AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #21 Skrevet 20. januar 2023 Ulrikke skrev (7 minutter siden): Jeg hadde blitt mye mer forbanna på ungen min for at de holdt på sånn, enn at naboen hadde slengt ut av seg noe sånt i irritasjon! Ja, det hadde jeg også. Forstår at unger prøver seg på slike ting, helt naturlig. Også er det naturlig da og snakke med barna etterpå. Anonymkode: c3920...79c 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #22 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ville advart barna på det sterkeste mot å gjøre dette. Man vet ikke hvem man ringer på til. Plutselig møter man feil person og får juling. Ikke lenge siden det var en avissak om akkurat dette. Anonymkode: 0444a...a26 Huff, var en stygg sak i Bergen 😕 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir de preget burde de ikke gjort fantestreker i utgangspunktet. Anonymkode: 69e3f...e0d Det er jo slik de lærer da…. Barn vet ikke alltid på forhånd hvordan de reagerer i forskjellige situasjoner… Anonymkode: c3920...79c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #23 Skrevet 20. januar 2023 Vi holdt også på med det, å konsekvensen var at noen ble så sinte at det var skummelt. Sånn er den leken, og vi tok ikke skade av det annet enn at den leken ikke var så gøy lengre. Jeg ville nok bare sagt at det er sånn man kan møte på om man ringer på. Noen kan bli redde, noen kan bli sinte, noen kan bli irritert i stillhet og noen kan bli med på leken og prøve å skremme dem som ringer på, som jeg tipper var tilfellet her. En fin mulighet til å snakke om at folk er forskjellige om barna ønsker å prate. Anonymkode: 61976...997 2
Tradegy Skrevet 20. januar 2023 #24 Skrevet 20. januar 2023 (endret) Jeg skjønner alle parter🙂. Naboen som ble irritert. At barna reagerte. Og at du som forelder opplevde en litt ekkel "trussel". Men så fint at barna fortalte om det! Da har du jo mulighet til å stikke bort til naboen med en unnskyldning på vegne av ungene. Dét tror jeg er viktig om dere bor sånn til at de må forholde seg til vedkommende. (Skulle det gjenta seg, ville jeg forlangt at kidsa ble med selv, men som en start ville jeg tatt en prat alene.) Endret 20. januar 2023 av Tradegy 9
Gneis Skrevet 20. januar 2023 #25 Skrevet 20. januar 2023 Såpass må bøllungene tåle, naboen lo jo, trenger ikke ta alt på ramme alvor. Bøllungene ble litt nervøse og redde, det har de da ikke vondt av. 10 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #26 Skrevet 20. januar 2023 Ikke greit å true med hagle! Å ja vi har også noen som ringer pp og stikker av på døra vr men ærlig talt ser ingen grunn til å være ufin og ekkel av den grunn Anonymkode: 89f1c...df1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #27 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Barn er barn. Dette skjer overalt! Jeg overser det, og da gidder de ikke mange gangene. Anonymkode: c3920...79c Skal man ikke skylde på "guttestreker" da?? Anonymkode: 2775e...f4b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #28 Skrevet 20. januar 2023 Syns forresten sømnen din virker litt kort hvis ikke han skjønner at det dør opplegget med løping kan være skummelt for noen. Hvis de feks er husredde. Anonymkode: 69e3f...e0d 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #29 Skrevet 20. januar 2023 Håper du har tvunget gutten din til å gå tilbake og unnskylde seg overfor naboen! (Du blir selvfølgelig med for å passe på at han gjør det, og for å vise naboen at du tar tak i sønnen din sin dårlige oppførsel!) Anonymkode: 03f18...70a 15
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #30 Skrevet 20. januar 2023 Det her er jo en gylden anledning for deg til å lære barna dine om forskjellige typer mennesker. Neste gang er det jo ikke sikkert personen tuller. Og ungene dine er store nok til å skjønne at man ikke skal plage andre. Anonymkode: ad389...de7 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #31 Skrevet 20. januar 2023 Omg.. Vil du virkelig være den forelderen som klikker fordi ungene dine får kjeft fordi de har oppført seg som drittunger? Jeg har truet med å kontakte foreldrene en gang det skjedde her. Du ville sikkert anmeldt meg for stalking 🙄 Anonymkode: ff243...50c 9 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #32 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. hva tenker dere? Anonymkode: 80ab3...f2b Jeg tenker at om barna ble preget av det har du en jobb å gjøre. Hva tenkte de da, at naboene skulle slå hendene sammen og hoie at de var søte og sjarmerende? Oppdra ungene dine! Og ta deg sammen, det er ungene som gjør feil her. Anonymkode: fa842...a18 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #33 Skrevet 20. januar 2023 Mannen lo, og det var åpenbart en spøkefull måte å si at han vil de skal slutte. La det ligge, og be ungene dine slutte med disse skøyerstrekene. Anonymkode: 9c66a...848 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #34 Skrevet 20. januar 2023 På tide å oppdra ungen din! Anonymkode: 7722a...fdb 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #35 Skrevet 20. januar 2023 Klarer du ikke å oppdra ungen til å oppføre seg? Å ringe på og stikke av er rett og slett mobbing og slitsomt for de som blir plaget av det. Jeg har selv blitt utsatt for det. Dersom sønnen din og vennene hans ble skremt så er det bra, da lærer de at de ikke skal holde på sånn. Dette burde du egentlig ha gjort Anonymkode: 94ec2...ba2 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #36 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer du ikke å oppdra ungen til å oppføre seg? Å ringe på og stikke av er rett og slett mobbing og slitsomt for de som blir plaget av det. Jeg har selv blitt utsatt for det. Dersom sønnen din og vennene hans ble skremt så er det bra, da lærer de at de ikke skal holde på sånn. Dette burde du egentlig ha gjort Anonymkode: 94ec2...ba2 Nei nå må du rulle inn. Mobbing er det ikke Anonymkode: 89f1c...df1 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #37 Skrevet 20. januar 2023 Jeg synes ikke det var sååå galt. Naboen vår løp etter oss med stokk, en gang kastet han vann etter oss. Og det kun fordi vi gikk forbi på en sti. Anonymkode: 3ffed...257
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #38 Skrevet 20. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Barn er barn. Dette skjer overalt! Jeg overser det, og da gidder de ikke mange gangene. Anonymkode: c3920...79c For lett. Jeg gjorde aldri sånt. Anonymkode: 9560a...96c 1
charlotte0 Skrevet 20. januar 2023 #39 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. hva tenker dere? Anonymkode: 80ab3...f2b Du får snakke med de og si at dette må de tåle når de driver på og tuller sånn. 😉 Var helt sikkert sagt på spøk siden han lo. 😊 1
GammelKaktus Skrevet 20. januar 2023 #40 Skrevet 20. januar 2023 Slikt må man tåle når man har ring på spring. Forskjell på en som ler og sier at neste gang kommer han etter med hagla og en som faktisk kommer løpende etter med hagle. Hvis barna ble "preget" av det så får de la være å ha ring på spring da, herlighet. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå