Gå til innhold

Ufin nabo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er de med på leken, får de tåle steken. Og så ville jeg som forelder skammet meg over at barnet mitt, på den alderen, plager (spesielt eldre) naboer slik. 

Anonymkode: 999bc...381

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei nå må du rulle inn. Mobbing er det ikke 

Anonymkode: 89f1c...df1

Jo, hvis de ringer på flere ganger i uken og du i tillegg har barn som skal sove, er det mobbing.

Forresten: Hvor har ts blitt av?

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei nå må du rulle inn. Mobbing er det ikke 

Anonymkode: 89f1c...df1

Jo det er det, spesielt om man gjør det igjen og igjen hos samme nabo. Jeg har selv måtte snakke strengt til nabo- drittungene, foreldrene gjorde det visst ikke selv. Hvem vet, kanskje du er min ansvarsløse nabo 😉

Anonymkode: 7d0e5...afb

• Liker 4
Skrevet
Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Jo, hvis de ringer på flere ganger i uken og du i tillegg har barn som skal sove, er det mobbing.

Forresten: Hvor har ts blitt av?

Kanskje hun ikke taklet å bli motsagt 🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Var plaget med det samme her, alt fra flere ganger daglig til en gang i blant. Unger fra tre-fire nabohus som drev på, hver for seg eller sammen. Var gøy så klart, for vi har hund, og de fikk jo respons i bjeffing. Vi så dem på overvåkningskameraene og så godt hvem det var, så de fikk lite respons i at vi kom og åpnet døra, ettersom vi kjapt sjekket kameraene før vi gikk til døra.

En gang mannen min var i garasjen, kom de fra andre siden og så ikke at garasjeporten var åpen. Da stanset ham dem med et kraftig "hoy!" og spurte om de var ferdige med det tullet nå. De nektet plent for at de hadde gjort noe som helst, da pekte han på kameraene og sa "vi ser dere jo, så enten er dere ferdige, eller så kommer vi på døra til mamma og pappa, for nå er vi lei"....

Det har ikke skjedd siden, og heller ikke med de andre ungene som ikke var med akkurat den dagen. Så jungeltelegrafen fungerte tydeligvis på den beskjeden.... Hadde lyst til både det ene og det andre en periode det var ganske intenst, jeg hadde neppe truet med hagla, men jeg kunne godt ha blitt rimelig ufin.... Var overrasket over at mannen tok dem såpass pedagogisk, og var egentlig glad på ungenes vegne at det var ham og ikke meg de møtte den dagen!

Ta med sønnen tilbake og be om unnskyldning, tenker jeg da!

Anonymkode: b68e8...69c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. 
jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. 
overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. 
men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. 
hva tenker dere? 

Anonymkode: 80ab3...f2b

Kanskje guttene lærte at de ikke skal gjøre dette lengre, og at du som forelder faktisk tillater denne trakasserende oppførselen av sønnen din er rett og slett puteflaut. Du reagerer liksom på at den stakkars, fortvilede naboen sier dette, men samtidig tillater du ungen din å regelmessig trakassere naboene. Du burde jo faktisk skamme deg. 

Alle barn, meg selv inkl, som har gjort dette har fått som fortjent og aldri gjort ring-og-stikk igjen ☺️

Anonymkode: 42be2...22b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo det er det, spesielt om man gjør det igjen og igjen hos samme nabo. Jeg har selv måtte snakke strengt til nabo- drittungene, foreldrene gjorde det visst ikke selv. Hvem vet, kanskje du er min ansvarsløse nabo 😉

Enig med deg, dette er trakassering og ingenting annet. Foreldre som tillater ungene sine å holde på slik, burde være drit flaue over egen foreldrerolle. 

Anonymkode: 42be2...22b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det må de tåle, hvis ikke får de la vær å leke den leken

Anonymkode: f6afb...a9e

• Liker 2
Skrevet

Mange ustabile folk der ute, så det er best å ikke ringe på og stikke av lengre.

66206601-00C7-40C5-9491-135C6CE4837F.jpeg

Anonymkode: c0df9...638

Skrevet

Opplevde dette selv forrige uke. 

Ungene kom tilbake igjen og igjen hvert 40 minutt hele kvelden.  

Mannen gikk derfor ut når vi hørte de lengre ned i veien. 

Tok på seg maske og stod i mørket ved ytterdøren. Han hadde også øksa med. 

Når de ringte på sprang han etter dem sikkert 40 meter 🤣 

To guttene slo seg fordi de sprang og falt. 

Selv håper jeg se tisset i buksene alle sammen og måtte hjem og innrømme hva de hadde gjort!

Anonymkode: d442c...1ae

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Ikke en grei ting å si i det hele tatt. Samtidig syns jeg at du burde snakke med sønnen din å si at ring på spring er faktisk ikke greit. For det første er det sykt irriterende.for det andre så vet ikke man hva den man ringer på til har opplevd, det kan være en person som lever i skjul fra familie eller tidligere partner og derfor kan føle det som truende, det kan være en person som sliter av ulike grunner osv. Man vet heller ikke om personen i huset er truende til å finne på noe. 

• Liker 2
Skrevet

Vel, de var ute etter en reaksjon, og de er gamle nok til å lære at ikke alle de velger å plage er pedagoger. Kanskje på tide å ta praten om at denne leken kan plage folk på andre måter enn de har tenkt over.

En ting er at de kan få kjeft av noen som blir sint, men verre er det at de kan komme til å trakassere noen som ikke tåler det så godt, om de er eldre, syke, har baby som vekkes eller dyr som blir skremt.

Jada, barn har holdt på med dette i generasjoner, barn har blitt kjeppjagd pga denne leken like lenge, og foreldre har forklart sine barn hvorfor denne leken ikke er grei. Men at foreldre vil gå og irettesette naboen for å bli litt sur og upedagogisk over denne leken, det tror jeg er nytt for denne generasjonen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. 
jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. 
overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. 
men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. 
hva tenker dere? 

De ringer på å stikker for å få en reaksjon....noe de fikk hos naboen din 🙂 Såpass må de jaggu tåle, blir de redde av en slik tom trussel så må de bare gi seg med guttestreker.

Anonymkode: d6b5e...3d7

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er jo helt flott.

Hadde noen shit-unger som dreiv med det tullet her også. Slutta da jeg fikk tak i en av dem, heiv ham ned i bakken (snø), og freste til ham at "GJØR DU DET DER IGJEN SÅ RIIIIVER JEG UT HJERTET DITT!!!".

Aldri igjen :D

Og ja, vi var også shitunger da vi var små. Det slutta når det fikk konsekvenser (fikk juling av en fyr blant annet). Helt greit og vel fortjent.

Anonymkode: 9ed67...a48

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Forstår mannen! Har en hund som sier i fra når det ringer på, og hadde ikke jeg vært hjemme for å roe henne ned kunne hun sikkert bjeffet seg ihjel av stress, om noen hadde gjort det her mange ganger etter hverandre (hun er gammel)

Anonymkode: 8a8db...f84

Skrevet

Når man velger å oppføre seg som en forbanna drittunge, så får man også ta konsekvensene av denne oppførselen. 

Temmelig patetisk at foreldrene deres faktisk aksepterer denne oppførselen, og så kommer hit til Kvinneguiden for å sutre og klage på grunn av naboen.         

Anonymkode: 3541c...c0a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ungen din oppfører seg dårlig og du tenker bare på hva naboen sa? Seriøst?

Anonymkode: 969a3...e5e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, samt svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei

hva tenker dere? 

Tenker du overreagerer. Barn har godt av å innse at folk har en grense.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei

hva tenker dere? 

Du lar barnet ditt plage fremmede og blir sjokkert når de erter feil person og blir skremt? Det er ikke greit å skremme barn men realiteten er at det finnes ustabile folk der ute. Derfor oppdrar man ungene sine til å ikke oppsøke fremmede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...