AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #61 Skrevet 21. januar 2023 Ts her herregud så mange teite kommentarer her, mammapolitiet på sitt beste. - jeg har aldri sagt at det var ok oppførsel at guttene ringte på. -dette var ikke en gammel mann som de plaget gjentagende ganger -første gang de gjorde det -og ja, jeg har snakket med de om det Hvor har ts blitt av? Nei jeg ble ikke skremt av kritikken og mld. Vel, jeg har vel noe annet å gjøre enn å bare være på kvinneguiden. Kan jo hende jeg leser kommentaren selvom jeg ikke skriver tilbake. Uansett hva jeg gjør eller sier nå blir det feil. Takk for alle som klarte å svare på en fin måte, jeg var jo kun ute etter å høre hva dere tenker. Ikke for å høre hvor dårlig mamma jeg er og hvor dårlig oppdragelse…… mitt poeng med hele greie er at man ikke skal snakke sånn til barn. uansett om barn gjør rampestreker og man ikke liker det…..sånn snakker man ikke. Anonymkode: 80ab3...f2b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #62 Skrevet 21. januar 2023 Tenker jeg hadde tatt med ungen og troppet opp på døra til naboen. Ikke for å snakke til naboen, men for at travel skulle fått bedt om unnskyldning. Slutt å sy puter under armene på han! Anonymkode: a3747...e92 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #63 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Helt innafor. De burde være gamle nok til å vite at man ikke ringer på og stikker av. Håper de har lært nå. Anonymkode: e3ab6...8cc Det er ikke innafor å gi drapstrusler nei, det er straffbart. Anonymkode: 6ba60...ec8
jukkapalme Skrevet 21. januar 2023 #64 Skrevet 21. januar 2023 Det er ikke naboen som er ufin, men sønnen din og kompisene hans. Herregud, naboen tulla jo bare! Såpass må de lettkrenka snøfnuggene av noen pøbelunger tåle. Den som vil være med på leken må tåle steken. 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #65 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ts her herregud så mange teite kommentarer her, mammapolitiet på sitt beste. - jeg har aldri sagt at det var ok oppførsel at guttene ringte på. -dette var ikke en gammel mann som de plaget gjentagende ganger -første gang de gjorde det -og ja, jeg har snakket med de om det Hvor har ts blitt av? Nei jeg ble ikke skremt av kritikken og mld. Vel, jeg har vel noe annet å gjøre enn å bare være på kvinneguiden. Kan jo hende jeg leser kommentaren selvom jeg ikke skriver tilbake. Uansett hva jeg gjør eller sier nå blir det feil. Takk for alle som klarte å svare på en fin måte, jeg var jo kun ute etter å høre hva dere tenker. Ikke for å høre hvor dårlig mamma jeg er og hvor dårlig oppdragelse…… mitt poeng med hele greie er at man ikke skal snakke sånn til barn. uansett om barn gjør rampestreker og man ikke liker det…..sånn snakker man ikke. Anonymkode: 80ab3...f2b Feil. Barn er ikke lagd av porselen, og hvis du virkelig mener dette - så er der hardcore putesying på sitt ytterste. Lykke til. Anonymkode: 42be2...22b 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #66 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke innafor å gi drapstrusler nei, det er straffbart. Anonymkode: 6ba60...ec8 Drapstrusler faktisk 😂🙈. Ro deg ned Anonymkode: 42be2...22b 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #67 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her herregud så mange teite kommentarer her, mammapolitiet på sitt beste. - jeg har aldri sagt at det var ok oppførsel at guttene ringte på. -dette var ikke en gammel mann som de plaget gjentagende ganger -første gang de gjorde det -og ja, jeg har snakket med de om det Hvor har ts blitt av? Nei jeg ble ikke skremt av kritikken og mld. Vel, jeg har vel noe annet å gjøre enn å bare være på kvinneguiden. Kan jo hende jeg leser kommentaren selvom jeg ikke skriver tilbake. Uansett hva jeg gjør eller sier nå blir det feil. Takk for alle som klarte å svare på en fin måte, jeg var jo kun ute etter å høre hva dere tenker. Ikke for å høre hvor dårlig mamma jeg er og hvor dårlig oppdragelse…… mitt poeng med hele greie er at man ikke skal snakke sånn til barn. uansett om barn gjør rampestreker og man ikke liker det…..sånn snakker man ikke. Anonymkode: 80ab3...f2b Jeg tenker du overreagerer, mye. Han sa det med et smil (latteren), og såpass bør så store gutter tåle når de selv ikke er særlig hyggelige. Anonymkode: bacd9...c42 2
Tiuren Skrevet 21. januar 2023 #69 Skrevet 21. januar 2023 On 1/20/2023 at 5:37 PM, AnonymBruker said: Hei sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. hva tenker dere? Anonymkode: 80ab3...f2b Tror stikkordet her er " samtidig som han lo litt", det er nok den reaksjonen de fleste unger ville ha på "ring og spring" før. Nå er de tydeligvis blitt for sarte.... Nei, man skal ikke true med å skyte noen, men det virker som han bare tok del i leken. 1
Juniper Skrevet 25. januar 2023 #70 Skrevet 25. januar 2023 (endret) De hadde aldri gjort det før, nei? 🤣🤣🤣 Og det trodde du på, TS? Endret 25. januar 2023 av Juniper 1 3
Duff Skrevet 25. januar 2023 #71 Skrevet 25. januar 2023 Når man er med på leken må man tåle streken heter det. Så, når ungene ringer på gang på gang må de tåle at det kommer en reaksjon og fra min egen barndom på 70/80 tallet,- det var jo reaksjonen vi var ute etter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #72 Skrevet 25. januar 2023 Duff skrev (9 timer siden): Når man er med på leken må man tåle streken heter det. Så, når ungene ringer på gang på gang må de tåle at det kommer en reaksjon og fra min egen barndom på 70/80 tallet,- det var jo reaksjonen vi var ute etter. Strengt tatt heter det steken og ikke streken🙊 Anonymkode: bacd9...c42 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #73 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 17.04): Ts her herregud så mange teite kommentarer her, mammapolitiet på sitt beste. - jeg har aldri sagt at det var ok oppførsel at guttene ringte på. -dette var ikke en gammel mann som de plaget gjentagende ganger -første gang de gjorde det -og ja, jeg har snakket med de om det Hvor har ts blitt av? Nei jeg ble ikke skremt av kritikken og mld. Vel, jeg har vel noe annet å gjøre enn å bare være på kvinneguiden. Kan jo hende jeg leser kommentaren selvom jeg ikke skriver tilbake. Uansett hva jeg gjør eller sier nå blir det feil. Takk for alle som klarte å svare på en fin måte, jeg var jo kun ute etter å høre hva dere tenker. Ikke for å høre hvor dårlig mamma jeg er og hvor dårlig oppdragelse…… mitt poeng med hele greie er at man ikke skal snakke sånn til barn. uansett om barn gjør rampestreker og man ikke liker det…..sånn snakker man ikke. Anonymkode: 80ab3...f2b Og dette folkens er grunnen til at det flyr så mange uoppdratte drittunger rundt. På grunn av mødre som skal skylde på alle andre istedenfor å ta tak i podens uvørne oppførsel. Anonymkode: f51c4...22b 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #74 Skrevet 25. januar 2023 Om han lo litt, høres det jo ut som han sa det med litt humor. De fleste synes det bare er bra at barna gjør sånne uskyldige rampestreker istedenfor å sitte inne eller at de gjør ting som er mindre uskyldig. Jeg hadde heller tatt en prat med sønnen din om at ikke alle synes slikt er noe spesielt gøy, og kanskje være litt mer omtenksom ovenfor andre. Så ville jeg snakket med naboen og hørt hva han syntes om situasjonen og evt fått sønnen din (og kompisene) om å be om unnskyldning om naboen virkelig ikke likte det. Her handler det om god, åpen voksen konversasjon, uten å angripe noen før man faktisk har hørt situasjonen fra alle parter. Og om naboen virkelig mente det med haglen, så kan dere to, etter sønnen din har bedt om unnskyldning, ta en prat om at du synes det å true ikke er greit, og evt neste gang sønnen din gjør noe lignende, vil du helst bli kontaktet slik at du kan håndtere situasjonen. Anonymkode: 990f5...3d3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #75 Skrevet 25. januar 2023 Hvofor blir folk så sure for dette?? Er jo bedre enn at de ser på halshuggingsvideoer på nettet?? Anonymkode: b1fb1...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #76 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvofor blir folk så sure for dette?? Er jo bedre enn at de ser på halshuggingsvideoer på nettet?? Anonymkode: b1fb1...f6b For det finnes jo overhodet ingen "mellomting" mellom A å oppføre seg som en forbanna tulling mot naboene og B se på søppel-videoer på Internett. Anonymkode: 3541c...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #77 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 17.38): Det er ikke innafor å gi drapstrusler nei, det er straffbart. Anonymkode: 6ba60...ec8 Drapstrussel du liksom, hagle egner seg ikke til annet enn å skamskyte et så stort barn. 😂 Uansett veldig curlingforelder å reagere på dette. Her har du en gylden anledning til å forklare barna at dette ikke er så morsomt som de tror, og i stedet velger du å bli krenka over at noen har en røffere tone mot drittunger, enn du er vant til. Og dersom barna dine er så sarte at de ikke tåler dette får du oppdra dem bedre, før du sender dem ut i verden på egen hånd. Anonymkode: 45f53...654 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå