Gå til innhold

Venninne som har jugd om noe veldig stygt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/19/2023 at 11:43 PM, AnonymBruker said:

Venninna mi har en personlighetsforstyrrelse som kommer godt frem når hun drikker, hun kan få et voldsomt sinne og lyve om merkelige ting. Det hun har jugd om tidligere har alltid vært uskyldige ting og når hun er edru igjen så hører man sannheten når hun tilfeldigvis kommer innom tema hun tidligere har jugd om. Hun innrømmer aldri selv når hun har jugd om ting på fylla, jeg vet ikke om det er fordi hun ikke husker det eller later som at hun ikke gjør det. Jeg har følelsen av det sistnevnte. Hun kan ikke noe for at hun er syk, men jeg skjønner ikke hvordan hun kan fortsette å drikke alkohol når hun blir som hun gjør. Følte hun gikk langt over grensen her om dagen:

Hun ringer meg om kvelden og sier hun har noe hun vil fortelle meg om kjæresten min som hun vil ta ansikt til ansikt. Uttaler blant annet at hun finner seg ikke i at noen behandler venninna hennes sånn og at det er hennes plikt som min venninne å fortelle meg hva hun har hørt. Hun vil også ta dette opp med kjæresten min til stedet fordi hun ønsker å se reaksjonen hans. Denne telefonsamtalen tar hun altså med meg 22:30 om kvelden ikke lenge før jeg skal legge meg. Jeg følte allerede at dette var stygt, hvorfor kunne hun ikke ventet til neste dag med å fortelle meg dette, for så å komme kort tid etterpå? Jeg følte dette ble å holde meg på pinebenken Jeg ble helt fra meg, ble kvalm, fikk mageknip og sa at ikveld må jeg ta sovetabletter for å få sove. Hun avblåser meg med «ikke overtenk det går bra» før hun skravler videre om vær og vind. Tankene mine var jo et kaos så jeg hang ikke med i samtalen. Kjæresten min kom mens jeg pratet med henne og venninna mi sa over høytaler at hun kom for å si han noe dagen etter. Jeg hadde også informert kjæresten min om det over melding, så han visste det. Mens jeg var i kaos så oppførte kjæresten min seg akkurat som til vanlig, var like avslappa og spiste mat. Han virket ikke stresset og som han hadde noe på samvittigheten. Vi har til opplysning vært sammen i over 1 år og er fortsatt nyforelska. 
Underveis i tlfsamtalen med venninna mi skjønte jeg at hun mest sannssynlig hadde drukket da det er enkelte uttrykk hun kun bruker når hun drikker, men jeg tenkte at noe som dette lyver hun jo ikke om. 

Neste dag er avtalen at hun skal komme til oss om ettermiddagen. Klokken 16:00 sender jeg melding om når hun kommer, da svarer hun at hun blir hentet av sønnen nå og de skal spise. Jeg stusset litt siden hun kvelden før sa hun skulle være med han om formiddagen og komme til meg på ettermiddagen. Jeg spør om han skal kjøre henne til meg, men får ikke noe svar. Når klokken er 17:30 sender jeg en melding til, ikke noe svar. Jeg prøver så å ringe, kommer rett til mobilsvar, det samme skjer når jeg prøver å ringe ca en time etterpå. Hun dukker ikke opp og jeg hører ingenting fra henne.

Når jeg står opp idag ser jeg at hun har åpnet siste snap fra meg for seks timer siden. Ikke lenge etterpå får jeg melding fra henne om at mobilen hennes gikk i stykker igår og at hun har kjøpt seg ny akkurat nå. Jeg skjønner jo at dette er løgn siden snappen ble åpnet for seks timer siden. Da har den med andre ord også funket gårsdagen og om tilfelle hadde vært at den faktisk var i stykker, så syntes jeg jammen hun burde kommet til meg uansett etter hva hun sa sist vi snakket sammen. 
Vi hadde også en avtale før dette skjedde om at vi skulle ut å spise idag, men hun har ikke dukket opp. Jeg gadd ikke å svare på meldingen om at mobilen hadde gått i stykker, men jeg tenker at hvis det hun sa over telefon virkelig var sant så hadde hun dukket opp her for å prate. Kjæresten min har også spurt om når hun kommer, for han lurte også veldig på hva hun hadde å fortelle.

Jeg innser jo at hun mest sannsynlig har jugd, men dette syntes jeg er så stygt og så over grensa. Hun vet også utmerket godt at jeg har noen dårlige forhold bak meg og at hun utsatte meg for stress ved å kaste ut dette. Jeg tenker at hadde dette vært sant så hadde hun hivd seg over telefon med en gang hun fikk vite dette, som var på formiddagen den dagen hun først ringte meg 22:30 om kvelden.

Er det bare meg eller er dere fullstendig uakseptabel og utilgivelig oppførsel?

Ps: Nei, det er ikke fordi hun vegrer seg at hun ikke møter opp her, hun er absolutt ikke konfliktsky og ganske tøff i trynet. 

Anonymkode: 2c2c2...62f

Du må ta ansvar for eget liv og kutte ut dette mennesket med en eneste gang! Du skriver også at du har flere dårlige forhold bak deg, da tolker jeg det dit at du har en tendens til å tiltrekke deg sånne type mennesker. Da bør du ta en skikkelig runde med deg selv og finne ut av hva som er årsaken til at du får sånne folk inn i livet ditt. Og prøve alt du kan å få sunne relasjoner. 

Hvis det er oppvekst og traumer som gjør at du havner i visse miljøer er det ekstra viktig å være årvåken og se signaler tidlig. Ikke akseptere grenseoverskridende oppførsel av verken partnere eller venner. 

Anonymkode: 2a5ea...64d

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømmet at jeg ikke forsto så veldig mye av dette.  Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 057e0...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og kjæresten tropper opp på døra og spør henne hva det er. Ta henne når hun minst venter det.. 

Anonymkode: a5a34...b97

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mye forvrenginger av fakta at historien henger ikke sammen. 

Anonymkode: ebd17...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 11.23):

Her er det så mye forvrenginger av fakta at historien henger ikke sammen. 

Anonymkode: ebd17...733

Forvrengninger? 
 

Kjæresten min møtte tilfeldig på venninna mi nylig, da ble hun helt stresset, latet som hun ikke så han og fiklet med mobilen. Hun skjønner tydeligvis at hun har driti seg ut, at mobilen heller ikke var ødelagt dagen hun skulle komme er også bekreftet av en felles venn. Hadde hun virkelig hatt noe å ta opp med han så hadde hun tatt det opp med han, det samme hadde hun gjort med meg.

Hun har ikke prøvd å kontakte meg.

Ts

Anonymkode: 2c2c2...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 22.02):

Jeg må innrømmet at jeg ikke forsto så veldig mye av dette.  Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 057e0...3e2

35 og 38 år.

Ts

Anonymkode: 2c2c2...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare kutte henne ut med det samme. Denne giftige personen vil du ikke ha i livet ditt. 

Anonymkode: 91e66...d76

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde en venninne en gang som løy og sa ho hadde kreft. Og at hunden var død. Og at moren hadde født et dødfødt barn. Og at hun hadde vært i bilulykke. Og at stefaren slo henne. Og at faren slo henne. Og at ho og stefaren hadde seg. 

Altså. ALT SAMMEN viste seg å være reinspikka løgn. Ho er hva man kaller en lysløgner. Vi har null kontakt i dag, og det er jeg glad for.

Anonymkode: 45336...3e1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at du fremdeles ikke har slettet henne som venn. 
Hun har jo mistet virkelighetsoppfatningen 

Anonymkode: ddb3e...d82

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå en gyllen kjangs på å bli kvitt henne, ikke ta kontakt me henne her etter.
Dette hadde vært dråpen for min del hvertfall.

 

Anonymkode: e0d78...207

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sånne venner. Kutt henne ut!!! Jeg ble kjempe syk av det etter 10 år. 

Hvor gammel er hun  ? 

Anonymkode: 87219...4c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ble urolig av den telefonsamtalen. Det er ikke greit å ringe til noen, og si sånt. Og klart du som har dårlige forhold bak deg blir ekstra trigget av sånt. 
 

Jeg ville sagt det til henne, at det hun gjorde er helt uakseptabelt, og at det gjorde deg usikker og vekket mange vonde minner. Send henne gjerne en sms, om du ikke vil ringe å si det. Også bør du kanskje ta litt avstand fra denne venninna di.

Anonymkode: 826d1...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 22.40):

Bare jeg som leste en kilometer tekst uten å forstå hva det var venninnen hadde løyet om?

Anonymkode: 0723b...b27

 

AnonymBruker 42 skrev (På 20.1.2023 den 22.55):

Nei. Var som å se/høre på en såpeserie på et språk man ikke forstår dritten av, mer eller mindre...  Jeg forstod ingenting annet enn at hun muligens løy om at tlf. gikk i stykker (og som visstnok er veldig stygt)  :vetikke:

Bare til opplysning. TS er ikke ansvarlig for deres manglende leseforståelse eller konsentrasjonsvansker. Innlegget var langt, men godt forståelig. Om ikke dere har stamina til å lese litt over en A4-side så ta et oppgjør med dere selv, fremfor å poste tøysete innlegg som bidrar null til diskusjonen rundt TS' problemstilling.

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde bare droppet henne. Det er jo tydeligvis et kjent tema at denne venninnen lyver. Du og andre venninner snakker om henne bak hennes rygg, hun dikter opp historier og søker drama, dere biter på...

Hvor lenge har du godkjent oppførselen hennes med fantasering og lyving før det rammet deg selv?

Anonymkode: 8628d...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde bare droppet henne. Det er jo tydeligvis et kjent tema at denne venninnen lyver. Du og andre venninner snakker om henne bak hennes rygg, hun dikter opp historier og søker drama, dere biter på...

Hvor lenge har du godkjent oppførselen hennes med fantasering og lyving før det rammet deg selv?

Anonymkode: 8628d...2d2

Når man vet at venninnen har en personlighetsforstyrrelse, så er det faktisk ikke noe dårlig egenskap å kunne se litt mellom fingrene med alt nonsens som blir servert av denne venninnen. Regner med at de i nærmeste omkrets har lært seg å ta det som blir servert av deres syke venninne med en klype salt. 

Anonymkode: b3125...662

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ts her.

Har ikke snakket med venninnen min siden dette skjedde, men igår traff kjæresten min tilfeldig på henne. Da hadde hun klagd over at jeg ikke tok kontakt og sagt at hun hadde ringt så mange ganger. Sistnevnte er tull, hun har prøvd å ringe to ganger for flere uker siden. Kjæresten min hadde blitt så satt ut at han ikke klarte å si hva han mente før hun forsvan. Oppførselen hennes etter det hun gjorde gir meg bare enda mer avsmak. Jeg forstår hun er syk, men hun trenger hjelp og jeg orker ikke å ha ei venninne som holder på som dette. 

Anonymkode: 2c2c2...62f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her.

Har ikke snakket med venninnen min siden dette skjedde, men igår traff kjæresten min tilfeldig på henne. Da hadde hun klagd over at jeg ikke tok kontakt og sagt at hun hadde ringt så mange ganger. Sistnevnte er tull, hun har prøvd å ringe to ganger for flere uker siden. Kjæresten min hadde blitt så satt ut at han ikke klarte å si hva han mente før hun forsvan. Oppførselen hennes etter det hun gjorde gir meg bare enda mer avsmak. Jeg forstår hun er syk, men hun trenger hjelp og jeg orker ikke å ha ei venninne som holder på som dette. 

Anonymkode: 2c2c2...62f

Hun er ingen venninne av deg, hun vil deg ikke vel slik hun holder på.

Så fortsett å holde deg/dere unna henne.

 

 

Anonymkode: 7e4d7...c84

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Har ikke snakket med venninnen min siden dette skjedde, men igår traff kjæresten min tilfeldig på henne. Da hadde hun klagd over at jeg ikke tok kontakt og sagt at hun hadde ringt så mange ganger. Sistnevnte er tull, hun har prøvd å ringe to ganger for flere uker siden. Kjæresten min hadde blitt så satt ut at han ikke klarte å si hva han mente før hun forsvan. Oppførselen hennes etter det hun gjorde gir meg bare enda mer avsmak. Jeg forstår hun er syk, men hun trenger hjelp og jeg orker ikke å ha ei venninne som holder på som dette. 

Anonymkode: 2c2c2...62f

skjønner godt at du behøver avstand og selvsagt var det ikke okai hva hun sa/gjorde, men når det er sagt føler jg behov å poengtere at grunnen til at hun oppfører seg dårlig / gjør disse rare tingene er jo fordi hun er syk .. Det er en sammenheng her hvis du skjønner hva jg mener 👍🏻 Hadde hu kunnet trykket på en knapp å vært « normal « ville hun valgt det høyst sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 23.43):

Venninna mi har en personlighetsforstyrrelse som kommer godt frem når hun drikker, hun kan få et voldsomt sinne og lyve om merkelige ting. Det hun har jugd om tidligere har alltid vært uskyldige ting og når hun er edru igjen så hører man sannheten når hun tilfeldigvis kommer innom tema hun tidligere har jugd om. Hun innrømmer aldri selv når hun har jugd om ting på fylla, jeg vet ikke om det er fordi hun ikke husker det eller later som at hun ikke gjør det. Jeg har følelsen av det sistnevnte. Hun kan ikke noe for at hun er syk, men jeg skjønner ikke hvordan hun kan fortsette å drikke alkohol når hun blir som hun gjør. Følte hun gikk langt over grensen her om dagen:

Hun ringer meg om kvelden og sier hun har noe hun vil fortelle meg om kjæresten min som hun vil ta ansikt til ansikt. Uttaler blant annet at hun finner seg ikke i at noen behandler venninna hennes sånn og at det er hennes plikt som min venninne å fortelle meg hva hun har hørt. Hun vil også ta dette opp med kjæresten min til stedet fordi hun ønsker å se reaksjonen hans. Denne telefonsamtalen tar hun altså med meg 22:30 om kvelden ikke lenge før jeg skal legge meg. Jeg følte allerede at dette var stygt, hvorfor kunne hun ikke ventet til neste dag med å fortelle meg dette, for så å komme kort tid etterpå? Jeg følte dette ble å holde meg på pinebenken Jeg ble helt fra meg, ble kvalm, fikk mageknip og sa at ikveld må jeg ta sovetabletter for å få sove. Hun avblåser meg med «ikke overtenk det går bra» før hun skravler videre om vær og vind. Tankene mine var jo et kaos så jeg hang ikke med i samtalen. Kjæresten min kom mens jeg pratet med henne og venninna mi sa over høytaler at hun kom for å si han noe dagen etter. Jeg hadde også informert kjæresten min om det over melding, så han visste det. Mens jeg var i kaos så oppførte kjæresten min seg akkurat som til vanlig, var like avslappa og spiste mat. Han virket ikke stresset og som han hadde noe på samvittigheten. Vi har til opplysning vært sammen i over 1 år og er fortsatt nyforelska. 
Underveis i tlfsamtalen med venninna mi skjønte jeg at hun mest sannssynlig hadde drukket da det er enkelte uttrykk hun kun bruker når hun drikker, men jeg tenkte at noe som dette lyver hun jo ikke om. 

Neste dag er avtalen at hun skal komme til oss om ettermiddagen. Klokken 16:00 sender jeg melding om når hun kommer, da svarer hun at hun blir hentet av sønnen nå og de skal spise. Jeg stusset litt siden hun kvelden før sa hun skulle være med han om formiddagen og komme til meg på ettermiddagen. Jeg spør om han skal kjøre henne til meg, men får ikke noe svar. Når klokken er 17:30 sender jeg en melding til, ikke noe svar. Jeg prøver så å ringe, kommer rett til mobilsvar, det samme skjer når jeg prøver å ringe ca en time etterpå. Hun dukker ikke opp og jeg hører ingenting fra henne.

Når jeg står opp idag ser jeg at hun har åpnet siste snap fra meg for seks timer siden. Ikke lenge etterpå får jeg melding fra henne om at mobilen hennes gikk i stykker igår og at hun har kjøpt seg ny akkurat nå. Jeg skjønner jo at dette er løgn siden snappen ble åpnet for seks timer siden. Da har den med andre ord også funket gårsdagen og om tilfelle hadde vært at den faktisk var i stykker, så syntes jeg jammen hun burde kommet til meg uansett etter hva hun sa sist vi snakket sammen. 
Vi hadde også en avtale før dette skjedde om at vi skulle ut å spise idag, men hun har ikke dukket opp. Jeg gadd ikke å svare på meldingen om at mobilen hadde gått i stykker, men jeg tenker at hvis det hun sa over telefon virkelig var sant så hadde hun dukket opp her for å prate. Kjæresten min har også spurt om når hun kommer, for han lurte også veldig på hva hun hadde å fortelle.

Jeg innser jo at hun mest sannsynlig har jugd, men dette syntes jeg er så stygt og så over grensa. Hun vet også utmerket godt at jeg har noen dårlige forhold bak meg og at hun utsatte meg for stress ved å kaste ut dette. Jeg tenker at hadde dette vært sant så hadde hun hivd seg over telefon med en gang hun fikk vite dette, som var på formiddagen den dagen hun først ringte meg 22:30 om kvelden.

Er det bare meg eller er dere fullstendig uakseptabel og utilgivelig oppførsel?

Ps: Nei, det er ikke fordi hun vegrer seg at hun ikke møter opp her, hun er absolutt ikke konfliktsky og ganske tøff i trynet. 

Anonymkode: 2c2c2...62f

Jeg hadde en sånn venninne,jugde om graviditeter, at faren låg i koma osv. Jeg kuttet henne ut etter en stund. 

Anonymkode: 238f7...26d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 10.54):

Jeg har hatt sånne venner. Kutt henne ut!!! Jeg ble kjempe syk av det etter 10 år. 

Hvor gammel er hun  ? 

Anonymkode: 87219...4c9

38.

Ts

Anonymkode: 2c2c2...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...