Gå til innhold

Ufin nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

sønnen min og 2 kompiser ringte på hos naboer og takk av. Han ene naboen hadde kommet ut om sagt « neste gang henter jeg hagla» samtidig som han lo litt. Guttene kom inn og fortalte dette, så tydelig reagerte de på kommentaren. 
jeg skjønner det er irriterende med barn som ringer pp og løper, men å si sånt til barn på 10 år syns jeg er ufint. Er jo en trussel på en måte. 
overreagerer jeg eller burde jeg snakke med han og si at han faktisk ikke kan si sånt. 
men ting er jo hva han mente m kommentaren, men barna tok han seriøst og ble preget av det. 
hva tenker dere? 

Anonymkode: 80ab3...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ungene har lært og slutter med dette tullet. Er sånt man sier. Om barna tar det seriøst. Bra.

Anonymkode: 44ed8...29a

Er faktisk straffbart å true noe, selv om det bare er med ord. Enig i at barna ikke skulle gjort det, men allikevel burde en voksen person visst bedre

Anonymkode: 80ab3...f2b

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg syns det er over grensa å true noen med hagle. Samtidig syns jeg det er viktig at barn (SÆRLIG såpass store) lærer at de vet faktisk ikke hvem de møter på. De kunne ha møtt på en psyko som hadde gjort noe skikkelig alvorlig. Ikke lenge siden det var en gæærn fyr som brukte øks (eller noe) mot noen som drev med samme greie. 

Så ja, det var kjipt gjort av naboen. Men veldig greit for ungene å erfare at de kan møte på farlige folk. Lurt å snakke grundig om dette hjemme også. 

Skrevet (endret)

Du får oppdra ungene dine istedet for naboen din. Hadde noen holdt på med dette hos oss, hadde vi bare sluppet ut hundene. De er snille, men kan skremme fanden på flatmark.

Endret av Honey Dew
  • Liker 35
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt innafor. De burde være gamle nok til å vite at man ikke ringer på og stikker av. Håper de har lært nå.

Anonymkode: e3ab6...8cc

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Lær barna dine folkeskikk slik at de slutter med dette tuller her - jeg blir stadig utsatt for dette og jeg hater det dypt og inderlig!! Jeg truer riktignok ingen med hagle da 🤣

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde sakt det samme. 

Lær barna dine og ikke plage andre så slipper de å bli "truet". Syns ikke synd på de. De lærte hvertfall.

Anonymkode: b4811...2cd

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville advart barna på det sterkeste mot å gjøre dette. Man vet ikke hvem man ringer på til. Plutselig møter man feil person og får juling. Ikke lenge siden det var en avissak om akkurat dette.

Anonymkode: 0444a...a26

• Liker 16
Skrevet

Hvis han lo, så er det jo åpenbart at han kødda.

Og nei, trusler er ikke automatisk straffbare, spesielt når det er åpenbart at de ikke er reelle.

Du får lære ungene at om de skal være med på leken, så må de tåle steken. Alle handlinger har potensielle konsekvenser, og konsekvensene denne gangen var tilsnakk.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt innafor. De burde være gamle nok til å vite at man ikke ringer på og stikker av. Håper de har lært nå.

Anonymkode: e3ab6...8cc

Vanvittig irriterende ja! Skjønner at det er morro, vi drev jo med det selv. Men jeg husker også vi ble "tatt" og huseier løp etter oss. Gjorde det ALDRI igjen 😅

Skrevet

Jeg hadde blitt mye mer forbanna på ungen min for at de holdt på sånn, enn at naboen hadde slengt ut av seg noe sånt i irritasjon!

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

Den som er med på leken får tåle steken.

Anonymkode: 3d719...7e3

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Naboungene måtte til politiet for en alvorsprat pga "ring på, spring". De plaget mange av naboene og en kveld ble han ene så lei at han anmeldte barna! De var bare elleve år gamle, så det ble jo ingen alvorlige konsekvenser som merknad på rullebladet eller bøter eller noe sånt. Men guttene innså hva de hadde gjort og tok det politiet sa veldig til seg, heldigvis!

Anonymkode: eb54d...468

• Liker 22
Skrevet

10 år gamle og så så gjør de sånt? Ikke spes mye oppdragelse der i gården nei… 🙄

Anonymkode: 9560a...96c

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker at det får de tåle. Og hvis de blir "preget" av det, så tenker jeg at de er i overkant sarte.

Anonymkode: f6a5c...740

Blir de preget burde de ikke gjort fantestreker i utgangspunktet. 

Anonymkode: 69e3f...e0d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

10 år gamle og så så gjør de sånt? Ikke spes mye oppdragelse der i gården nei… 🙄

Anonymkode: 9560a...96c

Barn er barn. Dette skjer overalt! Jeg overser det, og da gidder de ikke mange gangene. 

Anonymkode: c3920...79c

Skrevet

Du snakke med naboen om at naboen ikke kan si sånn? Hva med og snakke med sønnen din om at han ikke kan gjøre sånn? 

Anonymkode: 2d03c...dba

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...