Gå til innhold

Voksne dame, hvordan er din hudpleierutine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen hudpleierutine, smeller noe fuktighetskrem i trynet etter at jeg har dusjet. Har veldig fin hud i ansiktet, og kun et par tre rynker. Er i midten av 40-åra.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

?

Anonymkode: 4d40d...642

Vann og såpe etterfulgt av fuktighetskrem. 

Anonymkode: eb975...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vann og såpe etterfulgt av fuktighetskrem. 

Anonymkode: eb975...6e7

Oi

Anonymkode: 11371...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nesten aldri noen ting.. hvis det oppstår veldig tørre flekker bruker jeg canoderm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rens

Serum 

Fukt 

Om dagen - solkrem

Om kvelden - retinol. 

Hudmasker 1-3 ganger i uken, fuktmasker tar jeg oftere 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kombinert hud som har lett for å bli dehydrert, og for tiden er min rutine som følger:

Morgen:

Rens med fuktgivende renselotion, favoritter er LRP Toleriane Dermo Cleanser og Cosmica Soft &, Soothing renselotion.

Mist/fuktspray mellom rens og serum og mellom serum og fuktighetskrem. Akkurat nå bruker jeg en fra Ivy Aia, men har bestilt NIOD SDSM og er spent på den.

Antiksodantserum - har brukt ulike C-vitaminserum tidligere, men har bestilt MARY & MAY IDEBENONE + BLACKBERRY COMPLEX SERUM, som jeg håper vil passe huden min bedre.

Fuktserum, favoritter er Caia Daily Boost Serum og Pure & Care Collagen Serum

Fuktighetskrem - for tiden Dermalogica Skin Smoothing Cream, men liker også CeraVe Daily Moisturizing Lotion uten solfaktor og Bioderma Sensibio Light (om sommeren.

Solkrem med faktor 30 - 50 avhengig av tid på året, ikke funnet en favoritt ennå, men både Cosmica og Nuxe er ok.

Kveld: 

Rens, samme som morgen + evt øyesminkefjerner ved behov.

Retinol annen hver kveld, Medik8 6TR (begynte med 3TR etter et opphold)

Eksfoliering en kveld i uka, har brukt glykolsyreserum men har nå byttet til The Ordinary Lactic Acid 10% + HA.

De resterende kveldene kjører jeg på med fukt -samne rutine som om morgenen minus solkrem, og et oljeserum til slutt. Dessverre har favoritten fra REN gått ut av produksjon, så jeg leter etter en erstatning. Foreløpig bruker jeg Night Repair Oil Cocktail Serum fra Pure & Care, som ikke er så verst prisen tatt i betraktning.

Øyeserum og øyekrem morgen og kveld. Elsker BioEffect EGF Eye serum, men det er dyrt! Tenker  å prøve det nye øyeserumet til TO når det kommer til Norge.  Eyesliixx Total Eye Repair EyeCream.

Jeg er 53 år og har lite rynker bortsett fra mimikkrynker (smilerynker i øyekroken, nasolabiale linjer og noen svake pannelinjer. Og så en sinnarynke da, der er det nok ingen hudpleieprodukter som hjelper. Ellers er huden frisk og forholdsvis glatt med lite porer og jevn hudtone. 

 

Endret av Roci
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 42 voksen?

Hvis ja - for fuktfattig og til tider tørr hud som lett får tilstoppede porer og er sensitiv (yay 😆)

KVELD:

Rensebalm

Vanlig rens 

Fuktende essens/toner (Dr Ceuracle vegan kombucha er relativt fast inventar nå)

Et eller annet serum (peptider gjerne)

Øyenkrem med retinol

Fultighetskrem og eventuelt squalene om det trengs

La Roce Posay cicaplast balm om huden er sensitiv

1 gang i uken: Har nylig innfør tretinoin, får se om jeg tåler det. Men før dette brukte jeg BHA eller PHA som kjemisk eksfoliator 1-3 gg uka. 
 

Fuktmaske når jeg gidder

Leppepomade

 

MORGEN

Samme, men kun rask rens uten dobbeltsteg

Elixir Niactil

Ikke squalene, men heller solkrem om nødvendig over det andre

Ingen aktive ingredienser som funker dårlig med sol. 
 

Glemte å legge til at jeg pleier vipper og bryn med olje eller serum på kveld og ALLTID bruker fet håndkrem 😅

 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ansiktet med Body shop tea tree renseskum. 

Elixir gel som fuktighetskrem. Øyekrem fra Avene.

Foundation med faktor 50 fra Even up, hver dag hele året.

Dermapen med peeling osv. hver tredje måned.

Kjempedyrt med Dermapen, men veldig på min grove hud.

Jeg verken røyker, drikker, spiser på restaurant eller reiser, så det får være min luksus ;)

 

Anonymkode: f99a2...efc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (4 minutter siden):

Den er lik null. Er heldigvis heldig med huden min. 

Jeg personlig har ikke hudproblemer, jeg er bare interessert i hudpleie :) 

Og så liker jeg å legge sminke hver dag, så da må man jo nesten rense ordentlig og tilføre fukt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Declare Gentle Cleansing Emulsion (Morgen og kveld) 

Declare Multi Regeneration Cream (Morgen og kveld)

CeraVe Facial Moisturising Lotion spf25 (Hver morgen)

Origins drink up intensive overnight mask (En til to ganger i uken) 

 

Anonymkode: e3201...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen:Bruker en rens, deretter to serumer som skal gi fukt og antioksidanter, så et lett syreserum som skal virke anti age og jevnende,  så fuktighetskrem. 

Kveld: Rens, de to serumene, et annet syreserum, retinol anti age og fuktighetskrem 

Skal prøve å få vitamin c inn i hudpleien også 

Anonymkode: 75ee4...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymlen skrev (53 minutter siden):

Rens

Serum 

Fukt 

Om dagen - solkrem

Om kvelden - retinol. 

Hudmasker 1-3 ganger i uken, fuktmasker tar jeg oftere 

Merker du noe forskjell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TLR skrev (42 minutter siden):

Merker du noe forskjell? 

Med retinol, ja. Det andre merker jeg det mest på urenheter. Ser best virkning om 30 år tenker jeg, når jeg er over 50 og huden ikke er solskadet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Jeg personlig har ikke hudproblemer, jeg er bare interessert i hudpleie :) 

Og så liker jeg å legge sminke hver dag, så da må man jo nesten rense ordentlig og tilføre fukt. 

Jeg skjønner. Er ikke så voldsom på sminke heller. Bruker litt mascara innimellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 45. Har fet og tørr hud samtidig. Eksem og sensitiv. Porer og pigmentflekker, ja hele pakka.  Tåler ikke retinol så tester ut Backhiol eller hva det heter.

Renser bare huden en gang til dagen dvs kvelden, da huden blir irritert og rød av det. Kjører da  dobbelt cleanse, dvs først oljerens så en vannbasert.  Mild toner etter det. Deretter et anti age serum tilpasset sensitive hud. Øyesserum,  øyekrem, en fet hudkrem for eksem hud,  deretter topper jeg det med hudolje på de aller tørreste partiene. Det har hjulpet en del.

På sommeren bruker jeg c vitaminserum under en dagkrem  med høy solfaktor i tillegg.

På områder der jeg har porer bruker jeg bha toner og niacimid serum over. Ca 2 ganger i uka tar jeg en enzympeel da jeg ikke tåler aha peel lenger,  følges opp med en hudmaske.

Det var vel stort sett det hele. Etter jeg fikk eksem så ser huden bedre desto mindre jeg gjør med den. 

Anonymkode: 210cf...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...