AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #61 Skrevet 17. januar 2023 Har hun en nyfødt hjemme? Urinlekkasje etter barnefødsel kanskje? Anonymkode: d4400...73a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #62 Skrevet 18. januar 2023 Nei, det synes jeg ikke du skal blande deg opp i! Det kunne fint vært meg du møtte! Og meg feiler det absolutt ingenting, hverken sykdom, depresjon eller ammetåke. Jeg sitter på hjemmekontor, og bruker ikke tid på å stelle meg før jeg leverer. Jeg har på meg slække ullklær, bryr meg lite om flekker og hundehår, og har en lue tredd over det litt fete håret jeg ikke har gredd enda. Har ikke vasket meg, stelt meg eller pusset tennene enda. Alt det gjør jeg etterpå. Hvis jeg må måke oppkjørselen før vi drar kan jeg være ganske svett også. Barnet derimot er ren, pen og velstelt. Kan aldri tro at det skulle være noen grunn til bekymring over omsorgssituasjonen her. Hvis du møter meg en av de dagene jeg skal inn på kontoret eller i møter vil du se meg velstelt, sminket og pyntet i blazer, og du ville kanskje ikke kjent meg igjen. Du fremstår ikke som som du er empatisk og bekymret for barn eller mor, men mer dømmende med et behov for å trykke ned de som ikke er «gode nok» for hva DU mener er rett. Anonymkode: 49d1e...083 3 1 1
Leselusa Skrevet 18. januar 2023 #63 Skrevet 18. januar 2023 Tråden er ryddet for avsporinger og latterliggjøring, samt svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #64 Skrevet 18. januar 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Du møter henne i dørklinka...? 😂 Anonymkode: 96817...02f Det er teskje-kjerringa dette skjønner du Anonymkode: 88594...768 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #65 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg lurer på hvilke troll som leverer barna sine i barnehagen rundt om i Norge 😂 Tror alle kan være såkalt uflidd, men når jeg er uflidd har jeg allikevel litt sminke, tørrsjampo og lukter hverken vondt eller godt/parfyme. De fleste ser forskjell på noen som virkelig har dårlig hygiene, og de som er litt uflidd. Anonymkode: 5cbe4...796 Du har veldig høy standard hvis du mener litt sminke og tørrsjampo kvalifiserer til 'uflidd'. Anonymkode: 76299...101 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #66 Skrevet 18. januar 2023 Jeg har et barn med ekstra behov. Hver morgen bruker vi lang tid på påkledning, medisiner og alt som hører med ved det å ha et barn som trenger ekstra hjelp. I tillegg har vi to barn til som skal på skolen. Den siste jeg kan prioritere er meg selv, og tidligere opp kan jeg heller ikke, da jeg sover dårlig nok som det er pga barnets sykdom. Jeg synes det er så vondt å bli påminnet om at folk ikke kan tenke at det finnes kanskje årsaker til at jeg ikke kommer «flidd» til barnehagen. Målet mitt er utelukkende at mine barn-alle tre- skal komme tidsnok til skole og barnehage, etter en god morgen, som krever sitt. Der skal de få pedagogisk, sosial utvikling, og minsten skal få spes ped,fysio og språkhjelp. DET er min prioritet. Kanskje andre tenker at jeg er en dårlig mor da? Hvis utseende er indikator. Det håper jeg virkelig ikke, alt jeg gjør er å være en god mor. Sminke meg og greie håret en ekstra god omgang må jeg gjøre på parkeringsplassen utenfor jobb. For sånn kan det være for mange som ikke er så heldige som deg. Tenk litt lenger, og prøv å jobbe litt med dine egne fordommer. Anonymkode: 3e370...f90 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #67 Skrevet 18. januar 2023 Årets innlegg!!! Er helt sikker på at det er meg du mener. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut akkurat nå. Har en ekstremt gulpende baby og et fjøs med 200 sauer, så ville ikke engang vurdert å ordne meg før jeg leverte i barnehagen. Tannpuss holder for meg. Anonymkode: 9da87...ba6 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #68 Skrevet 18. januar 2023 Som det allerede er sagt er det ikke noe du trenger å tenke mer på. Barnehagen observerer nok det samme. Så lenge det ikke er mistanke om alvorlig omsorgssvikt vil de heller ikke gjøre noe. Unntaket er om barnet selv ser ut til å ha meget dårlig hygiene og hvis det kan tyde på omsorgssviket, eller om andre barn tar avstand fra dette barnet pga vond lukt. Eventuelt om andre barn finner på å mobbe barnet med at "moren din stinker". Når det er sagt skjønner jeg kanskje litt hva du mener. Jeg vet om mange mødre som kommer ustelt inn døra, med fett hår og skitten genser, samme klær flere dager på rad osv. Tenker at det er normalt og har ikke reagert på det. I tillegg har jeg opplevd en helt annen grad av dette, hvor det kan virke som at personen er psykisk syk fordi personlig hygiene ser helt fraværende ut. Da mener jeg at det er så ille at det lukter på lang avstand. Jeg tenker det må være veldig ugreit for personen som har det slik, men tenker ikke at det trenger å ha noe å si for omsorgsevne, og uansett at det ikke er min sak. Anonymkode: de4b7...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #69 Skrevet 18. januar 2023 Barnehagelærer og mor her 🙋♀️ Jeg tenker ikke over hvordan noen ser ut når de leverer. Noen har fancy jobber og leverer med tung parfyme og masse sminke. Noen jobber turnus og kommer rett fra senga. Andre har hjemmekontor eller er hjemmeværende og gidder ikke stelle seg før levering. Det forteller jo ingenting om hvordan barnet har det. Er mor eller far derimot ALLTID uflidd og lukter, vil vi kanskje se nærmere på hvordan barnets hjemmesituasjon er. Men, først må vi vite situasjonen til mor/far. En som jobber med griser i fjøs vil jo naturligvis kanskje lukte litt. Og ei som har spedbarn hjemme, og ammer og svetter, og knapt får tid til å dusje er jo ikke en dårlig mor. Vi ser alltid hele bildet. Selv har jeg levert så sjuskete som bare det. Aldri tenkt over det engang. Det siste vi trenger er at foreldre føler de må se fine ut for å levere i barnehagen. DET trenger dere ikke. Anonymkode: dbe4b...541 1 1
minister-mio Skrevet 18. januar 2023 #70 Skrevet 18. januar 2023 Og jeg stusser over folk som ikke vet hva dørklinke er, men påvirker det meg? 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #71 Skrevet 18. januar 2023 Syns det riktige ville være å si hei, kanskje spørre hvordan går det? Ikke at hun kommer til å fortelle deg sannheten i garderoben, men det er aldri feil å strekke ut en hånd likevel. Syns man bør tørre å se hverandre og heller spørre om hvordan det går, enn at du skal dømme henne og evt. løpe til personalet i barnehagen. Selv liker jeg å se ordentlig ut ved henting og levering, skal jo på jobb, men finnes jo unntak, f.eks. om man er inne i en periode med mye sykdom. Men er hun alltid så ustelt? Har hun en baby hjemme kanskje? Men enig med de som skriver at dette har du ingenting med, egentlig. Men likevel så syns jeg jo at man skal bry seg om hverandre og kanskje spørre, noen syns kanskje det er rart og ville ikke likt å bli spurt. Da kan man jo bare svare «går fint» som de fleste gjør. Anonymkode: 00d04...8ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå