herzeleid Skrevet 28. januar 2023 #81 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det spiller ingen rolle. Jeg har fått frem mitt poeng. Anonymkode: 783d8...af0 Ja du har demonstrert at du er veldig opptatt av meg. Det er selvfølgelig flatterende men lite relevant for temaet i tråden.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #82 Skrevet 28. januar 2023 herzeleid skrev (1 minutt siden): Ja du har demonstrert at du er veldig opptatt av meg. Det er selvfølgelig flatterende men lite relevant for temaet i tråden. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det spiller ingen rolle. Jeg har fått frem mitt poeng. Anonymkode: 783d8...af0 Get a room Anonymkode: cc01b...756
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #83 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Get a room Anonymkode: cc01b...756 vil du være med? Anonymkode: 783d8...af0
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #84 Skrevet 28. januar 2023 (endret) Helene1982 skrev (2 timer siden): Jeg mener bestemt at kvinner spesielt på KG skårer høyere enn menn på å være opptatt av fakta og kilder. Jeg har ikke opplevd at kvinner her har sagt at de kjenner noen bifile kvinner som sier at de liker å ligge med kvinner og at det beviser at alle kvinner er lesbiske. Det er jo bare en ekstremt underlig påstand. Jeg kan ikke diskutere med hvordan noen mener at det er om man ikke bryr seg om logikk overhodet. Jeg ver ikke hvem som er flinkest til å poste kilder, men startinnlegget poster en bra kilde. JAllerede første svar kommer med masse påstander om menn som er tatt rett ut av lufta, og sånn fortsetter tråden. Dere får se flere undersøkelser som viser hva kvinner svarer, men "vil ikke bli fortalt hva kvinner mener.". Du avfeier en undersøkelse med at "noen ble vist 7 bilder". Det var litt mer enn det. Det er ikke veldig søkt å bruke ordet "homofob" når en kvinne ikke vil date en mann utelukkende på grunn av én seksuell opplevelse. Homofobi betyr frykt for homofili/homoseksualitet. Ganske spot on. Endret 28. januar 2023 av Isambard
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #85 Skrevet 28. januar 2023 Isambard skrev (4 minutter siden): Jeg ver ikke hvem som er flinkest til å poste kilder, men startinnlegget poster en bra kilde. JAllerede første svar kommer med masse påstander om menn som er tatt rett ut av lufta, og sånn fortsetter tråden. Dere får se flere undersøkelser som viser hva kvinner svarer, men "vil ikke bli fortalt hva kvinner mener.". Du avfeier en undersøkelse med at "noen ble vist 7 bilder". Det var litt mer enn det. Det er ikke veldig søkt å bruke ordet "homofob" når en kvinne ikke vil date en mann utelukkende på grunn av én seksuell opplevelse. Homofobi betyr frykt for homofili/homoseksualitet. Ganske spot on. Kilden er søppel. Det er en artikkel som linker til en artikkel. Jeg aner ikke om dere troller meg eller ikke. Jeg tipper ja. Homofob er en person som har negative holdninger og er i mot mennesker som liker personer av samme kjønn. Homofob handler jo ikke om å hate menn! Det handler om å frykte folk (kvinner og menn) med en homoseksuell legning. 1
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #86 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Kilden er søppel. Det er en artikkel som linker til en artikkel. Jeg aner ikke om dere troller meg eller ikke. Jeg tipper ja. Homofob er en person som har negative holdninger og er i mot mennesker som liker personer av samme kjønn. Homofob handler jo ikke om å hate menn! Det handler om å frykte folk (kvinner og menn) med en homoseksuell legning. Hva får deg til å si at kilden er søppel? Det er en organisasjon for bifile. Den linker videre til Science Direct blant annet. Vi snakker om fagfellevurderte forskningsartikler. Er ikke det seriøst nok for deg? 1
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #87 Skrevet 28. januar 2023 Isambard skrev (3 minutter siden): Hva får deg til å si at kilden er søppel? Det er en organisasjon for bifile. Den linker videre til Science Direct blant annet. Vi snakker om fagfellevurderte forskningsartikler. Er ikke det seriøst nok for deg? jeg fant ikke den linken. Kan du poste den?
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #88 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): jeg fant ikke den linken. Kan du poste den? https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886914007077
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #89 Skrevet 28. januar 2023 Isambard skrev (3 minutter siden): https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886914007077 Supert! Har du kjøpt studiet?
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #90 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Supert! Har du kjøpt studiet? Nei, men jeg får den gratis gjennom researchgate hvis jeg ber om det. Jeg ser ingen grunn til å tvile på at det står noe annet enn bi.org sier. Du får kjøpe den selv. 1
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #91 Skrevet 28. januar 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Nei, men jeg får den gratis gjennom researchgate hvis jeg ber om det. Jeg ser ingen grunn til å tvile på at det står noe annet enn bi.org sier. Du får kjøpe den selv. sammendraget sier at studiet ikke er valid. at de mangler informasjon. Uansett. Hvorfor bruker jeg tid på dette? Hvorfor prøver jeg å overbevise noen om at ikke alle kvinner er lesbiske? Og samtidig diskutere om homofob betyr fobi for menn eller fobi for mennesker med homoseksuell legning? Jeg gir meg. Jeg gir også opp. 2 2
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #92 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): sammendraget sier at studiet ikke er valid. at de mangler informasjon. Uansett. Hvorfor bruker jeg tid på dette? Hvorfor prøver jeg å overbevise noen om at ikke alle kvinner er lesbiske? Og samtidig diskutere om homofob betyr fobi for menn eller fobi for mennesker med homoseksuell legning? Jeg gir meg. Jeg gir også opp. Nei. Det står virkelig ikke at studien ikke er valid. Det ville vært en veldig rar ting å skrive. Det står tvert om at metoden som er utviklet er valid: "The new scale is a valid and reliable measure of self-perceived sexual attractiveness that may be used among men and women who identify as heterosexual, gay, lesbian or bisexual." Jeg for min del har aldri sagt at alle kvinner er lesbiske eller at homofobi er frykt for menn. Det høres bare sprøtt ut. 1
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #93 Skrevet 28. januar 2023 Isambard skrev (1 minutt siden): Nei. Det står virkelig ikke at studien ikke er valid. Det ville vært en veldig rar ting å skrive. Det står tvert om at metoden som er utviklet er valid: "The new scale is a valid and reliable measure of self-perceived sexual attractiveness that may be used among men and women who identify as heterosexual, gay, lesbian or bisexual." Jeg for min del har aldri sagt at alle kvinner er lesbiske eller at homofobi er frykt for menn. Det høres bare sprøtt ut. Så hva gjør vi her?
Isambard Skrevet 28. januar 2023 #94 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Så hva gjør vi her? Aner ikke 😆 Takk for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #95 Skrevet 28. januar 2023 Har ikke lest tråden. Jeg er heterofil kvinne som aldri har kysset eller hatt sex med kvinner, det tenner meg på ingen måte. Jeg foretrekker heterofile menn som ikke har hatt seksuell erfaring med menn. Slik jeg ser det er menn eller kvinner som har sex med begge kjønn bifile. Jeg tenner kun på heterofile. Jeg har imidlertid en rekke homofile kompiser og et par lesbiske venninner, og alle sier jeg er langt mer åpen og imøtekommende enn mange andre de møter, fordi jeg ikke møter dem med fordommer. Jeg kan bare snakke for meg selv. Det at jeg ikke vil ha sex med en mann som har/har hatt sex med både menn og kvinner, det gjør meg ikke til homofob. Å definere hva "kvinner" er ut fra hva en studie av 1000 kvinner har oppgitt, det blir meningsløst, etter min mening. Anonymkode: 183e6...374 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #96 Skrevet 30. januar 2023 Kompetent skrev (På 21.1.2023 den 12.02): Det viser ihvertfall at kvinner ikke aksepterer mannlig homoseksualitet, når menn blir avvist kun på grunnlag av deres legning. Nei. Det handler om at man ønsker seg en partner med samme verdier. På samme måte som det er helt kurant å ikke ville date noen som stemmer på en bestemt parti eller har bestemte holdninger. Anonymkode: 53055...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #97 Skrevet 30. januar 2023 herzeleid skrev (På 22.1.2023 den 23.10): Nå vet jeg ikke hvor representativ denne studien egentlig er, men det stemmer for så vidt med inntrykket fra tidligere av at kvinner generelt er betraktelig mer negative til at menn har hatt sex med samme kjønn enn menn er til at kvinner har hatt det. Det slo meg for en tid siden at kvinner og menn egentlig er ganske like på dette området; hverken kvinner eller menn liker tanken på partneren sin med andre menn, og mannlige sexpartnere gjør både kvinner og menn mindre attraktive. Kanskje noe å reflektere over for kvinner som ikke forstår hvorfor høyt antall mannlige partnere gjør dem mindre attraktive, mens tilsvarende antall kvinnelige partnere ikke har samme effekt på menn (og kvinner?). Og du rir prinsippet ditt i tråd etter tråd. Nei, rundbrennere blir aldri attraktive for kvinner med gode verdier. Vi driter i hva dere anser som mer eller mindre attraktivt. Anonymkode: 53055...3bd 3
Arild37 Skrevet 30. januar 2023 #98 Skrevet 30. januar 2023 Fobi er irrasjonell frykt, seksuell preferanse er ikke det. Nå må vi snart slutte å bruke dette ordet feil 2 1
Kompetent Skrevet 30. januar 2023 Forfatter #99 Skrevet 30. januar 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Det handler om at man ønsker seg en partner med samme verdier. På samme måte som det er helt kurant å ikke ville date noen som stemmer på en bestemt parti eller har bestemte holdninger. Anonymkode: 53055...3bd Trodde legning var noe man var født med, som man ikke kunne velge selv, i motsetning til de eksemplene du kommer med. Men registrerer at du bare forsvarer at kvinner ikke aksepterer menn som tenner på menn, siden innlegget ditt bare begrunner at du mener det samme. Rart at kvinner ikke liker at menn tenner på sitt eget kjønn, når de selv tenner på sitt kjønn.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #100 Skrevet 30. januar 2023 Kompetent skrev (42 minutter siden): Trodde legning var noe man var født med, som man ikke kunne velge selv, i motsetning til de eksemplene du kommer med. Men registrerer at du bare forsvarer at kvinner ikke aksepterer menn som tenner på menn, siden innlegget ditt bare begrunner at du mener det samme. Rart at kvinner ikke liker at menn tenner på sitt eget kjønn, når de selv tenner på sitt kjønn. Holdninger er til dels noe man er tilbøyelig til å ha, og ikke noe man kan velge helt selv. Det er en grunn til at noen er utro etter noter, mens andre holder seg til partneren uansett hva. Det er også kurant å ikke ønske å date en partner med en viss type utseende man ikke liker - det er jo også noe man er født med. Jeg tenner ikke på mitt eget kjønn, og ønsker heller ikke å ha en homofil mann. Derfor valgte jeg en heterofil mann å gifte meg med. Hva andre kvinner gjør, bryr jeg meg egentlig ikke om. Anonymkode: 53055...3bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå