Gå til innhold

Caroline Lorentzen’s leggerutine - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her.

Leste du hovedinnlegget? Nei, antok det. Barnet mitt ammes da, hun får morsmelk rett før hun legger seg (og grøt..). Baby legger seg god å mett, det er da ingen grunn til å gi ungen en flaske?

Nattamming holder vi fortsatt på med, mange ganger på natta også..

Anonymkode: 36425...4ee

Hvordan vet du at ungen ikke har behov for mere mat når du ikke gir den mere mat? Når babyen har ligget å gråte i 2-3 timer så er det jaggu ikke rart om det er behov for påfyll av melk… stakkars unge, lar den ligge å gråte i flere timer💔 forstår ikke hva poenget med det er…

Anonymkode: 07ebe...7de

• Liker 5
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du at ungen ikke har behov for mere mat når du ikke gir den mere mat? Når babyen har ligget å gråte i 2-3 timer så er det jaggu ikke rart om det er behov for påfyll av melk… stakkars unge, lar den ligge å gråte i flere timer💔 forstår ikke hva poenget med det er…

Hjelpes meg. Det å komme med «Stakkars unge» - det forstår ikke jeg poenget med.. 

For det første; Jeg kjenner da barnet mitt, og jeg hører forskjell på «dette vil jeg ikke!», og «jeg er sulten!». 

For det andre: barnet spiser hver 4-time maks på dagtid, omså hen hadde vært sultent etter 2-3 timer så hadde det ikke vært ulvehunger. Baby ligger på 75 percentilen, og er smørblid ellers, så du trenger heldigvis ikke å bekymre deg. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjelpes meg. Det å komme med «Stakkars unge» - det forstår ikke jeg poenget med.. 

For det første; Jeg kjenner da barnet mitt, og jeg hører forskjell på «dette vil jeg ikke!», og «jeg er sulten!». 

For det andre: barnet spiser hver 4-time maks på dagtid, omså hen hadde vært sultent etter 2-3 timer så hadde det ikke vært ulvehunger. Baby ligger på 75 percentilen, og er smørblid ellers, så du trenger heldigvis ikke å bekymre deg. 

Men du syns det er helt innafor at en liten baby ligger å gråter seg i søvn i flere timer? Du forstår ikke at det er feil på alle mulige måter? 

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet

Nei vettu hva, jeg et sterkt uenig med deg TS.

Hvor lenge skal babyen gråte egentlig? Stakkars liten. Hun er 6 mnd. Ta deg sammen, ærlig talt...

Godt vi er forskjellige ihvertfall.

Anonymkode: 88579...601

• Liker 4
  • Hjerte 6
Skrevet

Hadde barnet vært 2 år ja, men SEKS måneder og du lar henne gråte i nesten 3 timer?

Hva er det du holder på med egentlig? Hvorfor ikke gå inn å trøste henne om du vet det roer henne? 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde barnet vært 2 år ja, men SEKS måneder og du lar henne gråte i nesten 3 timer?

Hva er det du holder på med egentlig? Hvorfor ikke gå inn å trøste henne om du vet det roer henne? 

Men KJÆRE MEG. Pappaen er da sammen med hen, hva i alle dager. Han trøster og koser. Skam over mammapolitiet altså, herregud.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lar ikke 2 åringen min ligge å gråte engang…  Det er virkelig ingenting som er greit med å la et lite barn ligge å gråte seg i søvn på den måten. Jeg får vondt av å tenke på hvordan den babyen har det inni seg…

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Men KJÆRE MEG. Pappaen er da sammen med hen, hva i alle dager. Han trøster og koser. Skam over mammapolitiet altså, herregud.

Men hvorfor ikke bare gi pumpet melk på flaske da hvis hun sovner av å drikke melk? Hun er 6!!!! mnd, det er en baby. Herregud 

• Liker 6
Skrevet

Vel, ofte er ikke pappa mamma når det gjelder et så lite barn. Det ser du også i dyreverden. Hun har lagt inni magen din i 9 mnd, blitt ammet og du har vel også permisjon, og er med henne store deler av dagen? Er det virkelig så rart at hun ønsker deg? Hvorfor la henne gråte i 2,5 timer...? Jeg skal ikke skrive hva jeg mener om dette, men jeg er så sterkt uenig med folk som holder på sånn.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trøster og koser og hun gråter i nesten 3 timer. Vel, da får dere finne en annen løsning? Hvordan klarer du sitte å høre på at barnet ditt gråter i 3 timer lurer jeg veldig på!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trøster og koser og hun gråter i nesten 3 timer. Vel, da får dere finne en annen løsning? Hvordan klarer du sitte å høre på at barnet ditt gråter i 3 timer lurer jeg veldig på!

Fordi hun åpenbart ikke eier riktig med sympati og morsfølelse for barnet sitt. Anbefaler TS å melde seg på COS kurs i det minste…. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere velger å la en baby på 6 måneder skrike i 2,5 timer?? Det er galskap og ikke barnets beste. 

Anonymkode: 1990f...f1b

Vær så snill, dette vet du ingenting om. Slutt!

• Liker 4
Skrevet
Klikker83 skrev (Akkurat nå):

Vær så snill, dette vet du ingenting om. Slutt!

Nei vet du hva, slutt selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei vet du hva, slutt selv.

Vær så snill, les deg opp på forskning. Det er ikke uten grunn at ferbers anbefales som behandlingsmetode av søvnvansker hos barn OVER 6 mnd. Er så driiiit leeei det forbanna tragiske mammapolitiet som skal komme og trykke andre ned. Hvilken fagkunnskap og utdanning har du som gjør at det er greit å si at TS sin metode er "galskap og ikke barnets beste"???  

Endret av Klikker83
  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Klikker83 skrev (2 minutter siden):

Vær så snill, les deg opp på forskning. Det er ikke uten grunn at ferbers anbefales som behandlingsmetode av søvnvansker hos barn OVER 6 mnd. Er så driiiit leeei det forbanna tragiske mammapolitiet som skal komme og trykke andre ned. Hvilken fagkunnskap og utdanning har du som gjør at det er greit å si at TS sin metode er "galskap og ikke barnets beste"???  

Ferbersmetode? Du er den typen ja. Nei, da er vi veldig forskjellige.

• Liker 7
Skrevet

Ja, det er bare slutte diskutere med folk når de begynner nevne skrikekurer som Ferber. Så hjerterått. 

Anonymkode: 5a570...e04

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja og takk og lov for det!🙌

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ditt barn og du bestemmer. Men du må, i likhet med babyen din, tåle motstand og ikke bli møtt på det du mener er ditt behov 

Anonymkode: 1990f...f1b

Men hva er det dere mener TS skal gjøre? La oss si at amming ikke er aktuelt - hva da?

• Liker 2
Skrevet
Klikker83 skrev (1 minutt siden):

Ja og takk og lov for det!🙌

Ja takk og lov for det! Når enkelte bruker skrikemetode for å få små babyer til å sove... Da begynner man å lure.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
kankankan skrev (Akkurat nå):

Men hva er det dere mener TS skal gjøre? La oss si at amming ikke er aktuelt - hva da?

Gi en flaske melk?

Være der for babyen? Kanskje det bare er mamma babyen trenger? 

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...