Gå til innhold

Dere som er eksperter på Dr. H


lidia

Anbefalte innlegg

Når jeg sier at jeg har tørre partier, så er de sånn som Elphaba sier, føles stramt og bittelitt flassete. Men jeg har veldig små partier av dette.

Vel, nå har jeg prøvd produktene i noen dager. Prøvd både rosekrem, kvedekrem og flytende dagkrem. Jeg kan nesten ikke merke forskjell på noen av kremene. Dvs jeg blir like blank i pannen av alle, kanskje det er foundationen som gjør det ? Jeg bruker max factor sin lasting preformance. Siden jeg ikke merker så stor forskjell på kremene, klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal fortsette med. Men jeg tror jeg liker rosekremen best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar tid! Man slutter ikke å bli blank i løpet av ett par dager. Du bør i hvertfall gi det en syklus, 28-30 dager.

Jeg var mye "plaget" med det å være blank tidligere, og det tok ca 6 mnd før jeg merket at jeg ble mye mindre fet, særlig i panna.

Tålmodighet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jeg regner nok med at det tar litt tid, men jeg vet liksom ikke helt hvilken krem jeg skal gå for, hvilken krem jeg skal kjøpe når jeg er ferdig med dette prøvesettet. Det føles egentlig best når jeg kun har på rosekremen uten noe smineke over eller noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo gjøre det da, hvis det så at det føles best. Ellers har Dr. H både farget dagkrem og foundation, så det kan jo være et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har et spørsmål til. Jeg hadde tenkt til å droppe hele greia, men jeg gir det et forsøk til. Har begynt å like kvedekremen nå, så jeg tror jeg går for den. Men jeg har brukt denne både morgen og kveld. Jeg vet at jeg ikke skal bruke krem om kvelden, men jeg bare måå gjøre det. Blir helt tørr og flassete om jeg ikke gjør det. Ødelegger jeg hele effekten hvis jeg bruker krem om kvelden?

Endret av lidia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei folkens!

Har tørr/sensitiv/fuktfattig hud.

Jeg vil ikke bruke rosekrem pga mye fett, jeg må bruke mye fukt og bittelite fett ellers får jeg kviser i ansiktet mitt.

Men man kan vel bruke både rensemelk og ansiktvann om morgenene og kveldene? Men må de skylles ut med vann etter rensemelk eller ansiktvann?

Men blir sminken osv borte når du rense med rensemelk?hjalp det?

Må vel ha egen make up fjerner for øyne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg bruker rensemelken på morgen og rensekrem på kvelden. Skyller av med vann. Ansiktsvann både morgen og kveld. Sprayer litt ansiktsvann i håndflaten og klapper inn i huden.

Rensemelken er kjempebra på å fjerne ikke-vannfast makeup. Faktiisk den beste jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes denne serien å få kjøpt noe sted på nettet? Skal selvsagt sjekke på min lokale helsekostbutikk, men det er ikke sikkert de har den. Har lest så mye pent om denne serien at jeg fikk lyst til å kjøpe noen prøveflasker og teste den. Har en litt vanskelig hud som fort blir tørr så jeg tåler ikke hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvis du kjøper på nettet, risikerer du å betale MYE mer enn du må ut med i helsekostbutikkene her hjemme. Et prøvesett koster under hundrelappen i helsekostbutikk, så det er ikke så ille.

Jeg har tørr hud, og selv om jeg liker Dr. H, blir huden min fryktelig tørr av produktene. Dvs. jeg liker renseproduktene, men har ikke funnet en krem derfra som gir nok. Rosekremen er veldig fet, men gir ikke fukt, så huden blir knusktørr etter en tid. Men prøv! Eneste måten å finne ut om det funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rensemelken på morgen og rensekrem på kvelden. Skyller av med vann. Ansiktsvann både morgen og kveld. Sprayer litt ansiktsvann i håndflaten og klapper inn i huden.

Rensemelken er kjempebra på å fjerne ikke-vannfast makeup. Faktiisk den beste jeg har prøvd.

Men når du tar deg på rensemelk så bruker du hendene dine eller

med bomull? ........

Har du prøvd deres øye krem også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg bruker hendene når jeg påfører rensemelken, masserer lett inn. Renskremen skal ikke masseres inn, men klemmes inn i huden. Du finner instruksjon inne på netsiden deres.

Jeg har prøvd øyekremen krukke, men synes den var for fet. De har fått en ny og letter utgave i tube men den har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper på nettet, risikerer du å betale MYE mer enn du må ut med i helsekostbutikkene her hjemme. Et prøvesett koster under hundrelappen i helsekostbutikk, så det er ikke så ille.

Men helsekosten "min" hadde ikke en eneste prøveflaske, dvs. de hadde en og det var farget dagkrem, noe som er temmelig uaktuelt her i gården. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hendene når jeg påfører rensemelken, masserer lett inn. Renskremen skal ikke masseres inn, men klemmes inn i huden. Du finner instruksjon inne på netsiden deres.

Jeg har prøvd øyekremen  krukke, men synes den var for fet. De har fått en ny og letter utgave i tube men den har jeg ikke prøvd.

vanlig hudkrem for tørr hud inneholder vel mer fuktighet enn fett vettu? hehe

jeg er en masekopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
vanlig hudkrem for tørr hud inneholder vel mer fuktighet enn fett vettu? hehe

jeg er en masekopp  :)

:klø: Jeg skjønner ikke spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Jeg skjønner ikke spørsmålet?

hehe... jo noen inneholder mye fett og lite fuktighet, imens andre kremer inneholder mye fuktighet og lite fett ;))))))))) :sjenert:

skjønner du? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Forenklet sett er det vel slik at tørr hud trenger fett, og fuktfattig hud trenger fuktighet. Dessverre er det sjelden så enkelt, og hos Dr. H. finnes lite kremer som gir begge deler. Jeg er knalltørr, men huden trenger allikevel fuktighet. Rosekremen gir mest fett, og gjør huden min tørr på sikt. Den flytende dagkremen gir mest fuktighet, men huden min trenger også fett. Kvedekremen gir ikke nok i det hele tatt...

Get the picture?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forenklet sett er det vel slik at tørr hud trenger fett, og fuktfattig hud trenger fuktighet. Dessverre er det sjelden så enkelt, og hos Dr. H. finnes lite kremer som gir begge deler. Jeg er knalltørr, men huden trenger allikevel fuktighet. Rosekremen gir mest fett, og gjør huden min tørr på sikt. Den flytende dagkremen gir mest fuktighet, men huden min trenger også fett. Kvedekremen gir ikke nok i  det hele tatt...

Get the picture?

skjønner ! :) ......... hvis jeg bruke masse fett så får jeg kviser så derfor vil jeg ha minst som mulig, og det fungerer bra med fuktighet og lite fett.......

*thumbs up*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bær med nok en Dr H nysgjerrigper...

Jeg har stor tro på Dr H konseptet i seg selv og tenkte at nå må jeg endelig få prøvd det for min hud. Men jeg er mer forvirret enn noen gang for hva jeg skal ha.

Tror jeg har en type blandingshud? Ikke bare tørr eller fet i seg selv, men tendens til fet panne av og til. Likevel føles ansiktet, også T-sonen, litt stramme etter rens hvis jeg skipper fuktighetskrem. Bruker nå Dermalogica Special Cleansing Gel pluss Skin smoothing cream. Funker fint, men noen ganger føler jeg kanskje Active Moist hadde passet bedre, uten at jeg har prøvd den. Kinnpartiene er aldri hverken tørre eller fete og har aldri hatt en kvise her.

Alt i alt ser huden min bra ut, da jeg ymtet frempå at jeg kanskje burde prøve kitet for kombi/uren hud, så helsekostdamen rart på meg, og mente jeg måtte ha det for sensitiv/normal/tørr hud. Jeg har i alle fall ikke sensitiv eller noe særlig tørr hud. Har jeg kanskje tørr underhud og fet overhud i T-sonen (pannen)? Jeg får av og til urenhetere her, men ikke så mye hvis jeg er flink med å pleie huden. Ellers har jeg litt sorte prikker rundt nese og av og til panne og hake (Salicylsyre har minket dem). Mulig en balanserende olje hadde vært tingen?

Dette ble mye virr-varr, si fra hvis noen klarer å trekke noe ut av det og ha en ide om hvilke produkter jeg kunne prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bær med nok en Dr H nysgjerrigper...

Jeg har stor tro på Dr H konseptet i seg selv og tenkte at nå må jeg endelig få prøvd det for min hud. Men jeg er mer forvirret enn noen gang for hva jeg skal ha.

Tror jeg har en type blandingshud? Ikke bare tørr eller fet i seg selv, men tendens til fet panne av og til. Likevel føles ansiktet, også T-sonen, litt stramme etter rens hvis jeg skipper fuktighetskrem. Bruker nå Dermalogica Special Cleansing Gel pluss Skin smoothing cream. Funker fint, men noen ganger føler jeg kanskje Active Moist hadde passet bedre, uten at jeg har prøvd den. Kinnpartiene er aldri hverken tørre eller fete og har aldri hatt en kvise her.

Alt i alt ser huden min bra ut, da jeg ymtet frempå at jeg kanskje burde prøve kitet for kombi/uren hud, så helsekostdamen rart på meg, og mente jeg måtte ha det for sensitiv/normal/tørr hud. Jeg har i alle fall ikke sensitiv eller noe særlig tørr hud. Har jeg kanskje tørr underhud og fet overhud i T-sonen (pannen)? Jeg får av og til urenhetere her, men ikke så mye hvis jeg er flink med å pleie huden. Ellers har jeg litt sorte prikker rundt nese og av og til panne og hake (Salicylsyre har minket dem). Mulig en balanserende olje hadde vært tingen?

Dette ble mye virr-varr, si fra hvis noen klarer å trekke noe ut av det og ha en ide om hvilke produkter jeg kunne prøve.

Lurt å gå til hudpleier og få hudanalyse ;) .......det er gratis.....

Du får urenheter som sorteprikker osv siden huden din mangler fukt,

så er det fint med mye fukt. Evnt du ikke renser med renseprodukter?

Jeg har selv f.eks tørr hud, kan få utsletter hvis dårlig krem.

Kjennes stram av og til. Men kan få blank på panna og nesen min,

har sorte prikker på nesen og haka mi.

Hudpleieren sa jeg har fuktfattig + tørr/normal hud,

etter det brukte jeg krem for fuktfattig og tørr hud så det hjalp mye! :)

Lurt å bruke rensemelk + toner + god krem :D

Endret av womanpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får urenheter som sorteprikker osv siden huden din mangler fukt,

så er det fint med mye fukt. Evnt du ikke renser med renseprodukter?

Hudpleieren sa jeg har fuktfattig + tørr/normal hud,

etter det brukte jeg krem for fuktfattig og tørr hud så det hjalp mye! :)

Lurt å bruke rensemelk + toner + god krem :D

Men det er jo nettopp det jeg gjør? (Skin smoothing cream og Special cleansing gel + toner).

Uansett, du har rett med det at en hudanalyse er lurt! Bør nok komme meg til en hudpleier :)

Endret av Amalthea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...