Gå til innhold

Lot du hunden snuse på babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Under kontrollerte former er det selvfølgelig greit. På den måten som på bildet, liiiit tvilsom. En person bør holde hunden, mens en annen holder babyen. Man aner ikke hvordan hunden vil reagere på at eierne tar med seg en baby hjem, 

Anonymkode: 0ba49...987

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte få snuse på. De ble aldri gode venner da, men. 

Anonymkode: 82ada...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snuser på 20 cm avstand og rygger tilbake og setter seg når hun skjønner det er baby. Hvis hun ikke får snust blir hun evig nysjerrig.

Anonymkode: 2a533...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er en mindre hund enn den på bildet, ca 11 kg.

Vi hadde vært borte ganske lenge pga lang og prematur fødsel, så da vi satte bilstolen på gulvet i gangen så tok det litt tid før han innså at det lå noe i den stolen uansett, han var bare så glad for å se eierne sine igjen. Satte oss ned ved siden av og lot han snuse. Snuste litt, så rygget han unna og ulte. Han holdt god avstand og varslet oss om at det lå noe fremmed i sofaen hele den første dagen.

Vår hund er ikke spesielt begeistret for barn da, med unntak av de som allerede var i flokken da vi fikk han. Han har likevel alltid vært en som trekker seg unna, ikke en som knurrer eller blir aggressiv, så var ikke redd for å la han hilse.

 

Anonymkode: b300e...500

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det en selvfølge å la hunden få snuse på den nye greia som kom for å bo med oss. Nesa er hans viktigste hjelpemiddel i verden. Vi satt selvfølgelig ved siden av, klare til å gripe inn om nødvendig, og hund og barn er aldri alene uten oppsyn. 

Anonymkode: 25f95...e82

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tre hunder da vi fikk baby, og selvsagt fikk de snuse på babyen. De hadde bånd på så vi enkelt kunne flytte dem vekk, men ellers har de lært seg kommandoer som «gå vekk», «sitt» og «stopp» (som er en nødkommando hos oss, altså det betyr virkelig stopp), øvrige kommandoer som kunne brukes. 
 

Det tok vel 1-2 dager før alle hundene roet seg. To av tre roet seg samme dag, tredjemann har hatt et behov for å passe på og følge med - type nannydog - for hennes del tok det litt lenger tid å ikke skulle agere på gråt og bevegelse. 
 

Nå har vi kun to, babyen er en toddler og de er veldig gode venner! 

Anonymkode: 024c7...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart lot vi hunden snuse på baby. Det er jo hundens måte å hilse på. Jeg satt jo ved siden av og «viste» frem baby da. Hun hadde snust på andres babyer tidligere, så visste at hun syntes de luktet veldig spennende 😊

Anonymkode: a119c...225

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom man skal ha baby og hund i samme hus, skal selvfølgelig hunden få snuse. Tør man ikke det, ville jeg vurdert om det var en situasjon man ville sette seg i. 

Anonymkode: adf78...5d0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang de hilste var hjemme hos foreldrene mine (de passet henne fra noen uker før fødsel til noen uker etter), hvor babyen lå i en lekegrind så hunden kunne få snuse fritt. Det eneste hun kunne klare å treffe han med var tunga. Når hun kom hjem igjen etter de ukene, roet hun seg raskt. Hu syntes nok det var litt rart den første dagen, men neste morgen var det kult igjen.

Hunden vår elsket barn. Nyfødte og små babyer hadde valpekvote, så hun var veldig forsiktig med og rundt han. Hun var veldig opptatt av å passe på. Lå i nærheten, men med litt avstand og fulgte med hele tiden. Når jeg var på kjøkkenet mens babyen sov i dagsengen hendte det ofte at hun kom tassende for å hente meg når han våknet, og når han la seg om kvelden ville hun helst ligge utenfor soverommet hans.

Anonymkode: 1382e...aaa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kom hjem med nyfødt baby la vi babyen på teppe på gulvet. Så lot vi hunden snuse så mye den ville. Til slutt la den seg ved siden av babyen. 
Skulle bare mangle om hunden ikke skal få hilse på den nye i flokken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hunder elsker lukt av babyer, og at de får et instinkt for å hilse på - og tilogmed beskytte. Kan hende det er en myte. 

Anonymkode: 9e961...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...