Roci Skrevet 26. januar 2023 #41 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig overasket over hvor få som bruker skikkelig solkrem, ettersom mange virker å være svært interessert i hudpleie her! Faktor i dagkrem og foundation ol fungerer kun i tykke lag. Ingen benytter så tykke lag. Dermatologen jeg går til sa så fint at all hudpleie på sikt er bortkastet uten solbeskyttelse. Noe å tenke på Anonymkode: 2a71d...d3c Godt og viktig poeng! Jeg bruker ikke solkrem i mørketida, det har ingen hensikt. Jeg bor i Nord-Norge, så det er ennå en stund til vi ser sola noe mer enn noen få minutter midt på dagen Ellers bruker jeg faktor 39-50 alt ettersom🙂 Endret 26. januar 2023 av Roci 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #42 Del Skrevet 26. januar 2023 Roci skrev (1 time siden): Godt og viktig poeng! Jeg bruker ikke solkrem i mørketida, det har ingen hensikt. Jeg bor i Nord-Norge, så det er ennå en stund til vi ser sola noe mer enn noen få minutter midt på dagen Ellers bruker jeg faktor 39-50 alt ettersom🙂 Ja akkurat i månedene hvor solen er helt vekk kan jeg være enig. Bor selv i Finnmark 😊 Mange tror derimot at de kun trenger solkrem når det er sol. Det er like skadelig for huden med uv stråler når det er tett skyet osv. Anonymkode: 2a71d...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. januar 2023 #43 Del Skrevet 26. januar 2023 Roci skrev (2 timer siden): Høres ut som om du har litt samme opplevelse av collagen som jeg får av HA Og det høres også ut som om du har funnet ut hva som fungerer for deg, og at collagen kanskje ikke er en av de tingene. Og sånn er det jo med hudpleie, det er så veldig individuelt hva som fungerer for den enkelte Et lite tips - hvis du ikke allerede gjør det - er å påføre collagenserumet på fuktet hud slik man gjør med HA. Enten bare med vann, eller med fuktspray. Jeg liker veldig godt den fra Ivy Aia, den inneholder antioksidanter også, og kombinasjonen med collagenserumet opplever jeg som en skikkelig fuktcocktail for huden Ja, den sprayen liker jeg og ganske godt! Et lite kupp egentlig den der. Jeg er ganske dynka i essens - så ganske svampete underlag 🧽😆 Men nå skal jeg teste den, og gi den et realt forsøk. Den gir ikke noen negative reaksjoner som jeg ser iallefall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 26. januar 2023 #44 Del Skrevet 26. januar 2023 Vann i ansiktet i dusjen om morgenen. Nivea dagkrem eller hva det heter. That's it. Ser at jeg burde bruke noe solbeskyttelse til daglig, har fått solflekker. Men blir så utrolig blank i fjeset av solkrem. Finnes det matt solkrem, som jeg kan bruke i stedet for fuktighetskrem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. januar 2023 #45 Del Skrevet 27. januar 2023 Hedda-78 skrev (15 timer siden): Vann i ansiktet i dusjen om morgenen. Nivea dagkrem eller hva det heter. That's it. Ser at jeg burde bruke noe solbeskyttelse til daglig, har fått solflekker. Men blir så utrolig blank i fjeset av solkrem. Finnes det matt solkrem, som jeg kan bruke i stedet for fuktighetskrem? Gjorde et enkelt google-søk på mattende solkrem for deg Ikke sikkert at disse vil gi nok fukt da mattende solkremer ofte kan oppleves som litt "tørre", men du kan bruke fuktighetskrem under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #46 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 19.11): Jeg begynte tidlig (midten av 20-årene) med lave doser tretinoinkrem (0.5 mg) et par ganger i uken. Ellers SPF, hver dag, hele året. Bruker dag- og nattkrem fra Biotherm. Røyker og drikker ikke, har et normalt sunt kosthold. Sover med silkeputetrekk. Ang. Retinoider er det vel kun de reseptbelagte tretnoinkremene som har dokumentert effekt mot forebygging/behandling av fine linjer i huden? Må ikke forveksles med retinol, som kjøpes reseptfritt og med mye lavere konsentrasjon av virkestoffet. Jeg mistenker at man med sistnevnte muligens får lite igjen for pengene. Anonymkode: c27a2...e88 Hvordan får man tretionoinkrem på resept? Må man ha noen spesielle hudplager, eller er det nok å si til legen at man ønsker kremen for å forebygge rynker? Anonymkode: dbdb9...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #47 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg bruker: Dermaroller en gang i uken etterfulgt av en kjølende maske. Renser huden morgen og kveld. Har på serum og bruker redlight teraphy for ansiktet. Jeg kjøper alt fra dyre hudpleieprodukter til billige Er i midten av førtiårene og ser stor forskjell fra bilder jeg tok av meg selv for to-tre år siden vs i dag Jeg var veldig nedbrutt for noen år siden og orker ikke å se meg i speilet. Etterhvert tok jeg grep med både kosthold, trening og hudpleie rutinene. Jeg ser mye freshere ut i dag enn det jeg gjorde da (og føler meg mye bedre og). Anonymkode: eff08...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #48 Del Skrevet 29. januar 2023 Kan noen anbefale en god fuktighetskrem med SPF? ☺️ Vanlig solkrem er for klissete. Anonymkode: 62f77...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. januar 2023 #49 Del Skrevet 29. januar 2023 AprilLudgate skrev (På 23.1.2023 den 22.18): Jeg personlig har ikke hudproblemer, jeg er bare interessert i hudpleie Og så liker jeg å legge sminke hver dag, så da må man jo nesten rense ordentlig og tilføre fukt. Interessert i hudpleie? Dvs å bruke masse tid og penger på å pleie en hud som egentlig ikke trenger det? Jeg fjerner sminke med våtservietter, bruker fuktighetskrem ved behov og filer bort hard hud under hælene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. januar 2023 #50 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 16.24): Ja akkurat i månedene hvor solen er helt vekk kan jeg være enig. Bor selv i Finnmark 😊 Mange tror derimot at de kun trenger solkrem når det er sol. Det er like skadelig for huden med uv stråler når det er tett skyet osv. Anonymkode: 2a71d...d3c Det kan da ikke være like skadelig. Det har vel noe med mengden stråler å gjøre også. Og når huden verken blir brun eller rød, så er det jo ikke like skadelig som å ligge avkledd i solsteken midt på dagen uten beskyttelse. Det nekter jeg å tro. Ellers så er det vel slik at solen også hjelper oss å danne D-vitaminer. Og om vi aldri eksponeres for sol uten beskyttelse, så øker sjansen for D-vitaminmangel? På samme måte som hos folk med mørk hud som bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. januar 2023 #51 Del Skrevet 29. januar 2023 Thyra skrev (59 minutter siden): Interessert i hudpleie? Dvs å bruke masse tid og penger på å pleie en hud som egentlig ikke trenger det? Jeg fjerner sminke med våtservietter, bruker fuktighetskrem ved behov og filer bort hard hud under hælene. Hva ville du med det tilsvaret egentlig? Folk har ulik hudtype, ønsker og interesser. Jeg er av typen som steller føttene OG legger på neglelakk. Koster mer, men jeg tvinger ikke deg til å betale for mine interesser 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. januar 2023 #52 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan får man tretionoinkrem på resept? Må man ha noen spesielle hudplager, eller er det nok å si til legen at man ønsker kremen for å forebygge rynker? Anonymkode: dbdb9...696 Jeg har ikke hudproblemer selv, så jeg tok det på Maja nå nylig. Koster 299 for resepten, og jeg fikk da resept på Cordes Vas. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. januar 2023 #53 Del Skrevet 29. januar 2023 AprilLudgate skrev (11 timer siden): Hva ville du med det tilsvaret egentlig? Folk har ulik hudtype, ønsker og interesser. Jeg er av typen som steller føttene OG legger på neglelakk. Koster mer, men jeg tvinger ikke deg til å betale for mine interesser 🤷♀️ Jeg tenker at å bruke alle slags dyre kremer på hud som ikke har noen spesielle behov, egentlig er ganske bortkastet. Ulik hudtype, ja. Da er det naturlig å pleie huden etter behov, ikke bare for å gjøre det. Jeg steller også føttene litt, fordi jeg har veldig hard sprukken hud under hælene om jeg ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. januar 2023 #54 Del Skrevet 29. januar 2023 Thyra skrev (1 time siden): Jeg tenker at å bruke alle slags dyre kremer på hud som ikke har noen spesielle behov, egentlig er ganske bortkastet. Ulik hudtype, ja. Da er det naturlig å pleie huden etter behov, ikke bare for å gjøre det. Jeg steller også føttene litt, fordi jeg har veldig hard sprukken hud under hælene om jeg ikke gjør det. Joda, men fine vesker er og bortkasta penger. Større bolig, pensko, bunad, kunst, frisør, en tur på byen - alt er bortkasta penger i noens øyne. Jeg liker å trøkke litt penger i fjeset og forsåvidt hår fordi jeg alltid har vært litt dollete av meg. Får komplimenter for å se velstelt ut/fin ut, så andre liker tydeligvis å se på kosmetikken og Sminker meg ikke fordi jeg er schtøgg, men fordi det er gøy. Jeg liker det og betaler sjæl 🤷♀️ 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. januar 2023 #55 Del Skrevet 29. januar 2023 AprilLudgate skrev (13 minutter siden): Joda, men fine vesker er og bortkasta penger. Større bolig, pensko, bunad, kunst, frisør, en tur på byen - alt er bortkasta penger i noens øyne. Jeg liker å trøkke litt penger i fjeset og forsåvidt hår fordi jeg alltid har vært litt dollete av meg. Får komplimenter for å se velstelt ut/fin ut, så andre liker tydeligvis å se på kosmetikken og Sminker meg ikke fordi jeg er schtøgg, men fordi det er gøy. Jeg liker det og betaler sjæl 🤷♀️ Tror du misforstår meg litt. Helt greit å like å pynte seg, ser ikke det som bortkasta, nødvendigvis. Sminke seg litt, kle seg pent, ingen problemer med å se poenget med det. Men dyre kremer, serumet, antirynkeprodukter osv for normal hud, utgjør ofte ingen forskjell. Om du begynner med antirynkekrem når du er 25, så har du sannsynligvis ikke noe mindre rynker når du blir 60 enn det bestemoren min som aldri brukte slike ing hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #56 Del Skrevet 29. januar 2023 Først vatn også fuktighetskrem. Er 45 år. Har gjort det slik hele livet. Anonymkode: 48aaf...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #57 Del Skrevet 30. januar 2023 Om kvelden bruker jeg renseskum, pluss øyekrem og fuktighetskrem (litt forskjellige, som regel noe fra apoteket). Om morgenen vasker jeg med vann, og bruker serum og dagkrem, for tida Edelweiss fra Body Shop (den er så god og frisk). Av og til bruker jeg peeling eller maske (Body Shop der og) når jeg orker. Jeg er 42 og har normal hud forresten Anonymkode: 63e99...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå