lidia Skrevet 19. desember 2005 #1 Del Skrevet 19. desember 2005 Ser at det har vært ganske mange tråder her om Dr. Hauscka sin hudpeieserie. Jeg er også en av de som har skaffet meg dette etter å lest her. Synes serien virker ganske bra, og har bestemt meg for å fortsette med denne. Men jeg har jo noen spørsmål da, og håper noen av dere her inne kan svare meg. Synes i grunnen det går greit å ikke bruke krem om kvelden, men jeg har noen små tørre partier i ansiktet, skal jeg ikke bruke krem på disse heller?? Jeg har ikke brukt det nå, men jeg "merker" disse tørre flekkene når jeg ikke har krem på. I dette prøvesettet som jeg har er det både rensemelk og rensekrem, er det meningen at man skal bruke begge deler? Jeg har gjort det morgen og kveld, da jeg er litt usikker på om melken renser godt nok?? Føler meg mere ren på en måte etter at jeg har brukt rensekremen i tillegg. Jeg har ikke fått noen brosjyre på dette, og heller ikke fått noe "opplæring" i butikken på hvordan det skal brukes. Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #2 Del Skrevet 19. desember 2005 Egentlig er vel hudfølelsen den beste guiden til hva som passer. Hvis du ikke har fet hud, ville jeg kun brukt rensekremen en gang pr. dag, for den kan ellers bli litt tøff. Rensemelken renser godt, men den inneholder olje, slik at huden føles myk etter rens. Hvis du er vant med skummende renseprodukter fra før, tar det kanskje litt tid før huden venner seg til følelsen. Til de tørre partiene ville jeg nok brukt litt krem, kanskje rosekremen, hvis du har den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 19. desember 2005 Takk for svar. Ja, jeg har rosekremen, og det var denne jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke på de tørre partiene i en periode for å se om det hjelper. Jeg har til nå brukt the skincare fra shiseido og den rensen skummer, så det er litt uvant ja. Men det er jo en deilig følelse å få sånn myk hud av rensekremen da, så kanskje jeg skal begynne å kun bruke denne om morgenen, og heller begge deler om kvelden siden det er da jeg må fjerne sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #4 Del Skrevet 19. desember 2005 Vær obs på at du faktisk kan få litt tørr hud av rosekremen, for den gir fett, men lite fuktighet. I hvertfall skjedde det med meg. Jeg bruker nå en annen krem for det meste, men renseproduktene fra Dr. H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 19. desember 2005 åja, det har jeg ikke tenkt på. Hvordan er den flytende dagkremen da?? Jeg har ikke prøvd den enda, siden det er så mye pent sagt om rosenkremen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #6 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg har ikke hatt den flytende dagkremen i bruk selv, men jeg testet den prøveflasken som fulgte med i testsettet, og den virket lovende. Selv bruker jeg Hydra Genius fra Rubinstein akkurat nå. Selv om man ikke skal mikse på denne måten, ser huden min veldig fornøyd ut. Jeg kommer nok til å fortsette med Dr. H, i hvertfall rensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #7 Del Skrevet 19. desember 2005 Hva slags hud har du? Tørre flekker? Har du luftveisproblemer? Urenheter? Fet overhud, tørr underhud? Blank? Stram? Couperose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 19. desember 2005 Det heter vel blandingshud det jeg har. Blir litt blank i t-sonen, har ganske tynn hud, og nå har jeg fått noen tørre partier i ansiktet. Det er sånne som synes hvis jeg har feks pudder på, og farget krem for den saks skyld. Ikke så mye urenheter eller svarte prikker, men litt åpne porer.Og så vil jeg gjerne ha en jevn farge i hele ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #9 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du sprengte blodkar i kinnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 19. desember 2005 Nei, jeg har ingen sprengte blodkar. Tror ikke det iallefall, for jeg er ikke helt sikker på hvordan det ser ut. Men jeg synes ikke fargen i ansiktet er jevn og fin, men jeg synes faktisk det har blitt bedre etter noen dager med rosekrem (kanskje bare innbildning, siden jeg har hørt så mye positivt her ?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 19. desember 2005 Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare meg. Jeg så meg i speilet nå, hele panna mi glinser, siden jeg er så blank. Jeg har en jobb hvor jeg sitter foran en PC hele tiden. I dag har jeg brukt rensemelken, rosekremen og så har jeg en foundation fra max faktor, husker ikke hva den heter. Så det spørs om jeg kanskje bør bruke den flytende dagkremen istedetfor. Resten av ansiktet ser bra ut, selv der hvor de tørre partiene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #12 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du luftveisplager? Astma, allergi som går på lungene, bronkitt?? Ok, mine anbefalinger er: rensemelk, morgen og kveld tonic, vanlig, morgen (og kveld, når du ikke bruker ampuller) kvedekrem, morgen, (evt. en liten tube med rosekrem som du kan bruke på de tørre flekkene, men jeg tror ikke nødvendigvis at du trenger det...) hudkur N, hver natt i minimum 30 dager, eller helst til de tørre flekkene er borte) Spør hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #13 Del Skrevet 19. desember 2005 Kan jeg også stille et lite spørsmål, Ling? Jeg har tørr hud, som i skikkelig tørr, og selv om rosekremen er bra en stund, blir huden på sikt flassete og tørr av den. Kvedekremen gjør huden stram, så den er ikke noe alternativ. Går det an å blande rosekrem og den flytende dagkremen? Ellers digger jeg renseproduktene, for de ser ut til å roe huden og ikke fremkalle mer perioral dermatitt, som jeg har vært litt plaget med i høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 19. desember 2005 #14 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du luftveisplager? Astma, allergi som går på lungene, bronkitt?? Hvorfor spør du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #15 Del Skrevet 19. desember 2005 Hvorfor spør du om det? ← Fordi flekkevis tørrhet i ansiktet, og særlig i kinnene, gjerne har en forbindelse til lungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #16 Del Skrevet 19. desember 2005 Kan jeg også stille et lite spørsmål, Ling? Jeg har tørr hud, som i skikkelig tørr, og selv om rosekremen er bra en stund, blir huden på sikt flassete og tørr av den. Kvedekremen gjør huden stram, så den er ikke noe alternativ. Går det an å blande rosekrem og den flytende dagkremen? Ellers digger jeg renseproduktene, for de ser ut til å roe huden og ikke fremkalle mer perioral dermatitt, som jeg har vært litt plaget med i høst. ← Spør i vei, jeg svarer så lenge jeg har noe å bidra med! Bruker du ampullene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 19. desember 2005 #17 Del Skrevet 19. desember 2005 Fordi flekkevis tørrhet i ansiktet, og særlig i kinnene, gjerne har en forbindelse til lungene. ← Å ja. Da fikk jeg hvertfall svar på årsaken når jeg selv tidvis har tørre flekker. Tusen takk! Har aldri koblet deto tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #18 Del Skrevet 19. desember 2005 Spør i vei, jeg svarer så lenge jeg har noe å bidra med! Bruker du ampullene? ← Jeg er ikke 100% Dr-H-trofast (for glad i hi-tech). I tillegg til rensemelk og ansiktsvann (må kjøpe mer rensekrem), bruker jeg Facial Cream fra MD Formulations. Det er livredderen til huden min, og uten blir den helt umulig, så jeg tør ikke slutte. Hva skal ampullene gjøre? Jeg må nevne at jeg for tiden er ganske stresset, som sikkert har ført til både det ene og det andre (eksem på leggene), men snart er stressperioden over. Jeg har brukt: Morgen: Rensekrem, ansiktsvann (normal), MDF og rosekrem Kveld: Rensemelk, ansiktsvann Ansiktsvannet er også en livredder, så det ble flittig brukt mens jeg hadde utbrudd av PD (påført meg selv via uvettig omgang med kortisonsalve), og det roer. Alkohol roer PD. Har du forslag til meg? Jeg kan være villig til å bare bruke Dr. H en periode, i hvertfall. Endel produkter bruker jeg jo allerede, men har som sagt problemer med tørrhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 19. desember 2005 Hudkur N, hva er det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 19. desember 2005 #20 Del Skrevet 19. desember 2005 Dropp MD. Prøv følgende: rensemelk, morgen tonic, morgen rosekremen, morgen - hvis det er så at du er knusk og ikke blir overdrevet blank av den kroppspudder - morgen, vet det høres litt rart ut, men det er et silkepudder som er kjempebra når du har eksem og har brukt for mye kortison. Bare ta litt på hånda og klapp det forsiktig inn etter kremen. hudkur N - to ampuller hver kveld til huden din normalisert Regn med at det tid, særlig hvis det er mye stress inn i bildet. Noe annet å tenke på er også fuktighetsmaska eller rosemaska en gang i uka. Som du selv sier, stress påvirker oss og blir veldig synlig på kroppes største organ, huden. Dette bør du være oppmerksom på og forsøke å gjøre noe for å roe ned. Bare det å puste dypt, med maven, hjelper en del. Har du luftveisplager, eller har du hatt det som yngre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå