Badebuksa2.0 Skrevet 26. januar 2023 #41 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og når vi leser for dem blir de like oppslukt av historien og vi får klage på det også. Når de ser supernytt løser jeg konflikter. Minner de tre som ikke husker å spise på å spise, snakker med den ene som er lei seg og sjekker at alle har det de trenger av uteklær til storefri. Har følelsen av at vi aldri strekker til og det alltid er noe å klage på🤷♀️ vi gjør så godt vi kan. Anonymkode: f5c95...7d4 Aldri noensinne hørt om, eller opplevd, at ungene slutter å spise fordi noen LESER for dem. Aldri. Fortsett med lesingen, du. 1
Gjest ti10 Skrevet 27. januar 2023 #42 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 19.42): Men svært mange gir IKKE ettåringen ipad og lar ikke ungen se på tv overhode før over 2 år. Og det er ikke snakk om en halvtime med skjerm i skolen. Det er ipad heledagen itillegg til tv i pausen... Anonymkode: b7dea...9c0 Nå satte jeg det litt på spissen ved å nevne ettåringer med iPad, men det er ikke store forskjellen om det er to- eller treåringer. Det jeg vil fram til, er at jeg ikke kjenner til noen familier der en halvtimes TV/film i matpausen på skolen er hovedproblemet når det gjelder barns skjermbruk, som var utgangspunktet for debatten. Og ja, jeg skjønner at det er mer skjermbruk i skolen enn denne halvtimen, men da er det jo snakk om læringsformål. Så da bør debatten ev. dreies om til at man ønsker mindre digital undervisning. Uansett er det i de aller fleste tilfeller skjermbruken på hjemmebane mer bekymringsverdig enn på skolen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #43 Skrevet 27. januar 2023 On 1/26/2023 at 8:03 AM, Badebuksa2.0 said: Aldri noensinne hørt om, eller opplevd, at ungene slutter å spise fordi noen LESER for dem. Aldri. Fortsett med lesingen, du. Har du prøvd å lese en spennende bok for 28 førsteklassinger? Ikke det? Nei da så😅 Mange som blir så oppslukt at de ikke spiser. Jeg finner det ikke på. Og jeg leser selvsagt for dem uansett, for foreldrene vil helst det. Da får jeg ikke ordnet i konflikter eller minnet de fire som blir oppslukt av historien på å spise. Bedre med fire klager enn mange👍 Anonymkode: f5c95...7d4 1
Reign Skrevet 27. januar 2023 #44 Skrevet 27. januar 2023 Sofakona skrev (På 25.1.2023 den 16.10): Skjerm idag er sammen som bøker..men ting ligger letter til...i stedfor 6 bøker har de en pc det alt ligger. Ink teams etc. Bortsett fra at skjerm og blått lys har en helt annen funksjon på hjernen til barn enn bøker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå