AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Har hatt samme partner i over 9 år. Plutselig I kveld, så oppdager jeg herpes vorter på forhuden. Kan hun ha vært utro? Vi fikk første barn med ivf, og begge to ble da sjekket for herpes virus (HSV) , og begge to var negative. Hva gjør jeg nå? Vær så snill folkens. Jeg ønsker seriøse svar. Fortvilet mann 39 Anonymkode: a831f...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Herpes er noe som ligger latent i kroppen. Den kan man bære i mange år før den utvikler seg. Samme med kjønnsvorter. jeg tror nok ikke din kone/samboer har vært utro. Er nok du som har hatt det latent i kroppen før det har utviklet seg nå. Anonymkode: bdc21...6ac 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Herpes er noe som ligger latent i kroppen. Den kan man bære i mange år før den utvikler seg. Samme med kjønnsvorter. jeg tror nok ikke din kone/samboer har vært utro. Er nok du som har hatt det latent i kroppen før det har utviklet seg nå. Anonymkode: bdc21...6ac Lot en del være utenom. 1. Begge ble sjekket for HSV virus i blodprøve, ingen av oss hadde viruset. 2. For ca 7 måneder siden så var hun på en jobb samling med overnatting. Her har jeg trodd en stund at noe kanskje har skjedd. 3. For 2 uker siden så fikk hun blemmer i munnen. Dette gav vond smak sa hun, og tullet med smaksløkene hennes. Leger hadde sagt det var ett virus, men hun "husker" ikke hvilke det var. 4. Blemmene på forhuden ble først oppdaget i kveld. Aldri vært rødflammete eller noe lignende tidligere. Bilder av andre HSV blemmer på for hud og penis stemmer 100% med det jeg har nå. Anonymkode: a831f...0c4 1
Svartfugl Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har hatt samme partner i over 9 år. Plutselig I kveld, så oppdager jeg herpes vorter på forhuden. Kan hun ha vært utro? Vi fikk første barn med ivf, og begge to ble da sjekket for herpes virus (HSV) , og begge to var negative. Hva gjør jeg nå? Vær så snill folkens. Jeg ønsker seriøse svar. Fortvilet mann 39 Anonymkode: a831f...0c4 Nei, dere ble nok sjekket for hpv-virus (kjønnsvorter) vil jeg tro. Herpes er noe annet (sår/blærer, ikke vorter), og det tviler jeg på at de sjekket dere for. (Man tar prøver fra herpessår for å påvise det, ergo ville dere vært klar over tilstanden) Som noen andre sier, kan dette ligge latent i årevis. Jeg synes du skal oppsøke lege for å finne ut hva som feiler deg. Herpes kan bli ganske snertefullt. Edit: jeg ser at detcer mulig å teste gor hav ved blodprøve, men det er fortsatt ikke vorter man får, men sår/blrmme. Les mer her: https://www.klinikkhausken.no/gynekolog/kjonnssykdommer Endret 20. januar 2023 av Svartfugl 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 Når dere er testet negativt før så har viruset kommet i ettertid. Man får uansett positiv test selvom viruset ligger latent og man ikke har hatt utbrudd (gjelder blant annet meg selv) Så ja tror nok hun har vært utro:( Anonymkode: 700f6...3c0 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 4 minutter siden, Svartfugl said: Nei, dere ble nok sjekket for hpv-virus (kjønnsvorter) vil jeg tro. Herpes er noe annet (sår/blærer, ikke vorter), og det tviler jeg på at de sjekket dere for. (Man tar prøver fra herpessår for å påvise det, ergo ville dere vært klar over tilstanden) Som noen andre sier, kan dette ligge latent i årevis. Jeg synes du skal oppsøke lege for å finne ut hva som feiler deg. Herpes kan bli ganske snertefullt. Les mer her: https://www.klinikkhausken.no/gynekolog/kjonnssykdommer I papirene fra IVF, så står det HSV-1 og HSV-2, før HPV kommer lenger ned på lista. HSV sjekket dem for fordi HSV kan I enkelte tilfeller ødelegge for at man kan bli gravid. HSV kan og sjekkes for før første utbrudd, ved blodprøve og kan verifiseres uten å ta sporprøve av evt sår. Derav mitt første spørsmål. Ts. Anonymkode: a831f...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 Det er nok bare å stilltiende akseptere at hun har vært utro. For guds skyld, ikke si noe til henne om dette, oppsøk hjelp for herpesen og stå ved hennes side. Hun har det helt sikkert vanskelig nå. Anonymkode: c6171...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er nok bare å stilltiende akseptere at hun har vært utro. For guds skyld, ikke si noe til henne om dette, oppsøk hjelp for herpesen og stå ved hennes side. Hun har det helt sikkert vanskelig nå. Anonymkode: c6171...1b9 Selvfølgelig skal det stilles spørsmål om dette. Skal bare ha en siste bekreftelse hos legen i morgen om at det er HSV. Hvis mor til mine 2 barn har vært så trang i nøtta at hun har vært utro, så burde hun ha tenkt på dette i forkant.. Ts. Anonymkode: a831f...0c4 10 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er nok bare å stilltiende akseptere at hun har vært utro. For guds skyld, ikke si noe til henne om dette, oppsøk hjelp for herpesen og stå ved hennes side. Hun har det helt sikkert vanskelig nå. Anonymkode: c6171...1b9 Lurer litt på hvorfor du mener jeg for guds skyld ikke skal si noe til henne?? Ts. Anonymkode: a831f...0c4 11
Svartfugl Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I papirene fra IVF, så står det HSV-1 og HSV-2, før HPV kommer lenger ned på lista. HSV sjekket dem for fordi HSV kan I enkelte tilfeller ødelegge for at man kan bli gravid. HSV kan og sjekkes for før første utbrudd, ved blodprøve og kan verifiseres uten å ta sporprøve av evt sår. Derav mitt første spørsmål. Ts. Anonymkode: a831f...0c4 Skjønner, men det er fortsatt ikke vorter du får av hsv. Er det vorter du har? Jeg tror bare du må spørre henne altså. Sannheten vil jo komme for en dag til slutt.
AnonymBruker 42 Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 Atte hva? "Herpes vorter" ??? Hva er det for not? 🤪 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 1 minutt siden, Svartfugl said: Skjønner, men det er fortsatt ikke vorter du får av hsv. Er det vorter du har? Jeg tror bare du må spørre henne altså. Sannheten vil jo komme for en dag til slutt. Beklager. Ser nå at jeg skrev feil i første tråd her. Mente selvfølgelig herpes blemmer. Igjen så beklager jeg, skrivefeil fra min side. Anonymkode: a831f...0c4 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurer litt på hvorfor du mener jeg for guds skyld ikke skal si noe til henne?? Ts. Anonymkode: a831f...0c4 Slutt å lag drama og støtt mor til dine barn. Anonymkode: c6171...1b9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #14 Skrevet 20. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker 42 said: Atte hva? "Herpes vorter" ??? Hva er det for not? 🤪 Sånn er det når man skriver litt fort, da hender det man skriver feil. Beklager. Skulle stå blemmer 😅 Anonymkode: a831f...0c4 2
Svartfugl Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager. Ser nå at jeg skrev feil i første tråd her. Mente selvfølgelig herpes blemmer. Igjen så beklager jeg, skrivefeil fra min side. Anonymkode: a831f...0c4 Ingenting å beklage. Tror nok lege og partner er de eneste som kan hjelpe deg, dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å lag drama og støtt mor til dine barn. Anonymkode: c6171...1b9 Kvifor? Har mor det vondt på noko måte? Anonymkode: 90dca...2ad 13 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Slutt å lag drama og støtt mor til dine barn. Anonymkode: c6171...1b9 Støtter ikke noen som er utro. #troll 😘 Anonymkode: a831f...0c4 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 Ja hun har jo vært utro, så du får jo bare konfrontere hun da? Eventuelt dra på en hastetime hos fastlegen til mandag, for å få bekreftet herpes. Så konfronterer du henne etterpå. Helt sykt å faktisk smitte partner med fuckings herpes, ved å være utro. Jeg hadde klikket mongo. Anonymkode: 67e2d...db7 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 2 minutter siden, Svartfugl said: Ingenting å beklage. Tror nok lege og partner er de eneste som kan hjelpe deg, dessverre. Er nok det. Og viste nok egentlig det før jeg skrev noe her inne. Var nok bare ett håp om at noen skulle skrike ut at sånn var det ikke. Jaja, hvis legen bekrefter det jeg egentlig vet, så får hun bare begynne å pakke gitt. Trist, men jeg holder ikke sammen av hensyn til barna. For trivelig hadde det ikke blitt her hjemme. Ts. Anonymkode: a831f...0c4 9 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja hun har jo vært utro, så du får jo bare konfrontere hun da? Eventuelt dra på en hastetime hos fastlegen til mandag, for å få bekreftet herpes. Så konfronterer du henne etterpå. Helt sykt å faktisk smitte partner med fuckings herpes, ved å være utro. Jeg hadde klikket mongo. Anonymkode: 67e2d...db7 Heldig vis så forholder jeg meg rolig. Det er 2-3% sjanse for at jeg tar feil av diagnosen. Og det skal absolutt komme henne tilgode. Men, blir det bekreftet, så er det på hue og ræva ut. Evt telt I hagen til hun finnes en plass å bo. Såpass varmhjertig kan jeg være. Anonymkode: a831f...0c4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå