesker. Kjedelige folk. Dvs folk som er helt A4 og for all del ikke tråkker utenfor streken på noe vis. Jeg lider i selskap med sånne folk. Og det finnes ekstremt mange av dem.

Type to er egentlig en underkategori av type én, det er de som snakker i detalj om fryktelig kjedelige ting. Hvis du har kjøpt en ny bukse, så trenger ikke jeg å vite det og jeg trenger ihvertfall ikke vite hvor mange butikker du var i, hvor mange du måtte prøve, hvordan de du ikke kjøpte så ut/passet/kostet, hva betjeningen sa/mente osv osv. Disse folkene har også en egen evne til å "fange" deg fysisk. Da er det ikke bare en lidelse, jeg får et snev av panikk også. 😆

Nei, gi meg folk med ekstreme meninger, bisarre hobbyer, gode gammeldagse galninger eller bygde/byoriginaler, men ikke kjed meg!

så UTROLIG bra skrevet. Jeg lider også, når jeg må tilbringe tid med sånne mennekser. giiii meg styrkje

Anonymkode: 51c58...525

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna mennesker som utnytter meg som hobbypsykolog, men samtidig nekter å ta til seg et eneste råd jeg kommer med, for «de vet jo best om eget liv». Uansett hva jeg sier og hvilket råd jeg kommer med, så er det bare feil likevel. Men å bruke meg som en tømmetank likevel, det er liksom greit? Jeg er vanligvis veldig glad i at folk har tillit til meg, og jeg lytter gjerne, men et sted må grensen gå.

Og de som baksnakker andre. Det er noe av det verste jeg vet. Har møtt mennesker som baksnakker venninnene sine.. har vanskelig for å tro at slike mennesker faktisk er voksne.. 

Endret av Lacuna
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som prøver å hevde seg selv på min bekostning, som kommer med stikk, som er frekke mot meg, og som baksnakker meg på en stygg måte. 

Hyggelige folk som gir meg noe positivt og er respektfulle vil jeg ha i livet mitt. Om de er enebarn, ekstrovert, dramakvinne, miljøaktivist osv betyr ingenting, så lenge de ovennevnte kriteriene er haket av 😁

Anonymkode: 82eb0...600

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som forteller i detalj om diagnoser, traumer eller andre private forhold når vi egentlig ikke kjenner hverandre. 

Anonymkode: f50fd...780

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...