Gå til innhold

Dere som er eksperter på Dr. H


lidia

Anbefalte innlegg

Luftveisplager har jeg egentlig aldri hatt noe trøbbel med. Kan ikke huske sist gang jeg tok antibiotika e.l. Jeg har stor tro på kroppens evne til å lege seg selv, men med lite søvn osv blir det kanskje litt hardt til tider.

Jeg blir ikke blank av rosekremen, den forsvinner inn i huden. Hva gjør hudkuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luftveisplager har jeg egentlig aldri hatt noe trøbbel med. Kan ikke huske sist gang jeg tok antibiotika e.l. Jeg har stor tro på kroppens evne til å lege seg selv, men med lite søvn osv blir det kanskje litt hardt til tider.

Jeg blir ikke blank av rosekremen, den forsvinner inn i huden. Hva gjør hudkuren?

Da bruker du rosekremen til huden din kanske blir litt mindre tørr.

Hudkur N styrker og normalisere den ubalansen som er i huden. Jeg bruker de selv og er kjempefornøyd! Når huden din har blitt bedre, kan du benytte en 28-30 dagers kur 2-4 ganger i året (gjerne ved overgangen mellom sesongene). Ellers kan du bruke tonic på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ling burde starte en online Dr. Hauschka hudpleiesalong. :klem: Jeg har i hvert fall blitt helfrelst nå. Får fortsatt en og annen kvise, men det skyldes vel heller det jeg putter i munnen... der har jeg stort forbedringspotensiale, er jeg redd. Men som jeg sikkert har sagt hundre ganger nå; jeg merker at huden min liksom klarer seg mye bedre på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er vel en av ekspertene her på KG om dette emnet. Jeg tror jeg har pløyd meg gjennom samtlige innlegg om dette temat, men allikevel er det alltids noe å spørre om.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ling burde starte en online Dr. Hauschka hudpleiesalong. :klem: Jeg har i hvert fall blitt helfrelst nå. Får fortsatt en og annen kvise, men det skyldes vel heller det jeg putter i munnen... der har jeg stort forbedringspotensiale, er jeg redd. Men som jeg sikkert har sagt hundre ganger nå; jeg merker at huden min liksom klarer seg mye bedre på egen hånd.

:klem: Takk, det er hyggelig å kunne hjelpe! Jeg skulle gjerne ha startet en hudpleiesalong IRL, hvis jeg bare hadde vært hudpleier! Det finnes bare én Dr. H hudpleier i landet - og hun er i Halden!!? Jeg har vært hos henne til behandlinger og hun er utrolig dyktig! Hun har jobbet med Dr. H i 30 år, så hun har mye å lære fra seg.

Jeg er helt enig med deg, Virvel, at huden min er blitt mye mer "selvstendig". Jeg har selv en blandingshud og den er nå mye mer jevn! For meg er alle produktene fantastiske, men det lønner seg med Hudkur - de gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jeg har også såvidt begynt med rens fra DH. Trodde rosenkremen var skikkelig fet, men den trakk fint inn :)

Hvor får man tak i disse ampullene? Kunne tenkt meg å prøve de for sensitiv hud. Har vært på flere helsekostforretninger her i byen, de fleste har vanlig rens og kremene, men ikke ampullene :icon_neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Har vært å lett på Polarsenteret, men spurte ikke, det burde jeg kanskje gjort. Nerstranda hadde nesten ingenting. Veita har jo litt, og Pyramiden er jo senteret for dem "over there", men kanskje jeg skal ta turen bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pyramiden drar jeg to ganger i året, for å se på sko :sjarmor: Jeg handler Dr. H på Polarsenteret, for det meste. Synes utvalget er helt greit, men har som sagt ikke sett etter hudkuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de helsekostforretningene som fører Dr. H, kan bestille ekstra til dere selv om de ikke har det i sitt eget sortiment. Det er Helios som er importør i Norge. Dessuten burde ALLE helsekostforr. som fører Dr. H. ha ampullene, da de er en stor del av hele konseptet. Utrolig nok har jeg vært i helsekostforr. som anbefaler kremer på natten når man spør de om Dr. H. :overrasket: Det var da jeg bestemte meg for å lese opp på egen hånd og skaffe meg informasjon selv. Jeg har også vært i kontakt med Helios sentralt ang dårlig opplæring fra deres side. Jeg håper de tar det ad notam. :forvirret:

Endret av Ling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg får ikke Dr. H til å funke for meg rett og slett. I perioder er det ok, og andre ganger eksploderer formelig kvisene frem. Har tendenser til couperose i kinnene, men Rosekremen funker bare midlertidig. Har fått fetere underhud og tørrere overhud, ser liksom hvordan den egentlig er tørr mens den kjennes fet ut, og har begynt å få sorte prikker både her og der. :tristbla: Dessuten synes jeg produktene er svært lite drøye, sammenlignet med bl.a Dermalogica.

Skal skifte til Dermalogica over nyttår, håper det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke Dr. H til å funke for meg rett og slett. I perioder er det ok, og andre ganger eksploderer formelig kvisene frem. Har tendenser til couperose i kinnene, men Rosekremen funker bare midlertidig. Har fått fetere underhud og tørrere overhud, ser liksom hvordan den egentlig er tørr mens den kjennes fet ut, og har begynt å få sorte prikker både her og der.  :tristbla: Dessuten synes jeg produktene er svært lite drøye, sammenlignet med bl.a Dermalogica.

Skal skifte til Dermalogica over nyttår, håper det blir bedre.

Det er veldig sjelden produktene som står bak hudproblemer, det meste henger sammen med andre prosesser i kroppen (stress, hormoner osv). Derfor kan heller ingen produkter utrette mirakler, bare støtte opp om hudens egne prosesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig sjelden produktene som står bak hudproblemer, det meste henger sammen med andre prosesser i kroppen (stress, hormoner osv). Derfor kan heller ingen produkter utrette mirakler, bare støtte opp om hudens egne prosesser.

Godt sagt! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke Dr. H til å funke for meg rett og slett. I perioder er det ok, og andre ganger eksploderer formelig kvisene frem. Har tendenser til couperose i kinnene, men Rosekremen funker bare midlertidig. Har fått fetere underhud og tørrere overhud, ser liksom hvordan den egentlig er tørr mens den kjennes fet ut, og har begynt å få sorte prikker både her og der.  :tristbla: Dessuten synes jeg produktene er svært lite drøye, sammenlignet med bl.a Dermalogica.

Skal skifte til Dermalogica over nyttår, håper det blir bedre.

Er du sikker på at du har benyttet riktige produkter for din hud, Tristessa? Du sier at i perioder får du mye kviser. Er det i forbindelse med eggløsning eller menstrasjon? Hvis du har couperose bør du bruke Hudkur S på kvelden og gjerne en på dagen etter rens i steden for tonic.

Skal forøvrig si meg enig i at produktene ikke er av de drøyeste - særlig rensekremen. Men de har heller ikke de største forpakningene med tanke på at de ikke benytter kjemiske stabilisatorer (parabener) for å forlenge holdbarheten.

Dermalogica er veldig bra - jeg brukte det i nesten 3 år når det først kom til landet. Men Dr. H er en helt annen måte å tenke på hudpleie...

Ønsker deg lykke til med hva enn du velger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudkuren kunne de bestille til meg, men det venter jeg med til over jul. Hva er forresten forskjellen mellom S og N, og hva passer best til tørr hud?

Rosekremen gjør huden min tørr, det konstaterte jeg i morges igjen. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hudkur S er for en sensitiv, skjør hud med couperose. Hudkur N er normaliserende, om huden din er enten for tørr eller for fet.

At rosekremen gjør huden din tørr har jeg vanskelig for å skjønne.... Hva mener du med tørr? Hva "skjer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Hudkuren kunne de bestille til meg, men det venter jeg med til over jul. Hva er forresten forskjellen mellom S og N, og hva passer best til tørr hud?

Polarsenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarsenteret?

Jepp, jeg synes de er hyggeligst der. :) Renseproduktene liker jeg veldig godt, og rensemelk, rensekrem og ansiktsvann kostet til sammen 427,-, så det er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudkur S er for en sensitiv, skjør hud med couperose.  Hudkur N er normaliserende, om huden din er enten for tørr eller for fet.

At rosekremen gjør huden din tørr har jeg vanskelig for å skjønne.... Hva mener du med tørr?  Hva "skjer"?

Den blir stram og flassete, noe jeg tolker som fuktfattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...